Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Advies

+15
Catwoman79
Jezzie
maiadebij
Annie24
Fortissimo
Burn
Coco
Lady4
Wennes
meisjesmama
PiP
missy.
Filoria
Printje
Stuiterbal
19 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Advies  - Pagina 2 Empty Re: Advies

Bericht  meisjesmama ma 29 apr 2013 - 9:42

Dan heb je super gehandeld om hem zo wakker te maken!! Ik hoop dat het meegaat meevallen!!
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  maiadebij ma 29 apr 2013 - 9:51

He bah wat naar zeg! Hopelijk valt het allemaal mee maar jij hebt sowieso goed gehandeld. Het is zo moeilijk in te schatten bij die kleintjes. Veel succes en sterkte.

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Jezzie ma 29 apr 2013 - 10:13

Goed dat je hem wakker gemaakt hebt en hebt gebeld.
Hopelijk valt het mee. Sterkte.
Jezzie
Jezzie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  Stuiterbal ma 29 apr 2013 - 10:16

We zijn weer thuis. Hij kan moeilijk lopen met zijn rechterbeen. De arts heeft hem helemaal na gekeken en geen alarm signalen gelukkig. Zijn hoofdje voelde goed. Deed hem wel pijn met voelen in zijn nek.
En zijn beentjes kon hij ook goed bewegen.
Vannacht 1 keer wekken om ff zijn oriëntatie te peilen. En morgen zal hij nog meer last hebben met lopen door de spierpijn/ kneuzing.

Ben toch blij dat ik gegaan ben anders had ik niet lekker geslapen. De arts vond het ook goed dat we gekomen waren want de val was toch wel hoog.

Dank jullie wel. Manneke ligt nu bij mij in bed en slaapt inmiddels alweer.
Stuiterbal
Stuiterbal
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2942
Punten : 3259
Registratiedatum : 14-12-11

Bericht  Catwoman79 ma 29 apr 2013 - 10:31

Jeetje stuit, wat een schrik.
Goed dat je toch hebt gebeld. Succes vannacht.
Catwoman79
Catwoman79
Prater
Prater

Aantal berichten : 1007
Punten : 1051

Bericht  Gast ma 29 apr 2013 - 10:36

Ik snap oprecht niet dat je niet meteen de huisarts belt na zo'n val... Echt onbegrijpelijk. Hoe je kind er ook bij loopt, na een val van zo hoog ga je dat gewoon checken. Zeker als hij door zijn beentjes zakt...

Ik vind het bijzonder onvoorzichtig, en ik ben bepaald niet overbezorgd.

Gast
Gast

Bericht  Stuiterbal ma 29 apr 2013 - 10:41

Als je goed leest, lees je dat hij na de val de rest van de middag heeft gespeeld, gerend en nergens last van heeft gehad. Hij begon thuis pas pijn klachten aan te geven.
Maar ook dat minimaal.

Dat door de benen zakken gebeurde na de val maar daarna niet meer en nu net voor we naar de dokter gingen.
Dus ik heb idd niet meteen alarm geslagen omdat hij zelf gewoon rond rende en geen pijn aan gaf.
Ik vind het dan niet nodig om meteen een dokter in te schakelen. En ook ik ben niet onnodig over bezorgd.
Stuiterbal
Stuiterbal
Kletskop
Kletskop

Bericht  Pien ma 29 apr 2013 - 10:44

Artemis schreef:Ik snap oprecht niet dat je niet meteen de huisarts belt na zo'n val... Echt onbegrijpelijk. Hoe je kind er ook bij loopt, na een val van zo hoog ga jebeladviesaon checken. Zeker als hij door zijn beentjes zakt...

Ik was serieus verbaasd dat nog niemand bovenstaand uitsprak. Volledig eens met artemis. Daarnaast vind ik het opmerkelijk dat er voor een paar dagen koorts direct een beladvies word gegeven en iedereen hier vrij rustig blijft.

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Stuiterbal ma 29 apr 2013 - 10:49

Ik snap jullie wel maar mijn zoontje heeft gewoon gespeeld de hele middag. Als dat anders was, was ik zeker met hem meteen gegaan.
Ik raak niet snel in paniek en hij valt wel vaker. Door dat hij de middag gewoon heeft gespeeld enz vond ik het op dat moment niet nodig. Pas thuis gaf hij pijn aan.
Ik heb hem op bed gelegd en overlegd met mijn ex en besproken om het even aan te kijken en hem te wekken.

Niks verkeerd gedaan lijkt mij ? En hier advies gevraagd wat jullie zouden doen.
Nu krijg ik het gevoel dat ik heel onverstandig gehandeld hebt terwijl ik echt wel mijn zoon in de gaten heb gehouden.
Stuiterbal
Stuiterbal
Kletskop
Kletskop

Bericht  meisjesmama ma 29 apr 2013 - 10:51

Ik vind wel dat je goed hebt gehandeld hoor. Het was niet dat hij meteen raar liep enz dan had het een andere situatie geweest.
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast ma 29 apr 2013 - 10:54

Stuiterbal schreef:Als je goed leest, lees je dat hij na de val de rest van de middag heeft gespeeld, gerend en nergens last van heeft gehad. Hij begon thuis pas pijn klachten aan te geven.
Maar ook dat minimaal.

Dat door de benen zakken gebeurde na de val maar daarna niet meer en nu net voor we naar de dokter gingen.
Dus ik heb idd niet meteen alarm geslagen omdat hij zelf gewoon rond rende en geen pijn aan gaf.
Ik vind het dan niet nodig om meteen een dokter in te schakelen. En ook ik ben niet onnodig over bezorgd.
Ik ben ook niet overbezorgd, maar hij zakt door zijn benen, heeft pijn later en jij besluit op eigen houtje 'om hem regelmatig te wekken'. Ik vind dat bizar.
Ik ben niet overbezorgd, ik ga zelden met mijn kinderen naar de huisarts, als ik er 3x per kind ben geweest in 7 jaar tijd is het veel. Maar bij vallen en dingen die ik niet zelf kan inschatten ga ik wèl. Want. Kan zomaar iets aan de hand zijn, en hij speelde niet meteen schreef je, hij huilde langer en harder dan normaal èn je schrijft dat hij den hoge pijngrens heeft.

Ik vind dat onbegrijpelijk, het gaat niet om struikelen van een stoepje, maar een paar meter aan de foto te zien, en hij land op zijn zij, voor je het weet is er een rib gebroken en dat zie je niet aan de buitenkant, bijvoorbeeld.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 29 apr 2013 - 10:56

Pien schreef:
Artemis schreef:Ik snap oprecht niet dat je niet meteen de huisarts belt na zo'n val... Echt onbegrijpelijk. Hoe je kind er ook bij loopt, na een val van zo hoog ga jebeladviesaon checken. Zeker als hij door zijn beentjes zakt...

Ik was serieus verbaasd dat nog niemand bovenstaand uitsprak. Volledig eens met artemis. Daarnaast vind ik het opmerkelijk dat er voor een paar dagen koorts direct een beladvies word gegeven en iedereen hier vrij rustig blijft.
Juist. Beetje griep gaat echt wel over, daar doet iedereen hysterisch over, voor een oorontsteking moet de huisartsenpost gebeld worden, maar bij een hoge val kan iedereen van achter zijn scherm beoordelen dat af en toe even wekken wel goed is....
Dat doe je bij een hersenschudding geloof ik, en als hij op z'n zij landt slaat dat dus ook nog eens nergens op.

Natuurlijk kan er ook niets aan de hand zijn, maar dat risico neem je toch niet?

Ik lees:
Hoge val
Huilt langer bij hoge pijngrens
Zakt door zijn benen direct erna
Speelt dan en klaagt niet
Klaagt over pijn aan rug en hoofd
Jij brengt hem gewoon naar bed en besluit op eigen houtje dat wekken voldoende is
Gaat dan alsnog naar de huisarts

Tja, dat snap ik inderdaad niet. Sorry. Dat maakt je heus geen slechte moeder, maar in dit geval wel onverstandig.

Gast
Gast

Bericht  meisjesmama ma 29 apr 2013 - 11:01

Dat hysterische over griep een paar dagen koorts en oorontstekingen ben ik het wel volledig met je eens.
Ik hoorde laatst iemand die te horen had gekregen dat ze in het Ziekenhuis niet meer aan wekadvies doen. Dat vond ik zo raar je wil in de nacht toch even kijken of alles goed gaat na een klap of iets dergelijks??
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Bericht  Stuiterbal ma 29 apr 2013 - 11:03

Gelukkig ben ik zijn moeder en ken ik hem door en door.
Voor jullie is het nog moeilijker oordelen want je weet niet hoe hij is.

En dat wekken op eigen houtje, ik weet dat ze zo'n advies geven en daar is niks mee.
Ik heb gehandeld op basis van wat ik gezien heb en hoe jij het nu beschrijft maak je het dramatischer dan het is.

Ja hij huilde langer dan normaal. Ik heb met hem gezeten en getroost en hem drinken gegeven. Hem bekeken en zag niks aan de buiten kant. Hij wilde daarna zelf gaan spelen en heb hem laten gaan.

Ik snap je reactie maar ben toch van mening dat het prima zo is hoe het nu gegaan is.
Pijn gaf hij minimaal Aan zoals ik ook al schreef. Dus gewoon moeilijk inschatten wat nu het beste is en daarom heb ik ervoor gekozen af te wachten gezien hij ook alert en vrolijk was en speelde.
Stuiterbal
Stuiterbal
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast ma 29 apr 2013 - 11:09

Maar jij bent geen arts. En een kind wat door zijn beentjes zakt na een val klinkt niet goed. En doorspelen zorgt er inderdaad voor dat ze pijn niet voelen nee. Kinderen kunnen best ongemerkt een dag of twee met een gebroken arm of rib of wat dan ook rondlopen, je zou de eerste niet zijn die dat overkomt. En natuurlijk kan het niets zijn, waarschijnlijk zelfs. Maar dat risico neem je toch niet?

Daarnaast, dat wekadvies is bij een hersenschudding, als hij op z'n zij valt lijkt me dat niet heel waarschijnlijk, ik snap niet dat je dan niet de huisarts belt om dat te overleggen, want jij kunt dat helemaal niet beslissen. Het kan best nodig zijn, maar dat weet jij toch niet?
Dus je doet iets, zonder grond en zonder reden, gewoon omdat dat veilig voelt, terwijl je wat zou moeten gebeuren niet doet. Want als je besluit te gaan wekken maak je je kennelijk zorgen, en dus moet je een arts bellen. Zonder reden gaan wekken heeft natuurlijk geen zin.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 29 apr 2013 - 11:31

Ik ben het wel eens met Artemis, Stuiter. Als het goed is weet je vanuit je vorige werk (en misschien wel vanuit je opleiding) dat je bij een val van hóger dan de eigen lengte altijd een arts zult moeten bezoeken. Ik was eigenlijk ook verbaasd, in je hele verhaal leek naar voren te komen dat je het niet vertrouwde, maar toch wilde je geen arts bellen, 'want die zouden vast zeggen dat je langs moest komen', zoals je zelf zei, en dat verbaasde me eigenlijk nog wel het meeste. Ze adviseren natuurlijk niet voor niets om langs te komen, want kennelijk is de kans zeer aanwezig dat er wél inwendige schade had kunnen zijn.

Maar fijn dat alles in orde lijkt! Kan me voorstellen dat je geschrokken bent.

Gast
Gast

Bericht  Bolleke ma 29 apr 2013 - 19:31

Het is al gezegd maar ik was zeker meteen langs de HA gegaan. Gelukkig valt het allemaal mee, hoe is de nacht gegaan?
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Stuiterbal ma 29 apr 2013 - 19:34

De nacht is goed gegaan. Hij heeft in mijn bed geslapen en heb hem 1 keer gewekt.
Nu hangt hij lekker bij me nog in bed.
We gaan zo opstaan en een leuke koninginnedag ervan maken.
Stuiterbal
Stuiterbal
Kletskop
Kletskop

Bericht  meisjesmama ma 29 apr 2013 - 19:43

Mooi dat de nacht goed is gegaan! Veel plezier vandaag!!
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Bericht  Sea of Trees ma 29 apr 2013 - 19:51

Ik was erbij gister en het was idd best een smak wat hij maakte. Hij heeft gehuild maar toen ik S. drinken aanbood was het huilen even over, hij gaf zelf ook aan dat het door de schrik was dat hij zo huilde. Hij heeft daarna ook super goed gespeeld, gerend en nog in speeltoestellen geweest dus om Stuiterbal nu onverantwoord te noemen??

Ik snap jullie punt wel, maar het is moeilijk oordelen als je er zelf niet bij bent geweest. Ik snap haar manier van handelen wel en ik vind dat ze er goed aan heeft gedaan op dat moment.
Sea of Trees
Sea of Trees
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1988
Punten : 1977
Registratiedatum : 02-01-13

Bericht  Emmayes ma 29 apr 2013 - 21:27

N.a.v dit verhaal zou ik ook zeker direct de HAP bellen.
Maar gelukkig viel het allemaal mee.
Emmayes
Emmayes
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 141
Punten : 139
Registratiedatum : 01-04-12

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud