Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Mijn onzekerheid op stage

+2
Evalynn
Pannetoet
6 plaatsers

Ga naar beneden

Mijn onzekerheid op stage Empty Mijn onzekerheid op stage

Bericht  Pannetoet ma 29 apr 2013 - 6:11

Hoi dames!

Ik ben 1 week geleden begonnen met stage..eigenlijk mijn eindstage, dus best spannend in dat opzicht! Ik moet 25 weken stage lopen en 40uur per week & deze stage loop ik op een camping (receptie). De eerste week, of nouja, de eerste dag vond ik doodeng! Dit is vrij normaal maar ik ben echt enorm perfectionistisch naar mijzelf toe en ik kan hier ook heel erg over gaan piekeren als in nachtenlang niet slapen.. En euhm de eerste week ging goed! Ik kreeg veel complimenten en ik vond het leuk, gezellig en gewoon fijn! Ik dacht ook bij mijzelf; Goh..zou het nu wel lukken? Dat ik leuk stage kan gaan lopen zonder dat ik mijzelf 'verplichtingen' opleg e.d.? Maar vandaag was een rotdag! En ik ben in 1x genezen.. ik merk bij mijzelf dat ik het waanzinnig goed wil doen, van mijzelf 'moet' en het feit dat 25 weken niet lukt aangezien de camping dichtgaat na 20/21 weken stage waardoor ik mijn uren niet kan maken.. Ik moet nog 5 weken stage inhalen van vorig jaar en als ik die uren niet maak..tja dan haal ik mijn opleiding niet.. Nu kwam mijn stagebegeleidster vandaag met het idee om elke dag een uur langer te werken dus 10uur ipv de gebruikelijke 9uur maar ik weet nu al; dat trek ik niet! En al helemaal niet omdat ik verschrikkelijk loop te malen in mijn hoofd omdat ik het 'perfect' wil doen. *Zucht* Mijn vriend zei net al: 'Zij gaan eerder dicht en daar kun jij niets aan doen. Als dat niet het geval was geweest dan had je gewoon je uren gehad'. Ja zo slim was ik ook al maar ik weet niet zo goed wat ik hiermee moet..

Ik wil geen zeurwijf zijn die te beroerd is om 5 dagen in de week een uur langer te werken maar ik wil mijzelf ook niet voorbij lopen..

Niet quoten aub want ik wil het nog weer weg kunnen halen..
Pannetoet
Pannetoet
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2192
Punten : 2318
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn onzekerheid op stage Empty Re: Mijn onzekerheid op stage

Bericht  Evalynn ma 29 apr 2013 - 6:42

Wat vervelend dat je niet aan je uren kunt komen!
Het is ook wel erg moeilijk om 5 weken in te halen in 20 weken tijd... Dan zou je eigenlijk 6 dagen in de week moeten werken, al die weken en zelfs dan haal je het niet. Want je moet eigenlijk 25 dagen inhalen. 10 uur op een dag vind ik ook wel erg veel, dus dat lijkt me al helemaal niet te doen.

Is het geen idee om bij je opleiding te vragen of je ergens nog die 5 weken die je dit jaar tekort komt en die 5 weken van vorig jaar te koppelen en er nog een andere stageplaats voor 10 weken bij te zoeken? Dat je die weken na deze stage kunt doen op een ander vakantiepark oid?

Wel een enorme rotsituatie, ik zou er zelf ook niet lekker van lopen.
Evalynn
Evalynn
Prater
Prater

Aantal berichten : 807
Punten : 864
Registratiedatum : 18-11-11

Bericht  Pannetoet ma 29 apr 2013 - 6:51

-weg-

Laatst aangepast door Pannetoet op di 21 mei 2013 - 2:30; in totaal 1 keer bewerkt
Pannetoet
Pannetoet
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast ma 29 apr 2013 - 9:14

Misschien dat je die 10 uur per dag eerst maar eens moet uitproberen? Ik kan natuurlijk niet voor jou oordelen, maar ik werk in de zomervakantie ook zo'n 8 weken gemiddeld 10 uur per dag (6 dagen pw). En ja, dan ben ik uiteindelijk gesloopt en ik vind het absoluut niet leuk. Maar mijn doel is om voor de rest van mijn studiejaar weer een geldbuffer te hebben en dat lukt zo. Misschien ook even doorbijten? Dan heb je in ieder geval zeker je diploma in de pocket. En als je het echt niet meer trekt, heb je het in ieder geval geprobeerd toch? Dan kun je die optie van het lijstje schrappen.

Edit: Zie dat het nu om 25 weken gaat, dat zou ik persoonlijk ook erg zwaar vinden! Ik denk dat je dan wel naar een andere optie moet gaan zoeken.

Gast
Gast

Bericht  Fortissimo ma 29 apr 2013 - 9:41

Je kan doen, wat je kan doen. Toon je goede wil, door niet gelijk vooraf te zeggen dat je dat niet trekt. Zie het een week of twee aan. Wil het niet? Pech voor school, jij bent diegene die hier belangrijk is.
Fortissimo
Fortissimo
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2466
Punten : 2458
Registratiedatum : 05-03-12

Bericht  Minx ma 29 apr 2013 - 22:50

Ik zou gaan overleggen, want als je jezelf voorbij loopt ben je verder van huis. Je geeft al aan behoorlijk perfectionistisch te zijn en jezelf druk op te leggen. Vergeet ook niet dat je in een stage ff wat meer stress hebt dan tijdens het werk. Als je aan het werk bent trek je de deur dicht en ben je klaar met stage is dat niet zo en helemaal niet als je te perfectionistisch bent en daardoor waarschijnlijk een stuk onzekerder.

Ik zou in ieder geval nu stappen gaan ondernemen en er echt wat mee doen. Want ik herken heel veel in je verhaal en ik heb het niet gedaan waardoor ik uiteindelijk september 2012 mijn diploma heb gekregen ipv november 2011.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434

Bericht  Pannetoet do 2 mei 2013 - 1:28

-weg-

Laatst aangepast door Pannetoet op di 21 mei 2013 - 2:31; in totaal 1 keer bewerkt
Pannetoet
Pannetoet
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast do 2 mei 2013 - 10:03

Goed dat je er zo samen uit kunt komen. Ik hoop dat het goed gaat met die extra uurtjes. Misschien scheelt het als je afwisselende werkzaamheden kunt uitvoeren? Dan vliegt de dag vaak zo voorbij.

Ik ken trouwens wel een aantal mensen die het qua tijd ook niet hadden gered in één schooljaar (examenjaar). Die hebben bijvoorbeeld hun stage nog na de zomervakantie gedaan en hun diploma in oktober/november of januari gehad. Je betaald dan ook niet de volle mep schoolgeld, alleen de periode die je nog op school zit. Geef denk ik wel wat meer rust, wetend dat het zo ook opgelost is. Wellicht kun je al wel beginnen met solliciteren en dan de inwerkperiode als stageperiode doen?

Gast
Gast

Bericht  Pannetoet vr 17 mei 2013 - 0:50

-weg-

Laatst aangepast door Pannetoet op di 21 mei 2013 - 2:31; in totaal 1 keer bewerkt
Pannetoet
Pannetoet
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast vr 17 mei 2013 - 1:16

Nee, ik zou niet stoppen! Ik zou zelf het voortouw nemen om wat zaken duidelijk te maken aan alle partijen. Licht je stagebegeleider in over de problemen die je ondervind, betreffende die 1000 uur. Laat haar/hem een verklaring schrijven, ondertekend met daarin dat je minder uren zal maken en dat dit vanuit de opleiding besloten is en prima is. Vertel ook aan je begeleider dat je straks alleen een paar weken gaat schoonmaken en of dit wel valt onder jouw taken als stagiaire. Als dat erbij hoort: gewoon doen!

Verder, die problemen tussen haar en haar partner: dat is niet anders. Soms komt dat voor wanneer je werkt in een familiebedrijf. Sluit je er zoveel mogelijk vanaf, maar je kan er verder weinig aan doen.

Gast
Gast

Bericht  sonly vr 17 mei 2013 - 2:15

Ik zou het zeker bespreekbaar maken op school! Je hoeft dan niet direct te stoppen, maar kunt misschien wel de problemen aanpakken waar je tegen aan loopt. Dit is juist een ding die je heel goed kunt leren vanuit een stage en waar je later ook weer veel voordeel aan kunt hebben. Dus niet direct stoppen!

Ik vind het idee van Kim, om een verklaring te laren maken door je stagebegeleider van school ook een heel goed idee. Op deze manier dek jij je in dat jij hebt gedaan wat school wil.
Ik denk daarnaast dat je school leidend moet laten zijn hierin. Wat school beslist maakt uiteindelijk dat jij je opleiding succesvol kan afronden. Die stage is daar een onderdeel van, maar op een stage moet je juist nog fouten mogen maken en dingen kunnen oefenen. Als er iets buiten jou eigen schuld om misloopt, dan zal school daar echt wel rekening mee houden.

Als je er echt heel erg mee zit dat werk en privé door elkaar lopen, zou je dit ook bespreekbaar kunnen maken met je stagebegeleider. Soms helpt alleen praten erover al een heel stuk om het los te kunnen laten. Maar het is inderdaad wel zo, dat je dat risico loopt wanneer je bij een familiebedrijf werkt of stage loopt. Maar, ook hieruit kun je een puntje halen waar je iets aan hebt. Wanneer jij later op zoek gaat naar een baan, dan weet je in ieder geval dat je voorkeur niet ligt bij een familie bedrijf.
sonly
sonly
Prater
Prater

Aantal berichten : 823
Punten : 887

Bericht  Gast vr 17 mei 2013 - 2:35

Ja, precies. Juist in een stage is het belangrijker dat je laat zien hoe je met problemen omgaat, je hoeft geen vlekkeloze stage te lopen. Ik zou proberen om voor jezelf deze problemen op te vatten als mogelijkheden om te laten zien dat je in staat bent om positief te reageren op problemen en zelf in de leiding kunt nemen om deze op te lossen.

Gast
Gast

Bericht  Pannetoet vr 17 mei 2013 - 4:30

-weg-

Pannetoet
Pannetoet
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast vr 17 mei 2013 - 9:42

Kim en Sonly hebben zeker al goede tips gegeven. Zo zou ik het ook doen, school de uren laten regelen. Wat betreft de werkzaamheden: ik zou juist nú initiatief laten zien. Zijn er nog andere klussen die gedaan moet worden, maar in het hoogseizoen geen tijd voor is? Die kan jij mooi gaan aanpakken. Denk aan administratie, animatie, brochures/folders etc. (Ben niet bekend met deze sector, er zullen vast nog andere dingen te doen zijn). Zo kun je het een beetje sturen, zonder gelijk aan te geven dat je schoonmaken niet ziet zitten. En het kan weer een extra ervaring zijn.

Die mood swings en ruzies tussen je bazen is knap vervelend. Heb zelf 4 jaar bij een bedrijf gewerkt waar dat probleem ook al was. Ik kan je daar over niet veel tips geven. Belangrijk is dat je er echt buiten moet blijven staan. Wat ik soms wel eens deed was weglopen als de ruzie hoog op liep. Dan begrepen ze de hint wel en stopte het weer even of gingen ze ergens anders verder.

Gast
Gast

Bericht  Pannetoet di 21 mei 2013 - 2:30

En weer een update..

Het is gisteren uiteindelijk behoorlijk geëscaleerd.. Ik trok het echt niet meer om haar sarcastische steken onder water aan te horen en haar ben-je-nou-zo-dom blik aan te zien dat ik in gesprek ging met haar. Ze vond mij een puber van 16 omdat ik volgens haar niet volwassen was, niet verder kon denken dan mijn neus lang is en soms domme vragen stel. En een volwassen meid van 25 doet dit niet, volgens haar. Ze is zelf 28, zoontje van 3½ en werkt al 7 jaar daar en sinds 5 jaar mede-eigenaar..haar verantwoordelijkheden e.d liggen heel anders dan die van mij en ik ben student, moet alles nog leren en ze vond het maar wat irritant dat ik soms zo onzeker was.. Maar dan nog: niemand is hetzelfde! Want..hoe moet iemand zijn van 25? Die kun je toch niet over 1 kam scheren allemaal? Uiteindelijk ging ze mij negeren en toen dacht ik 'Doeiiii' dus ik zei ook; 'Als je mij wilt negeren prima maar dan ga ik, doei' .. Kwam ze mij achterna dat, dat niet kon blablabla. Stagebegeleidster van school gebeld en door haar en mijn stage-coördinator ben ik net gebeld zodat ik ook mijn verhaal kon doen.. Zij hebben daarna weer contact opgenomen met stage en zij heeft geen vertrouwen meer in mij en heel kort samengevat: mijn stage is dus gestopt.

Ergens een hele grote opluchting omdat ik non-stop op m'n tenen liep van onzekerheid.. En ergens ben ik heel bang dat ik ook mijn opleiding moet afbreken. Morgen ga ik nog even naar stage toe om de sleutels in te leveren, mijn spullen op te halen en om het goed af te sluiten.. En daarna moet ik contact opnemen met school over hoe nu verder......

P.s. niet quoten omdat ik het nog weg wil halen
Pannetoet
Pannetoet
Kletskop
Kletskop

Bericht  Minx di 21 mei 2013 - 9:27

Jeetje wat herkenbaar Sad hug
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Pannetoet di 21 mei 2013 - 22:22

Lief van je Minx! Die knuffel heb ik echt even nodig smile

Ik ben net ook gebeld door mijn mentor en zij is echt een schat! Ze zei "lieve schat we gaan er alles aan doen om te zorgen dat je je opleiding gewoon kan voorzetten en jij hebt een stage nodig die de tijd voor je nemen, geen hoge verwachtingen van je hebben omdat je 'al' 25 bent" Echt zo lief! Naja het enige wat ik nu wil is gewoon rust..is dat raar?

Ik ga/moet zo nog naar stage om sleutels in te leveren..vreselijk!
Pannetoet
Pannetoet
Kletskop
Kletskop

Bericht  Minx di 21 mei 2013 - 22:50

Ik stuur je ff een pm smile
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Pannetoet wo 22 mei 2013 - 1:29

Minx schreef:Ik stuur je ff een pm smile

Je hebt PM terug Wink
Pannetoet
Pannetoet
Kletskop
Kletskop

Bericht  Lavendel wo 22 mei 2013 - 1:52

Klote dat je moest stoppen met stage Pannetoet, maar ik zou toch zeker haar punten in je achterhoofd meenemen. Want ook al brengt ze het natuurlijk vervelend en zelfs vrij kinderachtig ergens heeft ze waarschijnlijk wel een punt.

Als iemand mij vergelijkt met een 16jarige zou ik toch eens serieus naar mezelf gaan kijken in hoe ik over kom/ me gedraag/me opstel naar anderen. Natuurlijk moet je nog veel leren en daarom ben je daar ook. En tuurlijk kun je af en toe was onzeker en moet je dingen vragen als je iets niet begrijpt zijn maar het gaat om de manier waarop. Je bent idd geen 16 meer en blijkbaar doet de manier waarop je werkt en communiceert haar daar toch aan denken terwijl je 9 (!) jaar ouder bent. Ik begrijp haar ergens wel, je verwacht gewoon niet snel dat iemand van 25 nog zo extreem onzeker is dat dat het functioneren belemmerd. En dat kan goed tegenvallen voor een leidinggevende.

Niet vervelend bedoeld (al komt het waarschijnlijk wel zo over, sorry alvast) wellicht zou je hier wel serieus mee aan de slag kunnen want anders ga je hier sowieso weer tegenaan lopen.
Lavendel
Lavendel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3651
Punten : 3920

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud