Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Curettage

+6
_Lana_
yes1984
Teddyaapje
Tamagotchi
Filoria
Knillis
10 plaatsers

Ga naar beneden

Curettage Empty Curettage

Bericht  Knillis zo 28 apr 2013 - 5:42

Een week geleden hebben wij bij de eerste echo te horen gekregen dat het hartje niet klopte en het kindje 2 weken achter lag qua groei, een miskraam dus. Morgen heb ik een vervolgafspraak in het ziekenhuis staan om te bespreken wat we gaan doen. Ik hoopte dat het deze week alsnog natuurlijk op gang zou komen maar dit is helaas niet gebeurd.

Nu krijg ik de keuze tussen nog langer wachten, pillen of een curettage. Langer wachten zie ik niet zitten, over de pillen hoor ik veel negatieve verhalen uit mijn omgeving dus ik neig heel erg naar een curettage. Mijn belangrijkste vraag hierover is of je dan meteen weer zwanger mag worden? Een collega en een familielid van mij zeiden dat bij hen toen is gezegd dat ze 2-3 maanden af moesten wachten... Hoe heb je de curretage beleefd en heb je veel last van napijn gehad? En de belangrijkste vraag, hoe snel daarna was je weer zwanger?

En heeft iemand hier ervaring mee in combinatie met PCOS? Ik loop in het ziekenhuis en ben deze keer zwanger geworden mbv puregon en pregnyl injecties. Uit mijzelf word ik maar een keer in de 3/4 maanden omgesteld. Ik wil erg graag afspraken proberen te maken dat ik bijv. max. een x aantal weken na de curretage bij uitblijvende menstruatie weer pillen mag om de menstruatie op te wekken en weer verder te gaan. Zijn hier ervaringsdeskundigen?

Dit zijn natuurlijk vragen die ik morgen ook kan stellen maar ik ben erg benieuwd naar mensen die hetzelfde hebben meegemaakt.
Knillis
Knillis
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 434
Punten : 470
Registratiedatum : 03-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Curettage Empty Re: Curettage

Bericht  Filoria zo 28 apr 2013 - 6:15

Ik heb geen ervaring (bij mij kwam het vanzelf op gang, twee weken nadat het hartje gestopt was met kloppen). Maar wil je wel heel veel sterkte wensen hug hug
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11

Bericht  Tamagotchi zo 28 apr 2013 - 6:39

Ja hoor, je mag in principe meteen zwanger worden en dat kan ook gewoon. Het wordt soms aangeraden om één menstruatie af te wachten, gewoon om te kijken of je lichaam alles weer oppikt en alles in orde is.
Ik was doodsbang van te voren, maar viel heel erg mee. Geen napijn gehad, de volgende dag gewoon op stap geweest, nergens last van. Ik heb één menstruatie afgewacht, daarna direct zwanger.
Tamagotchi
Tamagotchi
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 230
Punten : 256
Registratiedatum : 01-01-13

Bericht  Teddyaapje zo 28 apr 2013 - 6:42

De curretage is me 100% meegevallen. Heb er geen last van gehad op wat bloedverlies na maar dat is normaal. Ik was na 4 maanden weer zwanger.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  yes1984 zo 28 apr 2013 - 8:16

De curretage viel me mee. Heb geen napijn gehad. Bij mij was het een spoedcurretage omdat ik enorm veel bloed verloor. Daardoor werd geadviseerd om twee cyclussen te wachten zodat mijn lichaam ook hersteld was. Dat hebben we gedaan. En toen was ik meteen zwanger.
yes1984
yes1984
Prater
Prater

Aantal berichten : 1343
Punten : 1676
Registratiedatum : 24-12-10

Bericht  _Lana_ zo 28 apr 2013 - 8:43

Ik wilde het afwachten en de natuur z'n gang laten gaan. Het heeft 2,5 week geduurd en uiteindelijk had ik hetzelfde als Yes1984, ik verloor zo ontzettend veel bloed! Er bleef van binnen iets hangen.
Alleen daarom al zou ik aanraden om een curretage te doen.
Dat is me echt 100% meegevallen.
Helemaal geen napijn gehad en ik was vooral opgelucht dat het weer weg was. Al klinkt dat een beetje gek.
Ik mocht meteen weer zwanger worden, maar het duurde nog ongeveer een jaar.

Heel veel sterkte!
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Bericht  Clapperdie zo 28 apr 2013 - 9:07

Ik heb pcos en ook een miskraam gehad. Ik heb wel voor de pillen gekozen. Toen ik terug moest komen voor de controle echo zagen ze dat alles schoon was en ik had ook al een mooi nieuw baarmoederslijmlaagje. Ik mocht vanaf dat moment weer met clomid beginnen. Dus heb geen provera oid moeten slikken om een nieuw menstruatie op te wekken.

Ik was in de 2e ronde opnieuw zwanger.
Clapperdie
Clapperdie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Knillis zo 28 apr 2013 - 9:51

Dankjewel voor de reacties, zorgt ervoor dat ik nog meer overtuigd raak van mijn keuze. Ik ben idd bang dat als ik afwacht of die pillen neem ik alsnog met een curettage eindig, ik wil het nu gewoon afronden en weer vooruit kijken.

Clapperdie fijn om te lezen, ik hoop dat ze dit bij ons ook zo willen gaan doen. Ik heb een hele lieve arts dus daar heb ik wel vertrouwen in, ik wist alleen niet of het ook kon zoals ik het nu bedacht had.
Knillis
Knillis
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  iloverose zo 28 apr 2013 - 10:14

Knilles
Bij mij is het zelf weg gegaan.maar ik wou je even heel veel sterkte wensen en hopen dat we gouw weer zwanger zijn.
iloverose
iloverose
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 467
Registratiedatum : 10-08-12

Bericht  nillis zo 28 apr 2013 - 20:40

@knillis, mijn gevoel was ook gelijk dat ik een curettage wilde. Bij mij zat het al 5 weken levensloos in de buik en had zijn tijd wel gehad om vanzelf te komen en daarbij was ik ook bang dat ik na pillen alsnog een curettage moets ondergaan.
Mij is het echt 100% meegevallen alleen de vermoeidheid van de narcose duurde een paar weken en dat vond ik het enige vervelende. Ik mocht gelijk weer zwanger worden, maar advies was om een menstruatie af te wachten om te zien wat het lichaam deed. Wij hebben niet afgewacht en gewoon weer seks gehad, maar het duurde 10 weken voordat mijn menstruatie weer op gang was, maar vervolgens wel in de 3e ronde weer zwanger en gaat tot nu toe goed.
nillis
nillis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1816
Punten : 1992
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  nillis zo 28 apr 2013 - 20:41

Nog vergeten, maar heel veel sterkte en neem de tijd om het te verwerken.
nillis
nillis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1816
Punten : 1992
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Knillis di 30 apr 2013 - 7:15

Wederom bedankt voor de reacties.

Gisteren dus in het ziekenhuis geweest. Eerst weer een echo gehad, deze was heel wazig en volgens de gynaecoloog zag het er onrustig uit. Ik heb echt een super arts dus met haar uitgebreid besproken wat we nu gaan doen. Aan de hand van de echo en een wat zwaardere kuur dan normaal heb ik er toch voor gekozen om eerst de pillen te proberen, ze gaf aan dat ze met grote waarschijnlijkheid wel hun werk gaan doen. Als ze aanslaan dan is het deze week gewoon voorbij en daar hoop ik wel heel erg op. Voor door de echo dat het beeld al zo anders was dan een week geleden heb ik toch deze beslissing genomen.

Morgen ga ik ze inbrengen, gek en eng idee, hoewel het al definitief is voelt het raar. Volgende week woensdag heb ik weer een afspraak in het ziekenhuis om te kijken of alles weg is. Als dat het geval is mag ik over 2/3 weken weer beginnen met de injecties en daar ben ik erg blij mee.

Maar voor nu voel ik me wel raar over morgen, ik weet niet wat ik moet verwachten, of het gaat werken, hoeveel pijn het doet en hoe het eruit ziet. Gelukkig heb ik wel oppas voor de oudste 2 dus ik kan doen en laten wat ik wil... zal wel een korte nacht gaan worden!
Knillis
Knillis
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Linnie1985 di 30 apr 2013 - 7:33

Ik heb ook eerste de pillen gedaan, maar bij mij zat alles er nog.

Ik heb curretage gehad. Eerst nuchter naar het ziekenhuis en kreeg infuus enzo. Weet niet meer precies hoe en wat, maar werd al vrij snel naar de curretage kamer gebracht. Toen ik wakker werd, gegeten en gedronken en geplast had mocht ik al vrij snel naar huis. Ik moest het 2 dagen rustig aan doen, en daarna ben ik weer gaan werken.

Misschien een beetje wazig hoe ik het vertel, maar weet er niet veel meer van.
Linnie1985
Linnie1985
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2932
Punten : 3248
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud