Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Iemand ervaring met Aliexpress.com?

5 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Iemand ervaring met Aliexpress.com? Empty Iemand ervaring met Aliexpress.com?

Bericht  Caribbeanlover zo 28 apr 2013 - 1:56

Is een soort Ebay. Hoop hier te horen of iemand ervaring ermee heeft en dat mag ook negatief zijn.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Iemand ervaring met Aliexpress.com? Empty Re: Iemand ervaring met Aliexpress.com?

Bericht  Gast zo 28 apr 2013 - 2:07

Haha, dat klinkt als een één of andere vage bezorgservice met een bezorg-toerk op een scootertje Laughing

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Iemand ervaring met Aliexpress.com? Empty Re: Iemand ervaring met Aliexpress.com?

Bericht  Lady Starstruck zo 28 apr 2013 - 2:43

Lennox schreef:Haha, dat klinkt als een één of andere vage bezorgservice met een bezorg-toerk op een scootertje Laughing

Hahah moest ik ook al aan denken!!
Lady Starstruck
Lady Starstruck
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3855
Punten : 3944
Registratiedatum : 20-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Iemand ervaring met Aliexpress.com? Empty Re: Iemand ervaring met Aliexpress.com?

Bericht  Caribbeanlover zo 28 apr 2013 - 3:10

Het is wel even een andere naam dan Ebay ed, klinkt wel grappig eigenlijk vind ik. Ik moet daarbij aan een oudtante denken die Alie heette, mijn broertje noemde haar altijd Aliebombalie.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Iemand ervaring met Aliexpress.com? Empty Re: Iemand ervaring met Aliexpress.com?

Bericht  Caribbeanlover di 30 apr 2013 - 23:31

Niemand? Jammer.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Iemand ervaring met Aliexpress.com? Empty Re: Iemand ervaring met Aliexpress.com?

Bericht  Gizmo di 30 apr 2013 - 23:54

Ja, negatief helaas.
Ik had een bolero gekocht van organza. Maat en kleur opgegeven. Verzending duurde erg lang. Bolero bleek te groot en verschrikkelijk slecht afgewerkt.
En ik heb nog een tweede bestelling lopen, andere bolero. Daar is de productietijd zeker 15 dagen (was 30, werden er dus 45) overschreden, en is nu onderweg. Als het goed is...
Vriendin van me kocht er nep-facetstenen, voor in sieraden. Vrijwel allemaal waren ze beschadigd.
Geld terug krijgen is erg lastig. Ze wachten gerust met het oplossen van het geschil tot de tijd die je daarvoor hebt, verstreken is.
Als ik jou was zou ik er niet aan beginnen.
Gizmo
Gizmo
Prater
Prater

Aantal berichten : 1151
Punten : 1285
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Iemand ervaring met Aliexpress.com? Empty Re: Iemand ervaring met Aliexpress.com?

Bericht  Caribbeanlover vr 3 mei 2013 - 11:30

Oh da''s wel balen zeg. Ik lees de reacties eronder van klanten, dat kan wel helpen. Zo las ik iemands reactie van een bepaald bedrijf waar diegene kralen had besteld en diegene had een bepaalde maat besteld en kreeg een andere maat. Daar bestel ik dan sowieso niet.
Je kan ook chatten en/of mailen en ik met 2 verschillende gechat en dat kwam vertrouwelijk over vond ik. De levertijd kan erg lang zijn zo 30 dgn, maar als ik eronder lees hoeveel het er kunnen zijn is het ineens minder da''s wel vaag.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Iemand ervaring met Aliexpress.com? Empty Re: Iemand ervaring met Aliexpress.com?

Bericht  Gizmo vr 3 mei 2013 - 21:24

Uiteraard komen ze met chatten/mailen betrouwbaar over, ze zorgen er wel voor dat ze de juiste dingen zeggen.

Bedoel je dat in de reacties van klanten staat dat het er ook wel eens sneller is dan 30 dagen? Dat kan hoor. De post uit China kan heel erg wisselen hoe snel het er is.

Kan je echt geen adresje in Nederland vinden voor de juiste kralen? Lijkt me voor je echt veel makkelijker mochten het toch niet de juiste zijn qua retourneren en geld terug krijgen.
Dat je hier trouwens het geduld voor hebt! Je bent al zeker 2 maanden op zoek toch? Als ik iets wil maken dan wil ik de benodigdheden het liefst dezelfde week nog in huis hebben Laughing
Gizmo
Gizmo
Prater
Prater

Aantal berichten : 1151
Punten : 1285
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Iemand ervaring met Aliexpress.com? Empty Re: Iemand ervaring met Aliexpress.com?

Bericht  Caribbeanlover zo 5 mei 2013 - 0:54

Nee, er staat dan vaak onder het product hoeveel dagen het duurt voordat je het in huis hebt en dat is vaak korter dan gezegd wordt.
Ik heb verschillende sites uit Nederland gevonden, maar die kralen zien er net wat anders uit en niet zoals ik ze wil hebben................het zijn niet de echte. Ik had bijna bij een nederlandse site besteld, maar toen zag ik deze dus. De echte kralen kan je hier ook bestellen, want ik had al een nederlandse site ontdekt die ze verkoopt en waarschijnlijk ook uit China laat komen aangezien daar volgens mij het grootste deel vandaan komt. Alleen vroeg die site € 0,98 per kraal!!!:shock: Omgerekend van Aliexpress kwam ik op de goedkoopste die dus maar € 0,11 per kraal vroeg en dat scheelt best veel zeker omdat ik er wel wat wil bestellen.
Het is altijd afwachten ook als je vanuit hier besteld, maar misschien moet men de gok af en toe wagen in het leven. Ik ben idd al een tijd op zoek, maar overhaast bestellen doe ik niet. Ik schrijf alles op wat ik wil, hoeveel ed en vergelijk prijzen sowieso.
Ik las een reactie van iemand die draad van een bepaalde dikte had besteld en dikker draad kreeg en het dus niet kon gebruiken voor de kralen. Daar bestel ik dan natuurlijk niet.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Iemand ervaring met Aliexpress.com? Empty Re: Iemand ervaring met Aliexpress.com?

Bericht  roosje89 zo 5 mei 2013 - 1:40

Ik bestel met grote regelmaat op aliexpress voor mijn webshopje. Tot nu toe zijn mijn bestellingen allemaal binnengekomen en geen beschadigde producten.
Vooraf zorg ik wel dat ik chat met de verkoper. Kijk inderdaad naar reviews van andere klanten van de verkoper.

Het verzenden kan inderdaad ontzettend lang duren wanneer je kiest voor china post wat bijna altijd gratis is. Dit kan wel tot 8 weken duren. Daarna krijg je vaak een track and trace nr die de eerste drie weken niet werkt.

Wanneer je kiest voor bijv. verzenden met DHL dan moet het binnen 1 week in huis zijn. Maar dat is gewoon duur.. als je maar 1 product koopt. Ik betaal liever minder en wacht dan langer. Als je nog wat wil weten dan stuur maar een pm!
roosje89
roosje89
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 57
Punten : 76
Registratiedatum : 09-05-11
Woonplaats : Nijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Iemand ervaring met Aliexpress.com? Empty Re: Iemand ervaring met Aliexpress.com?

Bericht  Caribbeanlover zo 5 mei 2013 - 2:59

Oh da''s goed nieuws. Ik ben wel heel bewust aan het kijken en vergelijken en bestel niet bij de 1e de beste. Ik heb ook gechat en gemaild met verschillende personen en reviewd vind ik net als bij vakanties zoeken ook erg belangrijk om te lezen.
Wat ik wel een beetje vaag vind is dat ze vragen of je geen negatieve reacties wil plaatsen voordat je hun hebt benaderd. Ze zeggen dat ze geen negatieve reacties kunnen gebruiken........tja welk bedrijf wil dat nou wel he?!
Zodra ik ook maar 1 negatieve reactie ergens zie staan, dan bestel ik daar niet ook al is dat de goedkoopste dan maar elders iets meer betalen. Ik kies sowieso voor free shipping. Mijn man dacht dat het per boot gaat, maar het is een benoeming en het gaat per air mail. Ondanks dat vind ik het wel raar dat het dan zolang duurt. Hoe kan dat?
Mijn man zei dat als het pakje wordt opgemerkt op Schiphol dat je er btw over moet betalen. Is dat zo?
Goed dat je het zegt, ik die vaak DHL staan dus zal ik daarvoor kiezen. Welke zijn nog meer zo snel?
Waarom is DHL duur? Ik kies toch voor free shipping?Iemand ervaring met Aliexpress.com? 878948377
Ik weet nu bij wie ik de kralen ga kopen alleen heeft dat bedrijf geen draad die je voor de armbanden nodig hebt. Dat net zoals andere kralen die ik ook nodig heb zal ik bij een ander moeten bestellen.
Ik baal wel dat dat draad hier in de winkel veel duurder is en sowieso dat er op hobbygebied in winkels (dus niet online) amper spullen zijn.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Iemand ervaring met Aliexpress.com? Empty Re: Iemand ervaring met Aliexpress.com?

Bericht  Mermaid zo 5 mei 2013 - 3:04

volgens mij wordt hierboven gezegd dat china shipping (?) gratis is en je dus wel moet betalen als je DHL kiest.

Ik ken de site verder niet. Maar op ebay kun je het niet vinden? is daar ook ontzettend veel materiaal om zelf sieraden te maken.
Mermaid
Mermaid
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2663
Punten : 2814
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Iemand ervaring met Aliexpress.com? Empty Re: Iemand ervaring met Aliexpress.com?

Bericht  roosje89 zo 5 mei 2013 - 4:03

Ohneeee ik had me een lap tekst getypt met alle uitleg.. gaat er iets mis met posten! :nopompom:

Het komt er op neer:

beneden de €22,- geen extra kosten
€22-€150 , omzetbelasting a 21% over het totaal bedrag ( ook over verzendkosten)
boven de €150 , douane rechten en invoerrechten.

Wanneer je extra moet betalen, heb je ook te maken met inklaringskosten van bijv. PostNl of DHL a €10-€15.

Ohja, china post kan per boot maar ook per vliegtuig komen. Het gaat gewoon niet zo snel..

Mocht je vragen hebben of het niet snappen, dan roep maar!
roosje89
roosje89
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 57
Punten : 76
Registratiedatum : 09-05-11
Woonplaats : Nijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Iemand ervaring met Aliexpress.com? Empty Re: Iemand ervaring met Aliexpress.com?

Bericht  Caribbeanlover zo 5 mei 2013 - 5:58

Bedankt voor de uitleg. Free shipping is free toch?! De producten die ik wil zijn niet boven de 22 dollar, maar jij zei euro dus ik moet even zien hoe dat zit.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Iemand ervaring met Aliexpress.com? Empty Re: Iemand ervaring met Aliexpress.com?

Bericht  Caribbeanlover zo 5 mei 2013 - 6:01

Mermaid schreef:volgens mij wordt hierboven gezegd dat china shipping (?) gratis is en je dus wel moet betalen als je DHL kiest.

Ik ken de site verder niet. Maar op ebay kun je het niet vinden? is daar ook ontzettend veel materiaal om zelf sieraden te maken.
Heb nog niet echt op Ebay gezocht omdat ik dat wat rommelig vond, wellicht moet ik even rustig de tijd nemen. Is dat betrouwbaarder dan Aliexpress denk je? Duurt het bij Ebay ook zo lang voordat je het ontvangt?

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Iemand ervaring met Aliexpress.com? Empty Re: Iemand ervaring met Aliexpress.com?

Bericht  Mermaid zo 5 mei 2013 - 6:05

Ik heb net even op de site gekeken, ik vond het net ebay. Met ebay heb ik goede ervaringen, maar verzenden duurt ook lang inderdaad. Voordeel daarvan is dat je soms zelf al bijna bent vergeten dat je iets hebt besteld, als je het dan krijgt is het bijna een cadeautje voor jezelf Wink
Mermaid
Mermaid
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2663
Punten : 2814
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Iemand ervaring met Aliexpress.com? Empty Re: Iemand ervaring met Aliexpress.com?

Bericht  roosje89 zo 5 mei 2013 - 7:28

22€ is ongeveer $28
roosje89
roosje89
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 57
Punten : 76
Registratiedatum : 09-05-11
Woonplaats : Nijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Iemand ervaring met Aliexpress.com? Empty Re: Iemand ervaring met Aliexpress.com?

Bericht  Caribbeanlover zo 5 mei 2013 - 21:42

Dank je.

Mermaid, Het lijkt idd erg op Ebay. Wat hier alleen zo raar is, is dat ik een ervaring las van iemand die terecht die reactie heeft geplaatst. Er werdt gevraagd of diegene zijn reactie wilde verwijderen, maar ik dacht dat de site dat zelf wel kon doen.
Je ziet nl bij de reacties namen staan en dan staat er vaak ''nog geen reactie''. Ik neem aan dat de site die personen daar neer heeft gezet en dan af gaan wachten of men reacties plaatst.
Onder een product las ik ook ergens dat als men iets negatiefs zegt dat de site het recht heeft om je een te klagen...................hahaha wat een giller zeg! Je mag toch zeker wel je mening geven, als je iets besteld hebt en het is niet goed geleverd dan heb je dat recht vind ik.
Het lijkt verdomme dat @#$%^^* Amerika wel!
Als mijn bestelling goed is plaats ik geen reactie, zie niet in waarom en denk dat dat het beste is. Voor de rest ziet het er goed uit die site.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Iemand ervaring met Aliexpress.com? Empty Re: Iemand ervaring met Aliexpress.com?

Bericht  Caribbeanlover di 7 mei 2013 - 20:20

Kan ik gewoon met mijn ING rekening betalen?

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Iemand ervaring met Aliexpress.com? Empty Re: Iemand ervaring met Aliexpress.com?

Bericht  Caribbeanlover di 7 mei 2013 - 20:57

Ik klik sowieseo free shipping aan, maar als ik iets zie dan staat er wel eens bij dat als je onder de 10 dollar wat koopt dat je shipping kosten moet betalen. Waarom staat dat er als ik voor free heb gekozen?

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Iemand ervaring met Aliexpress.com? Empty Re: Iemand ervaring met Aliexpress.com?

Bericht  Caribbeanlover di 4 jun 2013 - 22:37

Gizmo, Heb je inmiddels die 2e sjaal al ontvangen?

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Iemand ervaring met Aliexpress.com? Empty Re: Iemand ervaring met Aliexpress.com?

Bericht  Gizmo wo 5 jun 2013 - 6:33

Caribbeanlover schreef:Gizmo, Heb je inmiddels die 2e sjaal al ontvangen?
Bolero Wink
Ja, zowaar kreeg ik die vorige week binnen.
Gizmo
Gizmo
Prater
Prater

Aantal berichten : 1151
Punten : 1285
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Iemand ervaring met Aliexpress.com? Empty Re: Iemand ervaring met Aliexpress.com?

Bericht  Caribbeanlover wo 5 jun 2013 - 6:39

Gelukkig maar. Jij vroeg je af of ik niet hier een adres had kunnen vinden voor de kralen, maar omgerekend was dat veel duurder en kreeg je er minder voor bovendien zien die kralen er anders uit.
Waarom heb jij een bolero besteld? Was er hier geen keuze genoeg? Wat heb je met de 1e gedaan, terug gestuurd? Hopelijk heb je er wel een melding van gedaan.
Wat heeft je vriendin gedaan mbt die stenen?

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Iemand ervaring met Aliexpress.com? Empty Re: Iemand ervaring met Aliexpress.com?

Bericht  Gizmo wo 5 jun 2013 - 8:48

Caribbeanlover schreef:Gelukkig maar. Jij vroeg je af of ik niet hier een adres had kunnen vinden voor de kralen, maar omgerekend was dat veel duurder en kreeg je er minder voor bovendien zien die kralen er anders uit.
Waarom heb jij een bolero besteld? Was er hier geen keuze genoeg? Wat heb je met de 1e gedaan, terug gestuurd? Hopelijk heb je er wel een melding van gedaan.
Wat heeft je vriendin gedaan mbt die stenen?

Omgerekend wellicht duurder, maar had je wel fouten in ontvangen kralen gescheeld, of in ieder geval zou het makkelijker op te lossen zijn. Daarnaast, nu heb je er wellicht heel veel, maar wel lange levertijd en veel gedoe. En wat moet je met heel veel dezelfde kralen als je toch alleen wat armbandjes voor jezelf wilt maken.

Ik heb daar een bolero besteld, omdat ik een specifieke zocht voor bij mijn trouwjurk, die ik niet in Nederland kon vinden. Daarnaast heb ik zeer veel ervaring met Ebay, dus durfde het wel aan. Het is me helaas wel flink tegengevallen, maar dat komt wellicht ook doordat mijn bestelde items beide maatwerk zijn.

Ik heb de bolero niet terug gestuurd, een zending naar China kost echt veel. Vaak meer dan het item waard is. Ik heb een deel van mijn geld terug gekregen na aangeven te hebben niet tevreden te zijn, en de redenen waarom. Hierbij ook foto's mee gestuurd. Ze kwamen snel zelf met de oplossing van deel van het geld terug. (verzend- en stukje maakkosten heb ik dus nog wel betaald). Hier ben ik zelf snel mee akkoord gegaan, omdat ik ook wist dat je vaak genoeg geen geld terug krijgt bij die verkopers. Ze hebben me echt met een paar dagen terugbetaald, netjes opgelost dus, en ook goede feedback gegeven qua sterren. Wel in de opmerking gezet dat het artikel niet netjes gemaakt was en de maat ook niet goed.

Mijn vriendin heeft met die stenen ook een geschil geopend, maar die verkoper reageerde dus maar nauwelijks, of ontwijkend. Heeft het dusdanig lang laten duren, dat de tijd die je hebt voor een geschil, verlopen was. Dat kan namelijk dus ook nog. Geen geld terug voor haar dus...
Gizmo
Gizmo
Prater
Prater

Aantal berichten : 1151
Punten : 1285
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Iemand ervaring met Aliexpress.com? Empty Re: Iemand ervaring met Aliexpress.com?

Bericht  Caribbeanlover wo 5 jun 2013 - 20:15

De kralen ed waren gewoon goed en wat ik besteld had dat heb ik al gezegd. Het gaat alleen om het draad.
Tja, wat is veel he? Je kon ze ook per duizend bestellen da's pas veel. Ik heb nergens gezegd dat ik voor mezelf alleen armbandjes ga maken hoor.
Die vrouw vroeg of ik een paypalaccount heb, maar dat heb ik niet en ik heb betaald met een creditcard heb ik tegen haar gezegd.
Hoe kan ik dan mijn geld terug krijgen?
Niet netjes dat veel verkopers geen geld terug geven. Als je je klanten wilt behouden zodat ze ooit nog eens bij je bestellen dan geef je het geld terug of iig een deel.
Wat heeft jouw opmerking naar hun voor nut als je zegt dat het niet goed was ondanks dat je volgens mij wel vermeld hebt dat je geld terug heb gehad? Goed bedoeld, maar dan had je net zo goed niks kunnen zeggen.
Lullig voor je vriendin.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Iemand ervaring met Aliexpress.com? Empty Re: Iemand ervaring met Aliexpress.com?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum