Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Dubio, stoppen of doorgaan met bv.

+3
Liadan
xxjojootjexx
missy.
7 plaatsers

Ga naar beneden

Dubio, stoppen of doorgaan met bv. Empty Dubio, stoppen of doorgaan met bv.

Bericht  missy. do 25 apr 2013 - 21:52

Mijn dochter wordt volgende maand 2, en krijgt nog meestel nog 4x borstvoeding. Aan de ene kant vind het ik het wel mooi geweest zo. Maar aan de andere kant wil ik graag op haar geleide stoppen/afbouwen.
Hoe hebben jullie dat gedaan? Op jou verzoek afgebouwd of op het verzoek van je kind?
missy.
missy.
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 242
Punten : 292
Registratiedatum : 13-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dubio, stoppen of doorgaan met bv. Empty Re: Dubio, stoppen of doorgaan met bv.

Bericht  xxjojootjexx do 25 apr 2013 - 21:59

Beiden. Wanneer ik thuis was en hij wilde drinken, dan mocht dat.
Maar wilde ik de deur uit op zijn drinktijd, dan ging ik niet kolven of mijn afspraken op hem aanpassen, maar kreeg hij wat anders. (soja melk)

xxjojootjexx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dubio, stoppen of doorgaan met bv. Empty Re: Dubio, stoppen of doorgaan met bv.

Bericht  missy. do 25 apr 2013 - 22:04

Ik heb het drinken gekoppeld aan het slapen. Dus 's ochtends bij het opstaan, tussen de middag voor het slapen, 's avonds voor het slapen en dan vaak 's nachts nog 1 (of 2) keer. Maar als ik er niet ben krijgt ze niet en dat vind ze dan ook goed.
missy.
missy.
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 242
Punten : 292
Registratiedatum : 13-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dubio, stoppen of doorgaan met bv. Empty Re: Dubio, stoppen of doorgaan met bv.

Bericht  xxjojootjexx do 25 apr 2013 - 22:10

Welke voeding op de dag ben je het meeste klaar mee? Dan zou je die kunnen laten vallen.

xxjojootjexx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dubio, stoppen of doorgaan met bv. Empty Re: Dubio, stoppen of doorgaan met bv.

Bericht  Liadan do 25 apr 2013 - 22:26

Ik laat mijn kinderen afbouwen. Mijn dochter is zelf gestopt toen ze 2 jaar en 3 weken oud was, ze zei toen zelf dat het op was en ze niet meer hoefde.
Mijn zoon heeft het nu afgebouwd naar 1 voeding op een dag, hij krijgt alleen nog 's avonds. De andere voedingen gaf hij zelf aan niet meer te willen (ook door het gewoon te zeggen). Ik blijf doorgaan tot hij zelf aangeeft helemaal niet meer te willen drinken.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dubio, stoppen of doorgaan met bv. Empty Re: Dubio, stoppen of doorgaan met bv.

Bericht  missy. do 25 apr 2013 - 22:33

xxjojootjexx schreef:Welke voeding op de dag ben je het meeste klaar mee? Dan zou je die kunnen laten vallen.
Hmm de nachtvoeding, maar dat is denk ik de moeilijkste. Als ik eentje zou laten vallen dan kan ik denk het beste beginnen met de ochtendvoeding, die slaat ze nu ook wel eens over.
Ik vind het wel lastig, aan de ene kant ben ik er wel klaar mee maar had liever gehad dat ze zelf zou gaan afbouwen.
missy.
missy.
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 242
Punten : 292
Registratiedatum : 13-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dubio, stoppen of doorgaan met bv. Empty Re: Dubio, stoppen of doorgaan met bv.

Bericht  Purpleflower vr 26 apr 2013 - 4:50

Wil alleen even zeggen.
Geweldig dat sommige van jullie zolang bv hebben kunnen/willen geven!
Purpleflower
Purpleflower
Prater
Prater

Aantal berichten : 744
Punten : 912
Registratiedatum : 29-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Dubio, stoppen of doorgaan met bv. Empty Re: Dubio, stoppen of doorgaan met bv.

Bericht  Linda vr 26 apr 2013 - 5:32

Ik gaf ook alleen nog bij wakker worden en voor het slapen gaan (en 's nachts). De ochtendvoeding was het makkelijkst om eraf te krijgen. Ik bood het haar altijd zelf aan. Op een gegeven moment ben ik dat niet meer gaan doen, maar keek ik of ze er zelf om vroeg. Dat deed ze niet. Dus we gingen dan gewoon gelijk naar beneden om te ontbijten.
De middagdut ging er ook af, dus de voeding ook.
Mijn melk was zo goed als op, vanwege de zwangerschap. Dat zal meegespeeld hebben. Dochter was toen 2 jaar.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dubio, stoppen of doorgaan met bv. Empty Re: Dubio, stoppen of doorgaan met bv.

Bericht  Pineco vr 26 apr 2013 - 6:08

De oudste is hier ook vanzelf gestopt. Met 2 jaar dronk ze nog 's morgens en 's avonds. Ik kolfde al lang niet meer, als ze een keer uit logeren ging, dronk ze gewoon volle melk en miste ze het niet echt. Met 25 maanden viel de ochtendvoeding weg en met 27 maanden was ze van de ene op de andere dag ook klaar met de avondvoeding.

Ik hoop het bij de jongste ook zo te kunnen doen, maar we willen dit keer niet zo lang wachten met een volgende zwangerschap, dus het zou kunnen dat we er eerder mee moeten stoppen. De tijd zal het leren Dubio, stoppen of doorgaan met bv. 561177

In jouw geval zou ik het wat proberen te sturen. Als ze de ochtendvoeding toch al vaker overslaat, laat je die vervallen door op dat moment een soort van nieuw ritueel in te voeren, waardoor ze de voeding niet mist. En dan daarna de avondvoeding misschien langzaam afbouwen door steeds vaker een keertje over te slaan?
Pineco
Pineco
Prater
Prater

Aantal berichten : 1232
Punten : 1252
Registratiedatum : 25-03-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Dubio, stoppen of doorgaan met bv. Empty Re: Dubio, stoppen of doorgaan met bv.

Bericht  snoezel vr 26 apr 2013 - 7:47

Ik heb zelf besloten dat het toen genoeg was. Ze was toen een jaar geweest, en kreeg alleen nog s ochtends bij het opstaan en s avonds voor het slapen nog bv, verder dronk ze gewoon. Ik had het tot dat moment steeds uitgesteld. Eerst wilde ik het 3 maanden volhouden, toen een half jaar, en toen gezegd dat ik het wel zou zien. Ik ben uiteindelijk gestopt omdat ik begon te twijfelen door al het commentaar van anderen. Op dat moment stond ik ook wel achter mijn beslissing, dacht dat ik het anders alleen nog maar zou doen omdat ik niet het besluit durfde te nemen te stoppen.

Ík denk dat ik het bij een evt tweede anders zou doen... Langer door zou gaan als kindlief dat zou willen.
snoezel
snoezel
Prater
Prater

Aantal berichten : 831
Punten : 885
Registratiedatum : 01-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dubio, stoppen of doorgaan met bv. Empty Re: Dubio, stoppen of doorgaan met bv.

Bericht  missy. vr 26 apr 2013 - 8:05

Fijn dat jullie even meedenken. Ik denk dat ik eerst maar eens begin met de ochtend voeding overslaan en dan kijken hoe ik het dan vind.
missy.
missy.
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 242
Punten : 292
Registratiedatum : 13-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dubio, stoppen of doorgaan met bv. Empty Re: Dubio, stoppen of doorgaan met bv.

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum