Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Dilemma: stoppen met stage of doorgaan?

+8
TukTuk
Nora
girli
Minx
Roxi3
Monte
Lavendel
PapillonRose
12 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Dilemma: stoppen met stage of doorgaan? Empty Dilemma: stoppen met stage of doorgaan?

Bericht  PapillonRose wo 21 sep 2011 - 4:33

Na een vervelende start op stage dacht ik net dat het beter ging. Helaas gaat het weer slechter. Ik ga nu niet teveel in detail treden, anders wordt het een enorm verhaal en ik weet niet of iemand daar op zit te wachten.

Maar het gaat erom dat ik op deze manier mijn afstudeerstage in het VO niet ga halen. Ik heb er voor mijn gevoel alles aan gedaan om het te laten werken, en nog werkt het niet. Het werkt ook niet mee dat mijn begeleider zo gek is als een deur en doelbewust bezig is met het ondermijnen van mijn gezag (leerlingen die ik eruit stuur hoeven zich van haar ineens niet te melden, ze gaat zitten eten in de klas en deelt dit met de leerlingen, gooit boeken door de klas voor de lol, en zo kan ik nog even door gaan).

En dat terwijl orde voor mij het grootste aandachtspunt is, vakinhoudelijk zit alles verder wel goed. Het kost me al veel moeite om bij sommige klassen hier vooruitgang in te boeken, en dan helpt het gedrag van mijn begeleider dus niet bepaald mee.

Nu vraag ik me af of het wel zinvol is om hier mee door te gaan. Als ik doorga en het niet haal, kan ik net zo goed thuis blijven en dan haal ik het ook niet. Maar thuis heb ik het wel naar mijn zin en mijn dochtertje hoeft dan ook niet steeds naar oma voor oppas. Thuis voel ik me wel nuttig en heb ik het naar mijn zin. Als ik het toch niet ga halen dit keer, kan ik toch net zo goed stoppen vraag ik me af?

Mocht ik hiervoor kiezen dan volg ik wel mijn eigen onderwijs wat ik moet volgen en doe ik de stage volgend jaar, dan hoef ik daarnaast geen vakken meer te doen. Consequentie is dan wel dat ik langer over mijn studie doe, wat ik eigenlijk niet wilde..

Dilemma! Even een klaagtopic, sorry, maar dan ben ik het in elk geval even kwijt. En misschien heeft iemand wel tips, opmerkingen, etc. Alle advies is welkom smile
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma: stoppen met stage of doorgaan? Empty Re: Dilemma: stoppen met stage of doorgaan?

Bericht  Lavendel wo 21 sep 2011 - 4:38

Is een andere stagebegeleider een optie? Aangezien dat je grootste pijnpunt is geloof ik?
Lavendel
Lavendel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3651
Punten : 3920
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma: stoppen met stage of doorgaan? Empty Re: Dilemma: stoppen met stage of doorgaan?

Bericht  Monte wo 21 sep 2011 - 4:41

maar het is toch niet normaal dat je begeleider tijdens je lio stage achter in de klas zit? Bij mij stond ik er het 4e jaar compleet alleen voor en dat was moeilijk maar zo veel beter als dat er iemand achterin zit. Ik heb helaas ook gehad met het ondermijnen van gezag(alleen dan door andere docenten en mentoren die stagiaires niet altijd even serieus namen). Ook heb ik een klas gehad die ik heb overgenomen en dat was echt hel. Ik kon er ten alle tijden mee stoppen(met die klas lesgeven) en hoewel ik dat voelde als een afgang vond ik het toch fijn dat de mogelijkheid er was. Maar die klas is voor mij echt een les geweest. Ik heb ze namelijk wel gehouden tot het einde van het jaar en het heeft een deuk in mijn zelfvertrouwen gegeven, mede door die klas wil ik op dit moment geen docent meer zijn(ook bij mij is orde een probleem).

Het enige dat ik je kan meegeven is het te proberen zonder je begeleider, dat geeft je namelijk een vrijer en zelfvertrouwen gevoel. En daarnaast moet je niet bang zijn om aan je zwakheden toe te geven. Mocht je een hele lastige klas hebben die je kan afstoten of inruilen voor een makkelijkere, doe dit! ik wilde ook doorzetten maar het heeft me geen goed gedaan. Succes met je keuze!
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma: stoppen met stage of doorgaan? Empty Re: Dilemma: stoppen met stage of doorgaan?

Bericht  Roxi3 wo 21 sep 2011 - 4:49

Heb je geen stagebegeleider vanuit (je eigen) school waarmee je dit kan bespreken? Misschien kan hij/zij helpen of meedenken. Misschien is er een mogelijkheid om je stage op een andere school af te maken of op deze school maar dan met een andere begeleider. Ik heb zelf ook hele vervelende stage ervaringen en wat ik meestal doe is met mijn begeleider/mentor bespreken welke competenties ik nog moet behalen en me daar dan in vast bijten. Als het om mijn afstudeerstage zou gaan, zou ik proberen om zo snel mogelijk iets anders te regelen. Als je het gevoel hebt dat het geen zin meer heeft en dat je al het mogelijke eruit hebt gehaald, dan kan je inderdaad misschien beter stoppen. Dan kun je de aandacht aan je dochter besteden en kun je het volgend jaar opnieuw proberen op een andere school. Succes!

Roxi3
Prater
Prater

Aantal berichten : 1099
Punten : 1130
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma: stoppen met stage of doorgaan? Empty Re: Dilemma: stoppen met stage of doorgaan?

Bericht  Lavendel wo 21 sep 2011 - 4:50

Volgens mij geeft de TO les op een middelbare school dus niet vanuit de Pabo. Wellicht werk het dan anders met begeleiders?
Lavendel
Lavendel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3651
Punten : 3920
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma: stoppen met stage of doorgaan? Empty Re: Dilemma: stoppen met stage of doorgaan?

Bericht  Monte wo 21 sep 2011 - 4:53

Lavendel schreef:Volgens mij geeft de TO les op een middelbare school dus niet vanuit de Pabo. Wellicht werk het dan anders met begeleiders?
Ook VO opleiding heeft een soort stagebegeleider(die je beoordeeld) vanuit de opleiding, dat was bij mij tenminste zo. Maar die gaat minder over hoe het gaat op school, daar moet je meer bij de stageschoolbegeleider zijn
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma: stoppen met stage of doorgaan? Empty Re: Dilemma: stoppen met stage of doorgaan?

Bericht  PapillonRose wo 21 sep 2011 - 4:59

Ik moet nog een klein stukje van jaar 3 afronden door mijn zwangerschapsverlof van afgelopen jaar, en daarom zit mijn begeleider nog in de klas (dat moet blijkbaar volgens de regels). Ik ga eens kijken of ik het kan bespreken met de algemene begeleider van de stagiaires, hoewel ik het wel lastig vind om te 'klagen' over een collega van haar. Ze zal vast eerder naar haar collega luisteren dan naar mij. Maar aan de andere kant heb ik toch niets te verliezen, als het zo doorgaat zie ik stoppen als enige optie. En als ik dan toch misschien stop kan ik maar net zo goed alles gezegd hebben wat me dwars zit.

Ik dacht niet dat andere begeleiding een optie was, als ik het goed begrepen heb is voor mijn vak er maar 1 docent bereid tot het begeleiden van stagiaires. Maar ik kan even de collega's van mijn vak lief aankijken, ik kan wel goed met ze opschieten. Hoewel dat ook wel weer vervelend voelt, dan geef ik toch aan niet tevreden te zijn over de huidige begeleiding (ben ik ook niet, maar weet niet of het gewaardeerd word als ik dit kenbaar maak aangezien ze een best goed gewaardeerde collega is van de meesten).

En het stomme is nog wel dat het mijn oude middelbare school betreft en mijn begeleider mijn favoriete docent was van de middelbare school.. Dat mensen zo anders kunnen zijn dan je denkt Rolling Eyes

Anders ga ik ook nog maar even een balletje opgooien bij iemand van mijn vorige stage, daar had ik het super naar mijn zin. Alleen mag dit dacht ik niet van de opleiding, je mag niet 2x op dezelfde school of bij uitzondering alleen op de school uit het eerste jaar in het vierde jaar weer. Dit omdat het eerste jaar toch niet veel voorstelt qua stage.

Pfffff, ik baal hier zo van pale

Monte: Klinkt ook niet fijn, jouw verhaal! Door deze ervaring twijfel ik nu ook of ik wel docent wil zijn. Mn diploma wil ik wel halen, en daarna zie ik wel of ik het nog zie zitten.

PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma: stoppen met stage of doorgaan? Empty Re: Dilemma: stoppen met stage of doorgaan?

Bericht  Lavendel wo 21 sep 2011 - 5:07

Echt klote PapillonRose. En wat je zegt als je dan toch misschien stopt kan je maar net zo goed alles gezegd hebben wat je dwars zit. En toch ook maar even kijken of een andere docent bereid is om je te begeleiden. Denk je toruwens dat je huidige begeleider tegen kritiek kan? Want misschien helpt een gesprek met haar ook wel waarin je aangeeft wat je dwars zit.

Het is echt zonde om nu te stoppen. Je bent er al bijna met je opleiding, nog een jaar!

Lavendel
Lavendel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3651
Punten : 3920
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma: stoppen met stage of doorgaan? Empty Re: Dilemma: stoppen met stage of doorgaan?

Bericht  Gast wo 21 sep 2011 - 5:17

Ik ken je hele verhaal PR en ik vind het echt knap dat je het tot nu toe doorgezet hebt. Ik vind het heel heftig wat je hebt meegemaakt en ik vind het echt waardeloos dat je begeleider je op deze manier tegenwerkt. Ik zou geen vertrouwen meer in die begeleider hebben en ik zou mijn eindproducten niet door hem/haar beoordeeld willen hebben. Ik zou dus zeker op zoek gaan naar een andere stage. Als je nu afwacht is de kans groot dat je het niet haalt, als je nu nog swicht kun je zonder al te veel vertraging beginnen aan je volgende stage en met een nieuwe start beginnen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma: stoppen met stage of doorgaan? Empty Re: Dilemma: stoppen met stage of doorgaan?

Bericht  Monte wo 21 sep 2011 - 5:37

Wat raar dat ze zo van de regeltjes zijn. In mijn 3e jaar vroeg ik ook wel eens aan mijn begeleider of ze niet in de klas wilde zijn. Officieel moest zij dit ook, maar ze ging dan altijd in een lokaal ernaast of toahok zitten nakijken. Af en toe kwam ze dan wat pakken en keek ze even. Soms zat ze er wel bij(als ik het vroeg) maar dan voelde ik me veel minder zeker.

En wat jammer dat je van je school geen twee jaar op dezelfde school mag zitten. Ik had het mijn 3e jaar ergens zo naar mijn zin dat ik daar ben gebleven, daar hebben ze nooit moeilijk over gedaan. Misschien dat je het toch nog eens kan vragen(en dan benadrukken dat je daar meer denk te kunnen leren, van die docent bla bla), misschien stemmen ze dan toch toe.

Maar wat goed van je dat je toch steeds heb doorgezet en er komt vast wel een passende oplossing waar je blij mee bent(ik hoop het zo voor je) hug
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma: stoppen met stage of doorgaan? Empty Re: Dilemma: stoppen met stage of doorgaan?

Bericht  Minx wo 21 sep 2011 - 7:03

Wat is dit herkenbaar voor mij. Doe aub wat goed voelt. En ga zeker met iemand ook van de school praten. Dit is geen werkbare situatie.

Ik heb er vorig jaar voor gekozen om te stoppen met mijn stage nog steeds sta ik hier volledig achter. Helaas is het voor mij zo gelopen dat ik door onzekerheid de stage erna niet gehaald heb en hier dus een her voor moet doen.

Een stage waar je niet op je plek zit werkt niet. Je gaat dit mee nemen naar later. Ook dit is een leerschool van hoe je het niet wilt.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma: stoppen met stage of doorgaan? Empty Re: Dilemma: stoppen met stage of doorgaan?

Bericht  Gast wo 21 sep 2011 - 7:09

Ik heb ook zo'n begeleidster gehad en ik werd er vreselijk onzeker van.
Ik heb de stage wel afgemaakt maar stond elke ochtend te janken als ik er naartoe moest.
Je moet doen waar jij je goed bij voelt, maar ga wel met iemand van je school praten want dit kan echt niet!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma: stoppen met stage of doorgaan? Empty Re: Dilemma: stoppen met stage of doorgaan?

Bericht  girli wo 21 sep 2011 - 7:25

Als je er vanuit gaat dat je het toch niet gaat halen, zou ik gaan praten met zowel je eigen school als iemand van je stageschool. Op dit moment heb je toch niets te verliezen.
girli
girli
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma: stoppen met stage of doorgaan? Empty Re: Dilemma: stoppen met stage of doorgaan?

Bericht  PapillonRose wo 21 sep 2011 - 8:09

Bedankt voor alle reacties tot nu toe! En helaas is het voor sommigen van jullie dus ook herkenbaar.

Inmiddels heb ik de algemene begeleidster van stage gemaild, met kort het verhaal. Ik zie haar niet vaak, dus heb even kort gemaild wat er aan de hand is en hoop nu op korte termijn een afspraak met haar te kunnen krijgen.

Met mijn begeleidster moet ik morgen ook maar eens gaan praten. Morgen heb ik een soort opdracht gekregen (normaal is het niet eens een stagedag voor mij, ook al zoiets leuks) en geef ik dus geen les, misschien wel handig om met haar te praten op een dag dat ze niet in mijn les zit en het eventueel kan afreageren :P

Afhankelijk van hoe dit gaat lopen morgen en / of overmorgen ga ik ook mailen met de begeleidster van mijn opleiding, voor een afspraak. Dan kan ik meteen vertellen wat ik er zelf al aan gedaan heb en hoe het is gelopen, ik heb dan in elk geval alles gedaan wat ik kon.

Heb nog even goed nagedacht en ga dus echt niet verder op de manier dat het nu gaat. Twee jaar geleden was ik misschien ook gewoon doorgegaan tot het einde van het schooljaar, al zou het tot huilens toe zijn. Maar dat doe ik niet meer, mede door mijn dochtertje kan ik beter mijn grenzen bewaken.

Ben erg benieuwd hoe dit gaat aflopen.. Hoop in elk geval niet dat ik langstudeerdeer ga worden en 3000 euro moet betalen als ik besluit nu alleen de vakken op mijn opleiding te volgen en de stage doorschuif naar volgend jaar. Ook daar voor de zekerheid de regels maar eens van opzoeken, en hopen dat het sowieso niet zo ver gaat komen.

En weer een lang verhaal Embarassed
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma: stoppen met stage of doorgaan? Empty Re: Dilemma: stoppen met stage of doorgaan?

Bericht  Gast wo 21 sep 2011 - 10:38

Wat goed dat je meteen aan de bel hebt getrokken. Hopelijk komt er iets positiefs voor je uit. hug

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma: stoppen met stage of doorgaan? Empty Re: Dilemma: stoppen met stage of doorgaan?

Bericht  Nora wo 21 sep 2011 - 11:16

Goed dat je voor jezelf opkomt! Hopelijk komt er iets goeds uit het gesprek met je begeleider! Misschien heeft ze het zelf niet eens door wat ze doet.
Nora
Nora
Prater
Prater

Aantal berichten : 752
Punten : 837
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma: stoppen met stage of doorgaan? Empty Re: Dilemma: stoppen met stage of doorgaan?

Bericht  TukTuk wo 21 sep 2011 - 18:19

Wat vervelend dat je stagebegeleider zo doet! Achterlijk eigenlijk gewoon.. Wat denkt hij/zij er mee te bereiken??

Hopelijk komt er wat uit dat gesprek!

Over die langstudeerboete, die gaat waarschijnlijk wel gelden als je volgend jaar september je 6e jaar in gaat.. Tenzij het je 2de opleiding is, en je nog niet eerder een opleiding in het onderwijs hebt gedaan!

Langstudeerders

Als je een bacheloropleiding (hbo 4 jaar, wo 3 jaar) én een masteropleiding doet, krijg je per fase een jaar extra de tijd om te studeren tegen het normale wettelijk collegegeld. Na deze uitlooptijd ga je het tarief voor langstudeerders betalen: het wettelijk collegegeld plus € 3.000,- extra. Deze verhoging van het collegegeld kun je opvangen met het collegegeldkrediet.

Vanaf wanneer gaat het in?

Op 5 juli j.l. heeft de Eerste Kamer ingestemd met het wetsvoorstel ‘verhoogd collegegeld voor langstudeerders’. De wet treedt in werking per 1-9-2011. Maar de verhoging van het wettelijk collegegeld voor langstudeerders gaat in per studiejaar 2012-2013.

Voor wie geldt de maatregel?

Voor alle studenten die in en na het studiejaar 2011-2012 staan ingeschreven aan een opleiding in het hoger onderwijs en die wettelijk collegegeld moeten betalen. Daarbij telt alleen de inschrijving voor een bekostigde opleiding. Bekostigd wil zeggen een door het Ministerie van OCW gefinancierde opleiding.

Een inschrijving aan een particuliere instelling telt dus niet mee bij de bepaling of je verhoogd wettelijk collegegeld moet betalen. In dat geval betaal je namelijk instellingscollegegeld. Ook een inschrijving aan een buitenlandse instelling telt in dit verband niet mee.

Heb je een hbo-bachelordiploma behaald en volg je een schakelprogramma, dan val je niet onder de langstudeerdersmaatregel.

Hoe wordt bepaald of je langstudeerder bent?

Op 1-9-2012 wordt het aantal inschrijvingen voor een bekostigde opleiding in het verleden geteld. Daarbij kijken we terug tot 1-9-1991 in het Centraal Register Inschrijvingen Hoger Onderwijs (CRIHO). Als peildatum voor een inschrijving in elk studiejaar hanteren we 30 september.

Welke inschrijvingen tellen mee?

Elke inschrijving vanaf 1 september 1991 in het CRIHO als student (voltijd, deeltijd of duaal) aan een bekostigde opleiding op peildatum 30 september.

Tweede studie
Ga je na het afronden van een studie een tweede studie volgen in de sector gezondheidszorg of de sector onderwijs en moet je daarvoor het wettelijk collegegeld betalen, dan staat de "teller" voor het langstuderen bij het begin van de tweede studie weer op nul. Tenzij de eerste studie ook al een studie was in de sector gezondheidszorg of het onderwijs.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma: stoppen met stage of doorgaan? Empty Re: Dilemma: stoppen met stage of doorgaan?

Bericht  PapillonRose do 22 sep 2011 - 2:12

Ok, misschien ben ik dan langstudeerder als ik volgend jaar nog door zou moeten.. Ben er een jaar tussenuit geweest, dat wel. Dus helemaal uitgeschreven als student ook. Dus eigenlijk zou volgend jaar mijn vijfde jaar worden, maar weet niet zeker hoe het zit als je uitgeschreven geweest bent voor een periode.

Zoals het er nu naar uitziet ga ik nog niet stoppen. De algemene stagebegeleidster van de school was geschrokken van mijn mail (en ik had nog niet eens zulke schokkende dingen geschreven) en vond ook dat het zo niet langer kan. Ze wil graag dat ik blijf omdat het zo zonde zou zijn om nu te stoppen, met het einde in zicht. Dat ben ik met haar eens, mits er wat gaat veranderen natuurlijk.

Ze gaf aan dat ze denkt dat de begeleiding op deze manier niet goed gaat is en niet wat ik verdien. En dat ik me op zo'n manier ook niet fijn kan voelen bij de begeleiding en dat dit ook effect heeft op mijn leerproces. Ben wel fijn dat ze dus inziet dat de begeleiding niet werkt.

Ze vind dat er dingen gedaan en gezegd zijn in de begeleiding die niet kunnen (ben dus gelukkig niet gek). Het voorstel is nu om door andere docenten te begeleid te worden, en eventueel ook nog wel door haar als ik klassen zou willen houden. De andere 2 docenten die benaderd zijn door haar vinden het ok!

Hoor nu volgende week hoe het geregeld kan worden qua rooster, wat voor klassen.. Ik krijg dus in elk geval andere klassen erbij, en hoef niet alle klassen die ik nu heb te houden. Hoewel het wel slim zou zijn om in elk geval 1 mavo klas te blijven doen omdat ik daar echt aan moet werken, orde houden in die klassen. Dat is inderdaad het probleem wat ik nu heb, maar waar ik minder goed aan kon werken door die rare acties.

Hopelijk kan het inderdaad geregeld worden en kan ik daar blijven. Want de school is leuk, de collega's zijn leuk en veel klassen ook. Maar de begeleiding werd ik even gek van. Ben echt blij dat ik serieus wordt genomen nu!
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma: stoppen met stage of doorgaan? Empty Re: Dilemma: stoppen met stage of doorgaan?

Bericht  Ugly Betty do 22 sep 2011 - 2:38

Wat fijn dat ze zo reageerde en super dat je voor jezelf bent opgekomen. Ik hoop dat het gaat veranderen en dat je je studie kan afronden.
Ugly Betty
Ugly Betty
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1681
Punten : 1762
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma: stoppen met stage of doorgaan? Empty Re: Dilemma: stoppen met stage of doorgaan?

Bericht  Coccinelle do 22 sep 2011 - 7:11

Dat klinkt in ieder geval positief Papillonrose! Hopelijk gaat er wat veranderen.

Coccinelle
Prater
Prater

Aantal berichten : 1391
Punten : 1576
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma: stoppen met stage of doorgaan? Empty Re: Dilemma: stoppen met stage of doorgaan?

Bericht  Gast do 22 sep 2011 - 7:42

Klinkt goed. Toch slim dat je aan de bel hebt getrokken. Hopelijk komen ze met een mooie oplossing.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma: stoppen met stage of doorgaan? Empty Re: Dilemma: stoppen met stage of doorgaan?

Bericht  RYW do 22 sep 2011 - 9:03

PapillonRose schreef:Na een vervelende start op stage dacht ik net dat het beter ging. Helaas gaat het weer slechter. Ik ga nu niet teveel in detail treden, anders wordt het een enorm verhaal en ik weet niet of iemand daar op zit te wachten.

Maar het gaat erom dat ik op deze manier mijn afstudeerstage in het VO niet ga halen. Ik heb er voor mijn gevoel alles aan gedaan om het te laten werken, en nog werkt het niet. Het werkt ook niet mee dat mijn begeleider zo gek is als een deur en doelbewust bezig is met het ondermijnen van mijn gezag (leerlingen die ik eruit stuur hoeven zich van haar ineens niet te melden, ze gaat zitten eten in de klas en deelt dit met de leerlingen, gooit boeken door de klas voor de lol, en zo kan ik nog even door gaan).
En dat terwijl orde voor mij het grootste aandachtspunt is, vakinhoudelijk zit alles verder wel goed. Het kost me al veel moeite om bij sommige klassen hier vooruitgang in te boeken, en dan helpt het gedrag van mijn begeleider dus niet bepaald mee.

Nu vraag ik me af of het wel zinvol is om hier mee door te gaan. Als ik doorga en het niet haal, kan ik net zo goed thuis blijven en dan haal ik het ook niet. Maar thuis heb ik het wel naar mijn zin en mijn dochtertje hoeft dan ook niet steeds naar oma voor oppas. Thuis voel ik me wel nuttig en heb ik het naar mijn zin. Als ik het toch niet ga halen dit keer, kan ik toch net zo goed stoppen vraag ik me af?

Mocht ik hiervoor kiezen dan volg ik wel mijn eigen onderwijs wat ik moet volgen en doe ik de stage volgend jaar, dan hoef ik daarnaast geen vakken meer te doen. Consequentie is dan wel dat ik langer over mijn studie doe, wat ik eigenlijk niet wilde..

Dilemma! Even een klaagtopic, sorry, maar dan ben ik het in elk geval even kwijt. En misschien heeft iemand wel tips, opmerkingen, etc. Alle advies is welkom smile

Eeehhh, wat de hell??? Wat is dat voor mens?

Ik denk dat het slim is dat je gelijk actie hebt ondernomen. Je kan je door dit soort situaties behoorlijk ongelukkig voelen. Hopelijk komt er snel een betere oplossing!
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma: stoppen met stage of doorgaan? Empty Re: Dilemma: stoppen met stage of doorgaan?

Bericht  girli do 22 sep 2011 - 9:09

Goed van je dat je er wat van gezegd hebt en wat een goede reactie heb je gekregen! Ik hoop dat je eruit kunt halen wat er nog voor jou in zit.
girli
girli
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma: stoppen met stage of doorgaan? Empty Re: Dilemma: stoppen met stage of doorgaan?

Bericht  Gast za 24 sep 2011 - 7:59

Wat ontzettend klote dat het zo gaat.

Ik heb het ook niet naar mijn zin gehad op stage (hele andere sector) en mocht eigenlijk ook niet terug naar mijn oude stagebedrijf, maar met een mega harde motivatiebrief is het toch gelukt. (Ik zit nu dus weer op mijn oude plek).

Ik heb gewoon eerlijk uitgelegd hoe of wat, en inderdaad ook over de boete van langstudeerders. Verder had ik aangegeven dat ik mijn eerste stage sowieso zelf had geregeld en dat ik dus niet terug keer naar mijn oude stage bedrijf omdat het 'makkelijk' is etc. Uiteindelijk is dit bij mij dus goedgekeurd.

Misschien is dit voor jou ook wel een optie?

Veel succes ermee.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma: stoppen met stage of doorgaan? Empty Re: Dilemma: stoppen met stage of doorgaan?

Bericht  Nora za 24 sep 2011 - 10:50

Goede uitkomst van het gesprek zeg! Hopelijk kan je nu de stage op een fijne manier afmaken smile
Nora
Nora
Prater
Prater

Aantal berichten : 752
Punten : 837
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma: stoppen met stage of doorgaan? Empty Re: Dilemma: stoppen met stage of doorgaan?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum