Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

ineens niet meer willen slapen

3 plaatsers

Ga naar beneden

ineens niet meer willen slapen Empty ineens niet meer willen slapen

Bericht  LMCurious di 29 nov 2011 - 7:38

Joris heeft een week of 2 geleden besloten dat hij s middags niet meer hoeft te slapen. En ik moet zeggen, van de een op de andere dag heeft hij het ook niet meer nodig (terwijl hij hiervoor 2 uur per middag sliep). Nu is hij wel rond 17.00 moe aan het worden, maar hij is niet echt sacherijnig ofzo. Dus prima. Hij gaat wel vaak nog even 's middags als Milou gaat slapen rustig op zijn kamertje spelen, en dan ga ik even op zolder strijken enzo. Dus hij heeft wel nog een rustpunt op de dag.

Vorige week maandag was hij een beetje ziek, heeft hij s middags toch een uurtje geslapen. Afgelopen zaterdag ochtend zijn verjaardag met kindjes gevierd, erg druk gespeeld. En hij was uitgeteld toen we nog een boodschap gingen doen, dus lag hij toch ook rond 14.00 in bed, en sliep toen tot 16.00. S avonds wilde hij niet slapen. Hij had natuurlijk s middags ineens toch geslapen, maar hij was wel moe, en het was al later dan normaal 19.30. Dus een beetje dubbel. Misschien ook zenuwen voor zijn echte verjaardag die volgende dag? Maar uiteindelijk (na veel terug leggen enzo) is hij toch gaan slapen.
Zondag heeft hij van 11.15 tot 17.30 visite gehad en superveel aandacht, want hij en Milou zijn de enige kindjes in de familie, dus iedereen wil wil met hem spelen. Hij heeft superveel gave cadeaus gehad (fiets, keuken, drumstel waar hij echt van ondersteboven was). Hij wist ook echt even niet meer waar hij nou mee moest spelen. Uiteindelijk heeft hij om 17.00 nog een boterhammetje gegeten, en om 17.30 hebben wij rustig met hem nog een toetje gegeten en gevraagd hoe hij het vond enzo, om hem weer rustig te krijgen. Om 18.00 ging hij naar bed, maar bleef dus steeds van zijn kamertje af komen, steeds weer naar beneden. Wij terug gelegd, voor we de deur dicht hebben stond ie weer achter ons. Misschien de vele indrukken van die dag....uiteindelijk sliep hij rond 20.15 nadat hij een poepluier had gehad en verschoond was bleef hij liggen.

Gisteren naar de kdv geweest hele dag, en hij was hartstikke moe toen hij thuis kwam. Wilde ook haast niet meer eten omdat hij zo moe was. Maar eenmaal naar bed begon hij meteen weer te mopperen dat hij dus echt niet ging slapen. En weer elke keer van zijn kamer komen enzo. Hij heeft het dit keer volgehouden tot 20.45!!! Tussendoor is hij ook naar zolder gelopen, daar gaan spelen op de voorzolder (hij wist dat ik aan het werk was op de zolderkamer) totdat Dave hem dus weer naar beneden heeft gebracht en toen maar weer zijn traphekje (wat in de deur staat bij hem) dichtgedaan. Nog een paar keer bij het hekje gaan staan, dus dus uiteindelijk wel opgegeven.

Hij probeert gewoon echt te rekken met alles wat hij kan bedenken. Ik wil een boekje (maar weet niet welke, en alles wat je opnoemt is uiteraard niet goed), ik wil een kus, nog een kus, een knuffel, nog een knuffel, ook van de andere ouder dan die dan bij bij hem is, of van Milou, nog drinken, muziekje aan etc etc etc..... We hebben geprobeerd hem terug te leggen zonder iets te zeggen, met een knuffel en een kus, het hele ritueel van boekjes/muziek nog eens, het maakt niets uit. Zodra we weg lopen begint hij weer te huilen. En echt opzettelijk, niet van verdriet zeg maar, dat verschil is duidelijk te horen. Vandaag hebben we afgesproken hem maar gewoon te laten huilen aan het traphekje, maar inmiddels huilt ie dus ook alweer bijna een uur. Hij blijft maar mama roepen, maar als ik vraag wat er is komt hij dus alleen met smoesjes, en is nog steeds niets goed. En vandaag is dat geen probleem, maar morgen heb ik weer klanten.

Dus sorry voor het lange verhaal, maar wie heeft een gouden tip? Hoe pakken we dit aan??? Ervaringen? Ik heb dus wel het idee dat hij echt moe is, eerder te moe, maar eerder in bed leggen gaat ook niet ivm eten enzo.
LMCurious
LMCurious
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1167
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

ineens niet meer willen slapen Empty Re: ineens niet meer willen slapen

Bericht  woezel di 29 nov 2011 - 7:42

Hier hebben we met de oudste ook zo'n periode gehad. Echt heel vermoeiend. Hier sliep hij soms om 12 uur nog niet.
Wij hebben hem op een gegeven moment maar in zijn sop gaar laten koken. Alles gecontroleerd gevraagd enz. Gelukkig sliep C er meestal wel door heen. Maar inderdaad met klanten kan het niet.

woezel
Prater
Prater

Aantal berichten : 880
Punten : 1006
Registratiedatum : 31-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

ineens niet meer willen slapen Empty Re: ineens niet meer willen slapen

Bericht  LMCurious di 29 nov 2011 - 7:59

periode klinkt niet heel hoopvol....hoe lang duurde dit?!
LMCurious
LMCurious
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1167
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

ineens niet meer willen slapen Empty Re: ineens niet meer willen slapen

Bericht  Gast di 29 nov 2011 - 8:04

Mijn dochter heeft ook niet meer altijd een middagslaapje nodig, maar ik bouw wel een rustmoment in om haar niet te overprikkelen. Ze gaat dus sowieso naar haar slaapkamer toe, maar als ze echt niet kan slapen, mag ze in bed ook boekjes kijken. Zo bied ik haar de keus, maar wel binnen de perken van wat ik acceptabel vind. Mijn dochter gaat 's avonds ook rekken, weet niet wat ze wil etcetera, als ze echt de hele dag op is geweest zonder rustmoment.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

ineens niet meer willen slapen Empty Re: ineens niet meer willen slapen

Bericht  LMCurious di 29 nov 2011 - 8:23

voor vanavond is hij met de lamp nog aan toch zelf in zijn bed gaan liggen en gaan slapen. Het is een kwartier stil geweest, en ben net gaan kijken....

het rustmoment hebben wij dus ook wel gewoon voor hem s middags. Hij speelt dan in zijn eentje ook echt rustiger dan dat hij beneden speelt. Hij gooit bijna niet, wat ie beneden geregeld uit enthousiasme wel doet. En gaat rustig een boekje lezen, met de trein spelen ofzo.
LMCurious
LMCurious
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1167
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

ineens niet meer willen slapen Empty Re: ineens niet meer willen slapen

Bericht  woezel di 29 nov 2011 - 8:44

nog gefeliciteerd trouwens.
fijn dat hij zonder gemopper is gaan slapen.
de periode heeft hier heel lang geduurd. dus niet hoopgevend. maar hij is altijd al geen makkelikkeslaper geweest

woezel
Prater
Prater

Aantal berichten : 880
Punten : 1006
Registratiedatum : 31-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

ineens niet meer willen slapen Empty Re: ineens niet meer willen slapen

Bericht  Niene di 29 nov 2011 - 8:47

Heel erg herkenbaar!

C slaapt tussen de middag al niet meer vanaf dat ze 1 jaar was.. Vanaf haar 2e verjaardag tot een half jaar geleden ging het geweldig en nu is het weer hopeloos.
Vanaf het moment dat ik zeg dat ze naar bed moet tijd gaan rekken,echt de gekste dingen doen,ineens de radio keihard,de hond pesten,moeten plassen en daarbij gewoon op de wc gaan staan en plassen zonder dus te gaan zitten zodat ik weer dweilen moet en ze weer 10 minuten winst heeft.
Als ze eenmaal in bed ligt,trekt ze heel haar kamer overhoop om maar niet te hoeven slapen en mijn aandacht te krijgen.
Ze wil ineens water drinken,of moet ineens weer plassen etc.
Ik probeer het te negeren,maar mijn energie is s'avonds ook op en dan reageer ik een stuk geïrriteerder en wil niet dat ze gaat slapen met 'ruzie' ,vanavond heeft ze vanaf 19.00 tot 20.15 liggen draken in bed,morgenvroeg is ze waarschijnlijk zoals altijd weer om 05.00 wakker en stront vervelend,ze gaat dan rond 12.00 na het eten even op de bank hangen met een boekje of iets zodat ze denk ik wel wat uitrust,maar dat kind heeft echt energie waar geen einde aan komt Laughing
Helaas heb ik geen gouden tip voor je,ben bang dat ik deze periode gewoon uit moet zitten en ze die dut door is.
Niene
Niene
Prater
Prater

Aantal berichten : 554
Punten : 575
Registratiedatum : 15-12-10
Woonplaats : Achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

ineens niet meer willen slapen Empty Re: ineens niet meer willen slapen

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum