Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

bijwerkingen Diclofenac

5 plaatsers

Ga naar beneden

bijwerkingen Diclofenac Empty bijwerkingen Diclofenac

Bericht  Gast ma 21 feb 2011 - 22:47

Heb voor extreme pijnklachten aan rug/nek/schouder Diclofenac voorgeschreven gekregen van de huisarts, omdat ik anders zo'n beetje huilend op m'n werk zit, maar de bijwerkingen zijn erg heftig. Ik had dit niet verwacht, aangezien dit in het verleden niet het geval was, maar heb nu dus maagbeschermers erbij gekregen en die durf ik niet goed te gebruiken. Een vaak voorkomende bijwerking is misselijkheid/braken, wat me voor een emetofoob nou niet echt aanlokkelijk klinkt. Maar zonder die maagbeschermers, heb ik nog liever zoveel pijn in rug/nek/schouder dan maagpijn door het paardenmiddel Diclofenac. Ik snap alleen niet zo goed het verschil tussen maagzuur en gewoon maagpijn. Naar mijn weten heb ik gewoon maagpijn en daar heb ik zelf Domperidon voor in huis wat eigenlijk altijd snel werkt. Nu heb ik dus maagbeschermers tegen maagzuur, maar naar mijn weten heb ik daar helemaal geen last van. Kan iemand mij vertellen wat maagzuur precies inhoudt in die zin waarin het verschilt met gewone maagpijn?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

bijwerkingen Diclofenac Empty Re: bijwerkingen Diclofenac

Bericht  May ma 21 feb 2011 - 22:49

Bij maagzuur heb ik het gevoel dat mijn maag en slokdarm in brand staan en heb ik last van oprispingen.
Bij maagpijn doet het gewoon zeer, net alsof ik een stomp in mijn maag heb gehad.

Edit: Ik lees je vraag ook niet goed. Maagzuur kan op langere termijn schade aanrichten aan de maagwand of slokdarm. Vandaar dat je maagbeschermers hebt gekregen.
May
May
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4093
Punten : 4169
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Twente

Terug naar boven Ga naar beneden

bijwerkingen Diclofenac Empty Re: bijwerkingen Diclofenac

Bericht  Gast ma 21 feb 2011 - 22:58

Dank je wel May voor je verhelderende antwoord.smile Ik blijf het opmerkelijk vinden dat een emetofoob (wat ik dus ben) medicatie krijgt waarvan een vaak voorkomende bijwerking misselijkheid/braken is, terwijl ik expliciet heb aangegeven dat ik daar bang voor ben. Natuurlijk snap ik dat er maar een beperkte keuze is aan maagbeschermende medicatie, maar ik durf er gewoon niet op te gokken dat ik niet onder de categorie val die er misselijk van wordt. Ik word serieus nog liever een week in een ziekenhuis opgenomen (bij wijze van spreken) dan 1 dag misselijk zijn of over te moeten geven.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

bijwerkingen Diclofenac Empty Re: bijwerkingen Diclofenac

Bericht  May ma 21 feb 2011 - 23:07

Ja dat is ook heel lastig. Voor zover mijn medicijnkennis rijkt zijn er volgens mij ook geen maagwandbeschermers/maagzuurremmers die dat niet als mogelijke bijwerking hebben. Ik kan je wel zeggen dat ik er geen last van heb. Mag ook wel want waarschijnlijk moet ik er binnen een paar maanden voor mijn leven lang aan. Maar goed ik wil je dan wel meegeven om goed op te passen en te letten op je lichaam en de signalen. Want als het wel wat aanricht ben je verder van huis smile
May
May
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4093
Punten : 4169
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Twente

Terug naar boven Ga naar beneden

bijwerkingen Diclofenac Empty Re: bijwerkingen Diclofenac

Bericht  Gast ma 21 feb 2011 - 23:10

Jee, wat rot voor jou dat je er binnenkort voor altijd aan vastzit. Dan mag ik al helemaal niet klagen als ik het zo lees. Ik vind het iig dan wel heel fijn voor jou dat je geen last hebt van de bijwerkingen die in kunnen treden bij maagbeschermers.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

bijwerkingen Diclofenac Empty Re: bijwerkingen Diclofenac

Bericht  May ma 21 feb 2011 - 23:16

Ach ik weet al jaren dat het eraan zit te komen. En ik geef eerlijk toe dat ik de afspraak bij de dokter aan het uitstellen ben maar dat is meer om het onderzoek wat me dan te wachten staat dan het medicijngebruik. Maar het zit in de familie bij ons, dus de kans was aanwezig dat ik het ook zou krijgen.
Maar dat maakt het van jou niet minder rot hoor! Het lijkt me heel vervelend zoveel pijn te moeten hebben!
May
May
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4093
Punten : 4169
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Twente

Terug naar boven Ga naar beneden

bijwerkingen Diclofenac Empty Re: bijwerkingen Diclofenac

Bericht  Sterre ma 21 feb 2011 - 23:36

Guattari, heb je normaal een gevoelige maag? Ik breek bij wijze van ook nog liever een been dan dat ik moet overgeven, maar ik heb nog nooit door medicatie hoeven braken (oke, 1x bij de MAP toen ik 18 was angel ). Als die bijwerking er bij staat, dan durf ik de gok wel te nemen omdat ik weet dat daar niet mijn gevoeligheid zit. Zeker met de maagbeschermers er bij.

Ik heb nog nooit diclofenac geslikt, dus verder kan ik je er niet bij helpen. Sterkte, je pijn klinkt vrij heftig!

Sterre
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3682
Punten : 3849
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

bijwerkingen Diclofenac Empty Re: bijwerkingen Diclofenac

Bericht  Feline ma 21 feb 2011 - 23:48

Guat, ik heb heel veel diclo geslikt met maagbeschermers. Enige waar ik last van had was behoorlijke maagpijn.. Maar dat is gewoon pijn bij je ribben, beetje drukkend gevoel. Totaal geen misselijk gevoel o.i.d. (van morfine ga ik wel braken dus ben niet geheel ongevoelig voor medicijnen)

Geloof dat er bij elk medicijn als bijwerking wel braken staat maar heb heel veel medicatie geslikt en nog nooit ergens last van gehad (afklopje)
Feline
Feline
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2234
Punten : 2527
Registratiedatum : 21-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

bijwerkingen Diclofenac Empty Re: bijwerkingen Diclofenac

Bericht  Gast di 22 feb 2011 - 6:17

Wat had je voor bijwerkingen dan? Last van je maag? Ik werd alleen heel erg down en lusteloos van dat spul. Heb dagen zitten huilen. Mss kwam het ook wel van de narcose maar ik stopte met diclofenac en het was over. Morfine vond ik verder erg prettig trouwens hmmmm smile. Een vriendin van mij slikte trouwens ook maagbeschermers en ik heb haar nog nooit gehoord over misselijkheid. Sterkte ermee.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

bijwerkingen Diclofenac Empty Re: bijwerkingen Diclofenac

Bericht  Gast di 22 feb 2011 - 6:42

Je bent bang om je maagbeschermers in te nemen want een bijwerking kan zijn misselijkheid/braken? Heb je wel eens de bijsluiter van de diclo gelezen dan? scratch Same story.. Bijna in iedere bijsluiter staat tegenwoordig misselijkheid/braken, trust me..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

bijwerkingen Diclofenac Empty Re: bijwerkingen Diclofenac

Bericht  Gast di 22 feb 2011 - 6:44

Ik zou juist je diclofenac mét maagbeschermer nemen om te voorkomen dat je misselijk wordt, want diclofenac is rotspul voor je maag.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

bijwerkingen Diclofenac Empty Re: bijwerkingen Diclofenac

Bericht  Monte di 22 feb 2011 - 6:52

Dijn82 schreef:Ik zou juist je diclofenac mét maagbeschermer nemen om te voorkomen dat je misselijk wordt, want diclofenac is rotspul voor je maag.

+1. Als je echt een maagbeschadiging zou krijgen ben je blij dat je maagbeschermers had ingenomen.
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

bijwerkingen Diclofenac Empty Re: bijwerkingen Diclofenac

Bericht  Gast di 22 feb 2011 - 6:53

Reeza schreef:Je bent bang om je maagbeschermers in te nemen want een bijwerking kan zijn misselijkheid/braken? Heb je wel eens de bijsluiter van de diclo gelezen dan? scratch Same story.. Bijna in iedere bijsluiter staat tegenwoordig misselijkheid/braken, trust me..

Natuurlijk heb ik de bijsluiters ook van de Diclofenac gelezen. Zou een beetje gek zijn als ik dat zo zou innemen, lijkt me.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

bijwerkingen Diclofenac Empty Re: bijwerkingen Diclofenac

Bericht  Gast di 22 feb 2011 - 6:54

Monte schreef:
Dijn82 schreef:Ik zou juist je diclofenac mét maagbeschermer nemen om te voorkomen dat je misselijk wordt, want diclofenac is rotspul voor je maag.

+1. Als je echt een maagbeschadiging zou krijgen ben je blij dat je maagbeschermers had ingenomen.

Dat is toch iets geheel anders...? Maagbeschadiging of misselijkheid.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

bijwerkingen Diclofenac Empty Re: bijwerkingen Diclofenac

Bericht  Gast di 22 feb 2011 - 6:56

Zusje van Bert schreef:Wat had je voor bijwerkingen dan? Last van je maag? Ik werd alleen heel erg down en lusteloos van dat spul. Heb dagen zitten huilen. Mss kwam het ook wel van de narcose maar ik stopte met diclofenac en het was over. Morfine vond ik verder erg prettig trouwens hmmmm smile. Een vriendin van mij slikte trouwens ook maagbeschermers en ik heb haar nog nooit gehoord over misselijkheid. Sterkte ermee.

Jee, dat lijkt me heel vervelend dat het je gemoedstoestand zo deed veranderen. Ik kreeg erg last van m'n maag en dat verergerde als ik iets at of dronk. Eetlust nam ook af.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

bijwerkingen Diclofenac Empty Re: bijwerkingen Diclofenac

Bericht  Gast di 22 feb 2011 - 6:58

Feline schreef:Guat, ik heb heel veel diclo geslikt met maagbeschermers. Enige waar ik last van had was behoorlijke maagpijn.. Maar dat is gewoon pijn bij je ribben, beetje drukkend gevoel. Totaal geen misselijk gevoel o.i.d.

Ok, wel fijn om te lezen dat je er niet misselijk van werd, ook al kan het bij iedereen verschillen natuurlijk. Werd je maagpijn wel minder na verloop van tijd?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

bijwerkingen Diclofenac Empty Re: bijwerkingen Diclofenac

Bericht  Monte di 22 feb 2011 - 7:00

Guattari schreef:
Monte schreef:
Dijn82 schreef:Ik zou juist je diclofenac mét maagbeschermer nemen om te voorkomen dat je misselijk wordt, want diclofenac is rotspul voor je maag.

+1. Als je echt een maagbeschadiging zou krijgen ben je blij dat je maagbeschermers had ingenomen.

Dat is toch iets geheel anders...? Maagbeschadiging of misselijkheid.

Natuurlijk maar ik bedoelde te zeggen dat al mocht je misselijk worden van de beschermer, dat je wel blij moet zijn dat je het slikt. Aangezien diclo echt maagbeschadiging kan veroorzaken. Dan zou ik liever wat misselijk zijn dan een maagbloeding of slokdarmprobleem krijgen. Ik wat ik hoor is dat lang niet iedereen misselijk wordt ervan.
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

bijwerkingen Diclofenac Empty Re: bijwerkingen Diclofenac

Bericht  Gast di 22 feb 2011 - 7:00

Sterre schreef:Guattari, heb je normaal een gevoelige maag? Ik breek bij wijze van ook nog liever een been dan dat ik moet overgeven, maar ik heb nog nooit door medicatie hoeven braken (
Ik heb nog nooit diclofenac geslikt, dus verder kan ik je er niet bij helpen. Sterkte, je pijn klinkt vrij heftig!

Hmm, volgens mij valt dat nog best mee objectief gezien. Maar door de stress die ik krijg van het idee misselijk te kunnen worden, reageer ik wel lichamelijk erop. Snap je? De pijn is heel heftig, vandaar ook dat ik niet meteen reageer. Heb nu via m'n werk wat dingen aangevraagd die kunnen helpen de pijn te verlichten. Hoop daar snel meer over te horen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

bijwerkingen Diclofenac Empty Re: bijwerkingen Diclofenac

Bericht  Gast di 22 feb 2011 - 7:03

Monte schreef:
Guattari schreef:
Monte schreef:
Dijn82 schreef:Ik zou juist je diclofenac mét maagbeschermer nemen om te voorkomen dat je misselijk wordt, want diclofenac is rotspul voor je maag.

+1. Als je echt een maagbeschadiging zou krijgen ben je blij dat je maagbeschermers had ingenomen.

Dat is toch iets geheel anders...? Maagbeschadiging of misselijkheid.

Natuurlijk maar ik bedoelde te zeggen dat al mocht je misselijk worden van de beschermer, dat je wel blij moet zijn dat je het slikt. Aangezien diclo echt maagbeschadiging kan veroorzaken. Dan zou ik liever wat misselijk zijn dan een maagbloeding of slokdarmprobleem krijgen. Ik wat ik hoor is dat lang niet iedereen misselijk wordt ervan.

Ok, op die manier begrijp ik je idd. Ik ben nu helemaal gestopt, want ik kan me domweg niet voldoende concentreren op m'n werk als m'n maag niet meewerkt. Nu is het dus erg afzien, want de pijn waarvoor ik Diclofenac slik wordt nu niet meer onderdrukt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

bijwerkingen Diclofenac Empty Re: bijwerkingen Diclofenac

Bericht  Monte di 22 feb 2011 - 7:07

Guattari schreef:
Monte schreef:
Guattari schreef:
Monte schreef:
Dijn82 schreef:Ik zou juist je diclofenac mét maagbeschermer nemen om te voorkomen dat je misselijk wordt, want diclofenac is rotspul voor je maag.

+1. Als je echt een maagbeschadiging zou krijgen ben je blij dat je maagbeschermers had ingenomen.

Dat is toch iets geheel anders...? Maagbeschadiging of misselijkheid.

Natuurlijk maar ik bedoelde te zeggen dat al mocht je misselijk worden van de beschermer, dat je wel blij moet zijn dat je het slikt. Aangezien diclo echt maagbeschadiging kan veroorzaken. Dan zou ik liever wat misselijk zijn dan een maagbloeding of slokdarmprobleem krijgen. Ik wat ik hoor is dat lang niet iedereen misselijk wordt ervan.

Ok, op die manier begrijp ik je idd. Ik ben nu helemaal gestopt, want ik kan me domweg niet voldoende concentreren op m'n werk als m'n maag niet meewerkt. Nu is het dus erg afzien, want de pijn waarvoor ik Diclofenac slik wordt nu niet meer onderdrukt.

Jeetje wat vreselijk. Is er geen ander medicijn mogelijk, waar je minder last van hebt?
Sterkte!
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

bijwerkingen Diclofenac Empty Re: bijwerkingen Diclofenac

Bericht  Gast di 22 feb 2011 - 7:13

Thanx! Nou, ik wil me niet geheel afhankelijk maken van de medicatie, omdat dit geen langere termijn oplossing is, dus ben nu bezig met de Arbo-arts voor een ergonomische muis en nog meer dingetjes.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

bijwerkingen Diclofenac Empty Re: bijwerkingen Diclofenac

Bericht  Feline di 22 feb 2011 - 11:02

Guattari schreef:
Feline schreef:Guat, ik heb heel veel diclo geslikt met maagbeschermers. Enige waar ik last van had was behoorlijke maagpijn.. Maar dat is gewoon pijn bij je ribben, beetje drukkend gevoel. Totaal geen misselijk gevoel o.i.d.

Ok, wel fijn om te lezen dat je er niet misselijk van werd, ook al kan het bij iedereen verschillen natuurlijk. Werd je maagpijn wel minder na verloop van tijd?

Ja, geloof dat ik toen nog geen beschermers kreeg. Lag toen in het ziekenhuis. Ze hebben me zelfs aan de hartbewaking gelegd toen omdat ik benauwd was en zoveel pijn op m'n borst had. Maar ik wijt 't nog steeds aan de diclo.. Met maagbeschermers was 't prima uit te houden.
Feline
Feline
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2234
Punten : 2527
Registratiedatum : 21-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

bijwerkingen Diclofenac Empty Re: bijwerkingen Diclofenac

Bericht  Moon wo 23 feb 2011 - 0:13

Ik zou ze ook desondanks wel nemen als ik jou was. Als er teveel maagzuur langdurig op bepaalde plekken komt kan je er zelfs kanker van krijgen (even heftig en overdreven geformuleerd misschien) maar dat kan een gevolg zijn. En dan ben je nog veel vaker misselijk.

Het is even vervelend maar ik hoop dat je dan minder/geen pijn meer hebt! Sterkte!
Moon
Moon
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 383
Punten : 445
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

bijwerkingen Diclofenac Empty Re: bijwerkingen Diclofenac

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum