Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Diclofenac, beetje beroerd ervan

+11
Thunder
Annie24
Curious
Pompoen
Barbabella
Caramba
vlinder-19
CCC
Linnie1985
TukTuk
claudiaveronique
15 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Diclofenac, beetje beroerd ervan Empty Diclofenac, beetje beroerd ervan

Bericht  claudiaveronique vr 6 jan 2012 - 10:40

Zijn er meiden die dit ook geslikt hebben? Hoe reageerden jullie erop? Ik heb nu 12 pillen geslikt voor een slijmbeurs ontsteking in mijn schouder maar ben er echt een beetje beroerd van, buikpijn en beetje verstopt. Nog 18 pillen te gaan? Is dat niet heel veel? Ik voel het nog af en toe een beetje zeuren in mijn schouder, ergste pijn is over. Ik wil ook echt niet zo'n spuit.... Mad Mad
claudiaveronique
claudiaveronique
Prater
Prater

Aantal berichten : 536
Punten : 986
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Diclofenac, beetje beroerd ervan Empty Re: Diclofenac, beetje beroerd ervan

Bericht  TukTuk vr 6 jan 2012 - 10:45

Heb er geen ervaring mee.. Maar over hoeveel dagen zijn die 12 stuks verspreid? Heb je er ook maagbeschermers bij gekregen?
Maag en darm klachten staan wel boven aan bij de bijwerkingen:


  • Maagklachten: maagirritatie, buikpijn,
    misselijkheid, braken, vol gevoel, gebrek aan eetlust, boeren
    en zuurbranden. U heeft hier minder kans op als u dit medicijn inneemt
    met wat voedsel en een glas water of melk.
    Gebruik geen alcohol of
    andere voedingsmiddelen die de maag irriteren, zoals scherpe kruiden. De
    bijwerkingen op maag en darmen kunnen ook optreden bij zetpillen. Het
    medicijn komt dan namelijk via de bloedbaan ook bij de maagwand terecht.
    Heeft u last van slokdarmontsteking door opkomend maagzuur? De klachten kunnen verergeren. Neem contact op met uw arts als u dat bemerkt. Mensen boven de zeventig jaar hebben
    meer kans op bijwerkingen door dit medicijn. Artsen schrijven daarom
    meestal ook een maagbeschermer voor. Ook als u dit medicijn maar enkele
    dagen zal gebruiken.
  • Darmklachten: diarree, verstopping en winderigheid. Lijdt u aan een chronische darmontsteking,
    zoals de ziekte van Crohn of colitis ulcerosa? Dit medicijn kan de
    klachten verergeren. Bespreek met uw arts of dit medicijn voor u
    geschikt is. Meestal schrijft uw arts behalve dit medicijn ook een
    maagbeschermend medicijn voor. Ook als u dit medicijn maar enkele dagen
    zal gebruiken.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Diclofenac, beetje beroerd ervan Empty Re: Diclofenac, beetje beroerd ervan

Bericht  Gast vr 6 jan 2012 - 10:45

In hoeveel tijd zoveel pillen?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Diclofenac, beetje beroerd ervan Empty Re: Diclofenac, beetje beroerd ervan

Bericht  claudiaveronique vr 6 jan 2012 - 10:47

Ik mag er 3 per dag, ben maandag avond begonnen. Ik heb er geen maagbeschermers bij gekregen, neem ze altijd na een maaltijd
claudiaveronique
claudiaveronique
Prater
Prater

Aantal berichten : 536
Punten : 986
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Diclofenac, beetje beroerd ervan Empty Re: Diclofenac, beetje beroerd ervan

Bericht  Gast vr 6 jan 2012 - 10:47

claudiaveronique schreef:Ik mag er 3 per dag, ben maandag avond begonnen

Heb je maagbeschermers gekregen?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Diclofenac, beetje beroerd ervan Empty Re: Diclofenac, beetje beroerd ervan

Bericht  Linnie1985 vr 6 jan 2012 - 10:49

Ik heb ze gehad. Ik had heel erge rugpijn. Ik heb iig geen bijwerkingen ervan gehad.
Linnie1985
Linnie1985
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2932
Punten : 3248
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Goeree Overflakkee

Terug naar boven Ga naar beneden

Diclofenac, beetje beroerd ervan Empty Re: Diclofenac, beetje beroerd ervan

Bericht  TukTuk vr 6 jan 2012 - 10:50

Misschien morgen even de dienstdoende apotheek bellen, of je niet alsnog maagbeschermers kan krijgen? (Weet eigenlijk niet of je die op recept alleen kan krijgen?) Of desnoods nu nog de huisartsenpost bellen en vragen of je nu nog ergens maagbeschermers kan krijgen.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Diclofenac, beetje beroerd ervan Empty Re: Diclofenac, beetje beroerd ervan

Bericht  CCC vr 6 jan 2012 - 10:50

Ik heb ze maanden moeten slikken ivm slijmbeursontsteking in mijn heup, ook 3x maal per dag. Ik heb geen last van bijwerkingen gehad...

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Diclofenac, beetje beroerd ervan Empty Re: Diclofenac, beetje beroerd ervan

Bericht  claudiaveronique vr 6 jan 2012 - 10:51

Ja die kunnen alleen op recept, maagbeschermers. Tis niet zo dat het niet uit te houden is maar echt lekker is anders. Gelukkig is die pijn wel weg, was veeeeel erger!
claudiaveronique
claudiaveronique
Prater
Prater

Aantal berichten : 536
Punten : 986
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Diclofenac, beetje beroerd ervan Empty Re: Diclofenac, beetje beroerd ervan

Bericht  Gast vr 6 jan 2012 - 11:03

Nooit problemen mee gehad, sterker nog; word er alleen maar happy van, slaap héérlijk als ik er één heb genomen 's avonds...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Diclofenac, beetje beroerd ervan Empty Re: Diclofenac, beetje beroerd ervan

Bericht  Gast vr 6 jan 2012 - 11:16

Bazinga schreef:Nooit problemen mee gehad, sterker nog; word er alleen maar happy van, slaap héérlijk als ik er één heb genomen 's avonds...
Zit dat niet tussen je oren? Er zit toch niets in waar je rustig van wordt of slaperig?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Diclofenac, beetje beroerd ervan Empty Re: Diclofenac, beetje beroerd ervan

Bericht  Gast vr 6 jan 2012 - 11:22

Smikkell schreef:
Bazinga schreef:Nooit problemen mee gehad, sterker nog; word er alleen maar happy van, slaap héérlijk als ik er één heb genomen 's avonds...
Zit dat niet tussen je oren? Er zit toch niets in waar je rustig van wordt of slaperig?

Ik werd anders ook ontzettend duf van de diclofenac en kon ook heerlijk slapen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Diclofenac, beetje beroerd ervan Empty Re: Diclofenac, beetje beroerd ervan

Bericht  Gast vr 6 jan 2012 - 11:37

Smikkell schreef:
Bazinga schreef:Nooit problemen mee gehad, sterker nog; word er alleen maar happy van, slaap héérlijk als ik er één heb genomen 's avonds...
Zit dat niet tussen je oren? Er zit toch niets in waar je rustig van wordt of slaperig?

Geen idee, maar ik word suffig en loom van en als ik er één heb ingenomen, slaap ik gewoon 7 uur vast door, doe ik normaal gesproken niet. Maar iedereen kan er toch anders op reageren? Mijn moeder (=rugpatient) slaapt er juist niet door, hoewel het lichaam wel ontspant.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Diclofenac, beetje beroerd ervan Empty Re: Diclofenac, beetje beroerd ervan

Bericht  vlinder-19 vr 6 jan 2012 - 20:39

Ik kreeg er maagbeschermers bij. Wellicht kun je je huisarts bellen of hij je nog maagbeschermers kan voorschrijven.
vlinder-19
vlinder-19
Prater
Prater

Aantal berichten : 731
Punten : 903
Registratiedatum : 20-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Diclofenac, beetje beroerd ervan Empty Re: Diclofenac, beetje beroerd ervan

Bericht  Caramba vr 6 jan 2012 - 20:51

Ik heb ze een aantal keren moeten slikken. Alle keren beroerd etc. Kan echt niet tegen die tabletten.
Ik kreeg er ook geen magbeschermer bij, wel naar gevraagd. Mijn ha zei, is niet nodig, je slikt ze maar een poosje (2 weken), daardoor is het al niet nodig, zou je nu langer aan die tabletten moeten krijg je wel een maagbeschermer mee en je hebt niet de leeftijd van een oude dame, die lopen meer risico op bijwerkingen en dan krijg je wel een maagbeschermer. Ik moest ze 2 weken gebruiken, 3 per dag, maar ben er binnen een week mee gestopt! Wat een klote tabletten, maar hij wilde er dus geen maagbeschermer voor mij bijschrijven!
Caramba
Caramba
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Diclofenac, beetje beroerd ervan Empty Re: Diclofenac, beetje beroerd ervan

Bericht  Gast vr 6 jan 2012 - 20:51

Bij diclofenac kunnen maagbeschermers bij. Slik je de pillen alleen met water? Misschien kun ipv alleen water een klein beetje eten, daar gaat je beroerde gevoel ook van weg. Ik heb wel eens diclofenac moet slikken maar kreeg ook geen maagbeschermers mee. Kan zijn dat als je voor een lange tijd deze medicatie moet slikken pas maagbeschermers krijgt, aangezien je 'kuur' kort is zal het na het stoppen hopelijk overgaan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Diclofenac, beetje beroerd ervan Empty Re: Diclofenac, beetje beroerd ervan

Bericht  Caramba vr 6 jan 2012 - 20:57

Cimic schreef:Bij diclofenac kunnen maagbeschermers bij. Slik je de pillen alleen met water? Misschien kun ipv alleen water een klein beetje eten, daar gaat je beroerde gevoel ook van weg. Ik heb wel eens diclofenac moet slikken maar kreeg ook geen maagbeschermers mee. Kan zijn dat als je voor een lange tijd deze medicatie moet slikken pas maagbeschermers krijgt, aangezien je 'kuur' kort is zal het na het stoppen hopelijk overgaan.

Ik nam ze altijd bij het nuttigen van een maaltijd oid in. Noit met alleen een half glas water en nog altijd beroerd. En ja, zoals ik al zei voor een paar weken krijg je er geen maagbeschermer bij, althans zo was het bij mij.
Caramba
Caramba
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Diclofenac, beetje beroerd ervan Empty Re: Diclofenac, beetje beroerd ervan

Bericht  Barbabella vr 6 jan 2012 - 20:58

Ik heb ze een paar weken geleden gehad. Het enige wat ik merkte was dat ik er heel duf en slaperig van werd, en mn pijn was echt heel snel over !
Barbabella
Barbabella
Prater
Prater

Aantal berichten : 842
Punten : 894
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Diclofenac, beetje beroerd ervan Empty Re: Diclofenac, beetje beroerd ervan

Bericht  Gast vr 6 jan 2012 - 21:06

Zoals alle prostaglandinesynthetaseremmers levert ook diclofenac risico op maagklachten door het dunner worden van het maagslijmvlies. Bij patiënten die hiervoor gevoelig zijn kunnen zich daardoor ernstige maagklachten voordoen, zoals een maagzweer of een maagperforatie.

Heb even vriendin Wiki erbij gehaald en dit is was ik kon vinden. Het dikgedrukte gebeurd niet bij iedereen dus niet gelijk van je stoel vallen smile Ik denk eerder alleen bij een extreem lang gebruik van diclofenac. En niet bij een korte kuur. Als je het echt niet vertrouwd kun je even een huisartsenpost bellen om info. Als je arts het echt noodzakelijk vond dan had je toch wel maagbeschermers meegekregen?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Diclofenac, beetje beroerd ervan Empty Re: Diclofenac, beetje beroerd ervan

Bericht  Gast vr 6 jan 2012 - 21:12

Spetterdespat schreef:
Cimic schreef:Bij diclofenac kunnen maagbeschermers bij. Slik je de pillen alleen met water? Misschien kun ipv alleen water een klein beetje eten, daar gaat je beroerde gevoel ook van weg. Ik heb wel eens diclofenac moet slikken maar kreeg ook geen maagbeschermers mee. Kan zijn dat als je voor een lange tijd deze medicatie moet slikken pas maagbeschermers krijgt, aangezien je 'kuur' kort is zal het na het stoppen hopelijk overgaan.

Ik nam ze altijd bij het nuttigen van een maaltijd oid in. Noit met alleen een half glas water en nog altijd beroerd. En ja, zoals ik al zei voor een paar weken krijg je er geen maagbeschermer bij, althans zo was het bij mij.

Ho rustig maar smile Misschien doet TO dat niet, had even over je reactie heen gelezen. Lees ook dat er meiden zijn die het wel kregen, nogmaals iedereen reageerd verschillend? Als TO echt pijn krijgt zou ik even bellen. Waar ze nu kans op heeft is een verstoring van het maagzuur. Dat kan erger worden maar dat ligt er ook aan hoe lang ze het middel slikt idd. Maar ook of ze niet verder moet met de tabletten als de kuur nog niet aanslaat. Maar verders ben ik het met je eens.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Diclofenac, beetje beroerd ervan Empty Re: Diclofenac, beetje beroerd ervan

Bericht  Pompoen vr 6 jan 2012 - 21:36

AngelNyn schreef:Misschien morgen even de dienstdoende apotheek bellen, of je niet alsnog maagbeschermers kan krijgen? (Weet eigenlijk niet of je die op recept alleen kan krijgen?) Of desnoods nu nog de huisartsenpost bellen en vragen of je nu nog ergens maagbeschermers kan krijgen.

Maagbeschermers kun je wel zonder recept krijgen volgens mij!
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Diclofenac, beetje beroerd ervan Empty Re: Diclofenac, beetje beroerd ervan

Bericht  Pompoen vr 6 jan 2012 - 21:38

Toen ik diclofenac kreeg voorgeschreven in het ziekenhuis gaven ze me ook geen maagbeschermers. Mijn huisarts was daar weer verbaasd over... Ik werd er ook echt beroerd van. Volgende keer vraag ik er ook in het ziekenhuis gelijk maagbeschermers bij, dat maakt bij mij echt wel verschil!
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Diclofenac, beetje beroerd ervan Empty Re: Diclofenac, beetje beroerd ervan

Bericht  TukTuk vr 6 jan 2012 - 21:53

тыквашка schreef:Toen ik diclofenac kreeg voorgeschreven in het ziekenhuis gaven ze me ook geen maagbeschermers. Mijn huisarts was daar weer verbaasd over... Ik werd er ook echt beroerd van. Volgende keer vraag ik er ook in het ziekenhuis gelijk maagbeschermers bij, dat maakt bij mij echt wel verschil!

Toch raar dat er zo verschillend daarin gehandeld wordt.. Vraag me ook af waarom ze die maagbeschermers niet gewoon standaard preventief voorschrijven? Of zitten er aan die maagbeschermers ook weer bijwerkingen? (Heb ze nog nooit gehad, maar misschien is het wel handig om eens in huis te halen als het toch vrij verkrijgbaar is. Slik best wel ibuprofen, niet veel, maar wel dagelijks bijna)
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Diclofenac, beetje beroerd ervan Empty Re: Diclofenac, beetje beroerd ervan

Bericht  Curious vr 6 jan 2012 - 21:59

Kan ook zijn dat je er misschien allergisch voor bent, dat ben ik ook.
Maar ik ga er wel aan een stuk door van overgeven.
Curious
Curious
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1541
Punten : 1742
Registratiedatum : 24-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Diclofenac, beetje beroerd ervan Empty Re: Diclofenac, beetje beroerd ervan

Bericht  Gast vr 6 jan 2012 - 22:03

тыквашка schreef:
AngelNyn schreef:Misschien morgen even de dienstdoende apotheek bellen, of je niet alsnog maagbeschermers kan krijgen? (Weet eigenlijk niet of je die op recept alleen kan krijgen?) Of desnoods nu nog de huisartsenpost bellen en vragen of je nu nog ergens maagbeschermers kan krijgen.

Maagbeschermers kun je wel zonder recept krijgen volgens mij!

Klopt! Gewoon bij de drogist, pantozol 20 mg of omeprazol 20 mg, 1 tablet per dag. (Weet alleen niet welke merknaam ze hebben bij de drogist..)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Diclofenac, beetje beroerd ervan Empty Re: Diclofenac, beetje beroerd ervan

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum