Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Diclofenac en benauwd

+2
Silver
minoessepoes
6 plaatsers

Ga naar beneden

Diclofenac en benauwd Empty Diclofenac en benauwd

Bericht  Gast zo 5 jun 2011 - 17:57

Ik ben licht astmatisch en slik sinds kort diclofenac. Ik heb lang geen last van benauwdheid gehad maar heb nu een flinke aanval. Ben direct gestopt met de diclofenac en hoop het met puffers even vol te houden totdat ik straks contact op kan nemen met de huisarts.
Maar nu mijn vraag: wie is er wel eens benauwd geworden van die medicijnen? En toen?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Diclofenac en benauwd Empty Re: Diclofenac en benauwd

Bericht  minoessepoes zo 5 jun 2011 - 19:22

Nooit benauwd van geweest maar ik gebruik om die reden op aanraden van artsen alleen maar paracetamol en geen ibruprofen ed. Het staat vaak ook in de gebruiksaanwijzing dat het afgeraden wordt om die medicijnen te nemen in combinatie met astma. Misschien kan je vragen naar paracetamol met codeine of iets dergelijks ipv de diclofenac.

Voor nu heb ik geen tips of iets dergelijk, wil je wel sterkte wensen!
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Diclofenac en benauwd Empty Re: Diclofenac en benauwd

Bericht  Gast zo 5 jun 2011 - 19:51

minoessepoes schreef:Nooit benauwd van geweest maar ik gebruik om die reden op aanraden van artsen alleen maar paracetamol en geen ibruprofen ed. Het staat vaak ook in de gebruiksaanwijzing dat het afgeraden wordt om die medicijnen te nemen in combinatie met astma. Misschien kan je vragen naar paracetamol met codeine of iets dergelijks ipv de diclofenac.

Voor nu heb ik geen tips of iets dergelijk, wil je wel sterkte wensen!

+1, ik gebruik ook eigenlijk nooit medicijnen als ibuprofen, idd vanwege de kans op een aanval. Maar Diclofenac krijg je op voorschrift van de huisarts, toch? En ken het medicijn verder niet goed genoeg, maar als het algemeen bekend is dat het benauwdheid kan veroorzaken bij mensen met long- of luchtwegaandoeningen, dan vind ik het nalatig van je huisarts dat hij daar niet even aan gedacht heeft voordat hij het voorschreef.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Diclofenac en benauwd Empty Re: Diclofenac en benauwd

Bericht  minoessepoes zo 5 jun 2011 - 19:59

Dat zou inderdaad nalatig zijn, ik heb zelf dergelijke medicijnen wel al voorgeschreven gekregen in het ziekenhuis terwijl ze daar wel op de hoogte waren van mijn medische gegevens, gelukkig had ik wel een oplettende apotheker en heeft hij in overleg met de huisarts de medicijnen toen aangepast. Maar slecht is het wel inderdaad en ik ben er sindsdien ook zelf heel erg op gespitst!
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Diclofenac en benauwd Empty Re: Diclofenac en benauwd

Bericht  Gast zo 5 jun 2011 - 20:27

Ik heb de diclofenac van de huisarts ja. Hij schrijft mij ook de ventolin voor... Maar heb al eerder diclofenac moeten slikken en toen nergens last van. Diclofenac is niet alleen pijnstillend, maar ook ontsteking remmend.
Moet zo naar de huisarts. Weet alleen nog niet hoe Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Diclofenac en benauwd Empty Re: Diclofenac en benauwd

Bericht  Silver zo 5 jun 2011 - 21:47

Het kan zijn door de weersomstandigheden, droge lucht dat jou benauwdheid nu erger is, dan de keren daarvoor... Dat je diclofenac gebruikte, gewoon voorleggen bij de h.a. En nalatig hoeft het dan niet te zijn, want iedereen reageert anders. En het is nu gewoon iritant weer... Dat voornamelijk astma patiënten het moeilijker hebben dan anders... succes bij de h.a.
Silver
Silver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4646
Punten : 4902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Diclofenac en benauwd Empty Re: Diclofenac en benauwd

Bericht  Gast zo 5 jun 2011 - 22:31

De (vervangende) huisarts dacht eerst aan hyperventilatie maar later achtte hij de kans toch klein dat het dat is. Het voelt ook precies als een inspanningsbenauwdheid die ik soms heb, maar dan veel heftiger en gaat het niet over. Hij vindt echt dat ik véél te zwaar adem, maar weet niet waardoor dit ineens komt. Hij denkt dat het niet de diclofenac is maar vraagt me wel voor de zekerheid eventjes te minderen daarmee. Mijn bloeddruk is laag en dat verklaart volgens hem mijn duizeligheid en het zwart vlekken zien. Maar eigenlijk geen idee wat ik daar nu mee moet.
Ik heb 2 puffers gehad, die ik afwisselend van elkaar moet gebruiken. En hij wilt me vrijdag terug zien.

Dit is echt balen. Ik heb eind van de week belangrijk tentamen maar leren lukt nu niet Sad Voel me zo wazig.. beetje stoned. laughcry

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Diclofenac en benauwd Empty Re: Diclofenac en benauwd

Bericht  Silver zo 5 jun 2011 - 23:51

Wel fijn dat ze het nu even goed in de gaten houden en je vrijdag weer heen moet. Wel jammer dat je op die manier niet kan leren, gezondheid gaat voor... beterschap ermee!
Silver
Silver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4646
Punten : 4902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Diclofenac en benauwd Empty Re: Diclofenac en benauwd

Bericht  Gast ma 6 jun 2011 - 2:37

Dankje!
Ja echt balen.. en school zegt dat deze kans dan gewoon komt te vervallen en dit is het enige vak waar ik echt slecht in ben. Mad

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Diclofenac en benauwd Empty Re: Diclofenac en benauwd

Bericht  Gast ma 6 jun 2011 - 2:39

Ik heb er helemaal geen last van.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Diclofenac en benauwd Empty Re: Diclofenac en benauwd

Bericht  RioolSpook ma 6 jun 2011 - 3:30

Hoevaak neem je die ventolin eigenlijk?
RioolSpook
RioolSpook
Prater
Prater

Aantal berichten : 824
Punten : 905
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Diclofenac en benauwd Empty Re: Diclofenac en benauwd

Bericht  Gast ma 6 jun 2011 - 4:18

Die nam ik 6 keer per dag en dan paar inhalaties per keer. De huisarts zei vanmorgen dat 4 keer de max is.
Ik heb nu atrovent erbij gekregen en moet beide 3 keer per dag nemen, zodat ik dus 6 keer iets neem.
Heb nu wel de merkloze variant van ventolin gekregen. Dat vind ik wel raar, dat dat gebeurt zonder overleg.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Diclofenac en benauwd Empty Re: Diclofenac en benauwd

Bericht  Silver ma 6 jun 2011 - 6:10

Hmm je bedoelt de Salbutamol? Of gewoon iets heel anders? Ik heb sinds vorig jaar Salbutamol gekregen en werkt precies hetzelfde als Ventolin, wij zijn duur voor het ziekenfonds Wink
Silver
Silver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4646
Punten : 4902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Diclofenac en benauwd Empty Re: Diclofenac en benauwd

Bericht  muppet ma 6 jun 2011 - 6:12

Je benauwdheid kan van de diclofenac komen. Mensen die astma hebben kunnen van NSAIDs waar diclofenac er ook een van is, benauwdheidsklachten krijgen. Het is goed dat je direct met de diclofenac gestopt bent. Geef dit ook door aan de apotheek dan kan die dit in het systeem zetten zodat je niet nog een keer diclofenac of een ander NSAID krijgt.
muppet
muppet
Zwijger
Zwijger

Aantal berichten : 9
Punten : 10
Registratiedatum : 23-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Diclofenac en benauwd Empty Re: Diclofenac en benauwd

Bericht  loesje ma 6 jun 2011 - 6:18

mijn man gebruikt ook diclofenac tegen de pijn van nierstenen maar hij word er niet benauwd van wel krijgt hij last van diarree als hij het net heeft ingenomen. Hij heeft ook asma.
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

Diclofenac en benauwd Empty Re: Diclofenac en benauwd

Bericht  Gast ma 6 jun 2011 - 7:41

FryskeFlinter schreef:Hmm je bedoelt de Salbutamol? Of gewoon iets heel anders? Ik heb sinds vorig jaar Salbutamol gekregen en werkt precies hetzelfde als Ventolin, wij zijn duur voor het ziekenfonds Wink

Ja die bedoel ik inderdaad.

muppet schreef:Je benauwdheid kan van de diclofenac komen. Mensen die astma hebben kunnen van NSAIDs waar diclofenac er ook een van is, benauwdheidsklachten krijgen. Het is goed dat je direct met de diclofenac gestopt bent. Geef dit ook door aan de apotheek dan kan die dit in het systeem zetten zodat je niet nog een keer diclofenac of een ander NSAID krijgt.

De huisarts vond het prima dat ik was gestopt met diclofenac maar denkt niet dat de benauwdheid daar door komt. Heb zelf gezegd dat ik even kijk of het er wel mee te maken kan hebben. Bij de apotheek gaven ze aan dat ik het beste nu wat kan minderen ermee omdat het de benauwdheid kan versterken. Maar er is dus nergens gezegd dat ik dat niet meer zou mogen. Ik had trouwens ook wel verwacht hoor dat ze zouden zeggen dat ik moet stoppen.


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Diclofenac en benauwd Empty Re: Diclofenac en benauwd

Bericht  Happydobby ma 6 jun 2011 - 8:08

Het was ook vochtig weer vandaag dat versterkt ook de benauwdheid.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Diclofenac en benauwd Empty Re: Diclofenac en benauwd

Bericht  Gast ma 6 jun 2011 - 8:14

Elodie, die inspanningsbenauwdheid zou ik toch even laten testen. Kun je niet vragen aan je huisarts of je niet doorverwezen kunt worden naar een longarts? Heb je al ooit een longfunctietest gehad?
En 6 pufjes per dag voorgeschreven door de huisarts vind ik wel erg veel en je vervolgens naar huis sturen met vrijdag terug komen. En dan vrijdag alsnog met een kluitje het riet ingestuurd worden.
Misschien zou een fietstest of hyperventitalietest nog wat uit kunnen wijzen, of gewoon een simpele longfunctie.

Salbutamol is trouwens idd hetzelfde als ventolin.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Diclofenac en benauwd Empty Re: Diclofenac en benauwd

Bericht  Gast ma 6 jun 2011 - 8:15

Happydobby schreef:Het was ook vochtig weer vandaag dat versterkt ook de benauwdheid.

Bij de ene persoon wel, bij de andere niet. Is echt patiënt afhankelijk.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Diclofenac en benauwd Empty Re: Diclofenac en benauwd

Bericht  Gast di 7 jun 2011 - 3:26

Waarom denk je het dat het belangrijk is zo'n test te doen, Lize? Het gaat nu al iets beter met die nieuwe puffer erbij.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Diclofenac en benauwd Empty Re: Diclofenac en benauwd

Bericht  Gast di 7 jun 2011 - 5:04

Elodie schreef:Waarom denk je het dat het belangrijk is zo'n test te doen, Lize? Het gaat nu al iets beter met die nieuwe puffer erbij.

Omdat er dan echt gekeken wordt naar of het medicijn effect heeft. En om te kijken hoe je algemene longfunctie is.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Diclofenac en benauwd Empty Re: Diclofenac en benauwd

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum