Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Oorontsteking, stomme HA! Update: toch opgenomen

+35
L!ND@
Jezzie
CCC
Puggle
Aimee
Laurientje
Flower_L
Ella
mezzoforte
Steep
Happydobby
red rose
Shisha
Liadan
Blue flower
Smaragdje
Zonneschijn
Mrs. Jansen
Fortissimo
Limburg85
Sanne
Slakje
PapillonRose
Stokstaartje
Pink!
Printje
Parisienne
slaatje
Pompoen
kwak
studiebol
Juutjepetuutje
Caroow
Pussycat
Linda
39 plaatsers

Pagina 1 van 4 1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Oorontsteking, stomme HA! Update: toch opgenomen  Empty Oorontsteking, stomme HA! Update: toch opgenomen

Bericht  Linda ma 22 apr 2013 - 14:55

Wij zijn gisteravond met onze zoon bij de hap geweest. Hij heeft een oorontsteking. Sad
Hij is al meer dan een week snip verkouden.

Vorige week zijn we al bij de HA geweest. Het was een HA in opleiding. Ik vroeg haar of ik hem neusspray van zoutoplossing mocht geven. Ze zei dat dat niet mocht, pas vanaf 2 maanden. Ik vroeg haar wat ik tegen die verkoudheid kon doen. Niets, zei ze, het moest vanzelf over gaan.
Achteraf blijkt deze info onjuist te zijn. Die oorontsteking komt door een verwaarloosde verkoudheid. Als we vorige week gelijk waren gaan sprayen, dan had hij die ontsteking waarschijnlijk niet gehad. Ik ben echt pissig op die HA! M'n arme mannetje! Sad

Hebben jullie nog tips tegen oorontsteking en/of verkoudheid?

We hebben een sterkere neusspray gehad. Ik geef hem zetpillen tegen de koorts. En z'n bedje staat een beetje omhoog. Ook spoelen we z'n neus met zoutoplossing in een pipet.


Laatst aangepast door Linda op di 23 apr 2013 - 22:42; in totaal 1 keer bewerkt

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Oorontsteking, stomme HA! Update: toch opgenomen  Empty Re: Oorontsteking, stomme HA! Update: toch opgenomen

Bericht  Pussycat ma 22 apr 2013 - 15:07

Wat sneu zo'n kleintje al zo verkouden Neutral

Sorry heb alleen geen tips.

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Oorontsteking, stomme HA! Update: toch opgenomen  Empty Re: Oorontsteking, stomme HA! Update: toch opgenomen

Bericht  Caroow ma 22 apr 2013 - 15:46

Och wat zielig! R had een ui bij zijn bedje en we gingen lekker lang met hem douchen. Na het douchen legden we hem op zijn buik, dan liep het snot uit zijn neusje.

Beterschap!
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Oorontsteking, stomme HA! Update: toch opgenomen  Empty Re: Oorontsteking, stomme HA! Update: toch opgenomen

Bericht  Linda ma 22 apr 2013 - 16:43

M'n arme mannetje.. Het is zo sneu. Sad

Ik denk dat ik hem zo ff in de maxi cosi laat slapen. Dan ligt hij meer rechtop en heeft hij veel minder last van die oorontsteking. Erg goed is het niet, maar beter dan helemaal niet slapen...

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Oorontsteking, stomme HA! Update: toch opgenomen  Empty Re: Oorontsteking, stomme HA! Update: toch opgenomen

Bericht  Juutjepetuutje ma 22 apr 2013 - 16:55

Wat sneu voor hem! En kan me voorstellen dat je pissig bent. Mijn zoontje kreeg ook al heel jong zoutoplossing. .
En de tips zijn eigenlijk al genoemd. . Bedje omhoog, ui, douchen. .
Sterkte er mee hopelijk knapt hij snel op
Juutjepetuutje
Juutjepetuutje
Prater
Prater

Aantal berichten : 662
Punten : 693
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Oorontsteking, stomme HA! Update: toch opgenomen  Empty Re: Oorontsteking, stomme HA! Update: toch opgenomen

Bericht  studiebol ma 22 apr 2013 - 17:52

Wat rot voor je zoontje! Sterkte ermee!
ga je nog terug naar je huisarts om aan te geven dat het niet correct was wat ze heeft gezegd?
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Oorontsteking, stomme HA! Update: toch opgenomen  Empty Re: Oorontsteking, stomme HA! Update: toch opgenomen

Bericht  kwak ma 22 apr 2013 - 17:57

Ah, arm mannetje!

Ik zet altijd een open gesneden ui naast het bed als 1 van de kinderen verkouden is.
Beterschap!
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Oorontsteking, stomme HA! Update: toch opgenomen  Empty Re: Oorontsteking, stomme HA! Update: toch opgenomen

Bericht  Pompoen ma 22 apr 2013 - 18:10

Pfff! L. Kreeg in het ziekenhuis als prematuurtje zelfs al zoutoplossing in zijn neusje toen hij wat snotterig was! Ik zou ook goed kwaad zijn hoor!! En ik zou het wel aangeven/doorgeven, zeker omdat het een huisarts in opleiding was!
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Oorontsteking, stomme HA! Update: toch opgenomen  Empty Re: Oorontsteking, stomme HA! Update: toch opgenomen

Bericht  Linda ma 22 apr 2013 - 18:54

Ja, ik ga het inderdaad ook doorgeven aan de huisarts.

Ik vind het zo erg dat die oorontsteking gewoon voorkomen had worden als we wel gelijk waren gaan spoelen.

Hij heeft vannacht amper geslapen en blijft ook verhoging houden ondanks PCM. M'n arme mannetje. Sad

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Oorontsteking, stomme HA! Update: toch opgenomen  Empty Re: Oorontsteking, stomme HA! Update: toch opgenomen

Bericht  slaatje ma 22 apr 2013 - 18:58

Wat zielig voor jouw mannetje en ook voor jou. En wat een lekkere h.a. Ik zou idd even flink gaan klagen! Succes en beterschap. hug
slaatje
slaatje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2964
Punten : 3160
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Ergens in het midden van het land

Terug naar boven Ga naar beneden

Oorontsteking, stomme HA! Update: toch opgenomen  Empty Re: Oorontsteking, stomme HA! Update: toch opgenomen

Bericht  Parisienne ma 22 apr 2013 - 19:36

Wat ontzettend sneu voor zo'n klein mannetje! Beterschap toegewenst!
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Oorontsteking, stomme HA! Update: toch opgenomen  Empty Re: Oorontsteking, stomme HA! Update: toch opgenomen

Bericht  Printje ma 22 apr 2013 - 19:53

Pff wat balen zeg, ik zei het vorige week al tegen je, dat ik dat advies van die zoutoplossing niet snapte. Heel veel beterschap voor je ventje.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Oorontsteking, stomme HA! Update: toch opgenomen  Empty Re: Oorontsteking, stomme HA! Update: toch opgenomen

Bericht  Pink! ma 22 apr 2013 - 20:07

Ahh wat sneu! Ik zou dat ook zeker even melden, zodat ze dat advies niet weer geeft smile
Beterschap!

Oh en hier hielp een ui ook goed.
Pink!
Pink!
Prater
Prater

Aantal berichten : 891
Punten : 880
Registratiedatum : 08-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Oorontsteking, stomme HA! Update: toch opgenomen  Empty Re: Oorontsteking, stomme HA! Update: toch opgenomen

Bericht  Linda ma 22 apr 2013 - 20:46

Printje schreef:Pff wat balen zeg, ik zei het vorige week al tegen je, dat ik dat advies van die zoutoplossing niet snapte. Heel veel beterschap voor je ventje.

Ik heb het uiteindelijk ook gegeven. Maar wel maar heel weinig, omdat ik dus dacht dat het eigenlijk niet mocht. Maar hij had het zo benauwd, kon amper drinken.
We hadden het dus heel vaak kunnen geven, 3 keer per uur.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Oorontsteking, stomme HA! Update: toch opgenomen  Empty Re: Oorontsteking, stomme HA! Update: toch opgenomen

Bericht  Printje ma 22 apr 2013 - 21:00

Linda schreef:
Printje schreef:Pff wat balen zeg, ik zei het vorige week al tegen je, dat ik dat advies van die zoutoplossing niet snapte. Heel veel beterschap voor je ventje.

Ik heb het uiteindelijk ook gegeven. Maar wel maar heel weinig, omdat ik dus dacht dat het eigenlijk niet mocht. Maar hij had het zo benauwd, kon amper drinken.
We hadden het dus heel vaak kunnen geven, 3 keer per uur.

Mijn ha zegt idd altijd, bij verkoudheid vrij snel beginnen met zoutoplossing idd voor de oortjes. Wanneer ik dat bij R niet doe heeft hij meteen een oorontsteking te pakken.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Oorontsteking, stomme HA! Update: toch opgenomen  Empty Re: Oorontsteking, stomme HA! Update: toch opgenomen

Bericht  Linda di 23 apr 2013 - 3:22

We zijn opnieuw bij de HA geweest. Zoon heeft nu een ab kuur. Morgenochtend moeten we weer terug en als er nog geen verbetering is dan moet hij worden opgenomen.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Oorontsteking, stomme HA! Update: toch opgenomen  Empty Re: Oorontsteking, stomme HA! Update: toch opgenomen

Bericht  Parisienne di 23 apr 2013 - 3:30

Oh nee toch!? Ik hoop dat het snel wat beter met hem gaat. Opgenomen worden is niet leuk. Heeft hij er erg veel last van? Huilen, ontroostbaar, niet drinken, niet slapen, etc.?
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Oorontsteking, stomme HA! Update: toch opgenomen  Empty Re: Oorontsteking, stomme HA! Update: toch opgenomen

Bericht  Linda di 23 apr 2013 - 3:36

Ja, het is echt een drama. Hij heeft er zoveel last van. Hij heeft al meer dan 24 uur amper geslapen. Gelukkig nu net voor het eerst wel. Ik heb hem in de maxi cosi gelegd, dan slaapt hij wel. Niet goed voor z'n rug, maar beter dan helemaal niet slapen.

Zo sneu, zo klein en nu al een ab kuur. Ik heb hem gelijk een flinke dosis probiotica gegeven. Want de kans is groot dat we nu ook spruw gaan krijgen en daar zit ik echt niet op te wachten.

Ik ben zelf ook nog steeds ziek. Mijn neus zit ook helemaal dicht, kan er niet door ademhalen. Echt waardeloos.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Oorontsteking, stomme HA! Update: toch opgenomen  Empty Re: Oorontsteking, stomme HA! Update: toch opgenomen

Bericht  Parisienne di 23 apr 2013 - 3:38

Ach jeetje.. beterschap voor jullie beiden! hug

En inderdaad, af en toe in de Maxi Cosi slapen lijkt me voor nu heus wel even prima hoor.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Oorontsteking, stomme HA! Update: toch opgenomen  Empty Re: Oorontsteking, stomme HA! Update: toch opgenomen

Bericht  Stokstaartje di 23 apr 2013 - 5:11

Heb je nog gesproken over het gegeven advies? Ben wel benieuwd hoe ze daar op reageerden? En natuurlijk hopen dat het snel beter gaat met hem!!!
Stokstaartje
Stokstaartje
Prater
Prater

Aantal berichten : 524
Punten : 536
Registratiedatum : 16-08-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Oorontsteking, stomme HA! Update: toch opgenomen  Empty Re: Oorontsteking, stomme HA! Update: toch opgenomen

Bericht  Linda di 23 apr 2013 - 5:21

Stokstaartje schreef:Heb je nog gesproken over het gegeven advies? Ben wel benieuwd hoe ze daar op reageerden? En natuurlijk hopen dat het snel beter gaat met hem!!!

Ja, echt een super stomme reactie kreeg ik er op. Het was de haio die het advies gaf, maar ze had op dat moment telefonisch overleg met een andere HA.
Kennelijk hadden we vandaag een afspr met die HA. Dus toen ik het aankaartte zei ze: dat advies heb ik gegeven, dus je moet boos op mij zijn.
Ze stond nog steeds achter haar advies. Ze geeft dit advies altijd. Haar argument was dat veel mensen te lomp zijn met het sprayen van de neus en dat er dan bloed neuzen ontstaan. Dus daarom pas met 2 maanden.

Echt heel raar, want werkelijk iedereen zegt dat het gewoon kan. De HA bij de hap gister ook.
Ik zei haar dat dit misschien een oorontsteking had kunnen voorkomen. Dat vond ze jammer, maar ze zei dat het niet vaak voorkomt dat zo'n kleine baby al oorontsteking heeft. Toen ik daar vorige was heeft die haio alleen in z'n ogen gekeken. Verder geen onderzoek gedaan. Dat zou ze gaan bespreken...

Morgenochtend moeten we weer bij een andere HA zijn.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Oorontsteking, stomme HA! Update: toch opgenomen  Empty Re: Oorontsteking, stomme HA! Update: toch opgenomen

Bericht  Linda di 23 apr 2013 - 22:45

M'n kleine man is toch opgenomen in het ziekenhuis. Cry

Gelukkig kan ik bij hem blijven. Ik heb zelf ook koorts, zit er echt een beetje doorheen.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Oorontsteking, stomme HA! Update: toch opgenomen  Empty Re: Oorontsteking, stomme HA! Update: toch opgenomen

Bericht  Pompoen di 23 apr 2013 - 22:46

Jeetje meid, wat ontzettend naar! Vervelend dat jij je ook ziek voelt! Heel veel sterkte voor jullie twee en hopelijk knappen jij en je zoon gauw op!
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Oorontsteking, stomme HA! Update: toch opgenomen  Empty Re: Oorontsteking, stomme HA! Update: toch opgenomen

Bericht  PapillonRose di 23 apr 2013 - 22:47

Ojee Linda, wat naar! Beterschap voor jullie beiden en hopelijk mag de kleine man snel naar huis!
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Oorontsteking, stomme HA! Update: toch opgenomen  Empty Re: Oorontsteking, stomme HA! Update: toch opgenomen

Bericht  Slakje di 23 apr 2013 - 22:50

Veel beterschap! Hopelijk mag hij snel naar huis!
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Oorontsteking, stomme HA! Update: toch opgenomen  Empty Re: Oorontsteking, stomme HA! Update: toch opgenomen

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 4 1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum