Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Het is hier nog nooit zo stil geweest...

+2
May
Roza
6 plaatsers

Ga naar beneden

Het is hier nog nooit zo stil geweest... Empty Het is hier nog nooit zo stil geweest...

Bericht  Roza zo 21 apr 2013 - 8:17

Hier thuis dan Wink Ik ben sinds gisteravond ineens compleet mijn stem kwijt. Ik ga thuis weg; niets aan de hand. En 10 minuten later was mijn stem gewoon compleet weg.

Jullie wel eens je stem verloren? En hoelang doet een stem er gemiddeld over om terug te komen?

Roza
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2133
Punten : 2532
Registratiedatum : 22-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Het is hier nog nooit zo stil geweest... Empty Re: Het is hier nog nooit zo stil geweest...

Bericht  Gast zo 21 apr 2013 - 8:18

Ik ben hem gemiddeld eens per jaar kwijt, en dan duurt het echt wel een paar dagen voor hij weer op volle sterkte terug is. Ik ben ook altijd bang dat hij nooit meer terugkomt, ofzo Embarassed

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het is hier nog nooit zo stil geweest... Empty Re: Het is hier nog nooit zo stil geweest...

Bericht  Roza zo 21 apr 2013 - 8:27

Mijn ouders genieten echt met volle teugen. Ik ben namelijk nooit stil. Maar ik begin het zelf nogal vervelend te vinden.
Moet ook geregeld hoesten en dat klinkt echt heel grappig nu.

Iemand trouwens tips wat ik nu het beste kan doen?

Roza
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2133
Punten : 2532
Registratiedatum : 22-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Het is hier nog nooit zo stil geweest... Empty Re: Het is hier nog nooit zo stil geweest...

Bericht  May zo 21 apr 2013 - 9:09

Bij mij varieerde het tussen de 3 dagen en 5 weken op zijn langst. Maar dat laatste was wel heel extreem meestal heb ik hem tussen de 3 en 5 dagen weer terug. Het beste werkt gewoon je mond houden en niks zeggen, helemaal niet fluisteren want dat is echt funest. Het belangrijkste is een goede stemhygiëne. Verder niet al te scherpe mintsnoepjes eten. Je kunt beter gewone dropjes opsabbelen dan bijv vicks keelsnoepjes. Verder je keel vochtig houden.
May
May
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4093
Punten : 4169
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Twente

Terug naar boven Ga naar beneden

Het is hier nog nooit zo stil geweest... Empty Re: Het is hier nog nooit zo stil geweest...

Bericht  Char1 zo 21 apr 2013 - 9:10

Bij mij is meestal na 1 of 2 dagen het geluid wel weer terug. Dan klink ik nog wel ontzettend schor, maar kan ik tenminste weer een beetje praten.

Char1
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 388
Punten : 464
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Overijssel

Terug naar boven Ga naar beneden

Het is hier nog nooit zo stil geweest... Empty Re: Het is hier nog nooit zo stil geweest...

Bericht  Sushi zo 21 apr 2013 - 9:13

Een tijdje geleden was ik mijn stem ook kwijt. Alleen wat gepiep kwam eruit. Ik heb toen 2 dagen mijn mond gehouden en echt niks gezegd (weekend) en daarna ging het al een stuk beter. Nog wel schor maar wel normaal verstaanbaar.
Sushi
Sushi
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1578
Punten : 1758
Registratiedatum : 10-05-11
Woonplaats : Leiden

Terug naar boven Ga naar beneden

Het is hier nog nooit zo stil geweest... Empty Re: Het is hier nog nooit zo stil geweest...

Bericht  Filoria zo 21 apr 2013 - 17:20

Teveel drop is ook niet goed voor je keel. Probeer een neutraal snoepje te vinden om op te sabbelen (niet te scherp en dus ook niet steeds drop). En stemrust! Beterschap.
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

Het is hier nog nooit zo stil geweest... Empty Re: Het is hier nog nooit zo stil geweest...

Bericht  Curious ma 22 apr 2013 - 5:34

Ik ben mijn stem eens (zo goed als geheel) twee maanden kwijt geweest. Dat was ook ineens plotseling. Ik wilde de telefoon opnemen, en toen kon ik ineens niet praten. Dat was overigens een dag na t overlijden van mn oma. Uiteindelijk ben ik met behulp van logepedist, medicijnen en twee neusoperaties er weer bovenop gekomen. Uiteindelijk bleek t te komen door chronische ontstekingen in keel en neus/voorhoofdholtes, mogelijk in combinatie met stress door overlijden waardoor ik mijn stembanden verstrakte ofzoiets.
Hopelijk is t bij jou snel beter!
Curious
Curious
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1541
Punten : 1742
Registratiedatum : 24-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Het is hier nog nooit zo stil geweest... Empty Re: Het is hier nog nooit zo stil geweest...

Bericht  Roza ma 22 apr 2013 - 9:02

Stem is nog steeds spoorloos.. Opzich geen keelpijn, behalve als ik praat of moet hoesten. Heb vanmiddag toch maar de huisarts gebeld, vooral ook omdat ik me echt ontiegelijk lamlendig voel. Ben benieuwd... Als ik een spreekverbod voor 1 of 2 dagen ga krijgen, sluit ik me op in de meterkast heb ik al gezegd. Ik kan niet eens een uur niet praten laughcry

Roza
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2133
Punten : 2532
Registratiedatum : 22-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Het is hier nog nooit zo stil geweest... Empty Re: Het is hier nog nooit zo stil geweest...

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum