zelf kaassouffle maken
+2
Linda
josje009
6 plaatsers
Pagina 1 van 1
zelf kaassouffle maken
Hallo allemaal,
weet iemand hèt recept voor een zelfgemaakte kaassoufflé zoals je die ook bij de snackbar kunt kopen? Op internet kan ik alleen maar recepten vinden voor in de oven. Met bladerdeeg heb ik ook meerdere malen geprobeerd maar dit was ook niet hetzelfde, dat leek meer op een kaasbroodje...
weet iemand hèt recept voor een zelfgemaakte kaassoufflé zoals je die ook bij de snackbar kunt kopen? Op internet kan ik alleen maar recepten vinden voor in de oven. Met bladerdeeg heb ik ook meerdere malen geprobeerd maar dit was ook niet hetzelfde, dat leek meer op een kaasbroodje...
josje009- Fluisteraar
- Aantal berichten : 52
Punten : 82
Registratiedatum : 02-09-12
Re: zelf kaassouffle maken
Zo iets?
http://www.receptentabel.nl/recepten/recept/?recept=677
http://www.receptentabel.nl/recepten/recept/?recept=677
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10
Hej Linda
Dank voor je link, maar heb dat ook al eens geprobeerd en hij bolt dan helaas niet op.
Dank voor je link, maar heb dat ook al eens geprobeerd en hij bolt dan helaas niet op.
josje009- Fluisteraar
Je kunt kaassouffle's kopen op diepvriesafdelingen bij de supermarkt, of heb je een reden waarom je die niet wil?
Heb je het al geprobeerd met bladerdeeg en eiwit?
Melis_je- Kletskop
- Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11
Misschien zo iets, even gegoogeld en gekopieërd, niet zelf geprobeerd :
Bedoel je meer de kaassoufflé uit de snackbar dan kan je het best een 2 cm. dikke plak kaas nemen in de afmeting die jij verkiest.
Haal de plak door bloem heen en dan door even losgeklopt eiwit. Haal de plak daarna door paneermeel, daarna weer door eiwit en dan weer door paneermeel.
Nu kan je hem frituren tot hij mooi bruin is. Let wel op dat hij geen kaas laat lopen doordat het laagje paneer open barst. Haal hem dan direct uit het frituurvet.
De kaassoufflé wordt eigenlijk in een korstdeeg plakje gevouwen. Daarvoor rol je het bladerdeeg heel dun uit en vouw een rechthoekig dun plakje kaas erin. Zorg dat het deeg goed vastgeplakt zit aan elkaar. Haal door losgeslagen eiwit en daarna door paneermeel. Frituur bij 180 graden C.
Bedoel je meer de kaassoufflé uit de snackbar dan kan je het best een 2 cm. dikke plak kaas nemen in de afmeting die jij verkiest.
Haal de plak door bloem heen en dan door even losgeklopt eiwit. Haal de plak daarna door paneermeel, daarna weer door eiwit en dan weer door paneermeel.
Nu kan je hem frituren tot hij mooi bruin is. Let wel op dat hij geen kaas laat lopen doordat het laagje paneer open barst. Haal hem dan direct uit het frituurvet.
De kaassoufflé wordt eigenlijk in een korstdeeg plakje gevouwen. Daarvoor rol je het bladerdeeg heel dun uit en vouw een rechthoekig dun plakje kaas erin. Zorg dat het deeg goed vastgeplakt zit aan elkaar. Haal door losgeslagen eiwit en daarna door paneermeel. Frituur bij 180 graden C.
rapa nui- Kletskop
- Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10
Melis_je schreef:Je kunt kaassouffle's kopen op diepvriesafdelingen bij de supermarkt, of heb je een reden waarom je die niet wil?
Je meent het
Je kunt ook kant en klare lasagna kopen in de supermarkt, daar worden toch ook recepten voor gevraagd..
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Omdat dat zelfgemaakt gewoon lekkerder is. Voor zoiets simpels als een kaassoufle, wat gewoon een snelle hap moet zijn (want dat is het in de snackbar ook), ga ik niet moeilijk doen, hoorLejow schreef:Melis_je schreef:Je kunt kaassouffle's kopen op diepvriesafdelingen bij de supermarkt, of heb je een reden waarom je die niet wil?
Je meent het
Je kunt ook kant en klare lasagna kopen in de supermarkt, daar worden toch ook recepten voor gevraagd..
Gast- Gast
Lennox schreef:Omdat dat zelfgemaakt gewoon lekkerder is. Voor zoiets simpels als een kaassoufle, wat gewoon een snelle hap moet zijnLejow schreef:Melis_je schreef:Je kunt kaassouffle's kopen op diepvriesafdelingen bij de supermarkt, of heb je een reden waarom je die niet wil?
Je meent het
(want dat is het in de snackbar ook), ga ik niet moeilijk doen, hoor
Daar heb je een punt, maar misschien smaakt een zelfgemaakte kaassoufle nog wel veeeeel lekkerder
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Ja maar ik welLennox schreef:Omdat dat zelfgemaakt gewoon lekkerder is. Voor zoiets simpels als een kaassoufle, wat gewoon een snelle hap moet zijn (want dat is het in de snackbar ook), ga ik niet moeilijk doen, hoorLejow schreef:Melis_je schreef:Je kunt kaassouffle's kopen op diepvriesafdelingen bij de supermarkt, of heb je een reden waarom je die niet wil?
Je meent het
Ik maak het liefst mijn eten altijd zelf. Brood bijvoorbeeld bak ik ook altijd zelf en vind het raar dat een zo-op- het-oog makkelijke kaassoufflé gewoon geen recept voor te vinden is op internet...
josje009- Fluisteraar
Maar snackbars maken die ook niet zelf.. Dus waarom die moeite doen
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Als iemand nog tips heeft over hoe ik zelf mijn frikandellen moet maken hoor ik het graag!
Gast- Gast
Soortgelijke onderwerpen
» Zelf ijs maken
» Zelf tapas maken
» Zelf nasi maken?
» zelf aioli maken?
» Zelf frikandelbroodjes maken?
» Zelf tapas maken
» Zelf nasi maken?
» zelf aioli maken?
» Zelf frikandelbroodjes maken?
Pagina 1 van 1