Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zelf cadeautjes maken

+9
Susan
VeryCherry
Zonnetje
Sorella
Angela_1986
Erin
Lejow
May
Burn
13 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Zelf cadeautjes maken Empty Zelf cadeautjes maken

Bericht  Gast zo 6 nov 2011 - 4:36

Uiteraard kennen we allemaal de zelf samengestelde manden met cadeautjes, maar ik bedoel met zelf maken een stapje verder dan dat. Wie doet dat weleens? En wat maak je dan? Of misschien heb je weleens iets heel leuks gekregen, wat door iemand was gemaakt. Deel het Very Happy Foto's, sites, filmpjes etc.

Met de komende maanden vol feestdagen, vieringen en weet ik het, vinden misschien wel meer mensen het een leuk idee om wat inspiratie op te doen?


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zelf cadeautjes maken Empty Re: Zelf cadeautjes maken

Bericht  Gast zo 6 nov 2011 - 4:38

oe ik lees mee! Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zelf cadeautjes maken Empty Re: Zelf cadeautjes maken

Bericht  Burn zo 6 nov 2011 - 4:38

Ik heb 1x zo'n klok bij de Xenos gehaald, en in elk uur een foto gedaan.

Burn
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 12281
Punten : 12796
Registratiedatum : 07-02-11
Woonplaats : Ergens in Drenthe

Terug naar boven Ga naar beneden

Zelf cadeautjes maken Empty Re: Zelf cadeautjes maken

Bericht  Gast zo 6 nov 2011 - 4:39

Mijn zus is momenteel voor iedereen dingen aan het haken! Voor mij maakt ze zo'n grote sjaal, voor mijn oma heeft ze een omslagdoek gemaakt. Ook heeft ze al wel eens een spiegel gepimpt voor mij voor Sinterklaas (witte spiegelrand, helemaal mooi gemaakt met zwarte verf).

Ik wil het zelf ook doen, maar ben nog niet zeker genoeg van mijn creativiteit!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zelf cadeautjes maken Empty Re: Zelf cadeautjes maken

Bericht  Gast zo 6 nov 2011 - 4:40

Mijn broertje had verleden jaar een collage gemaakt met foto's van ons twee door de jaren heen. Zo lief en onverwacht! I love you

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zelf cadeautjes maken Empty Re: Zelf cadeautjes maken

Bericht  May zo 6 nov 2011 - 4:41

Het enige wat ik ooit gemaakt heb als cadeautje is een taart en hapjes.

Edit: Oh ja een fotocollage heb ik ook een keer gemaakt voor mijn ouders trouwdag!


Laatst aangepast door May op zo 6 nov 2011 - 4:41; in totaal 1 keer bewerkt
May
May
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4093
Punten : 4169
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Twente

Terug naar boven Ga naar beneden

Zelf cadeautjes maken Empty Re: Zelf cadeautjes maken

Bericht  Lejow zo 6 nov 2011 - 4:41

Ik bak wel eens taartjes voor mensen

En heb voor mijn vriendin, omdat we dit jaar 25 jaar vriendinnen zijn een film gemaakt. Dit heb ik gedaan met foto's en stukjes film van vroeger, dit allemaal gemonteerd, muziekje er onder enz
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Zelf cadeautjes maken Empty Re: Zelf cadeautjes maken

Bericht  Erin zo 6 nov 2011 - 4:59

Pippa schreef:Mijn zus is momenteel voor iedereen dingen aan het haken! Voor mij maakt ze zo'n grote sjaal, voor mijn oma heeft ze een omslagdoek gemaakt. Ook heeft ze al wel eens een spiegel gepimpt voor mij voor Sinterklaas (witte spiegelrand, helemaal mooi gemaakt met zwarte verf).

Ik wil het zelf ook doen, maar ben nog niet zeker genoeg van mijn creativiteit!

Haken is leuk!! I love you
Erin
Erin
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5130
Punten : 5172
Registratiedatum : 22-07-11
Woonplaats : Underneath the mango tree

Terug naar boven Ga naar beneden

Zelf cadeautjes maken Empty Re: Zelf cadeautjes maken

Bericht  Gast zo 6 nov 2011 - 5:02

Haken is moeilijk!! Mad Wat leuk dat je zusje dat doet, Pippa, das wel gaaf, zoiets voor iemand maken!

Maar fotocollages, persoonlijke filmpjes met oud & nieuw materiaal plus muziekjes enzo, boekjes met herinneringen etc heb ik inderdaad al weleens gemaakt. Dat zijn leuke persoonlijke dingen idd, maar valt op één of andere manier nog niet echt onder maken voor mij Very Happy


Laatst aangepast door Reva op zo 6 nov 2011 - 5:08; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zelf cadeautjes maken Empty Re: Zelf cadeautjes maken

Bericht  Gast zo 6 nov 2011 - 5:05

Zoiets maakt ze voor me:

http://shop.wefashion.com/Accessoires/DAMES-SJAAL-pcOLcKA4QMqxMAAAEljcg4aFDhwpgKA4QNGxsAAAExe0sBOtCb-wefashion-nl-Site-WFS-nl_NL-EUR.html?SearchParameter=%26%40QueryTerm%3D%2a%26CategoryUUIDLevelX%252FP2IKA4QM0xYAAAEl3r84aFDh%252FxwEKA4QM._UAAAEltMg4aFDh%3DOLcKA4QMqxMAAAEljcg4aFDh%26CategoryUUIDLevelX%252FP2IKA4QM0xYAAAEl3r84aFDh%3DxwEKA4QM._UAAAEltMg4aFDh%26CategoryUUIDLevelX%3DP2IKA4QM0xYAAAEl3r84aFDh%26%40Page%3D2

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zelf cadeautjes maken Empty Re: Zelf cadeautjes maken

Bericht  Erin zo 6 nov 2011 - 5:07

Reva schreef:Haken is moeilijk!! Mad Wat leuk dat je zusje dat doet, Pippa, das wel gaaf zoiets voor iemand maken!

Maar fotocollages, persoonlijke filmpjes met oud & nieuw materiaal plus muziekjes enzo, boekjes met herinneringen etc heb ik inderdaad al weleens gemaakt. Dat zijn leuke persoonlijke dingen idd, maar valt op één of andere manier nog niet echt onder maken voor mij Very Happy

Lang leve Youtube. cheers

Ik ben er nu een maandje mee bezig ongeveer en in het begin was het ook echt moeilijk maar nu begin ik het wel te snappen. Wil je een keer een sjaal Reva ??

Ik vind het leuk om allerlei manieren creatief bezig te zijn. Collages maken, fotografie, etc etc.
Erin
Erin
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5130
Punten : 5172
Registratiedatum : 22-07-11
Woonplaats : Underneath the mango tree

Terug naar boven Ga naar beneden

Zelf cadeautjes maken Empty Re: Zelf cadeautjes maken

Bericht  Angela_1986 zo 6 nov 2011 - 5:12

Haken is leuk en niet moeilijk! Wink

Ik maak regelmatig zelf kraamcadeautjes; gehaakte rammelaars, gebreide sokjes/truitjes, knuffels, enzovoorts.
Ook haak ik tegenwoordig gelukspoppetjes die ik regelmatig bij 'n kadootje geef. Dat poppetje hang ik dan aan een klein zelfgemaakt kaartje waar ik mijn felicitatie op schrijf.

Wat ik ook wel eens doe is een etiket maken (van karton, met 'n leuke stempel en/of 3D plaatje) voor op een fles wijn of potje mosterd, als er een Abraham is.

Voor een bruiloft het ik een papier-maché taart gekocht en die zelf bekleed met papier en versierd. In de taartpuntjes zat om en om of een klein kadootje of geld.

'Vroeger' maakte ik ook wel eens sieraden als kadootje. Oh en zeepkettingen!

Wat ik ook wel eens heb gemaakt is een theedoos voor een vriend die een lunchroom opende.

Volgens mij heb ik nog veel meer gemaakt maar ik weet 't zo niet meer...

Leuk topic! Ben benieuwd naar wat andere allemaal maken. Very Happy
Angela_1986
Angela_1986
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10
Woonplaats : In 't zuiden

Terug naar boven Ga naar beneden

Zelf cadeautjes maken Empty Re: Zelf cadeautjes maken

Bericht  Gast zo 6 nov 2011 - 5:16

Voor vriendinnen heb ik scrapboekjes gemaakt, voor een collega een BB hoesje gepimped (telt dat ook?) voor een andere collega een puntmuts Very Happy

Ik maak voor m'n beste vriendinnen al járen zelfgemaakte bende, voor Sintekerst wat we samen vieren. Ene keer is 't een schilderijtje, dan weer een fotolijstje etc. Meest recente is een letterbak die ik voor mijn beste vriendin heb gemaakt, met daarin kleine frutsels die voor ons veel betekenen smile Vond ze heel leuk!

Oh en de cliché-waardebonnen :P Een boekje over onze vriendschap en k heb 's een knuffeltje gemaakt, maar dat was niet écht een succes...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zelf cadeautjes maken Empty Re: Zelf cadeautjes maken

Bericht  Sorella zo 6 nov 2011 - 5:38

Toen mijn beste vriendin 21 werd waren we ook 21 jaar vriendinnen (onze moeders zijn ook beste vriendinnen, vandaar), ik heb toen in een map van Forever Friends allemaal bladen gemaakt waarin ik alles heb opgeschreven wat we in 21 jaar tijd hebben meegemaakt. De verhalen zelf heb ik opgeleukt met plaatsjes uit tijdschriften die bij het verhaal pasten. Ook heb ik elk tijdschrift nageplozen op haar naam, dus had ook 1 vel vol met haar naam, een parfummonstertje mét advertentie erin die haar naam draagt, allemaal dat soort dingen. Daarbij had ik een cd gebrand met allemaal nummers die over vriendschap gaan en de songteksten opgeschreven en ook in de map gedaan.
Het heeft me een jaar gekost om het alemaal te bedenken en te maken en ik kon op een gegeven moment geen tijdschrift meer zien! Ze vindt het het mooiste cadeau dat ze ooit gehad heeft dus uiteindelijk is het alle moeite waard geweest.
Sorella
Sorella
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1955
Punten : 2035
Registratiedatum : 02-06-11
Woonplaats : Amsterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Zelf cadeautjes maken Empty Re: Zelf cadeautjes maken

Bericht  Zonnetje zo 6 nov 2011 - 7:43

Voor een vriendin die ging samenwonen, heb ik met andere vriendinnen een lijst gemaakt met allemaal foto's van ons en per foto een letter van het alfabet, bijvoorbeeld de A=Antwerpen en dan daarbij een foto van ons in Antwerpen. Bij sommige letters hadden we namen van personen, grappige situaties, vakanties, dingen die we graag doen (bijv. shoppen), etc.

Toen een goede vriendin van mij haar eerste kindje kreeg, heb ik voor haar een plakboek gemaakt met allerlei dingen erin die te maken hadden met de naam van haar dochter, de datum waarop ze geboren was, foto's van haar tijdens de zwangerschap en foto's van haar pasgeboren dochter, het weerbericht van de geboortedatum, een overzicht van BN-ers die die dag ook jarig zijn, de songtekst van het lied dat toen op 1 stond in de top 40 (heel toepasselijk, dat was het liedje Dochters van Marco Borsato) en meer van dat soort dingen. Zij vond het echt een leuk cadeau.

Ik heb ook ooit van een vriendin met surprise een zelfgemaakte tas gekregen. Dat was een linnen tas, waar zij de letters 'shopaholic' op geborduurd had.

En ik heb wel eens voor een surprise zelf kussentjes voor mijn schoonmoeder gemaakt.

Voor mijn vriend heb ik wel eens een cd gebrand met 'onze' liedjes, zoals liedjes die we samen vaak hard draaien als die op de radio kwamen.
Zonnetje
Zonnetje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2589
Punten : 2726
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : omgeving Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

Zelf cadeautjes maken Empty Re: Zelf cadeautjes maken

Bericht  VeryCherry zo 6 nov 2011 - 21:10

I I love you haken Very Happy
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zelf cadeautjes maken Empty Re: Zelf cadeautjes maken

Bericht  Gast ma 7 nov 2011 - 3:22

Ik heb laatst armbandjes met een grote knoop gebreid voor een aantal mensen.

*

*

*

*

*
Sjaals doen het ook wel goed

*

*

*


Laatst aangepast door Smikkell op ma 7 nov 2011 - 13:01; in totaal 3 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zelf cadeautjes maken Empty Re: Zelf cadeautjes maken

Bericht  Susan ma 7 nov 2011 - 3:27

Ik vind het wel een leuk idee, maar ik zou het zelf pas 'durven' als ik ergens heel erg goed in ben.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zelf cadeautjes maken Empty Re: Zelf cadeautjes maken

Bericht  Ugly Betty ma 7 nov 2011 - 3:27

Ik heb een zeepketting gemaakt voor mijn tante, die is zondag jarig. Verder heb ik voor mijn neefjes wel eens sjaals en mutsen gebreid.
Ugly Betty
Ugly Betty
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1681
Punten : 1762
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zelf cadeautjes maken Empty Re: Zelf cadeautjes maken

Bericht  Susan ma 7 nov 2011 - 3:27

Oh ja, ik heb wel een keer een das voor mijn nichtje gebreid toen ze nog baby was, lichtblauw met donkerbruine herfstblaadjes van vilt erop genaaid. Verder dan een das gaan mijn breikunsten niet.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zelf cadeautjes maken Empty Re: Zelf cadeautjes maken

Bericht  Gast ma 7 nov 2011 - 3:31

Ik heb eens zelf een Hello Kitty schilderijtje gemaakt voor het pasgeboren dochtertje van mijn collega, en op het schilderijtje heb ik in het wit de naam van het kindje geschilderd. Mijn collega was er heel erg blij mee, ze vond het zo leuk.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zelf cadeautjes maken Empty Re: Zelf cadeautjes maken

Bericht  Gast ma 7 nov 2011 - 3:36

Susan schreef:Ik vind het wel een leuk idee, maar ik zou het zelf pas 'durven' als ik ergens heel erg goed in ben.
Dat ligt er voor mij aan, aan wie ik het geef. De eerste armbandjes die ik maakte waren minder netjes dan de armbandjes die ik nu maak. Maak de mensen aan wie ik ze heb gegeven zijn er wel heel erg blij mee. Dat komt vast ook door het gebaar en de reden waarom ik ze heb gegeven.

Ik zou het zelf leuk vinden om te krijgen omdat iemand tijd en moeite heeft gestopt in een persoonlijk gebaar.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zelf cadeautjes maken Empty Re: Zelf cadeautjes maken

Bericht  Erin ma 7 nov 2011 - 3:41

Smikkell schreef:
Susan schreef:Ik vind het wel een leuk idee, maar ik zou het zelf pas 'durven' als ik ergens heel erg goed in ben.
Dat ligt er voor mij aan, aan wie ik het geef. De eerste armbandjes die ik maakte waren minder netjes dan de armbandjes die ik nu maak. Maak de mensen aan wie ik ze heb gegeven zijn er wel heel erg blij mee. Dat komt vast ook door het gebaar en de reden waarom ik ze heb gegeven.

Ik zou het zelf leuk vinden om te krijgen omdat iemand tijd en moeite heeft gestopt in een persoonlijk gebaar.

+1


Super leuk Smik! I love you
Erin
Erin
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5130
Punten : 5172
Registratiedatum : 22-07-11
Woonplaats : Underneath the mango tree

Terug naar boven Ga naar beneden

Zelf cadeautjes maken Empty Re: Zelf cadeautjes maken

Bericht  Susan ma 7 nov 2011 - 3:49

Ik zou het ook wel leuk vinden om te krijgen, ik zou het 'eng' vinden om het te geven, als ik er zelf nog niet zo zeker over ben.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zelf cadeautjes maken Empty Re: Zelf cadeautjes maken

Bericht  VeryCherry ma 7 nov 2011 - 3:49

Ik vind die paarse gebreide armband zooo gaaf hè Very Happy
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zelf cadeautjes maken Empty Re: Zelf cadeautjes maken

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum