Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Weinig warm water druk

+2
Caresses
Cow
6 plaatsers

Ga naar beneden

Weinig warm water druk Empty Weinig warm water druk

Bericht  Gast ma 21 feb 2011 - 10:32

Ik ben dus net verhuisd en ik had wel al gemerkt dat de kraan in de keuken niet heel veel warm water geeft. Nou is de badkamer een heel eind klaar en kan ik douchen, maar er komt echt een heel zielig straaltje uit. Mijn vader heeft de ketel nagekeken en zegt dat daar niks mis mee is. Maar het lijkt mij niet normaal als er maar zo weinig druk op staat eigenlijk. Mijn vader vond het overigens een prima straal, mijn oom was het met me eens dat het een lullig straaltje was. Normaal spuit een straal toch wat naar voren door de druk, bij mij sijpelt het recht omlaag en sta ik een half uur (oke dat is overdreven) onder de douche voordat ik alle shampoo uit mn haar heb. VInd het gewoon irritant omdat het voelt of de kraan maar half open staat. Heeft iemand dit thuis ook (gehad) en is het op te lossen? Anders moet ik even een installatiebedrijf bellen, maar als het iets is wat zelf op te lossen is scheelt me dat natuurlijk weer geld.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Weinig warm water druk Empty Re: Weinig warm water druk

Bericht  Cow ma 21 feb 2011 - 19:48

Is het water wel constant warm of een beetje wisselend?
Mijn tips; Waterbesparende douchekop eruit gooien, douchekop ontkalken en de roostertjes/filtertjes in de kranen ontkalken.
Cow
Cow
Prater
Prater

Aantal berichten : 1066
Punten : 1080
Registratiedatum : 10-12-10
Woonplaats : Mooiste plekje op de wereld

Terug naar boven Ga naar beneden

Weinig warm water druk Empty Re: Weinig warm water druk

Bericht  Caresses ma 21 feb 2011 - 20:01

Geefr hij bij vollop koud wel een harde straal? Dat heb ik wel eens gehad en toen kwam er een x een man langs om iets anders te fixen en die heeft toen ook iets kleins aangepast (ergens aan de letel draaien ofzo of anders instellen) en vanaf toen was het opgelost.

Caresses
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2591
Punten : 2770
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Weinig warm water druk Empty Re: Weinig warm water druk

Bericht  Winegum ma 21 feb 2011 - 21:53

Heb je wel gekregen naar je waterdrukmeter? Misschien moet je hem gewoon bijvullen?

Winegum
Prater
Prater

Aantal berichten : 1283
Punten : 1456
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Weinig warm water druk Empty Re: Weinig warm water druk

Bericht  Gast di 22 feb 2011 - 0:31

Ohh dat lijkt me zo vervelend! Ik was laatst bij een vriendin en de hele hete kraan had ik open gedraaid (hoefde zelfs geen koud bij) en er kwam serieus echt niets uit..

Nu moet ik wel zeggen dat ik hier thuis echt een enorme waterdruk heb dat soms de badkamer 'blank' staat omdat het puntje het niet aankan :P .. Dus voor mij gevoel valt alles tegen waar ik ook douche.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Weinig warm water druk Empty Re: Weinig warm water druk

Bericht  sonly di 22 feb 2011 - 5:59

Als je vader heeft gekeken, denk ik niet dat dit helpt, maar je zou kunnen proberen de ketel gewoon een keer te resetten? En sommige (nieuwere) ketels hebben een "bio" optie en een gewone optie, die zou je ook nog even kunnen checken eventueel. (En dan op de niet-bio optie zetten, weet zo ff niet hoe het heet)
Voor de rest heb ik geen verstand van ketels :P
sonly
sonly
Prater
Prater

Aantal berichten : 823
Punten : 887
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Weinig warm water druk Empty Re: Weinig warm water druk

Bericht  Kqip di 22 feb 2011 - 10:12

Wij hebben ook een zielig straaltjeom, maar dat komt doordat we enkel zo een keukengeisertje hebben..en van de verhuurder mag je niet zomaar iets ophangen en zelf vernieuwen gaan ze ook niet doen. Dus dan maar een zielig straaltje whehe..
Kqip
Kqip
Prater
Prater

Aantal berichten : 938
Punten : 962
Registratiedatum : 03-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Weinig warm water druk Empty Re: Weinig warm water druk

Bericht  Gast di 22 feb 2011 - 11:25

De badkamer is helemaal nieuw, dus de kranen ontkalken gaat niet, want ze zijn nog helemaal nieuw. Volgens mij heb ik ook geen waterbesparende douchekop (en in de keuken komt er ook maar weinig uit, dus het ligt denk ik wel aan de ketel). Het water blijft wel constant op temperatuur en het koud water komt met een betere straal naar beneden. De ketel is gereset (al 2 keer, dus dat zal het ook niet zijn). Ik denk dat ik toch maar iemand ga bellen hiervoor. Ik hoop niet dat er niks aan te doen is en ik een nieuwe ketel moet kopen!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Weinig warm water druk Empty Re: Weinig warm water druk

Bericht  Floor di 22 feb 2011 - 20:59

Bobbie schreef:De badkamer is helemaal nieuw, dus de kranen ontkalken gaat niet, want ze zijn nog helemaal nieuw. Volgens mij heb ik ook geen waterbesparende douchekop (en in de keuken komt er ook maar weinig uit, dus het ligt denk ik wel aan de ketel). Het water blijft wel constant op temperatuur en het koud water komt met een betere straal naar beneden. De ketel is gereset (al 2 keer, dus dat zal het ook niet zijn). Ik denk dat ik toch maar iemand ga bellen hiervoor. Ik hoop niet dat er niks aan te doen is en ik een nieuwe ketel moet kopen!

heb je in de keuken wel genoeg waterdruk?
Wij hebben laatst de badkraan vervangen, daarna hadden we bij die kraan ook erg weinig waterdruk, nu hebben we een filtertje eruit gehaald wat in de kraan zat en komt er wel genoeg uit.
Weet niet of het zo hoort maar bij ons hielp het angel
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Weinig warm water druk Empty Re: Weinig warm water druk

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum