Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Praktische vraag(water warm houden)

+8
SarahKey
Snoopy
MissD
ekjir@M
blondje1313
Tania
Ayla
studiebol
12 plaatsers

Ga naar beneden

Praktische vraag(water warm houden) Empty Praktische vraag(water warm houden)

Bericht  studiebol za 26 mei 2012 - 0:08

Mijn buren hebben gevraagd of ik morgen zin heb om met hun mee te gaan naar een strandje hier verder op in de buurt. Dat wil ik wel even lekker weg bij huis. Maar nu zit ik met wat praktische zaken. Ik sleep die meiden overal wel mee naar toe maar bij mensen thuis of in restaurant daar zijn warm kranen met warm water :-) dus was voeding maken geen probleem. Maar hoe kan ik dat nou bij zo'n strandje doen? Thermoskan vullen? Maar blijft het water dan echt warm genoeg? Ik ben daar nog nooit geweest weet dus niet of er een restaurantje ofzo bij zit.

Verder nog tips? Ik kan vanmiddag nog naar de winkel om dingen te kopen!
Het word een hoop mee gesleep met alles maar het lijkt me wel leuk om mee te gaan.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Praktische vraag(water warm houden) Empty Re: Praktische vraag(water warm houden)

Bericht  Ayla za 26 mei 2012 - 0:10

Dat dilemma had ik ook Studie. Ik heb voor E. een aparte thermoskan gekocht al een tijd geleden, denk dat ik daar als we weggaan gewoon gekookt water in doe, en dan een fles met koud water meenemen, dan kan je het water vast wel op de goeie temperatuur krijgen.
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11
Woonplaats : Nijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Praktische vraag(water warm houden) Empty Re: Praktische vraag(water warm houden)

Bericht  Tania za 26 mei 2012 - 0:45

Ik neem een thermosfles gekookt water mee en een fles koud water. Dan mengen, gaat prima zo doe ik het altijd. Warm water uit de kraan wordt sowieso afgeraden dus dat heb ik nooit gedaan.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Praktische vraag(water warm houden) Empty Re: Praktische vraag(water warm houden)

Bericht  studiebol za 26 mei 2012 - 0:51

Tania schreef:Ik neem een thermosfles gekookt water mee en een fles koud water. Dan mengen, gaat prima zo doe ik het altijd. Warm water uit de kraan wordt sowieso afgeraden dus dat heb ik nooit gedaan.

Hier werd dat niet afgeraden zowel het ziekenhuis als de kraamverzorgster gaf aan dat het geen probleem was.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Praktische vraag(water warm houden) Empty Re: Praktische vraag(water warm houden)

Bericht  Tania za 26 mei 2012 - 0:54

studiebol schreef:
Tania schreef:Ik neem een thermosfles gekookt water mee en een fles koud water. Dan mengen, gaat prima zo doe ik het altijd. Warm water uit de kraan wordt sowieso afgeraden dus dat heb ik nooit gedaan.

Hier werd dat niet afgeraden zowel het ziekenhuis als de kraamverzorgster gaf aan dat het geen probleem was.

Nee klopt het cb hier raadt het ook niet af, maar de waterbedrijven zelf raden het wel af.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Praktische vraag(water warm houden) Empty Re: Praktische vraag(water warm houden)

Bericht  Gast za 26 mei 2012 - 0:54

Tania schreef:Ik neem een thermosfles gekookt water mee en een fles koud water. Dan mengen, gaat prima zo doe ik het altijd. Warm water uit de kraan wordt sowieso afgeraden dus dat heb ik nooit gedaan.

zo hebben wij het ook altijd gedaan, dan hoef je ook niet op zoek naar een kraan met warm water.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Praktische vraag(water warm houden) Empty Re: Praktische vraag(water warm houden)

Bericht  studiebol za 26 mei 2012 - 1:10

Oké dat word dus een thermoskan regelen!
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Praktische vraag(water warm houden) Empty Re: Praktische vraag(water warm houden)

Bericht  Gast za 26 mei 2012 - 1:17

Toen ik bij de oudste flesvoeding gaf, nam ik wel eens heet water mee in de fles, en dan in zo'n thermostasje. Tegen de tijd dat ze moest drinken was het precies goed. Thermoskan kan ook goed idd.

En anders zo'n kant en klaar pakje van Nutrilon, die hoef je niet te verwarmen, maar dat moeten ze maar net lusten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Praktische vraag(water warm houden) Empty Re: Praktische vraag(water warm houden)

Bericht  blondje1313 za 26 mei 2012 - 1:20

Als de thermoskan vol zit blijft het volgens mij het beste warm.

En als warm water uit de kraan niet mag, dan mag koud water bij kokend water doen natuurlijk ook niet. Dat koude water is dan net zo slecht als het warme leidingwater.

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Praktische vraag(water warm houden) Empty Re: Praktische vraag(water warm houden)

Bericht  ekjir@M za 26 mei 2012 - 1:22

ik nam altijd een kant en klaar pakje nutrilon mee.

Die warmde ik trouwens op in een on the go bottle warmer. Dat is een zak met een muntje er in, als je het muntje 'klikt' wordt de zak warm en dat zat dan weer in een thermo tasje.

ekjir@M
Prater
Prater

Aantal berichten : 790
Punten : 872
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Praktische vraag(water warm houden) Empty Re: Praktische vraag(water warm houden)

Bericht  MissD za 26 mei 2012 - 1:54

Ayla schreef:Dat dilemma had ik ook Studie. Ik heb voor E. een aparte thermoskan gekocht al een tijd geleden, denk dat ik daar als we weggaan gewoon gekookt water in doe, en dan een fles met koud water meenemen, dan kan je het water vast wel op de goeie temperatuur krijgen.

+1, en bij ons zit er in de tas zo'n vakje waar je 1 flesje in warm kunt houden (koelt wel een klein beetje af, maar eigenlijk altijd naar een goed te drinken temperatuur).

MissD
Prater
Prater

Aantal berichten : 1192
Punten : 1212
Registratiedatum : 09-12-10
Woonplaats : Brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

Praktische vraag(water warm houden) Empty Re: Praktische vraag(water warm houden)

Bericht  Snoopy za 26 mei 2012 - 5:30

blondje1313 schreef:Als de thermoskan vol zit blijft het volgens mij het beste warm.

En als warm water uit de kraan niet mag, dan mag koud water bij kokend water doen natuurlijk ook niet. Dat koude water is dan net zo slecht als het warme leidingwater.

Nee hoor dat is niet waar. Warm water uit de kraan wordt niet alleen voor baby's afgeraden maar voor iedereen. Leidingwater kan geen kwaad, maar warm water zit meestal in een boiler, dat wordt verwarmd, koel deels weer af en wordt weer warm. Hierdoor is de kans op legionella groter.
Snoopy
Snoopy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1207
Punten : 1320
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Praktische vraag(water warm houden) Empty Re: Praktische vraag(water warm houden)

Bericht  SarahKey za 26 mei 2012 - 5:48

ekjir@M schreef:ik nam altijd een kant en klaar pakje nutrilon mee.

Die warmde ik trouwens op in een on the go bottle warmer. Dat is een zak met een muntje er in, als je het muntje 'klikt' wordt de zak warm en dat zat dan weer in een thermo tasje.

Wat klinkt dit handig zeg, weet je ook hoe dit heet? Of heb je een plaatje?

Hier werd ook water uit de warme kraan afgeraden dus heb dit ook nog nooit gegeven.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Praktische vraag(water warm houden) Empty Re: Praktische vraag(water warm houden)

Bericht  PiP za 26 mei 2012 - 5:55

Wij hadden eens tijdens een dagje varen een kleine thermoskan meegenomen met heet water.
Deze was totaal niet afgekoeld en hebben we nog een poos in het koude water moeten houden.
Ik zou dus inderdaad ook koud water meenemen om de juiste temperatuur te maken!

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Praktische vraag(water warm houden) Empty Re: Praktische vraag(water warm houden)

Bericht  nillis za 26 mei 2012 - 6:43

Wij hadden dit probleem vorig jaar op de camping en bij dagjes uit en inderdaad gewoon gekookt water in de thermoskan en een fles koud water mee en dan mengen.
nillis
nillis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1816
Punten : 1992
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Praktische vraag(water warm houden) Empty Re: Praktische vraag(water warm houden)

Bericht  Gast za 26 mei 2012 - 18:18

Snoopy schreef:
blondje1313 schreef:Als de thermoskan vol zit blijft het volgens mij het beste warm.

En als warm water uit de kraan niet mag, dan mag koud water bij kokend water doen natuurlijk ook niet. Dat koude water is dan net zo slecht als het warme leidingwater.

Nee hoor dat is niet waar. Warm water uit de kraan wordt niet alleen voor baby's afgeraden maar voor iedereen. Leidingwater kan geen kwaad, maar warm water zit meestal in een boiler, dat wordt verwarmd, koel deels weer af en wordt weer warm. Hierdoor is de kans op legionella groter.

Dat niet alleen maar heb je weleens gezien hoe je warme/hete water en het verschil met koud water?
Ik zou het hier niet willen drinken hoor, warm of heet water uit de kraan. Bleh.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Praktische vraag(water warm houden) Empty Re: Praktische vraag(water warm houden)

Bericht  Femmem zo 27 mei 2012 - 3:13

SarahKey schreef:
ekjir@M schreef:ik nam altijd een kant en klaar pakje nutrilon mee.

Die warmde ik trouwens op in een on the go bottle warmer. Dat is een zak met een muntje er in, als je het muntje 'klikt' wordt de zak warm en dat zat dan weer in een thermo tasje.

Wat klinkt dit handig zeg, weet je ook hoe dit heet? Of heb je een plaatje?

Hier werd ook water uit de warme kraan afgeraden dus heb dit ook nog nooit gegeven.

On the go bottle warmer heet het, google maar eens Wink
Femmem
Femmem
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 236
Punten : 241
Registratiedatum : 24-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Praktische vraag(water warm houden) Empty Re: Praktische vraag(water warm houden)

Bericht  Slakje zo 27 mei 2012 - 3:18

Ik gebruik eigenlijk altijd gewoon lauw water dan. Drinkt ze prima van. Ook met dit weer wilt ze geen warme melk, maar lauw. Dus prima voor mij, hoef ik over zo'n dingen niet na te denken.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Praktische vraag(water warm houden) Empty Re: Praktische vraag(water warm houden)

Bericht  studiebol zo 27 mei 2012 - 8:40

Het is helemaal gelukt met d thermoskan! Had deze geleend moeten we er nu ook zelf maar eentje kopen.

Slakje we zijn om kwart over 11 weg gegaan, en ze hoefde pas rond half 3 weer eten dan was het dus ook niet meer lauw geweest.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Praktische vraag(water warm houden) Empty Re: Praktische vraag(water warm houden)

Bericht  Slakje zo 27 mei 2012 - 11:22

Met dit warme weer is het toch gewoon lauw, kan je volgens mij niet echt koud meer noemen. Ik vul gewoon een flesje met 'koud' water, ik warm het dan niet op ofzo. Dat bedoel ik.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Praktische vraag(water warm houden) Empty Re: Praktische vraag(water warm houden)

Bericht  studiebol zo 27 mei 2012 - 19:37

Oh zo.. nou dat lijkt mij dan niet echt lekker water dat opgewarmd is door het weer Praktische vraag(water warm houden) 561177
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Praktische vraag(water warm houden) Empty Re: Praktische vraag(water warm houden)

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum