Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Schoolreisje kleuters

+16
Paper Crown
Liadan
VeryCherry
Charles
SarahKey
maiadebij
L!ND@
Sterrin_
Laurientje
Pink!
Parel
Parisienne
PapillonRose
Twellie
Puggle
Pineco
20 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Schoolreisje kleuters - Pagina 2 Empty Re: Schoolreisje kleuters

Bericht  Gast do 18 apr 2013 - 3:26

Charles schreef:
Elliot schreef:
Artemis schreef:
Charles schreef:Pineco, ik zou ze absoluut niet mee laten gaan. Moet er niet aan denken, waarom zo'n groot uitstapje zo jong? Idioot!
Ik weet niet hoor, maar een schoolreisje is toch doodnormaal? Ook voor 4 jarigen.
Ik zou niet eens overwegen om mijn kind niet mee te laten gaan eigenlijk, nooit over nagedacht. Vinden ze toch alleen maar leuk?
Ik ben het eens met Artemis, het is toch ook zielig als jouw kind als enige uit de klas niet mee mag?

Eens, dat lijkt me ook sneu. Maar zolang mijn kind 4 jaar is, pas net op school zit en er een uitstapje wordt gepland zoals dit, een hele dag, dan kan me dat niks schelen. Als ik me toch al bezig moet houden met sociale druk bij 4 jarige kleuters.... Rolling Eyes . Nee, daar weten ze later niets meer van en dat bepaal ik als moeder zelf graag.

Als ze straks 4 zijn, zijn ze ook alweer anders hè. Ik kon me er ook niks bij voorstellen dat Lise weg zou gaan, dat ze alleen naar school zou gaan of alleen naar huis zou komen, alleen op straat spelen en naar vriendinnetjes gaan. Maar goed het gebeurt allemaal toch!

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Marin do 18 apr 2013 - 3:27

Ik wilde ook al zeggen.. Volgens mij gingen wij in de kleuterschool en zelfs Psz ook op schoolreisje met de bus. Hoe lang (hele of halve) dag kan ik me dan niet meer herinneren, maar dat vond ik volgens mij alleen maar leuk.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Bericht  Gast do 18 apr 2013 - 3:28

Marin schreef:Ik wilde ook al zeggen.. Volgens mij gingen wij in de kleuterschool en zelfs Psz ook op schoolreisje met de bus. Hoe lang (hele of halve) dag kan ik me dan niet meer herinneren, maar dat vond ik volgens mij alleen maar leuk.

Mas is vorig jaar met de psz ook naar Ballorig geweest met alle kindjes, ze vonden het helemaal geweldig. Dit was toen ook alleen een ochtendje.

Gast
Gast

Bericht  Charles do 18 apr 2013 - 3:36

Misschien is dit wederom een gevalletje: ik kon zo goed opvoeden voordat ik kinderen had. Ik zie het wel als het zover is Laughing . Stellig, ben ik in ieder geval al stukken minder lol! .
Charles
Charles
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2344
Punten : 2514
Registratiedatum : 07-12-12

Bericht  Gast do 18 apr 2013 - 3:59

Hier gaan ze met de kleuterklas naar de dagcamping spelletjes doen. Vijf minuten met de auto en een paar uurtjes lang. Lijkt me veel geschikter voor die leeftijd dan een uur in een bus naar een groot speelparadijs. Ik vind het ook belachelijk, zo'n schoolreisje op die leeftijd. Ik weet niet of ik haar thuis zou laten, als ze er veel zin in zou hebben zou ik haar wel mee laten gaan denk ik, omdat ik haar niet als enige thuis zou willen laten.

Gast
Gast

Bericht  Pineco do 18 apr 2013 - 4:26

Artemis schreef:
Charles schreef:Pineco, ik zou ze absoluut niet mee laten gaan. Moet er niet aan denken, waarom zo'n groot uitstapje zo jong? Idioot!
Ik weet niet hoor, maar een schoolreisje is toch doodnormaal? Ook voor 4 jarigen.
Ik zou niet eens overwegen om mijn kind niet mee te laten gaan eigenlijk, nooit over nagedacht. Vinden ze toch alleen maar leuk?

Als het niet zo ver zou zijn, en niet zo'n lange dag, zou ik er ook niet aan getwijfeld hebben hoor. Zoals gezegd is ze een tijd geleden wel gewoon mee geweest toen ze naar een speeltuin hier in de buurt gingen. En ze zal het ook wel fijn vinden om mee te gaan, maar ik denk niet dat ze het idee zal hebben dat ze iets mist als ze niet meegaat. Ze gaat ook nog geen hele dagen naar school, dus het lijkt me gewoon heel lang voor haar.
Ze zal trouwens niet de enige zijn die niet meegaat, van de kindjes van 2,5 die pas net op school zitten, blijven er ook een paar thuis. Maar van de kindjes van haar leeftijd, gaat volgens mij wel iedereen mee. Er wordt op school trouwens niet veel over gepraat, juist omdat van de kleintjes niet iedereen meegaat. Ik heb haar ook nog niet erover gehoord, en het is komende dinsdag al. Ik verwacht op zich niet dat ze er een trauma aan zal overhouden ;-)
Pineco
Pineco
Prater
Prater

Aantal berichten : 1232
Punten : 1252
Registratiedatum : 25-03-13

Bericht  Gast do 18 apr 2013 - 4:37

Hier gaan ze ook gewoon van half 9 tot 16.00, en ook met de bus, naar een speeltuin/theaterparkachtige toestand op 3 kwartier rijden. Maar ik ben vast erg makkelijk, ik zie namelijk niet zo wat het rijden ermee te maken heeft. Mijn kinderen zitten wel vaker ruim een uur in de auto, en de bus vond ik vroeger fantastisch. Nooit bij stilgestaan dat ze 4 waren eigenlijk, het hoorde er voor mij gewoon bij. Dochter zat toen ook net 2 maanden op school geloof ik.

Ik ben ooit in een dierentuin mijn groepje kwijtgeraakt als kleuter, en best wel een tijd ook. Geloof niet dat ik daar een trauma aan over heb gehouden. De begeleiders wek Laughing

Gast
Gast

Bericht  Gast do 18 apr 2013 - 4:42

Overigens prima als iemand zijn kind thuis houdt hoor, ik verbaas me er alleen over omdat ik echt niets raars vind aan een busrit van een uur of een dag van 9.00 tot 16.00. Ik vraag me af of ik daarover na had moeten denken, maar dat soort dingen komt echt niet bij me op.

Ja laatst las ik op viva een schoolreisje van 7/8 jarigen naar duinrel, met zwembaden enzo, zonder begeleiding naast de meester. Dat vond ik echt onverantwoord, maar dat vind ik ook echt gevaarlijk, een 7 jarige is te klein om zelfstandig door een pretpark te lopen (tenzij Julianatoren ofzo)

Gast
Gast

Bericht  Theeleut do 18 apr 2013 - 5:10

Ik heb er geen probleem mee. Als ze op school zijn zie ik ze ook uren niet, dus of ze nou op plek A of B zijn is in mijn ogen geen probleem.

Ik neem aan dat er goed op ze gelet wordt en ze goed vervoerd worden. Ze zijn niet onervaren.

Ik vind wel dat het wat onnodig is zo'n end van huis op die leeftijd, maar als er niks dichter bij huis is snap ik het wel. Ik zou mijn 4 jarige gewoon mee laten gaan.
Theeleut
Theeleut
Prater
Prater

Aantal berichten : 1329
Punten : 1393
Registratiedatum : 07-12-10

Bericht  Pineco do 18 apr 2013 - 5:47

Artemis schreef:Overigens prima als iemand zijn kind thuis houdt hoor, ik verbaas me er alleen over omdat ik echt niets raars vind aan een busrit van een uur of een dag van 9.00 tot 16.00. Ik vraag me af of ik daarover na had moeten denken, maar dat soort dingen komt echt niet bij me op.

Het gekke is, dat ik normaal ook helemaal niet overbezorgd ben en hetzelfde heb als jij. Dan lees ik over een probleem, maar dan zie ik het probleem niet ;-) Ik ben altijd erg makkelijk, maar hier heb ik gewoon geen goed gevoel bij. Het scheelt ook dat ze nooit naar een KDV of andere opvang is geweest, ze gaat alleen wel eens naar familie als wij allebei weg moeten. Dus ze is het gewoon niet gewend om een hele dag zonder bekenden om zich heen te zijn. Op zich wel goed dat ze daar nu wel aan went, maar dat hoeft voor mij dan niet meteen zo ver. Ik moet waarschijnlijk leren om haar los te laten, als ik dit zo teruglees. Maar dat kan altijd nog Schoolreisje kleuters - Pagina 2 2474380249
Pineco
Pineco
Prater
Prater

Aantal berichten : 1232
Punten : 1252
Registratiedatum : 25-03-13

Bericht  PiP do 18 apr 2013 - 8:42

Volgens mij heb ik in de schoolgids gelezen dat ze hier vanaf groep 3 op schoolreisje gaan.
Op het kdv zijn ze ook wel eens naar ballorig geweest, maar dat was op 20 minuten afstand en een paar uur. Ze was toen denk ik anderhalf of 2.

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2