Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wie heeft HET recept voor stoofvlees?

5 plaatsers

Ga naar beneden

Wie heeft HET recept voor stoofvlees? Empty Wie heeft HET recept voor stoofvlees?

Bericht  Highway zo 9 jan 2011 - 8:34

Hoi

Ik wil a.s. woesndag stoofvlees gaan maken (echte belgische het liefst!) echter zijn er veel verschillende recepten te vinden en ik weet natuurlijk niet welke het beste/lekkerste is.
Heeft iemand hier een succesrecept van stoofvlees voor mij?

Ben benieuwd!

groetjessss
Highway
Highway
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie heeft HET recept voor stoofvlees? Empty Re: Wie heeft HET recept voor stoofvlees?

Bericht  Susan zo 9 jan 2011 - 8:49

Als we gewoon stoofvlees eten doe ik niet heel veel bijzonders, gewoon zout en peper en een laurierblaadje. Voor hachee volg ik wel een recept. Meestal maak ik het ongeveer zo.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie heeft HET recept voor stoofvlees? Empty Re: Wie heeft HET recept voor stoofvlees?

Bericht  Mamsie zo 9 jan 2011 - 10:16

Met peper, zout, laurierblad, 2 kruidnagels, en op t einde een plak peperkoek.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie heeft HET recept voor stoofvlees? Empty Re: Wie heeft HET recept voor stoofvlees?

Bericht  Highway zo 9 jan 2011 - 10:30

aha, ik heb peperkoek in huis dus dat zal hem weleens kunnen worden! Nog meer adviezen; doen jullie er bier bij?
Highway
Highway
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie heeft HET recept voor stoofvlees? Empty Re: Wie heeft HET recept voor stoofvlees?

Bericht  Gast zo 9 jan 2011 - 11:05

Google eens op stoverij, zo heet het in België. Of zuurvlees, de Limburgse variant:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Zuurvlees

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wie heeft HET recept voor stoofvlees? Empty Re: Wie heeft HET recept voor stoofvlees?

Bericht  minoessepoes zo 9 jan 2011 - 21:18

Ik neem sucadevlees, dat snijd ik in blokjes en bak ik in ruim boter bruin, dan dek ik dat af met uienringen, zodat het vlees helemaal bedekt is (daarna roer ik ook niet meer, tot ik het ga binden). Vervolgens gaat er vleesbouillon bij (zodat het geheel net onderstaat), eventueel een scheut rode wijn, laurierblaadjes verkruimeld, peperbolletjes, een klein beetje zout en als ik het in huis heb nog jeneverbessen. Dit laat ik zo'n 4 a 4,5uur pruttelen met de deksel op de pan, dan (dit heb ik van Lilith geleerd!) de peperkoek erbij en nog even door laten koken, als het dan nog niet genoeg gebonden is kan je er nog wat allesbinder bij gooien.

Daarbij zelf geschilde frieten Very Happy
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie heeft HET recept voor stoofvlees? Empty Re: Wie heeft HET recept voor stoofvlees?

Bericht  pitbullgup ma 10 jan 2011 - 22:02

Sucadelapjes kruiden met peper en zout in de pan met veel uienringen en 4 tenen knoflook even aan 2 kanten aanbraden dan afblussen met rode port of wijn. Dan iets water en 2 zakjes vleesjus toevoegen zodat het vlees net onder de jus staat en 2 laurierblaadjes en 2 kruidnagels er bij en minimaal 4 uur op laag vuur laten pruttelen en af en toe de lappen draaien.
pitbullgup
pitbullgup
Prater
Prater

Aantal berichten : 1132
Punten : 1159
Registratiedatum : 24-11-10
Woonplaats : Noord Brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie heeft HET recept voor stoofvlees? Empty Re: Wie heeft HET recept voor stoofvlees?

Bericht  Highway di 11 jan 2011 - 23:15

bedankt voor alle tips! Ik heb inmiddels een recept gevonden waar ook wat dingen in zaten die jullie aangaven + bier; wat me erg lekker lijkt. Ik heb het nu al op het vuur staan en het ruikt heeerlijk (vanmiddag geen tijd om te koken). Ik ben erg benieuwd hoe het gaat worden!
Highway
Highway
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie heeft HET recept voor stoofvlees? Empty Re: Wie heeft HET recept voor stoofvlees?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum