Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wie heeft er een lekker recept voor een soort preischotel?

4 plaatsers

Ga naar beneden

Wie heeft er een lekker recept voor een soort preischotel? Empty Wie heeft er een lekker recept voor een soort preischotel?

Bericht  Mizz_S ma 23 mei 2011 - 0:47

Ik heb vanavond zin om een preischotel of iets wat er op lijkt uit de oven te maken. Er mag geen gehakt inzitten en ik wil het zelf maken zonder pakjes. Wie heeft er een lekker recept voor me?
Mizz_S
Mizz_S
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2711
Punten : 2822
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie heeft er een lekker recept voor een soort preischotel? Empty Re: Wie heeft er een lekker recept voor een soort preischotel?

Bericht  Gast ma 23 mei 2011 - 0:57

Asperge en prei quiche

Kaas en prei ovenschotel

prei en ham taartjes

En wie weet kan je hier ook nog meer vinden

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wie heeft er een lekker recept voor een soort preischotel? Empty Re: Wie heeft er een lekker recept voor een soort preischotel?

Bericht  Lovely ma 23 mei 2011 - 2:01

http://www.ah.nl/appie/recepten/recepten-vinder#/appie/recepten/recept-detail?id=607122&rq=prei&proteinSource=vlees
Lovely
Lovely
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 197
Punten : 209
Registratiedatum : 10-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie heeft er een lekker recept voor een soort preischotel? Empty Re: Wie heeft er een lekker recept voor een soort preischotel?

Bericht  minoessepoes ma 23 mei 2011 - 2:41

Shoarma bakken, uit de pan scheppen en in een ovenschaal doen. Dan in het vet van de shoarma de prei even bakken en dat op de shoarma leggen. Dan eindigen met aardappelpuree (ik maak dat altijd zelf maar het kan ook uit een zakje) met door de puree shoarma kruiden naar smaak geroerd, daar de schaal mee vullen en dan tot slot geraspte kaas of paneermeel met klontjes boter voor een mooi korstje. Alles is al gaar, dus een minuut of 20 is lang genoeg om een mooi korstje te krijgen.

Je kan ook prei wokken met wat tijm. Een taart vorm bekleden met bladerdeeg of zelf zandtaartdeeg maken, daar de prei in doen en uitgebakken spekjes en dan een mengsel van eieren, geraspte kaas en wat koksroom. Echt mijn favoriete hartige taart!
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie heeft er een lekker recept voor een soort preischotel? Empty Re: Wie heeft er een lekker recept voor een soort preischotel?

Bericht  Inge ma 23 mei 2011 - 4:56

Vast te laat, maar wie weet voor een volgende keer Wink

Hier is deze favoriet;

Pittige preischotel

Benodigheden:
200 gr Kipfilet
peper
zout
500 gr prei
3 el kerriepoeder
250 ml creme freche
1 blik ananas
Aardappelpuree voor in de oven
bieslook
kaas

Snijdt de kipfilet in stukjes, roerbak de kipfilet bruin en gaar. Doe zout, peper en 1 el kerriepoeder bij de kipfilet.
Roerbak de prei mee.
Roer de creme freche erdoor 2 el kerriepoeder.
doe dan de ananas inclusief het ananassap erdoor.
Maak de aardappelpuree en roer hier de bieslook door.
Doe in de ovenschaal het mengsel van de prei en kip.
Daarbovenop de aardappelpuree en eventueel kaas
20min in voorverwarmde oven 180 graden
Inge
Inge
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie heeft er een lekker recept voor een soort preischotel? Empty Re: Wie heeft er een lekker recept voor een soort preischotel?

Bericht  Mizz_S ma 23 mei 2011 - 6:07

Ik had helemaal geen tijd meer om te kijken dus ik had zelf maar wat in elkaar geflanst met puree en prei, het was wel te eten maar niet voor herhaling vatbaar. Toch bedankt voor de tips, vooral die van Minoessepoes, de hartige taart, en die van Inge lijken me erg lekker, dus die ga ik zeker een keer maken!
Mizz_S
Mizz_S
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2711
Punten : 2822
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie heeft er een lekker recept voor een soort preischotel? Empty Re: Wie heeft er een lekker recept voor een soort preischotel?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum