Ik vraag me af...
+9
Polly
Zora
TGR
Pannetoet
Arwyn
Pomodori
Toet
loura
SuperGrover
13 plaatsers
Pagina 3 van 3
Pagina 3 van 3 • 1, 2, 3
Re: Ik vraag me af...
SuperGrover schreef:Pe die pe da gaat me prima af, maar ik snap niet hoe het op een gegeven moment prie pra zou kunnen wordenPolly schreef:SuperGrover schreef:Dank je Zora! Ik zit nu al 10 minuten pe die pe da te zeggen haha :p
Ik ook, maar het wordt nog niks
LOL Pe die pe da lukt bij mij ook nog net wel inderdaad, ik ga door voor de prie pra!!
Nog even en we hebben er geluidsmateriaal bij nodig hoor Zora.
Polly- Kletskop
- Aantal berichten : 1550
Punten : 1599
Registratiedatum : 07-12-10
Polly schreef:SuperGrover schreef:Pe die pe da gaat me prima af, maar ik snap niet hoe het op een gegeven moment prie pra zou kunnen wordenPolly schreef:SuperGrover schreef:Dank je Zora! Ik zit nu al 10 minuten pe die pe da te zeggen haha :p
Ik ook, maar het wordt nog niks
LOL Pe die pe da lukt bij mij ook nog net wel inderdaad, ik ga door voor de prie pra!!
Nog even en we hebben er geluidsmateriaal bij nodig hoor Zora.
Haha wat schattig! Ik zie jullie al helemaal bezig gaan. Bij mij en bij andere mensen die de /r/ wel kunnen gebeurt dit dus vanzelf. Gewoon steeds sneller gaan. Je moet echt ontzettend veel oefenen wil je (tong) doorkrijgen dat dit hier dus voor werkt. En goed, dit is natuurlijk wel een trucje dat vooral goed werkt bij kinderen die net leren praten, en net goed leren articuleren etc. Zal heeeel moeilijk zijn om het echt te leren, maar als er verder niks mis is met je spraakorgaan dan kan het wel
Edit: Probeer anders heel vaak te zeggen: kdentebdoodje (krentebroodje) Waar 'jullie' de huig /r/ zouden gebruiken, moet je dus nu de d zeggen. Kortom, om de rollende /r/ te gebruiken, moet je tong daar zitten waar je de /d/ uitspreekt.
Edit 2 nóg een praktische tip: probeer eens voor heel veel dingen de /d/ ipv de /r/ te zeggen (bduin bdood/bruin brood).
Laatst aangepast door Zora op di 22 feb 2011 - 8:34; in totaal 2 keer bewerkt
Zora- Ratel
- Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10
Alex167 schreef:Beauty Addict schreef:Ik vraag me af waar het idee vandaan komt dat iedereen gewoon aan je buik mag zitten/ voelen als je zwanger bent?!
Vind dat zo raar....
Zou het zelf nooit doen bij iemand die ik niet ken of alleen van gezicht.
Dat vind ik dus zo onbeleefd! Er was een keer een vrouw die op het station stond, net als ik. Heel dat mens nog nooit gezien, zegt ze: wat heb je een mooie buik! En ze legt haar hand erop. Dus ik zeg: Mag ik ook even aan uw buik zitten? Keek ze me raar aan en was diep beledigd.
Whaha
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Zora schreef:
Haha wat schattig! Ik zie jullie al helemaal bezig gaan. Bij mij en bij andere mensen die de /r/ wel kunnen gebeurt dit dus vanzelf. Gewoon steeds sneller gaan. Je moet echt ontzettend veel oefenen wil je (tong) doorkrijgen dat dit hier dus voor werkt. En goed, dit is natuurlijk wel een trucje dat vooral goed werkt bij kinderen die net leren praten, en net goed leren articuleren etc. Zal heeeel moeilijk zijn om het echt te leren, maar als er verder niks mis is met je spraakorgaan dan kan het wel
Edit: Probeer anders heel vaak te zeggen: kdentebdoodje (krentebroodje) Waar 'jullie' de huig /r/ zouden gebruiken, moet je dus nu de d zeggen. Kortom, om de rollende /r/ te gebruiken, moet je tong daar zitten waar je de /d/ uitspreekt.
Edit 2 nóg een praktische tip: probeer eens voor heel veel dingen de /d/ ipv de /r/ te zeggen (bduin bdood/bruin brood).
Ik zit echt hardop te lachen hier! Ik ben het aan het proberen en ik snap waar het naartoe moet met die d, ik voel dus wel een verschil en dat er een rollende r uit zou moeten kunnen komen. Maar ik ben blij dat je me niet kan horen
Polly- Kletskop
Whaha Polly, ik vind het eeuwig zonde dat ik het niet kan horen Ik vind het al heel wat dat je doorhebt wáár de /r/ zou moeten komen!! De /r/ zit op dezelfde plek dus als de /d/ maar ook als de /l/ en de /t/ bijvoorbeeld, alleen is de /d/ wel stemhebbend (dan trillen je stembanden). Zal het niet nog moeilijker maken, maar nog 1 ding: de /r/ is dus eigenlijk gewoon de /d/ maar dan met een trillende (op en neer) tong
Zora- Ratel
Zora schreef:Whaha Polly, ik vind het eeuwig zonde dat ik het niet kan horen Ik vind het al heel wat dat je doorhebt wáár de /r/ zou moeten komen!! De /r/ zit op dezelfde plek dus als de /d/ maar ook als de /l/ en de /t/ bijvoorbeeld, alleen is de /d/ wel stemhebbend (dan trillen je stembanden). Zal het niet nog moeilijker maken, maar nog 1 ding: de /r/ is dus eigenlijk gewoon de /d/ maar dan met een trillende (op en neer) tong
Ik zit hier maar Krrrrenten Krrrrenten maar het wordt dan wel weer Krrrentenbgggood. Grrrr. Ik woon trouwens in een studentenhuis met ontzettend dunne muren, hiernaast worden ze waarschijnlijk gek van me. Ik ben in ieder geval blij met je tips en als ik je naam voorbij zie komen op het forum herinner ik me meteen dat ik moet oefenen, maar ik vraag me af of ik het ooit zal leren.
Polly- Kletskop
hahahahaha nou voor mij een heel goede reden om veel te posten dan je hebt het natuurlijk niet zo 1,2,3 onder de knie he... Maar ben benieuwd!!
Zora- Ratel
Haha ik wist al dat ik een rollende R kon maken, bij mij werken die oefeningetjes meteen
Gast- Gast
Darcy schreef:Haha ik wist al dat ik een rollende R kon maken, bij mij werken die oefeningetjes meteen
Maak me maar jaloers
Polly- Kletskop
Wat ik me vaak afvraag:
~Waar gaan alle mensen naar toe als je bv in de file staat?
~Of even een dag vrij hebt en ziet dat het mega-druk is in een winkelstraat?
Heb soms het idee dat er maar weinig mensen werken... LOL
~Waarom dingen gaan zoals ze gaan... En als je het anders had gedaan dat het dan ook zo gelopen zou zijn of dat iets dan alsnog later gebeurd.
~Waar gaan alle mensen naar toe als je bv in de file staat?
~Of even een dag vrij hebt en ziet dat het mega-druk is in een winkelstraat?
Heb soms het idee dat er maar weinig mensen werken... LOL
~Waarom dingen gaan zoals ze gaan... En als je het anders had gedaan dat het dan ook zo gelopen zou zijn of dat iets dan alsnog later gebeurd.
Butterfly78- Fluisteraar
- Aantal berichten : 163
Punten : 200
Registratiedatum : 01-01-11
Zou je ook geluidsmateriaal op dit forum kunnen posten?
SuperGrover- Ratel
- Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10
SuperGrover schreef:Zou je ook geluidsmateriaal op dit forum kunnen posten?
Vaaaaaast wel!!!
@ Darcy: gek is dat he! Lijkt zo logisch als je de rollende /r/ al kunt...
Zora- Ratel
Hoe? En hoe zou ik dat op kunnen nemen? Lijkt me hilarisch om jullie deelgenoot hiervan te maken
SuperGrover- Ratel
Kijk, ik ben natuurlijk sowieso voor Ik denk dat je er het beste een youtubefilmpje o.i.d. van kunt maken...Het moet iig online staan ergens. Of via vimeo.com
Zora- Ratel
Oke... Moet ik eerst nog even bedenken hoe ik het op wil nemen, ik heb geen camera en geen webcam...
SuperGrover- Ratel
Ik snap echt nog steeds niet waar jullie het nu over hebben en wat jullie dan precies NIET kunnen aan de R. Dus die geluidsfragmentjes zouden wel handig zijn
Toet- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10
Haha toetje . Polly en Supergrover willen graag dit leren:
Alleen lijkt die meneer het ook niet te kunnen, en iemand anders die het geluid maakt wel of het filmpje kan de snelheid van de trilling van de tong niet aan... :p
Alleen lijkt die meneer het ook niet te kunnen, en iemand anders die het geluid maakt wel of het filmpje kan de snelheid van de trilling van de tong niet aan... :p
Zora- Ratel
Oh dat kan ik ook, alleen volgens mij gebeurd er weinig met het puntje van m'n tong maar meer met de achterkant.
Toet- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10
Zora schreef:
Haha ja ik deed het een keer voor de grap en toen oh hee ik doe het al. Nou zeg
Gast- Gast
Darcy schreef:Zora schreef:
Haha ja ik deed het een keer voor de grap en toen oh hee ik doe het al. Nou zeg
Bij mij wordt pe die pe da idd meteen al prie pra
Zora- Ratel
LOL
2 dagen later (nou ja, 10 jaar later eigenlijk) en nog steeds GEEN resultaat. Ik heb geen geluidsfragment nodig hoor, bij mij klinkt het ongeveer zo:
ggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggg
2 dagen later (nou ja, 10 jaar later eigenlijk) en nog steeds GEEN resultaat. Ik heb geen geluidsfragment nodig hoor, bij mij klinkt het ongeveer zo:
Polly- Kletskop
Polly schreef:LOL
I give up
Haha, nouja, ik geef het liefst nog veel meer tips... maar ja, ik blijf erbij: blijven oefenen!
Zora- Ratel
Ik heb er in ieder geval echt lol mee, ik had zojuist het idee dat het begon te verbeteren! Toen heb ik naar huis gebeld, maar ze waren nog niet echt gecharmeerd van mijn piratengeluiden
Dit keer ga ik volhouden met oefenen!!! Ben al druk youtube filmpjes aan het kijken.
Dit keer ga ik volhouden met oefenen!!! Ben al druk youtube filmpjes aan het kijken.
Polly- Kletskop
Polly schreef:Ik heb er in ieder geval echt lol mee, ik had zojuist het idee dat het begon te verbeteren! Toen heb ik naar huis gebeld, maar ze waren nog niet echt gecharmeerd van mijn piratengeluiden
Haha hoe cute! Ik vind het leuk!!
Zora- Ratel
Ik kan wel een rollende R maken, maar niet in een woord. Ik zit nu al een kwartier te pedie-peda-en, maar dat gaat zo:
Pe die, pe da, pe die, peda, pe die, peda, pe die, peda, pe die, peda pele pele ble ble bla bla bla.
Pe die, pe da, pe die, peda, pe die, peda, pe die, peda, pe die, peda pele pele ble ble bla bla bla.
Caroow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10
Pagina 3 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» (nwe vieze vraag pag 3) vraag over ovulatietesten
» Wat vraag jij je af?
» ww vraag
» pin vraag
» vraag over 1-1-2
» Wat vraag jij je af?