Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

VSO/ BSO vraag

5 plaatsers

Ga naar beneden

VSO/ BSO vraag Empty VSO/ BSO vraag

Bericht  missmarm di 15 feb 2011 - 2:11

Onze zoon wordt in mei 4 dan gaat hij naar school vanaf 15 augustus zit hij echt in groep 1 en moet ik ook weer aan het werk na mijn zwangerschapsverlof.

Is voor een net 4 jarige BSO voor 1 of uiterlijk 2 middagen te doen?

Zijn er mensen die gebruik maken van VSO? Zo ja hoe bevalt dat?

We zijn aan puzzelen of ik 1 middag BSO wil of een paar dagen VSO en mijn 27 uur over meer dagen ga uitsmeren.

missmarm
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 191
Punten : 238
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

VSO/ BSO vraag Empty Re: VSO/ BSO vraag

Bericht  Meeko di 15 feb 2011 - 2:25

Ik werk op een bso, en we hebben wel een aantal kinderen die maar 1 of 2 middagen komen. Het ligt wel maar net aan t kind. Voor sommige is t beter om wat vaker te gaan, zodat ze beter wennen. Bovendien vinden ze t vaak ook leuk om te gaan. Wij bieden bijvoorbeeld elke middag een activiteit aan, en ze kunnen er met vriendjes spelen omdat wij aan een aantal scholen zitten.
vso hebben wij zelf niet en heb ik verder ook geen ervaring mee. Maar ik denk dat ik persoonlijk dan eerder voor bso zou kiezen dan voor vso. vso is vaak maar een uurtje ofzo, dus zo kort.
Meeko
Meeko
Prater
Prater

Aantal berichten : 548
Punten : 586
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  LeeuwLeeuw di 15 feb 2011 - 2:38

Ik heb zelf een hele tijd op de vso en bso gewerkt, en merkte vaak wel dat de kindjes die net naar school gaan eht de eerste weken wat moeilijker hadden. Vaak waren ze erg moe en wilde na een schooldag lekker naar huis.
Maar na enkele keren wat dit ook meestal weer verdwenen.

En over de keuze ik zou dan voor de bso gaan, s'morgens gewoon lekker samen en dan met naar school brengen vertellen dat hij na school nog eventjes mee mag naar de bso en dat jullie hem daar halen.

LeeuwLeeuw
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 56
Punten : 58
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  Mamsie di 15 feb 2011 - 2:58

Ik maak er zelf geen gebruik van maar ik zou dan echt voor bso gaan. In het begin zijn ze nog zo moe dat ik ze echt niet eerder uit bed zou halen dan nodig is. Na school kunnen ze op de bso ook uitrusten.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast di 15 feb 2011 - 3:04

Mamsie schreef:Ik maak er zelf geen gebruik van maar ik zou dan echt voor bso gaan. In het begin zijn ze nog zo moe dat ik ze echt niet eerder uit bed zou halen dan nodig is. Na school kunnen ze op de bso ook uitrusten.

Helemaal mee eens, ik zou echt nooit voor VSO kiezen als dat niet echt nodig is.

Gast
Gast

Bericht  missmarm di 15 feb 2011 - 3:53

bedankt! Zelf geen ervarinf met VSO en de dame van het opvanggebeuren vond het allemaal geweldig natuurlijk Wink dus daar kwamen we niet verder mee.

Waarschijnlijk wil s.moeder dan wel brengen 1 of 2 keer per week andere keer doe ik het en maandag bso/dinsdag mijn mams hem halen en donderdag ik hem zelf halen en brengen. De rest van de dagen ben ik thuis en kan ik hem zelf halen en brengen

missmarm
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 191
Punten : 238
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast di 15 feb 2011 - 3:55

Ik zou ook BSO doen!

Heb zelf op beide stage gelopen en de VSO was voor de kindjes die net op school zitten nog veel spannender.
Ik heb er zelfs 1 gehad die viel meteen in slaap toen zijn moeder hem bracht :P

Daarna is hij naar de BSO gegaan en toen kon hij gewoon lekker even tv kijken en kwam hij tot rust.

Gast
Gast

Bericht  smurfie di 15 feb 2011 - 4:04

ik werk zelf op een VSO/BSO.
Voor een kind dat net 4 is geworden is VSO en BSO op een dag wel veel, vaak hebben ze dan ook nog TSO. Misschien is het handig om te starten met BSO en dan later evt nog VSO af te gaan nemen.
Het verschilt ook wel per kind hoor de een gaat er beter mee om dan anderen
smurfie
smurfie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 288
Punten : 353
Registratiedatum : 26-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud