Ik vraag me af...
+9
Polly
Zora
TGR
Pannetoet
Arwyn
Pomodori
Toet
loura
SuperGrover
13 plaatsers
Pagina 2 van 3
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Re: Ik vraag me af...
Wie heeft bedacht hoeveel 1 euro waard is? Ik bedoel, in heel Europa waren er andere munteenheden.
Gast- Gast
Dolores schreef:toetje_ schreef:Waarom voetgangers tegen het verkeer in lopen. Ik snap het al heel lang niet en gisteren heb ik bijna een hardloopster aangereden omdat zij tegen het verkeer in rende en ik van die kant dus absoluut geen 'verkeer' verwachtte.
Als er geen voetpad is, is dat eigenlijk verplicht volgens de verkeersregels.
Heeft te maken met dat je dan het verkeer als voetganger kunt zien aankomen....
Ja ik weet het, maar ik snap die beredenatie niet helemaal. Waarom moet je als voetganger het verkeer van voor aan zien komen, dat zie je als fietser toch ook niet?
Als ik zelf (hard)loop vind ik het ook helemaal niet prettig, maar als ik auto rij vind ik het zelfs irritant. Als er ook een auto tegemoed komt en de weg is niet breed genoeg moet ik dus achter/voor die voetganger wachten waardoor hij ook niet door kan lopen.
En in het geval van gister, ik kwam op een kruising en sloeg rechtsaf, dan heb ik dus geen last van ander verkeer wat van rechts komt dus ik ga niet stilstaan voordat ik deze afslag neem, maar nu kwam er een hardloopster aan, tegen het verkeer in, die ik dus bijna aan reed.
Of in een onoverzichtelijke bocht, als je gewoon rechts rijdt en er lopen ineens twee voetgangers naast elkaar schrik je, je ook rot.
Toet- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10
Yasmin schreef:Wie heeft bedacht hoeveel 1 euro waard is? Ik bedoel, in heel Europa waren er andere munteenheden.
Dat zullen ze wel berekend hebben denk ik met gemiddelden ofzo?
Gast- Gast
toetje_ schreef:Dolores schreef:toetje_ schreef:Waarom voetgangers tegen het verkeer in lopen. Ik snap het al heel lang niet en gisteren heb ik bijna een hardloopster aangereden omdat zij tegen het verkeer in rende en ik van die kant dus absoluut geen 'verkeer' verwachtte.
Ja ik weet het, maar ik snap die beredenatie niet helemaal. Waarom moet je als voetganger het verkeer van voor aan zien komen, dat zie je als fietser toch ook niet?
Als ik zelf (hard)loop vind ik het ook helemaal niet prettig, maar als ik auto rij vind ik het zelfs irritant. Als er ook een auto tegemoed komt en de weg is niet breed genoeg moet ik dus achter/voor die voetganger wachten waardoor hij ook niet door kan lopen.
En in het geval van gister, ik kwam op een kruising en sloeg rechtsaf, dan heb ik dus geen last van ander verkeer wat van rechts komt dus ik ga niet stilstaan voordat ik deze afslag neem, maar nu kwam er een hardloopster aan, tegen het verkeer in, die ik dus bijna aan reed.
Of in een onoverzichtelijke bocht, als je gewoon rechts rijdt en er lopen ineens twee voetgangers naast elkaar schrik je, je ook rot.
Alleen als er geen voetpad is he, dan raden ze aan om in de berm te gaan lopen aan de linkerkant van de straat (tegen het verkeer in dus). Ik snap wel dat je daarvan schrikt als automobilist maar het is wel veiliger voor de voetganger (die moet dan natuurlijk wel heel goed uitkijken want anders is het alsnog onveilig).
Gast- Gast
Ik vraag me af waar slakken zijn als het niet regent en hoe ze zo snel tevoorschijn kunnen komen wanneer het gaat regenen.
Gast- Gast
Darcy schreef:toetje_ schreef:Dolores schreef:toetje_ schreef:Waarom voetgangers tegen het verkeer in lopen. Ik snap het al heel lang niet en gisteren heb ik bijna een hardloopster aangereden omdat zij tegen het verkeer in rende en ik van die kant dus absoluut geen 'verkeer' verwachtte.
Alleen als er geen voetpad is he, dan raden ze aan om in de berm te gaan lopen aan de linkerkant van de straat (tegen het verkeer in dus). Ik snap wel dat je daarvan schrikt als automobilist maar het is wel veiliger voor de voetganger (die moet dan natuurlijk wel heel goed uitkijken want anders is het alsnog onveilig).
Als je in het donker op een straat rijdt en je rijdt echt helemaal rechts terwijl de voetganger op de straat loopt, zit je er al op voordat je doorhebt dat diegene daar loopt. Als die persoon aan de linkerkant loopt en jij gewoon rechts rijdt, rijdt je er gewoon langs. De enige optie dat je iemand daar dan aanrijdt, is als je wel erg ver naar links rijdt. Aangezien je sowieso vaak tegenliggers kunt krijgen, is dat sowieso geen goed idee natuurlijk.
Arwyn- Ratel
- Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10
SuperGrover schreef:Nee, dat niet denk ik. Ik heb netjes een beugel gehad. Ik kan de r niet uitspreken zoals het hoort, met een trillend puntje van je tong oid. Mijn r klinkt achter in mijn keel, en ook zonder trilling.
De mijne ook..
Mijn ouders en vriend moeten daar altijd om lachen..
loura schreef:Ik heb niet 1 handschrift, ik schrijf elke keer anders, heel vreemd!!!
Je bent niet de enige.. ik heb dat ook maar ik kan ook echt heel handschriften naschrijven Zo heb ik vroeger wel eens mijn moeder's handtekening gebruikt voor vrij krijgen op school..
Pannetoet- Kletskop
- Aantal berichten : 2192
Punten : 2318
Registratiedatum : 18-11-10
Aangereden worden door een fietser is erg pijnlijk kan ik wel vertellen. Het is me twee keer overkomen! Niet mijn schuld overigens maar *au*!
Gast- Gast
Purple schreef:Ik vraag me af hoe die plastic uiteindes van veters heten...?
En hoe het stukje tussen de neus en bovenlip heet...? Philtrum
En waarom er een stukje niemandsland is als je de poortjes door bent op het vliegveld...?
Oh, en hoe kan het kan dat er grensen zijn in de grote zeeën...? Wie heeft die daar zo bedacht?
Gast- Gast
[quote="SuperGrover"]
Zit je tong misschien nog vast? Microglossie noemen ze dat.
SunnyScience schreef:Nee, dat niet denk ik. Ik heb netjes een beugel gehad. Ik kan de r niet uitspreken zoals het hoort, met een trillend puntje van je tong oid. Mijn r klinkt achter in mijn keel, en ook zonder trilling.
... Waarom kan ik de r niet goed uitspreken?
Iets mis met je gebit?
Zit je tong misschien nog vast? Microglossie noemen ze dat.
Gast- Gast
Ik vraag me af waar het idee vandaan komt dat iedereen gewoon aan je buik mag zitten/ voelen als je zwanger bent?!
Vind dat zo raar....
Zou het zelf nooit doen bij iemand die ik niet ken of alleen van gezicht.
Vind dat zo raar....
Gast- Gast
Purple schreef:Ik vraag me af hoe die plastic uiteindes van veters heten? Aglet
En hoe het stukje tussen de neus en bovenlip heet...?
En waarom er een stukje niemandsland is als je de poortjes door bent op het vliegveld...?
Oh, en hoe kan het kan dat er grensen zijn in de grote zeeën...? Wie heeft die daar zo bedacht?
TGR- Kletskop
- Aantal berichten : 2706
Punten : 3065
Registratiedatum : 17-12-10
@ Supergrover: Als je de rollende /r/ wilt leren... 'moet' je heeeeeel vaak oefenen met achter elkaar zeggen 'pe-die pe-da pe-die pe-da'. Mensen die de /r/ al rollend kunnen zullen dan 'prie pra' gaan zeggen. Als je het nog niet kunt, leert je tong welke beweging er nodig is voor een rollende /r/.
Zora- Ratel
- Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Zora schreef:@ Supergrover: Als je de rollende /r/ wilt leren... 'moet' je heeeeeel vaak oefenen met achter elkaar zeggen 'pe-die pe-da pe-die pe-da'. Mensen die de /r/ al rollend kunnen zullen dan 'prie pra' gaan zeggen. Als je het nog niet kunt, leert je tong welke beweging er nodig is voor een rollende /r/.
Bedankt voor de tip! Ik ga het proberen. Ik kan ook geen rollende r, heb er zelfs logopedie voor gevolgd, maar ik merkte helaas geen verbetering. Ik vind het erg vervelend, vooral bij Spaans en Portugees.
Polly- Kletskop
- Aantal berichten : 1550
Punten : 1599
Registratiedatum : 07-12-10
Dat die plastic uiteindes van een veter "aglet" heten, weet ik omdat ik Phineas and Ferb kijk. Ernstig
Gast- Gast
Polly schreef:Zora schreef:@ Supergrover: Als je de rollende /r/ wilt leren... 'moet' je heeeeeel vaak oefenen met achter elkaar zeggen 'pe-die pe-da pe-die pe-da'. Mensen die de /r/ al rollend kunnen zullen dan 'prie pra' gaan zeggen. Als je het nog niet kunt, leert je tong welke beweging er nodig is voor een rollende /r/.
Bedankt voor de tip! Ik ga het proberen. Ik kan ook geen rollende r, heb er zelfs logopedie voor gevolgd, maar ik merkte helaas geen verbetering. Ik vind het erg vervelend, vooral bij Spaans en Portugees.
Oh ja daar is een rollende /r/ wel een must Succes met oefenen
Zora- Ratel
- Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Dank je Zora! Ik zit nu al 10 minuten pe die pe da te zeggen haha :p
SuperGrover- Ratel
- Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10
Darcy schreef:Dat die plastic uiteindes van een veter "aglet" heten, weet ik omdat ik Phineas and Ferb kijk. Ernstig
+1! Whahahaha.
Gast- Gast
Alex167 schreef:Darcy schreef:Dat die plastic uiteindes van een veter "aglet" heten, weet ik omdat ik Phineas and Ferb kijk. Ernstig
+1! Whahahaha.
Gast- Gast
Beauty Addict schreef:Ik vraag me af waar het idee vandaan komt dat iedereen gewoon aan je buik mag zitten/ voelen als je zwanger bent?!
Vind dat zo raar....
Dat vind ik dus zo onbeleefd! Er was een keer een vrouw die op het station stond, net als ik. Heel dat mens nog nooit gezien, zegt ze: wat heb je een mooie buik! En ze legt haar hand erop. Dus ik zeg: Mag ik ook even aan uw buik zitten? Keek ze me raar aan en was diep beledigd.
Gast- Gast
Haha... Wel een goede Alex.
Sweety- Ratel
- Aantal berichten : 4013
Punten : 4489
Registratiedatum : 19-11-10
SuperGrover schreef:Dank je Zora! Ik zit nu al 10 minuten pe die pe da te zeggen haha :p
Ik ook, maar het wordt nog niks
Polly- Kletskop
- Aantal berichten : 1550
Punten : 1599
Registratiedatum : 07-12-10
Pe die pe da gaat me prima af, maar ik snap niet hoe het op een gegeven moment prie pra zou kunnen wordenPolly schreef:SuperGrover schreef:Dank je Zora! Ik zit nu al 10 minuten pe die pe da te zeggen haha :p
SuperGrover- Ratel
- Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10
SuperGrover schreef:Pe die pe da gaat me prima af, maar ik snap niet hoe het op een gegeven moment prie pra zou kunnen wordenPolly schreef:SuperGrover schreef:Dank je Zora! Ik zit nu al 10 minuten pe die pe da te zeggen haha :p
Dan moet je nóg sneller.
Gast- Gast
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» (nwe vieze vraag pag 3) vraag over ovulatietesten
» Wat vraag jij je af?
» ww vraag
» pin vraag
» vraag over 1-1-2
» Wat vraag jij je af?
» ww vraag