Vraag over KDV
+9
JD
CCC
kletskousje
duckie
Liadan
Chelle
Ezzer
LMCurious
Mida4you
13 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Vraag over KDV
Mijn dochtertje gaat naar de kinderopvang. Nu red ik het net elke keer niet om haar om 18.30 op te halen dus haalde mijn schoonmoeder ons dochtertje op. Nu zijn er problemen in de familie en moeten we haar zelf ophalen. Mijn man kan haar sowieso nooit ophalen dus het komt op mij aan. Zou ik aan de kinderopvang kunnen vragen of ze misschien 5 a 10 minuten langer kunnen blijven? Dit hoeft uiteraard niets voor niets. Maar het is wel voor 3 dagen in de week :S. We hebben verder geen andere optie en we zitten behoorlijk omhoog!
We zijn al opzoek naar een gastouder, maar dat duurt ook nog wel even omdat we een opzegtermijn hebben van 2 maanden bij de opvang. Maar zou ik dit aan de kinderopvang kunnen vragen of die tijden? Ik vind het allemaal zo rot, maar we zitten echt met onze handen in het haar over hoe we dit nu gaan oplossen.
We zijn al opzoek naar een gastouder, maar dat duurt ook nog wel even omdat we een opzegtermijn hebben van 2 maanden bij de opvang. Maar zou ik dit aan de kinderopvang kunnen vragen of die tijden? Ik vind het allemaal zo rot, maar we zitten echt met onze handen in het haar over hoe we dit nu gaan oplossen.
Mida4you- Ratel
- Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
Re: Vraag over KDV
Vragen staat vrij, maar ik betwijfel of ze dat structureel zullen gaan doen.
Gast- Gast
Nee ik betwijfel het ook hoor. Maar we zitten zo omhoog..... Ik zou echt niet weten hoe we het anders moeten oplossen
Mida4you- Ratel
Je zou het kunnen informeren, maar ik denk niet dat ze het doen als het een aantal weken 3x per week is, en je vervolgens opstapt naar een gastouder.
Misschien kan een buurvrouw ofzo je kinderen ophalen? Of ik zou op je werk overleggen of je tot die tijd niet een kwartiertje eerder kunt gaan. (desnoods als onbetaald verlof?) Dit vind ik reëlere oplossingen dan het van het kdv verwachten.
Misschien kan een buurvrouw ofzo je kinderen ophalen? Of ik zou op je werk overleggen of je tot die tijd niet een kwartiertje eerder kunt gaan. (desnoods als onbetaald verlof?) Dit vind ik reëlere oplossingen dan het van het kdv verwachten.
LMCurious- Prater
- Aantal berichten : 1052
Punten : 1167
Registratiedatum : 19-11-10
LMCurious schreef:Je zou het kunnen informeren, maar ik denk niet dat ze het doen als het een aantal weken 3x per week is, en je vervolgens opstapt naar een gastouder.
We wonen in een flat en hebben verder geen contact met de buren, en verder is er ook niemand die haar op kan halen.
Ik zou eventueel wel wat kunnen regelen met mijn werk maar het grote nadeel is dat ik er nog maar 1 maandje werk en dat ik dan al met zoiets kom...... Worden ze vast niet blij van, maar ik kan het altijd proberen natuurlijk!
Mida4you- Ratel
Tja je kunt het natuurlijk altijd vragen! Niet geschoten is altijd mis.. toch?
Maar ik kan me goed voorstellen dat ze het niet doen. De leidsters willen om 18.30 ook graag naar huis na een lange dag werken. (werk zelf ook op een KDV en dagen tot 18.30 vond ik altijd erg lang, blij als ik naar huis kon) Bovendien is 3 dagen ook nog behoorlijk veel. Zo eens een keer oke, maar structureel...
Ik weet niet of je een gastouder neemt via dezelfde organisatie als het KDV? Want vaak geld het opzegtermijn dan niet..
Maar ik kan me goed voorstellen dat ze het niet doen. De leidsters willen om 18.30 ook graag naar huis na een lange dag werken. (werk zelf ook op een KDV en dagen tot 18.30 vond ik altijd erg lang, blij als ik naar huis kon) Bovendien is 3 dagen ook nog behoorlijk veel. Zo eens een keer oke, maar structureel...
Ik weet niet of je een gastouder neemt via dezelfde organisatie als het KDV? Want vaak geld het opzegtermijn dan niet..
Ezzer- Fluisteraar
- Aantal berichten : 490
Punten : 533
Registratiedatum : 06-12-10
Mirjam4you schreef:LMCurious schreef:Je zou het kunnen informeren, maar ik denk niet dat ze het doen als het een aantal weken 3x per week is, en je vervolgens opstapt naar een gastouder.
We wonen in een flat en hebben verder geen contact met de buren, en verder is er ook niemand die haar op kan halen.
Ik zou eventueel wel wat kunnen regelen met mijn werk maar het grote nadeel is dat ik er nog maar 1 maandje werk en dat ik dan al met zoiets kom...... Worden ze vast niet blij van, maar ik kan het altijd proberen natuurlijk!
Of misschien is er een andere ouder van de groep die je kindje vast mee kan nemen. Dat je daarheen gaat voor het ophalen?
LMCurious- Prater
- Aantal berichten : 1052
Punten : 1167
Registratiedatum : 19-11-10
Ezzer schreef:Tja je kunt het natuurlijk altijd vragen! Niet geschoten is altijd mis.. toch?
Ik heb net gekeken. Ze hebben wel gastouderopvang maar niet in onze regio
Mida4you- Ratel
LMCurious schreef:Mirjam4you schreef:LMCurious schreef:Je zou het kunnen informeren, maar ik denk niet dat ze het doen als het een aantal weken 3x per week is, en je vervolgens opstapt naar een gastouder.
Of misschien is er een andere ouder van de groep die je kindje vast mee kan nemen. Dat je daarheen gaat voor het ophalen?
Ik ken verder geen ouders van de opvang en ook geen kindertjes die 3 dagen heengaan dus dat wordt ook moeilijk.....
Mida4you- Ratel
Ik heb pas intakegesprek bij het kdv gehad waar wij onze dochter brengen en daar vertelde ze uit haarzelf dat als het een keer niet anders kan dat ik kan bellen als ik later ben. Maar de eigenaresse woont naast het kdv dus blijft zelf dan langer.
Maar het moet inderdaad niet standaard worden zei ze.
Ik denk dat er niets anders op zit dan het met je werk te regelen, hoe vervelend ook...
Maar het moet inderdaad niet standaard worden zei ze.
Ik denk dat er niets anders op zit dan het met je werk te regelen, hoe vervelend ook...
Chelle- Prater
- Aantal berichten : 783
Punten : 868
Registratiedatum : 18-11-10
Ik werk zelf in de kinderopvang en bij ons zou het niet kunnen dat we 5 of 10 minuten langer open blijven.
Wel vervelend zeg, ik zou het toch op je werk proberen te regelen, misschien kan je iets eerder beginnen zodat het gecompenseerd is? Of anders steeds 10 minuten verlof opnemen aan het eind van de dag.
Wel vervelend zeg, ik zou het toch op je werk proberen te regelen, misschien kan je iets eerder beginnen zodat het gecompenseerd is? Of anders steeds 10 minuten verlof opnemen aan het eind van de dag.
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
kun je sochtends niet wat eerder beginnen zodat je aan het eind van de dag wat eerder weg kunt of misschien korter pauzeren tussen de middag?
duckie- Ratel
- Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10
Ik zou ook op je werk vragen of je wat eerder kunt gaan (en wat vroeger kunt beginnen)
Ik denk zelf dat het kdv het niet zal doen als het structureel 3 dagen in de week is.
Hopelijk kun je tot een goede oplossing komen...
Ik denk zelf dat het kdv het niet zal doen als het structureel 3 dagen in de week is.
Hopelijk kun je tot een goede oplossing komen...
kletskousje- Fluisteraar
- Aantal berichten : 386
Punten : 455
Je kunt het vragen, maar voor 1 kindje doen ze dit waarschijnlijk niet. Ik werk zelf als leidinggevende in de kinderopvang, en wij hebben extra opvang wat ouders kunnen afnemen tot 19.00 uur tegen betaling. Dit omdat de BSO toch open is tot 19.00 uur. Ik weet niet of ze dat bij jou hebben, eventueel zou je kunnen vragen of jou kindje die 10 min. dan bij het BSO personeel word opgevangen. Bij ons is dit nooit echt een probleem.
Als dit niet lukt, denk ik dat je zelf moet gaan kijken welke van jullie 2 zijn werk eerder verlaat. Misschien eerder beginnen ofzo?
Als dit niet lukt, denk ik dat je zelf moet gaan kijken welke van jullie 2 zijn werk eerder verlaat. Misschien eerder beginnen ofzo?
CCC- Ratel
- Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10
He! Wat een vervelende situatie zeg
Ik denk inderdaad dat het dan het beste is om in overleg te gaan op je werk...
Is de onenigheid met je schoonmoeder zo erg dat ze jullie kindje ook niet meer kan/wil ophalen?
Ik denk inderdaad dat het dan het beste is om in overleg te gaan op je werk...
Is de onenigheid met je schoonmoeder zo erg dat ze jullie kindje ook niet meer kan/wil ophalen?
Gast- Gast
Ik weet haast zeker dat ze het niet doen, hoe vervelend dan ook voor je...
het heeft ook te maken met verzekeringen....kan zijn dat zowel je kindje als het personeel niet verzekerd is buiten de opvangtijden van het dagverblijf om zeg maar....ik heb een contract waarin staat dat ik tussen 7.00 en 19.00 beschikbaar moet zijn, en ik ben dan ook tussen die tijden verzeker, ook al zijn wij open van 7.30 tot 18.30, maar dat is niet overal zo.
t is balen, maar ik schat je kansen laag in helaas....
het heeft ook te maken met verzekeringen....kan zijn dat zowel je kindje als het personeel niet verzekerd is buiten de opvangtijden van het dagverblijf om zeg maar....ik heb een contract waarin staat dat ik tussen 7.00 en 19.00 beschikbaar moet zijn, en ik ben dan ook tussen die tijden verzeker, ook al zijn wij open van 7.30 tot 18.30, maar dat is niet overal zo.
t is balen, maar ik schat je kansen laag in helaas....
JD- Ratel
- Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10
Ik begrijp ook uit je openingspost dat je al opgezegd hebt voor je kindje, of heb ik dat verkeerd? Ik denk dat je dan niet echt meer kunt verwachten dat ze een extra stap voor je zetten.
Wat is er met je schoonmoeder dan? Ik heb denk ik even iets gemist...
Wat is er met je schoonmoeder dan? Ik heb denk ik even iets gemist...
CCC- Ratel
- Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10
Ik denk niet dat ze alleen voor jou open kunnen blijven.
ik zou ook echt kijken voor een andere oplossing (zelf eerder stoppen met werken denk dan aan ouderschapsverlof, bijleggen met schoonmoeder, gastouder etc)
ik zou ook echt kijken voor een andere oplossing (zelf eerder stoppen met werken denk dan aan ouderschapsverlof, bijleggen met schoonmoeder, gastouder etc)
Wennes- Kletskop
- Aantal berichten : 2097
Punten : 2455
Even een algemene reactie op jullie allemaal. We hebben onenigheid met mijn schoonouders. Nouja onenigheid, dikke ruzie we we zijn hun zo zat. Er zit een lang verhaal achter maar conclusie is dat we een poos geen contact met hun hebben en dat is op dit moment echt het beste!
Ik ben erachter gekomen dat het ook geen zin heeft op het kdv te vragen. Ik ga morgen met mijn manager praten. Ik werk namelijk in een winkel van 09.30 tot 18.00 uur en wil dan vragen of ik sowieso om 18.15 uur wegkan. Het probleem is dat het kassa tellen bij ons bedrijf zo lang duurt ( geen idee waarom ) Ik hoop dat dit gaat lukken.
Ik heb ook al contact gehad met gastouderbureau's en hebben wel gastouders voor ons beschikbaar. Alleen nu zitten we weer in dubio omdat er een opzegtermijn is van 2 maanden op het kdv. Ik wil eerst overleggen op mijn werk en als dat geen optie is dan kunnen we niet anders kan een gastouder nemen.
Ik vind het wel moeilijk om hier een gesprek over te voeren met mijn manager. Ik ken mijn manager pas 3 dagen en ik werk er nog maar een maand dus ik heb nog niet veel te zeggen, maarja proberen kan altijd toch?!
Jullie horen nog van me, en lief dat jullie meeleven en meedenken
Ik ben erachter gekomen dat het ook geen zin heeft op het kdv te vragen. Ik ga morgen met mijn manager praten. Ik werk namelijk in een winkel van 09.30 tot 18.00 uur en wil dan vragen of ik sowieso om 18.15 uur wegkan. Het probleem is dat het kassa tellen bij ons bedrijf zo lang duurt ( geen idee waarom ) Ik hoop dat dit gaat lukken.
Ik heb ook al contact gehad met gastouderbureau's en hebben wel gastouders voor ons beschikbaar. Alleen nu zitten we weer in dubio omdat er een opzegtermijn is van 2 maanden op het kdv. Ik wil eerst overleggen op mijn werk en als dat geen optie is dan kunnen we niet anders kan een gastouder nemen.
Ik vind het wel moeilijk om hier een gesprek over te voeren met mijn manager. Ik ken mijn manager pas 3 dagen en ik werk er nog maar een maand dus ik heb nog niet veel te zeggen, maarja proberen kan altijd toch?!
Jullie horen nog van me, en lief dat jullie meeleven en meedenken
Mida4you- Ratel
Ik snap het probleem maar kan van een kdv ook wel begrijpen dat ze daar niet aan kunnen beginnen. Dadelijk komen er meer mensen met zo'n verhaal en voor je het weet ben je iedere dag langer open. Is het geen idee om naar een kdv te gaan met ruimere openingstijden dan?
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Printje schreef:Ik snap het probleem maar kan van een kdv ook wel begrijpen dat ze daar niet aan kunnen beginnen. Dadelijk komen er meer mensen met zo'n verhaal en voor je het weet ben je iedere dag langer open. Is het geen idee om naar een kdv te gaan met ruimere openingstijden dan?
Ik snap het kdv ook, en het is ook geen goed idee van mij. Die mensen hebben ook de hele dag gewerkt en zijn blij als ze naar huis mogen. We hebben deze kdv al speciaal gekozen omdat dit de enige in onze buurt is die tot 18.30 open is. De rest is allemaal tot 18.00 uur open. Dus dat is geen optie, wel bedankt voor je tip!
Mida4you- Ratel
Wat lastig zeg! En wat vervelend dat er niets in de buurt langer open is, zouden er niet meer mensen met hetzelfde probleem zijn? Hier zijn verschillende dagverblijven open tot zeker 19/20 uur.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Printje schreef:Wat lastig zeg! En wat vervelend dat er niets in de buurt langer open is, zouden er niet meer mensen met hetzelfde probleem zijn? Hier zijn verschillende dagverblijven open tot zeker 19/20 uur.
Er zullen vast veel meer mensen met dit probleem zitten. Maar de kdv's die langer open zijn zitten vaker in de grotere steden denk ik? Het zou gewoon erg fijn zijn als er 1 kdv open is tot 19 of 20 uur! Maarja helaas...
Mida4you- Ratel
Ik denk dat je meer kans maakt om bij het kdv te vragen of je onder die 2 maanden opzegtermijn uitkan komen, of dat je er 1 maand van kunt maken. Kans is groot dat zij wel iemand hebben die staat te springen om jullie plek in te nemen. Dan kun je eerder naar een gastouder en zit je nog maar een maandje met dit probleem?
JD- Ratel
- Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» (nwe vieze vraag pag 3) vraag over ovulatietesten
» Vraag
» Vraag over BNN.
» Ik vraag me af
» VSO/ BSO vraag
» Vraag