Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Help, productie loopt heel hard terug. Wat nu?

+3
koNijntje
Darius
Fiebje
7 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Help, productie loopt heel hard terug. Wat nu? Empty Help, productie loopt heel hard terug. Wat nu?

Bericht  Gast wo 14 sep 2011 - 9:26

Het kolven lukt hier niet meer zo goed, mijn productie wordt met de dag minder. Heb ook pijn, maar geen koorts.

Ik kolf al veel vaker en kolf dan meerdere keren kort met paar minuten ertussen. Tussendoor leg ik ze ook nog regelmatig aan en voed 1 aan de borst, maar daar lijkt J op het moment ook niet helemaal tevreden mee, dus geef hem weer flesje na.

Ik ben al gestart met Synto neusspray voor een betere tsr.

Maar het blijft drama. Vanavond weg geweest en na een tussentijd van bijna 4 uur kolf ik nog geen 160 cc, en heb 280 cc per voeding nodig!

Iemand nog DE tip voor mij?
Had nog wat voorraad, maar dat is nu ook op...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Help, productie loopt heel hard terug. Wat nu? Empty Re: Help, productie loopt heel hard terug. Wat nu?

Bericht  Gast wo 14 sep 2011 - 9:37

Heb je niet een verstopt kanaaltje? Al geprobeerd om goed onder de douche te masseren, met warme straal erop? Harde plekken in je borst?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Help, productie loopt heel hard terug. Wat nu? Empty Re: Help, productie loopt heel hard terug. Wat nu?

Bericht  Fiebje wo 14 sep 2011 - 15:06

Verstopping? Is ene borst harder teruggelopen dan de ander?
Ontsteking? rode plekken op je borst?
Oververmoeid? Zodra ik te moe wordt komt er hier bijna niks meer uit.

Je kan evt borstvoedingsrthee drinken van weleda. Deze ondersteunt je productie. Dat je extra kolft is al goed. Duurtt dan een dag of twee drie voor het weer goed op gang is. Wat je evt kan doen is meerdere keren dezelfde borst aanbieden in de voeiding dat je om de zoveel minuten de borst wisselt. Dit werktt ook productieverhogend.d

Fiebje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1476
Punten : 1552
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Help, productie loopt heel hard terug. Wat nu? Empty Re: Help, productie loopt heel hard terug. Wat nu?

Bericht  Gast wo 14 sep 2011 - 18:09

Nee, het is allebei de kanten veek minder.

Voel geen harde plekken. Maar zal straks onder de warme douche wel even masseren, wie weet. Zal straks met kolven wel een warme pittenzak erop leggen, alles beetje helpen misschien.

Tja, oververmoeid zou ook heel goed kunnen, maar dat is lastig op te lossen natuurlijk.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Help, productie loopt heel hard terug. Wat nu? Empty Re: Help, productie loopt heel hard terug. Wat nu?

Bericht  Gast wo 14 sep 2011 - 18:14

weet je zeker dat je geen spruw hebt? Hoef je niet eens altijd te zien in de mond van je kindje.

En kunstvoeding bijgeven is echt funest voor de productie. Alles wat je aan kunstvoeding geeft, hoeft aan borstvoeding niet geproduceerd te worden. Heel vaak kolven helpt de productie weer op te bouwen. Je kunt beter 12 keer kort kolven dan 5 keer lang. Kolf je 's nachts nog? Misschien kun je dat ook weer een paar nachten gaan doen als je daarmee al gestopt was.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Help, productie loopt heel hard terug. Wat nu? Empty Re: Help, productie loopt heel hard terug. Wat nu?

Bericht  Gast wo 14 sep 2011 - 18:39

Ik kolf na de nachtvoedingen ook gewoon.

Kunstvoeding bijgeven kom ik echt niet onderuit, kan de nachtvoeding niet overslaan. Maar als ik een flesje geef kolf ik uiteraard wel gewoon.

Smeer zelf al met het beetje Nystatine wat er nu is, just to be sure.

Ik heb natuurlijk wel heel veel nodig voor 2 kids, zo'n 1700cc per dag. Maar eerder lukte het ook en wil als het maar even kan niet over op kunstvoeding. 1 flesje als er niet genoeg is vind ik niet zo erg, maar hoe minder hoe beter!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Help, productie loopt heel hard terug. Wat nu? Empty Re: Help, productie loopt heel hard terug. Wat nu?

Bericht  Gast wo 14 sep 2011 - 19:02

Ik zou dan gewoon weer 12 keer per dag kort gaan kolven.
Of 5 min beide borsten, dan 3 min beide borsten en dan nog 1 min beide borsten.
Zo kolfden we als we de bv op gang wilden brengen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Help, productie loopt heel hard terug. Wat nu? Empty Re: Help, productie loopt heel hard terug. Wat nu?

Bericht  Gast wo 14 sep 2011 - 19:03

Zo'n startschema zal ik idd eens proberen, wie weet....

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Help, productie loopt heel hard terug. Wat nu? Empty Re: Help, productie loopt heel hard terug. Wat nu?

Bericht  Gast wo 14 sep 2011 - 19:13

PrinsesBo schreef:Ik zou dan gewoon weer 12 keer per dag kort gaan kolven.
Of 5 min beide borsten, dan 3 min beide borsten en dan nog 1 min beide borsten.
Zo kolfden we als we de bv op gang wilden brengen.
En hoeveel tijd zit daar dan tussen?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Help, productie loopt heel hard terug. Wat nu? Empty Re: Help, productie loopt heel hard terug. Wat nu?

Bericht  Gast wo 14 sep 2011 - 19:17

Opbouwschema? Bij ons in het ziekenhuis 5 min.

5 min kolven, 5 min rust. 3 min kolven, 5 min rust. 1 min kolven.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Help, productie loopt heel hard terug. Wat nu? Empty Re: Help, productie loopt heel hard terug. Wat nu?

Bericht  Gast wo 14 sep 2011 - 19:22

O zo... Bij ons hebben ze dat niet gedaan. De eerste keer moest ik 10 min op de hoogste stand. De tweede keer 10 min op de stand onder wat voor jou pijnlijk voelt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Help, productie loopt heel hard terug. Wat nu? Empty Re: Help, productie loopt heel hard terug. Wat nu?

Bericht  Darius wo 14 sep 2011 - 20:08

Nou Kruumel, dat vind ik echt sadistisch van jouw ziekenhuis!

Bij mij helpt borstvoedingsthee van de Tuinen. Maar ik had gister ook een dipje, moest vier x kolven voor een schamele 250 cc (moet 360 cc hebben).

Misschien zou je eens op het borstvoedingsforum kunnen kijken, daar heb ik ook altijd veel aan.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Help, productie loopt heel hard terug. Wat nu? Empty Re: Help, productie loopt heel hard terug. Wat nu?

Bericht  Gast wo 14 sep 2011 - 20:14

De tuinen, da's een goeie! Het is lekker weer, dus ga zo maar eens richting centrum wandelen.

Jij ook al een dipje? Ligt het aan het weer?

Misschien ben ik ook wel te ambitieus om ruim 1700cc per dag te willen kolven (ze drinken ongeveer 850 & 900 cc per dag), maar ik leg de lat graag hoog voor mezelf geloof ik Laughing .
Vraag me alleen af hoe het moet als ze nóg meer gaan drinken.

J deed het opzich goed aan de borst, alleen deed het vanmorgen zoveel pijn dat ik even een paar dagen alleen ga kolven.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Help, productie loopt heel hard terug. Wat nu? Empty Re: Help, productie loopt heel hard terug. Wat nu?

Bericht  Darius wo 14 sep 2011 - 20:28

Nou lekker wandelen, dat is ook goed voor je! Gezond eten, frisse lucht, ontspanning, dat helpt allemaal.

Mijn productiedip komt waarschijnlijk door mijn cyclus, ik ben nu al twee keer ongesteld geweest, en ga weer richting mijn eisprong. Bleh....
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Help, productie loopt heel hard terug. Wat nu? Empty Re: Help, productie loopt heel hard terug. Wat nu?

Bericht  Gast wo 14 sep 2011 - 20:56

Dat zou bij mij ook zo kunnen zijn misschien? Dat mijn cyclus al op gang komt? Nog niet eens aan gedacht...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Help, productie loopt heel hard terug. Wat nu? Empty Re: Help, productie loopt heel hard terug. Wat nu?

Bericht  koNijntje wo 14 sep 2011 - 20:58

Kruumel schreef:O zo... Bij ons hebben ze dat niet gedaan. De eerste keer moest ik 10 min op de hoogste stand. De tweede keer 10 min op de stand onder wat voor jou pijnlijk voelt.

ik moest ook 10min. kolven, ik zette dan steeds de kolf een standje hoger zolang ik dit kon hebben.. en zo was het ook aan ons uitgelegd..
nu vraag ik me toch af of de productie anders (met jullie schema) wel op gang was gekomen?? confused
koNijntje
koNijntje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1371
Punten : 1497
Registratiedatum : 13-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Help, productie loopt heel hard terug. Wat nu? Empty Re: Help, productie loopt heel hard terug. Wat nu?

Bericht  Linda wo 14 sep 2011 - 21:11

Ik zou zelf een "regelweekendje" in lassen. Nonstop met de kindjes op bed gaan liggen en lekker veel laten aanhappen/drinken. Zelf een boekje lezen, laptoppen, tv kijken. En gewoon de boel de boel laten, even geen huishouden en andere verplichtingen. Gewoon genieten van je twee kids en zelf uitrusten.
Een kind kan de bv veel beter stimuleren dan een kolf, laat staan 2 kindjes. smile En je komt zo zelf ook een beetje aan wat extra rust.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Help, productie loopt heel hard terug. Wat nu? Empty Re: Help, productie loopt heel hard terug. Wat nu?

Bericht  Darius do 15 sep 2011 - 0:44

Gelukkig had ik net wel een behoorlijke opbrengst van 225 cc, dus ik denk dat de thee wel geholpen heeft...
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Help, productie loopt heel hard terug. Wat nu? Empty Re: Help, productie loopt heel hard terug. Wat nu?

Bericht  Gast do 15 sep 2011 - 0:53

Darius schreef:Gelukkig had ik net wel een behoorlijke opbrengst van 225 cc, dus ik denk dat de thee wel geholpen heeft...
Mooi, als ze zo gegeten heb ga ik het halen smile . Is het wel een beetje te drinken?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Help, productie loopt heel hard terug. Wat nu? Empty Re: Help, productie loopt heel hard terug. Wat nu?

Bericht  Gast do 15 sep 2011 - 1:10

ProudMama schreef:
Darius schreef:Gelukkig had ik net wel een behoorlijke opbrengst van 225 cc, dus ik denk dat de thee wel geholpen heeft...
Mooi, als ze zo gegeten heb ga ik het halen smile . Is het wel een beetje te drinken?

Die thee van de Tuinen ken ik niet, maar ik gebruikte zelf venkelthee van zonnatura, en dat hielp hier wel. En het is best lekker.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Help, productie loopt heel hard terug. Wat nu? Empty Re: Help, productie loopt heel hard terug. Wat nu?

Bericht  Mamsie do 15 sep 2011 - 1:12

Ik dronk ook thee ( van sano kruidenmengsel nr 14 ) en dat waren echt losse kruiden. Hielp goed en was ook niet vies.
Ook gewoon tussendoor steeds even aanleggen. Al is het maar een minuutje.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Help, productie loopt heel hard terug. Wat nu? Empty Re: Help, productie loopt heel hard terug. Wat nu?

Bericht  Gast do 15 sep 2011 - 4:30

koNijntje schreef:
Kruumel schreef:O zo... Bij ons hebben ze dat niet gedaan. De eerste keer moest ik 10 min op de hoogste stand. De tweede keer 10 min op de stand onder wat voor jou pijnlijk voelt.

ik moest ook 10min. kolven, ik zette dan steeds de kolf een standje hoger zolang ik dit kon hebben.. en zo was het ook aan ons uitgelegd..
nu vraag ik me toch af of de productie anders (met jullie schema) wel op gang was gekomen?? confused

Dit gaf ik altijd als advies als het heel goed op gang was.
Vind dat idd nogal sadistisch.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Help, productie loopt heel hard terug. Wat nu? Empty Re: Help, productie loopt heel hard terug. Wat nu?

Bericht  Gast do 15 sep 2011 - 20:04

Vandaag begint de dag in elk geval goed, kolfde net (voor en na de fles dus met 2x kolven) een 380cc.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Help, productie loopt heel hard terug. Wat nu? Empty Re: Help, productie loopt heel hard terug. Wat nu?

Bericht  teletascha do 15 sep 2011 - 21:15

Zorg er in elk geval voor dat je heeeeel veeeel drinkt. Die 1700 cc moet toch ergens vandaan komen.

Ik merk, vooral nu ik weer 4 dagen werk, dat als ik tussendoor te weinig drink ik gelijk minder kan kolven (130 cc). En als ik 5 koppen thee drink, ik ook wel 180-200 cc haal.
teletascha
teletascha
Prater
Prater

Aantal berichten : 713
Punten : 739
Registratiedatum : 18-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Help, productie loopt heel hard terug. Wat nu? Empty Re: Help, productie loopt heel hard terug. Wat nu?

Bericht  Gast do 15 sep 2011 - 22:05

En dat vergeet ik dus vaak. Heb nu overal flessen water staan, dus moet goedkomen!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Help, productie loopt heel hard terug. Wat nu? Empty Re: Help, productie loopt heel hard terug. Wat nu?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum