De haren van je kindje
+21
_Lana_
SarahKey
Coco
slaatje
PapillonRose
Aagje!
Alex
Slakje
M@niek
SDL
Steep
PiP
hellowkitty
Twellie
Parel
Tania
Teddyaapje
Manderijn
Aimee
Liadan
Lejow
25 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
De haren van je kindje
Hoe hebben jullie besloten in welk model je het haar van je kindje laat groeien?
Het groeit bij B zó hard, dat het nu even over het dode punt heen moet, maar dan zal er echt een model in moeten...
Het groeit bij B zó hard, dat het nu even over het dode punt heen moet, maar dan zal er echt een model in moeten...
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Re: De haren van je kindje
Bij Y ara vond ik het makkelijk, we lieten het gewoon lang groeien en dan af en toe even bijpunten. Bij K ian vind ik het veel moeilijker, bij hem moet het echt regelmatig geknipt worden, hij heeft het sinds vandaag weer wat korter, hiervoor wat langer maar daar kon ik de laatste tijd niks meer mee.
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10
Ik vind lang haar bij jongetjes niet zo leuk, dus is het kort. Zo simpel, een zoon
Aimee- Ratel
- Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10
Ik zou eerst bedenken of je het lang wilt laten groeien of korter wil houden. Wil je een pony? Of juist helemaal niet?
Wij kozen voor langer zonder pony, maar mevr zette zelf de schaar er in. Nu (een dikke jaar later) heeft ze de lengte over haar schouders, en de pony scheef over naar de oren. Staat haar wel erg leuk!
Wij kozen voor langer zonder pony, maar mevr zette zelf de schaar er in. Nu (een dikke jaar later) heeft ze de lengte over haar schouders, en de pony scheef over naar de oren. Staat haar wel erg leuk!
Manderijn- Kletskop
- Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12
Ik vind T. met stekeltjes t stoerst
Teddyaapje- Ratel
- Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10
Je kunt altijd een redelijke bob erin laten knippen en van daaruit verder kijken hoe je het wilt laten groeien. Ik vind meisjeshaar zoveel mooier als het mooi geknipt is, maar dat heb ik inmiddels denk ik wel vaak genoeg gezegd
Gast- Gast
Nou ik heb besloten dat ik het leuk vind om J. zijn krullen wat langer te hebben. 1 keer in de zoveel maanden wordt het wat korter geknipt en dan laat ik het groeien tot het voor z'n ogen gaat hangen. Mijn man vindt het vreselijk, die wil het liefste de tondeuse eroverheen maar echt niet dat dat gaat gebeuren.
Bij M. laten we het gewoon groeien. We vinden allebei lang haar het leukste voor meisjes, we moeten alleen nog even kijken met of zonder pony maar voorlopig is haar haar nog niet heel lang. Ik denk dat het zonder pony wordt.
Bij M. laten we het gewoon groeien. We vinden allebei lang haar het leukste voor meisjes, we moeten alleen nog even kijken met of zonder pony maar voorlopig is haar haar nog niet heel lang. Ik denk dat het zonder pony wordt.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10
Hier krijgt ze als het lang genoeg is een bob, met pony erbij, en dan laten we het gewoon langer groeien. Maar voorlopig zitten we daar nog niet op.
Parel- Ratel
- Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12
Ik liet het haar van de oudste eerst lang groeien maar toen vond ik een korter model toch leuker staan bij haar gezicht. Ze heeft nu een boblijn die aan de voorkant langer is dan aan de achterkant.
De jongste heeft nog geen kapsel, ze heeft hele fijne blonde haartjes van maar een paar centimeter lang.
De jongste heeft nog geen kapsel, ze heeft hele fijne blonde haartjes van maar een paar centimeter lang.
Twellie- Ratel
- Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12
Hier heeft ze nog niet veel haar een paar lange piekjes maar we laten het gewoon groeien.
Zal wel een hele tijd duren zal zij voor de eerste keer naar de kapper moeten
Zal wel een hele tijd duren zal zij voor de eerste keer naar de kapper moeten
hellowkitty- Fluisteraar
- Aantal berichten : 330
Punten : 355
Registratiedatum : 27-02-12
Ik heb nu een paar keer de puntjes(voor zover al kinderen dode punten hebben) laten knippen.
Dan zag het er net weer wat vlotter uit en groeide het volgens mij ook weer sneller.
Verder laat ik het nog wel even groeien, ik ben wel een vlechten en staarten mama!
S heb ik nog geen idee van, denk eerst gewoon stekels, over een poosje maar eens zijn langste haren eraf knippen.
Vooraan heeft hij stekellengte, maar wat verder naar achter een dun matje
Dan zag het er net weer wat vlotter uit en groeide het volgens mij ook weer sneller.
Verder laat ik het nog wel even groeien, ik ben wel een vlechten en staarten mama!
S heb ik nog geen idee van, denk eerst gewoon stekels, over een poosje maar eens zijn langste haren eraf knippen.
Vooraan heeft hij stekellengte, maar wat verder naar achter een dun matje
PiP- Ratel
- Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10
R moet eigenlijk om de 4 weken naar de kapper anders zakken zijn krullen uit. In de zomer gaat de tobdeuse erover heen.
Steep- Kletskop
- Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
Onze dochter heeft lang haar, prachtig mooi blond. Onze zoon heeft meestal redelijk lang haar. Hij heeft veel en donker haar en hele lichte ogen en dat staat hem gewoon heel erg mooi. Een kort stekeltjeskoppie staat hem ook leuk en als het lekker weer is dan gaan we weer even een bezoek aan de kapper brengen maar toch vind ik het dan weer zonde, haha.
SDL- Prater
- Aantal berichten : 952
Punten : 1030
Registratiedatum : 17-11-12
Was hier echt verschrikkelijk, leek soms echt catwezel maar daar moesten we echt even doorheen. Nu zit er gewoon een mooi model in.
M@niek- Ratel
- Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Bij Louise groeit het achteraan heel snel en vooraan echt totaal niet. Mijn mama heeft het vorige week bijgeknipt, heb haar er los in gelaten, volgens mij kan er nog geen model in :')
Slakje- Ratel
- Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
A heeft nu haar tot op haar schouders en een schuine pony (die alweer veel te lang is, wat groeit dat haar snel!!). We knippen meestal puntjes en de pony, dan valt het altijd leuk, net geen bob, wel een model erin.
Alex- Ratel
- Aantal berichten : 6509
Punten : 6850
Registratiedatum : 27-10-11
Ja ik wilde het lang zonder pony. Ze heeft nu tot net onder haar schouder bladen. Te lamg vind ik niet mooi, zoals tot haar billen dus zover gaan we niet. Verder heeft ze achterop laagjes voor haar krullen. Maar dat werkt ook niet meer zo haha. Als moet ik zeggen het weer warmer wordt ze toch weer meer krullen krijgt!
Aagje!- Kletskop
- Aantal berichten : 1539
Punten : 1735
Registratiedatum : 09-04-11
Hier eerst een paar keer alleen puntjes en pony geknipt. Inmiddels heeft ze een bob met pony en het staat zo leuk!
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Even geheel off topic, maar heb even een "haar" vraagje. M. is geboren met haartjes over zijn hele koppie. Inmiddels zijn er op zijn hoofd wat haren verdwenen. Hij heeft echt geweldige inhammen, en in het midden en vooral op zijn achterhoofd wel veel haar. Hij lijkt Herman van Veen wel. Is dit normaal, dat die haren zomaar verdwijnen?
slaatje- Kletskop
- Aantal berichten : 2964
Punten : 3160
Registratiedatum : 22-11-10
Oh, dat vond ik niet zo moeilijk. Ik wist voor de bevalling al vrij zeker dat het krullebollen zouden worden, dus wist toen al dat we het haar van mijn zoon langer zouden laten groeien. Ik vind een heel kort kroeskopje niet zo mooi. Ik heb pas al het laatste babyhaar bij beiden eruit geknipt en ga het nu alleen nog maar in zijn nek knippen tot alles op 1 lengte is.
Bij mijn dochter heb ik het pas ook een stuk korter geknipt, in een bob, zodat ook bij haar al het babyhaar nu weg is. Dat laat ik nu ook gewoon lang groeien en alleen punten tot ik het te lang vind, niet ieder meisje staat lang haar dus we zullen zien wanneer de schaar er weer in gaat op de dode puntjes na.
Bij mijn dochter heb ik het pas ook een stuk korter geknipt, in een bob, zodat ook bij haar al het babyhaar nu weg is. Dat laat ik nu ook gewoon lang groeien en alleen punten tot ik het te lang vind, niet ieder meisje staat lang haar dus we zullen zien wanneer de schaar er weer in gaat op de dode puntjes na.
Coco- Ratel
- Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11
Ja hoor, mijn dochter had best veel haar na de bevalling maar daar was later niets meer van over. Pas na haar 1ste verjaardag is het echt gaan groeien.slaatje schreef:Even geheel off topic, maar heb even een "haar" vraagje. M. is geboren met haartjes over zijn hele koppie. Inmiddels zijn er op zijn hoofd wat haren verdwenen. Hij heeft echt geweldige inhammen, en in het midden en vooral op zijn achterhoofd wel veel haar. Hij lijkt Herman van Veen wel. Is dit normaal, dat die haren zomaar verdwijnen?
Coco- Ratel
- Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11
haha hier ook zo. Gewoon kort en een hanekammetje (hij heeft op 1 plek op de bovenkant veel haar de zijkanten nog minder dus nog niet genoeg voor stekeltjes) lang haar zal hij nooit hebben, dat vind ik zo lelijk staan bij jongentjes.Aimee schreef:Ik vind lang haar bij jongetjes niet zo leuk, dus is het kort. Zo simpel, een zoon
Slakje: Dat is hier ook zo. Achter heeft ze een bob en bovenaan begint het nu pas eindelijk te groeien. Voordeel is wel dat ze nu al echt een modelletje erin heeft.
Zoon vind ik leuker met iets langer haar, omdat hij wat slag heeft. Ik bedoel met lang bedoel ik dat het opzij valt en dus geen stekeltjes.
Het nadeel is alleen dat er echt wel gel in moet, omdat het anders een beetje armoedig is.
Maar in jouw geval zul je er even doorheen moeten, denk ik. Of een beetje bijpunten.
Zoon vind ik leuker met iets langer haar, omdat hij wat slag heeft. Ik bedoel met lang bedoel ik dat het opzij valt en dus geen stekeltjes.
Het nadeel is alleen dat er echt wel gel in moet, omdat het anders een beetje armoedig is.
Maar in jouw geval zul je er even doorheen moeten, denk ik. Of een beetje bijpunten.
_Lana_- Ratel
- Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11
Bij mijn dochter groeit het aan de achterkant ook veel sneller, sowieso heeft het bijna 2 jaar geduurd voordat het echt goed begon te groeien. We laten het nu iedere keer een beetje bijknippen zodat er wat model inzit, als we dat niet doen krijgt ze aan de achterkant zo'n dun matje. Langzaamaan wordt haar kapsel nu wat voller.
Coccinelle- Prater
- Aantal berichten : 1391
Punten : 1576
Bij dochter was het makkelijk; lang! (Zonder pony) het hangt nu halverwege haar rug, ze heeft krullen. We zijn nu 3 keer bij de kapper geweest, alleen de puntjes bijgeknipt.
Voor zoon vind ik het lastiger. Hij heeft ook wel slag/krullen, maar het valt nu allemaal nog zo plat. Als ik er wat in doe is het er ook zo weer uit...
Voor zoon vind ik het lastiger. Hij heeft ook wel slag/krullen, maar het valt nu allemaal nog zo plat. Als ik er wat in doe is het er ook zo weer uit...
moepie- Kletskop
- Aantal berichten : 1536
Punten : 1569
Registratiedatum : 19-11-10
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Op kraamvisite bij tweede kindje..ook kado oudste kindje?
» naast je kindje slapen of kindje in bed nemen?
» De zon en je haren
» Nav Project Haren
» Haren knippen
» naast je kindje slapen of kindje in bed nemen?
» De zon en je haren
» Nav Project Haren
» Haren knippen
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: