Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Jeuk en uitslag

+4
Caribbeanlover
rapa nui
Ibbeltje
Kaboutertje
8 plaatsers

Ga naar beneden

Jeuk en uitslag Empty Jeuk en uitslag

Bericht  Kaboutertje za 16 jun 2012 - 22:08

Het begon gisteravond, ik was aan het werk en merkte op dat ik wat jeuk had in mijn nek. Niet veel aandacht aan besteed maar het bleef jeuken..

Hoe later het werd op des te meer plekken kreeg ik jeuk. Eerst dacht dat het gewoon jeuk van de jeuk was, om het zo maar even te zeggen. Maar eenmaal thuis bleek ik allemaal uitslag te hebben. Een beetje "huid-verdikkingen" overal. Ik ging in bed liggen en je raadt het al, ik kon niet slapen. Inmiddels zat het zelfs op mijn hele lichaam, benen, armen, rug, buik etc... Ik dacht dat ik gek werd!! Mijn huid gloeide helemaal..

Heb de huisartsenpost gebeld, ik dacht misschien weten die iets. Normaal bel ik niet snel maar ik werd helemaal gek van de jeuk. Heb zelf om 3u vannacht nog onder de douche gestaan, maar dit hielp niet echt.. Uiteindelijk nog ergens een potje cooling gel gevonden en met n koud, nat washandje in bed gegaan. Uiteindelijk wel in slaap gevallen.

En nou is het wel iets verminderd maar nog lang niet weg. Het jeukt nog steeds en de uitslag is er nog steeds. Weet niet zo goed wat ik moet doen nu.. Ik moet om 15.45 u werken. Ik snap ook wel dat dit geen reden is om me ziek te melden, maar ik wil wel zsm van de jeuk af als het ff kan. Kan moeilijk de hele tijd zitten krabben in het bijzijn van de gasten..

Iemand een tip?
Kaboutertje
Kaboutertje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1594
Punten : 1991
Registratiedatum : 30-12-10
Woonplaats : V-town

Terug naar boven Ga naar beneden

Jeuk en uitslag Empty Re: Jeuk en uitslag

Bericht  Ibbeltje za 16 jun 2012 - 23:11

Kan het van de processie rupsen zijn?

Wel vervelend zeg Sad Wat zeiden ze bij de huisartsenpost?
Ibbeltje
Ibbeltje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Jeuk en uitslag Empty Re: Jeuk en uitslag

Bericht  rapa nui za 16 jun 2012 - 23:20

Misschien een allergische reactie ergens op. Paar jaar geleden heb ik dit ook eens gehad. Begon op vrijdag en heeft tm zondag geduurd. Ging over mijn hele lichaam door, tot zelfs onder mijn voetzolen. Dus niet dat het overal tegelijk zat. Maar ook gloeiend gevoel, galbulten en heel veel jeuk. Ben maar op de bank gaan liggen en op bed om me maar niet te bewegen en er zo weinig mogelijk last van te hebben. Ik heb er vroeger ook wel eens last van gehad maar dan niet zo heftig als toen. Ik heb ook geen idee waar het van daan komt, ik had de avond van tevoren mijn haar late verfen dus heb het daar maar op gegooid dat daar misschien iets in zat waar ik niet tegen kon.
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Jeuk en uitslag Empty Re: Jeuk en uitslag

Bericht  Kaboutertje za 16 jun 2012 - 23:24

Ibbeltje schreef:Kan het van de processie rupsen zijn?

Wel vervelend zeg Sad Wat zeiden ze bij de huisartsenpost?

Lijkt mij niet, ben gister niet echt veel buiten geweest ofzo..

Ze zei dat er niet veel aan te doen is, dat ik het moest koelen. Eventueel een paracetamol nemen. En evt. een verkoelende gel smeren. Als ik echt niet meer kon slapen of tóch langse wilde komen mocht dat.
Kaboutertje
Kaboutertje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1594
Punten : 1991
Registratiedatum : 30-12-10
Woonplaats : V-town

Terug naar boven Ga naar beneden

Jeuk en uitslag Empty Re: Jeuk en uitslag

Bericht  Caribbeanlover za 16 jun 2012 - 23:54

Dit herken ik, heb ik ook eens gehad. Die plekken heten kwabben oid en wat je hebt is waarschijnlijk netelroos. Het gekke is dat dit zo eind van de middag begint en de volgende dag weg is en dat het dan de volgende dag weer kan opzetten einde van de middag.

Ga sowieso naar je huisarts eventueel weekendpost. Daar ben je al geweest leek ik. Raar dat ze niet wisten wat het was, best slecht eigenlijk.

Ik vind het wel een reden om je ziek te melden, zo kan je niks doen mocht het terug komen. Denk eens aan jezelf en meld je gewoon ziek.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Jeuk en uitslag Empty Re: Jeuk en uitslag

Bericht  nonnekuh zo 17 jun 2012 - 4:04

Wat vervelend zeg! Je mag me altijd bellen hoor?

Het klinkt idd als netelroos wat veroorzaakt wordt door een allergische reactie. Probeer alcohol, warmte, strakke kleding en stress te vermijden. Een lauwe douche kan verkoeling geven. Koelzalf of mentholpoeder kan de jeuk helpen verminderen. Er zijn ook medicijnen om het te verminderen: antihistaminica. Voorbeelden daarvan zijn: ceterizine, loratidine, aerius etc. Dit kan je zonder recept bij de drogist halen, of je kan bij mij wat tabletten ophalen ;-) Ik heb zelf aerius 5 mg... Is verstandig om dan voor het slapen in te nemen, omdat je er ook wat suf van kan worden.

Beterschap / sterkte!
nonnekuh
nonnekuh
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 38
Punten : 88
Registratiedatum : 12-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Jeuk en uitslag Empty Re: Jeuk en uitslag

Bericht  silly-one zo 17 jun 2012 - 4:42

Als je iets van Menthol zalf hebt in huis, dan kan je dit smeren tegen de verlichting van de jeuk.
Verder vooral niet krabben, want dan wordt het alleen maar erger. Dat weet je waarschijnlijk al
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : N.ijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Jeuk en uitslag Empty Re: Jeuk en uitslag

Bericht  Caribbeanlover zo 17 jun 2012 - 9:59

Mentholpoeder hielp bij mij niet. Heel gek dat ik het toen kreeg, want ben nergens allergisch voor. Heb 1x thuis netelroos gehad en ook 1x toen ik in het ziekenhuis lag en daarna gelukkig nooit meer. Het is echt een hel!

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Jeuk en uitslag Empty Re: Jeuk en uitslag

Bericht  silly-one zo 17 jun 2012 - 10:05

Poeder is iets anders als zalf hé CBL. Om te proberen wil ik je wel aanbieden even te ruilen. Ik heb namelijk ongeveer chronische jeuk en dat al voor 11 jaar Rolling Eyes .

Wilde ook al antihistaminica pillen adviseren want dat dempt een beetje de jeuk, maar ja dat is alleen te verkrijgen op doktersrecept.
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : N.ijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Jeuk en uitslag Empty Re: Jeuk en uitslag

Bericht  Pompoen zo 17 jun 2012 - 10:11

zyrtec is toch gewoon vrij verkrijgbaar?
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Jeuk en uitslag Empty Re: Jeuk en uitslag

Bericht  silly-one zo 17 jun 2012 - 10:14

Dat zou dan kunnen, ik heb een dosering die niet vrij te verkrijgen is. Misschien dat het daar door komt.
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : N.ijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Jeuk en uitslag Empty Re: Jeuk en uitslag

Bericht  Kaboutertje zo 17 jun 2012 - 10:41

Ik heb vanmiddag van een bekende ceterizine gekregen, dit ingenomen en vanavond was de uitslag én de jeuk weg :cheering: Superfijn! Hopelijk blijft het ook weg.. Wink
Kaboutertje
Kaboutertje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1594
Punten : 1991
Registratiedatum : 30-12-10
Woonplaats : V-town

Terug naar boven Ga naar beneden

Jeuk en uitslag Empty Re: Jeuk en uitslag

Bericht  Caribbeanlover zo 17 jun 2012 - 19:43

Was het netelroos of wat anders? Zo ja, wat?

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Jeuk en uitslag Empty Re: Jeuk en uitslag

Bericht  Kaboutertje zo 17 jun 2012 - 22:01

Ik denk dat het netelroos was, zo zag het er namelijk wel uit..
Kaboutertje
Kaboutertje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1594
Punten : 1991
Registratiedatum : 30-12-10
Woonplaats : V-town

Terug naar boven Ga naar beneden

Jeuk en uitslag Empty Re: Jeuk en uitslag

Bericht  nonnekuh zo 17 jun 2012 - 23:57

Alle soorten antihistaminica zijn vrij te krijgen bij de drogist, maar inderdaad alleen in een lage dosering.

Alleen op recept zijn hogere doseringen te verkrijgen.

silly-one schreef:Dat zou dan kunnen, ik heb een dosering die niet vrij te verkrijgen is. Misschien dat het daar door komt.
nonnekuh
nonnekuh
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 38
Punten : 88
Registratiedatum : 12-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Jeuk en uitslag Empty Re: Jeuk en uitslag

Bericht  Caribbeanlover ma 18 jun 2012 - 3:18

Kaboutertje schreef:Ik denk dat het netelroos was, zo zag het er namelijk wel uit..

He bah meid. Ik weet hoe je je hebt gevoeld, zo irritant is dat zeg! Hopelijk voor je komt het nooit meer terug.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Jeuk en uitslag Empty Re: Jeuk en uitslag

Bericht  Caribbeanlover ma 18 jun 2012 - 3:19

silly-one schreef:Poeder is iets anders als zalf hé CBL. Om te proberen wil ik je wel aanbieden even te ruilen. Ik heb namelijk ongeveer chronische jeuk en dat al voor 11 jaar :roll: .

Wilde ook al antihistaminica pillen adviseren want dat dempt een beetje de jeuk, maar ja dat is alleen te verkrijgen op doktersrecept.

Poeder en zelf komt toch op hetzelfde neer, het dient toch voor hetzelfde doel? Wat heb jij dan?

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Jeuk en uitslag Empty Re: Jeuk en uitslag

Bericht  Caribbeanlover ma 18 jun 2012 - 3:21

nonnekuh schreef:Wat vervelend zeg! Je mag me altijd bellen hoor?

Het klinkt idd als netelroos wat veroorzaakt wordt door een allergische reactie. Probeer alcohol, warmte, strakke kleding en stress te vermijden. Een lauwe douche kan verkoeling geven. Koelzalf of mentholpoeder kan de jeuk helpen verminderen. Er zijn ook medicijnen om het te verminderen: antihistaminica. Voorbeelden daarvan zijn: ceterizine, loratidine, aerius etc. Dit kan je zonder recept bij de drogist halen, of je kan bij mij wat tabletten ophalen ;-) Ik heb zelf aerius 5 mg... Is verstandig om dan voor het slapen in te nemen, omdat je er ook wat suf van kan worden.

Beterschap / sterkte!

Ik vind het niet zo slim om haar zomaar pillen aan te bieden. De een reageerd er anders op dan de ander en heeft wellicht een andere dosis nodig.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Jeuk en uitslag Empty Re: Jeuk en uitslag

Bericht  silly-one ma 18 jun 2012 - 3:55

Caribbeanlover schreef:
silly-one schreef:Poeder is iets anders als zalf hé CBL. Om te proberen wil ik je wel aanbieden even te ruilen. Ik heb namelijk ongeveer chronische jeuk en dat al voor 11 jaar Rolling Eyes .

Wilde ook al antihistaminica pillen adviseren want dat dempt een beetje de jeuk, maar ja dat is alleen te verkrijgen op doktersrecept.

Poeder en zelf komt toch op hetzelfde neer, het dient toch voor hetzelfde doel? Wat heb jij dan?

Waarschijnlijk een allergische reactie op een hulpstof van injecties die ik heb gekregen voor mijn huismijt allergie. Alleen bij ieder normaal mens ontstaat er geen bindweefsel in extreme mate, of verminderd het bindweefsel na een aantal jaren. Ik heb het al minimaal 11 jaar zitten en echt minder worden doet het niet. Het is in elk geval behoorlijk uniek, aangezien de arts waar ik nu zit heeft aangekeken dat ze dit op Europees niveau bekijken qua hoeveelheid van voorkomen. Ik ben hun 2de patiënt die ze zien met deze klachten in deze maten.

Poeder en zalf komt wel op hetzelfde neer, maar de manier van aanbrengen is anders waardoor het lichaam er anders op zal reageren. Als ik al iets van poeder moet gebruiken op mijn huid krijg ik bij voorbaat al jeuk. Puur het idee.
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : N.ijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Jeuk en uitslag Empty Re: Jeuk en uitslag

Bericht  nonnekuh ma 18 jun 2012 - 4:22

Ik heb haar de pillen ook niet gegeven, ze heeft ze blijkbaar van iemand anders?

Maar ik ben verpleegkundige dus weet ook echt wel waar ik over praat zou niet iemand zomaar iets aanbieden. Zodra op mijn afdeling iemand netelroos heeft schrijft de arts ook standaard ceterizine voor.



Caribbeanlover schreef:
nonnekuh schreef:Wat vervelend zeg! Je mag me altijd bellen hoor?

Het klinkt idd als netelroos wat veroorzaakt wordt door een allergische reactie. Probeer alcohol, warmte, strakke kleding en stress te vermijden. Een lauwe douche kan verkoeling geven. Koelzalf of mentholpoeder kan de jeuk helpen verminderen. Er zijn ook medicijnen om het te verminderen: antihistaminica. Voorbeelden daarvan zijn: ceterizine, loratidine, aerius etc. Dit kan je zonder recept bij de drogist halen, of je kan bij mij wat tabletten ophalen ;-) Ik heb zelf aerius 5 mg... Is verstandig om dan voor het slapen in te nemen, omdat je er ook wat suf van kan worden.

Beterschap / sterkte!

Ik vind het niet zo slim om haar zomaar pillen aan te bieden. De een reageerd er anders op dan de ander en heeft wellicht een andere dosis nodig.
nonnekuh
nonnekuh
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 38
Punten : 88
Registratiedatum : 12-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Jeuk en uitslag Empty Re: Jeuk en uitslag

Bericht  silly-one ma 18 jun 2012 - 4:35

nonnekuh schreef:Ik heb haar de pillen ook niet gegeven, ze heeft ze blijkbaar van iemand anders?

Maar ik ben verpleegkundige dus weet ook echt wel waar ik over praat zou niet iemand zomaar iets aanbieden. Zodra op mijn afdeling iemand netelroos heeft schrijft de arts ook standaard ceterizine voor.



Caribbeanlover schreef:
nonnekuh schreef:Wat vervelend zeg! Je mag me altijd bellen hoor?

Het klinkt idd als netelroos wat veroorzaakt wordt door een allergische reactie. Probeer alcohol, warmte, strakke kleding en stress te vermijden. Een lauwe douche kan verkoeling geven. Koelzalf of mentholpoeder kan de jeuk helpen verminderen. Er zijn ook medicijnen om het te verminderen: antihistaminica. Voorbeelden daarvan zijn: ceterizine, loratidine, aerius etc. Dit kan je zonder recept bij de drogist halen, of je kan bij mij wat tabletten ophalen ;-) Ik heb zelf aerius 5 mg... Is verstandig om dan voor het slapen in te nemen, omdat je er ook wat suf van kan worden.

Beterschap / sterkte!

Ik vind het niet zo slim om haar zomaar pillen aan te bieden. De een reageerd er anders op dan de ander en heeft wellicht een andere dosis nodig.

Ceterizine kan je ook zo bij de DA of kruitvat halen. Ik kreeg deze eerst voor mijn huismijt, maar omdat ik ze niet meer chronisch nodig heb krijg ik ze niet meer vergoed en haal ik één keer in de zoveel tijd deze zelf. Vooral als ik weet dat ik ergens ga slapen waar ik het nodig heb.
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : N.ijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Jeuk en uitslag Empty Re: Jeuk en uitslag

Bericht  miss22 di 19 jun 2012 - 0:26

Onze zoon zat ook ineens vrijdag onder de uitslag,
Ik ben zaterdag met hem naar de huisartsenpost geweest en hij bleek netelroos te hebben.

We hebben echt wonder medicatie meegekregen, 1 a 2 uren na het innemen van het drankje zakte alles al af en verdween de jeuk ook zo goed als.

Hij heeft naast de medicatie nog een verkoelde creme mee gekregen en dat is verkrijgbaar bij de apotheek
miss22
miss22
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 219
Punten : 299
Registratiedatum : 03-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Jeuk en uitslag Empty Re: Jeuk en uitslag

Bericht  Caribbeanlover do 21 jun 2012 - 2:55

Ja dat zeg ik dat heb ik ook gehad en ik gaf de TO de tip dat zijn dat ook misschien had.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Jeuk en uitslag Empty Re: Jeuk en uitslag

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum