Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

beetje vroeg maar, vakantie boeken en vaccinatie?leuke tips?

5 plaatsers

Ga naar beneden

beetje vroeg maar, vakantie boeken en vaccinatie?leuke tips? Empty beetje vroeg maar, vakantie boeken en vaccinatie?leuke tips?

Bericht  duckie di 27 dec 2011 - 9:03

beetje vroeg misschien maar ik ben een beetje aan het neuzen voor volgend jaar voor de vakantie... we willen in september (na de schoolvakanties) een weekje vliegen naar spanje turkije of iets, tenminste niet zo lang vliegen. maar nu is er zo veel keus... A zal tegen die tijd ongeveer 1 jaar en 9 maand zijn. is een hotel fijn of liever een appartement? we willen het liefste all inclusive... en wie is er met jonge kindjes naar Turkije geweest? hebben jullie vaccinaties gedaan voor je kindje? en hoe doe je dat met eten daar? ik zie in Turkije allemaal hotels met aqua parken maar dat vind ik denk ik nog heel eng... iemand nog leuke hotel tips?
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

beetje vroeg maar, vakantie boeken en vaccinatie?leuke tips? Empty Re: beetje vroeg maar, vakantie boeken en vaccinatie?leuke tips?

Bericht  PiP di 27 dec 2011 - 9:11

Wij gaan geen vakantie boeken, misschien gaan we voor een last-minute als ik net verlof heb en me nog goed voel of later als de kleine al wat ouder is.

Weekendje weg in het voorjaar gaan we denk ik nog wel doen. Wil nog wel weg hoor!

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

beetje vroeg maar, vakantie boeken en vaccinatie?leuke tips? Empty Re: beetje vroeg maar, vakantie boeken en vaccinatie?leuke tips?

Bericht  Flower_L di 27 dec 2011 - 9:16

Zwembad met kinderbad en grasveld is naar mijn idee voldoende voor die kleintjes. Glijbanen is voor oudere kindjes pas echt leuk. Vaccinaties ben ik niet happig op, zou dan voor spanje of griekenland kiezen. Wij zijn dit jaar in beide geweest, en qua eten potjes meegenomen. Melk in poedervorm en brood gewoon terplekke.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Bericht  duckie di 27 dec 2011 - 9:19

ze gaat nu over op half volle melk dus poeder melk drinkt ze niet meer... dan zou ze daar toch gewoon half volle melk kunnen nemen? en dan eet ze denk ik niet echt potjes meer (nu al bijna niet) dus vraag me af hoe dat zit met buffet daar zo... meestal is er volgens mij wel genoeg keuze toch?

en die vaccinaties is idd iets waar ik een beetje mee zit nog dus was benieuwd naar ervaringen hier...
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Bericht  Gast di 27 dec 2011 - 9:20

Wij zijn vorig jaar naar Turkije gegaan, toen was onze dochter 16 maanden. Ik heb haar wel laten inenten, omdat ik mezelf ook liet inenten. Wij zaten al inclusief en beviel ons erg goed.

Gast
Gast

Bericht  Flower_L di 27 dec 2011 - 9:21

Oeps las de leeftijd verkeerd smile nee, dan zou ik gewoon oppassen met rauwe groente en vlees.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Bericht  duckie di 27 dec 2011 - 9:23

Belladonna schreef:Wij zijn vorig jaar naar Turkije gegaan, toen was onze dochter 16 maanden. Ik heb haar wel laten inenten, omdat ik mezelf ook liet inenten. Wij zaten al inclusief en beviel ons erg goed.

wij zijn zelf al wel inge-ent van eerdere reizen...
maar waar zaten jullie als ik vragen mag?
op het cb had ik het ook al even genoemd en dan moest ze wel al bepaalde vaccinaties hebben gehad (geloof bmr ofzo?) en dan vond ze het niet een probleem of iets zeg maar
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Bericht  Gast di 27 dec 2011 - 9:35

Als je haar nog niet wilt laten inenten dan zou ik gewoon niet voor Turkije kiezen. Ik ben 1 keer zo onwijs zie geweest in Turkije. Achteraf waren het alle kenmerken van Hep. A. Het was toen nog niet zo bekend dat je daar een vaccinatie voor nodig had en ik had hem dus ook niet. Het wordt niet voor niets aangeraden. Ik neem altijd de vaccinaties die ze aanraden en anders sla ik over. Heb bv ook bepaalde delen van Namibië niet bezocht omdat je daar malariatabletten voor moest innemen en dat wil ik niet. Spanje (Mallorca als je het mij vraagt) is leuk, Griekenland ook.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 27 dec 2011 - 9:35

Ik heb de GGD gebeld en hun om advies gevraagt, en zij raden het toen aan en toen heb ik heb ik het late doen, en als je binnen een jaar nog een keer laat inenten dan in onze dochter voor 25 jaar beschermt. Dus dat heb ik ook late doen.
Ons hotel het de titantic, maar een half uurtje van het vliegveld af. Want daar moet je wel opleten, dat je niet nog heel lang met de bus moet.

Gast
Gast

Bericht  Fiwen di 27 dec 2011 - 22:43

We zijn dit jaar 2 keer met onze uk naar Turkije geweest. 1x met 11 maanden en 1x met 14 maanden. De eerste keer een hotel op een uurtje van het vliegveld en de tweede keer moesten we 3 uur rijden. Beide 0,0 problemen gehad. Ligt ook gewoon aan hoe je kindje is of ze het goed doen in de bus. J. kruipt op schoot en slaapt 3/4 van de reis (zowel in het vliegtuig als in de bus) dus die is erg makkelijk. Er waren ook kindjes bij die de hele weg hebben gehuild. Ik denk dat je zelf wel een beetje kunt inschatten hoe jouw kindje is.
We hebben J. niet laten vaccineren, doen we zelf ook niet. Als een goed hotel neemt (in Turkije minimaal 4 sterren) en een beetje oplet met wat je aan eten geeft dan is dat ook niet nodig. Wij geven bijvoorbeeld nooit iets wat op straat bereid is of zo want dat vinden we een te groot risico.
Je kunt trouwens in de apotheken daar ook gewoon Nutrilon poedermelk kopen en in de bijna alle wat grotere plaatsen zijn fatsoenlijke (Carefour) supermarkten te vinden waar je alles kunt kopen wat je nodig hebt voor een kind.

Ik ben zowel in Turkije als in Spanje op vakantie geweest en ik vind persoonlijk de hotels in Turkije vele malen beter en netter dan die in Spanje.
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Lindsya di 27 dec 2011 - 23:08

Wij zijn twee keer met onze zoon naar Turkije geweest en in all-in hotel. De buffeten zijn heel veel verschillend en er zit altijd wel iets te eten tussen voor je dochter. Onze zoon was de eerste keer dat we gingen anderhalf jaar. Ik had wel poedermelk mee genomen omdat die zonder melk moeilijk ging slapen. De gewone melk in Turkije smaak heel anders dan hier.
Ik zou wel voor een minstens vier sterren hotel gaan, met minder sterren zit je echt een stuk slechter. Je dochter zou alleen niet mee mogen doen in de kidsclub die ze bij het hotel hebben want daar is ze nog te jong voor want dat is vanaf 4 jaar. Maar onder begeleiding van jullie zou ze af en toe wel mee mogen doen. De waterparken zijn hoge en snelle glijbanen dus niet echt iets voor kleine kindjes.
Met reizen hebben wij ook nooit geen probleem gehad, in het vliegtuig vermaak hij zich goed en meestal moet je altijd een stukje in de bus naar je hotel en daar hebben we ook geen problemen gehad met onze zoon, die heeft zichzelf goed vermaak met zijn speelgoed of hij slaapt.

Wij waren dit jaar in Side en dat hotel deed echt heel veel met kinderen en name ook af en toe de kleintjes mee en ze deden het echt heel leuk. Maar ook voor de volwassen mensen deden ze veel activiteiten maar niet te opdringerig.

Lindsya
Lindsya
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1640
Punten : 1683
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: