Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Dat is toch niet normaal zo vroeg?

4 plaatsers

Ga naar beneden

Dat is toch niet normaal zo vroeg? Empty Dat is toch niet normaal zo vroeg?

Bericht  Gast wo 8 jun 2011 - 0:20

Ik ben nu 14wk en 3dg zwanger.

Vanaf de 12 weken ben ik gruwelijk misselijk geworden.
Eten kan ik nauwelijks zien, wat zeg ik... In de supermarkt bij het vlees sta ik al te kokhalzen.
Ik eet ook echt maar mondjesmaat.

Mijn bekken doen al flink pijn. Zeker als ik een stukje gelopen heb.
Van de week had ik niet eens zo veel gedaan, ik sta in de keuken, draai me om en tsjak, het schiet er zo in.
Of ik sta halverwege de trap ineens vast.
Nu had ik daar fysio voor. Maarrr... Bij de kleinste inspanning krijg ik last van mijn buik!

Ik kan 1 was ophangen en dan moet ik weer gaan zitten.
Het zijn niet echt harde buiken want mijn buik voelt dan nog vrij soepel aan maar het is wel een vervelende pijn.

De gyn zegt dat de misselijkheid met een week of 15 wel weg zal trekken en anders moeten we kijken naar iets van medicatie.
Waarvan ik begreep dat je daar beter niety mee kunt autorijden... Hoe kom ik dan bij de controle's en op mijn werk?
Ook vind hij het niet raar dat ik nu al last heb van mijn bekken gezien de buik die ik nu al weer heb.

Mijn bloeddruk was de laatste keer wat hoger, ik ben duizelig en heb veel meer hoofdpijn.
Maar dat kon niet door de bloeddruk komen want die was nu ook weer niet zo hoog.
En mijn HB is weer wat gezakt. Hoe verrassend...

Op het werk wilde ze de bedrijfsarts al inschakelen zodat we konden kijken of er iets in mijn rooster is aan te passen cq deels de ziektewet in gaan. Maar daar zit ik nu echt nog niet op te wachten!

Hallo!!! 14 Weken... Waar gaat dat heen dan?
Ik herken dit ook gewoon niet van de zwangerschap van H. Daar kreeg ik met 4mnd last van mijn bekken en kwam ik met 5mnd in de ziektewet... Maar dit... Ik had zo gehoopt nu wat langer door te kunnen werken...

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Dat is toch niet normaal zo vroeg? Empty Re: Dat is toch niet normaal zo vroeg?

Bericht  Gast wo 8 jun 2011 - 0:24

Wat ontzettend balen voor je zeg! Al die klachten verwacht je niet zo vroeg in de zwangerschap. Wat vreemd dat die misselijkheid op komt zetten, terwijl het HCG al afneemt confused . Misschien is het een idee om te gaan zwemmen? Ik heb dat heel veel gedaan tijdens de zwangerschap van D., het is niet belastend voor je lichaam en het versterkt wel je spieren, dus je lichamelijke gesteldheid gaat ervan vooruit.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 8 jun 2011 - 0:28

Oh wow wat vroeg. Kan er geen zinnig woord over zeggen natuurlijk, maar hoop wel dat het allemaal mee gaat vallen en je niet heel veel last krijgt al zo vroeg. Sterkte!

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 8 jun 2011 - 0:33

Balen dat het allemaal zo gaat... helaas herken ik het allemaal wel, ik was ook erg misselijk vanaf 9 weken bij de tweede. Pijn in mijn linkerbil was zelfs de eerste aanwijzing voor mij dat ik zwanger was! Dat werd later bekkeninstabiliteit in dat hele gebied maar mn linkerbil is altijd mijn zwakke plek gebleven, was het ook tijdens de eerste zwangerschap. En harde buiken had ik bij de tweede ook al heel vroeg. Het is inderdaad echt klote allemaal. Hopelijk wordt het nog beter en hoef je niet de ziektewet in.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 8 jun 2011 - 0:38

Bij mij zit ook met name in mijn linkerbil!
Bij H. heb ik regelmatig krom gestaan omdat er zo ineens inschoot als ik 2 stappen gezet had.
En janken van de pijn!!

Maar het klinkt dus niet heel vreemd dat ik het nu al heb?
Daar ben ik dan op zich wel "blij" om, dacht echt dat ik weer wat raars had...

Gast
Gast

Bericht  Happydobby wo 8 jun 2011 - 0:44

Vervelend dat je je niet lekker voelt, zeker nu je de eerste 3 maanden door bent.
Je hoort wel eens dat vrouwen de hele zwangerschap misselijk zijn, misschien kan je die medicatie wel proberen, niet iedereen word er duf van.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast wo 8 jun 2011 - 0:46

Het is allemaal idd wel wat vroeg en erg vervelend omdat het tegelijk komt maar het is niet abnormaal volgens mij. Mijn verloskundige zei dat harde buiken en bekkeninstabiliteit bij een tweede vaker en vroeger zijn. Die medicatie heb ik trouwens ook gehad, kan me niet herinneren dat ik daar niet mee mocht rijden maar ik had toen ook nog geen rijbewijs :P maar ik werd daar ook niet duf van verder. Het hielp ook niet helaas.

Gast
Gast

Bericht  Meeko wo 8 jun 2011 - 4:34

Och jeetje wat balen allemaal zeg! maar ook heel herkenbaar. Bij elin had ik ook veel meer klachten en veel eerder. Met 15 weken ook al last van mijn bekken. Misselijkheid was met 15 weken over en heb ook aardig last gehad van harde buiken. als ik dan rustiger aan deed ging t wel beter daarmee, maar dat is natuurlijk erg lastig met nog een kind in huis. Weet niet of ze nog slaapt 's middags, maar zou dan lekker ook even gaan liggen.
Sterkte ermee!!
Meeko
Meeko
Prater
Prater

Aantal berichten : 548
Punten : 586
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast wo 8 jun 2011 - 6:39

Ik heb die bekkenpijn ook heel vroeg gekregen in mijn 2e zwangerschap. Al was deze bij mij te verwachten. Ik heb dan ook een groot gedeelte van de zwangerschap in een rolstoel gezeten. Leuk is anders, dus sterkte...

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 8 jun 2011 - 7:26

Echt Lieskuh?
Jemig....

Nou, ik weet nu wel dat het niet geheel vreemd is om nu al zo'n pijn te hebben...
Maar inderdaad, leuk is anders Neutral

Gast
Gast

Bericht  Pien wo 8 jun 2011 - 8:10

ook ik heb helaas bij deze zwangerschap al vroeg klachten gekregen in de vorm van bekkeninstabiliteit en (harde) zere buiken.

toen ik 10 weken was voor het eerst de huisarts gebeld erover, met een week of 12 zelfs de huisartsenpost gebeld omdat ik zo veel pijn had en niet meer wist waar ik het moest zoeken. uiteindelijk met 14 weken voor 50% de ziektewet ingegaan. dat werd na 2 weken al 75% en uiteindelijk toen ik 21 weken zwanger was volledig de ziektewet in.

ook bij mij zit (of eigenlijk zat) de pijn in mijn linkerbil, dit trok naar boven (s.i. gewricht) en dit trok mijn linker bovenbeen in naar een zenuw. tot op de dag van vandaag heb ik nog steeds bekkenklachten en die zenuwpijn. bekkenpijn is gelukkig wat minder, maar die zenuwpijn is zo erg geworden dat ik er zelfs geen kleding op kan verdragen, continu een warm branderig gevoel, alsof er messen in gestoken worden en er weer uit of rond gedraaid worden.

de enige tip die ik je kan geven is, ga optijd naar de fysio!! kies ook optijd voor jezelf, uiteindelijk had ik al veel eerder volledig de ziektewet in moeten gaan!!

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  ProudMom wo 8 jun 2011 - 8:35

Wat rot voor je dat je je nu al zo voelt.. hug
Wat medicatie betreft; ik ben tijdens m'n zwangerschap ook erg misselijk geweest (van begin t/m 26 weken), hield zo goed als niets binnen. Ik heb toen emesafene gekregen van de huisarts (die is er in een gewone pil, maar ook zetpil). De misselijkheid ging er niet helemaal van over, maar het overgeven werd wel stukken minder.
En ik werd er niet suf van ofzo, dus ik denk dat je dat wel zou kunnen proberen..? Maarja, dat is dan natuurlijk alleen tegen de misselijkheid.

Heel veel sterkte!
ProudMom
ProudMom
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 425
Punten : 457
Registratiedatum : 14-05-11

Bericht  Gast wo 8 jun 2011 - 9:25

@ Pien: De fysio helpt dus niet. Althans, de oefeningen die ik bij hem moet doen zorgen voor die zere (harde) buiken.

@ ProudMom: Ik wacht het nog heel eventjes af. Als ik 16 weken ben moet ik weer voor controle, als het dan niet over is wil ik er wel wat voor vragen.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 8 jun 2011 - 9:34

Hier ben ik ook erg bang voor mocht ik ooit weer zwanger raken. Ik zat bij S. ook met 23 weken thuis omdat ik vreselijk veel pijn had en bijna niet kon lopen. Toen was ik nog alleen thuis en kon ik gaan liggen/zitten wanneer ik wilde. Maar nu heb je er natuurlijk nog eentje meer in huis rondlopen

Gast
Gast

Bericht  Pien wo 8 jun 2011 - 9:38

Hazeltje schreef:@ Pien: De fysio helpt dus niet. Althans, de oefeningen die ik bij hem moet doen zorgen voor die zere (harde) buiken.

zit je bij een gewone fysio? Anders zou je een mensendiek nog kunnen proberen. Ik heb zelf ook weinig baat gehad bij de gewone fysio maar van de mensendiek heb ik wel goede oefeningen gehad.

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: