Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wakker maken?

5 plaatsers

Ga naar beneden

Wakker maken? Empty Wakker maken?

Bericht  Gast di 11 sep 2012 - 8:52

A. is al een tijdje aan het rommelen met zijn slaapjes. Vaak nog maar 1x op de dag of twee keer een powernap.
Hierdoor is hij om 18u helemaal opgebrand. Dan ging hij naar bed en haalde ik hem om 19u er weer uit voor zijn papfles en vervolgens was hij tot 21u nog een feestje aan het bouwen.

Nu is hij er wderom om 18u in gegaan en hij slaapt nu nog.
Op zich wil ik proberen om te kijken hoe het gaat zonder die laatste papfles, alleen heeft hij rond 15.00/16.00 voor het laatst wat sap gedronken. Zal ik hem toch nog wakker maken?

Als hij dit vol blijft houden ga ik gewoon rodn 18u zijn fles geven (melk, zonder pap) en dan kan hij daarna naar bed.
Maar ik twijfel nu dus of hij nu niet heel lang zonder vocht zal zijn.
Hij is normaal rond 07.00 wakker.



Laatst aangepast door Watermeloen op di 11 sep 2012 - 8:56; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wakker maken? Empty Re: Wakker maken?

Bericht  Darius di 11 sep 2012 - 8:55

Hoe oud is hij nu dan?
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Wakker maken? Empty Re: Wakker maken?

Bericht  Gast di 11 sep 2012 - 8:55

Hij is nu 9 maanden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wakker maken? Empty Re: Wakker maken?

Bericht  Darius di 11 sep 2012 - 9:00

Ik neem aan dat hij rond 18 uur nog een warme hap heeft gehad?

Ik zou hem over een uurtje ofzo nog een fles pap geven, in een donkere slaapkamer, en hem meteen weer in zijn bedje leggen zodat hij kan verder slapen. Wellicht dat hij dan morgenvroeg wat langer slaapt, en dat hij dan morgen met 1 slaapje toekan?
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Wakker maken? Empty Re: Wakker maken?

Bericht  Gast di 11 sep 2012 - 9:05

Wij eten altijd rond 16u. Toen heeft hij dus ook gegeten en nog wat yoghurt na.

Ik twijfel dus heel erg.
Want ik wéét dat als ik hem wakker ga maken hij echt niet meer gaat slapen....
Maar aan de andere kant ben ik bang dat hij te lang zonder vocht zit.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wakker maken? Empty Re: Wakker maken?

Bericht  _Lana_ di 11 sep 2012 - 9:12

Volgens mij is dat toch een prima tijd voor een laatste flesje?
Hier krijgen ze om 18.30 de laatste fles en krijgen ze ook pas de volgende ochtend weer een fles.

Ik zou hem inderdaad niet wakker maken hoor als hij net een uur in bed ligt.
Onze kindjes hebben trouwens ook wel eens om kwart over 6 de laatste fles gehad, omdat ze het gewoon niet meer uithielden.

Wat slaapt hij trouwens weinig hè. Is hij gewoon niet moe?

Of begrijp ik je stukje verkeerd en heb je hier helemaal niets aan??! Wink
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wakker maken? Empty Re: Wakker maken?

Bericht  Gast di 11 sep 2012 - 9:15

Hahaha Lana, nee je begrijpt het niet helemaal :P
Hij heeft dus vandaag geen laatste fles gehad. Hij heeft om 15.00/16.00 wat sap gedronken, daarna warme hap en ene toetje en om 18u is hij naar bed gegaan.

Ja, hij slaapt heel weinig. Altijd al gedaan. Hij is wel moe soms, maar slapen ho maar.
Maar meestal blijft hij wel vrolijk. Zal hij wel van zijn zus hebben, in elk geval niet van mij of mijn man hahaha.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wakker maken? Empty Re: Wakker maken?

Bericht  Darius di 11 sep 2012 - 9:22

P.epijn slaapt ook echt bizar weinig. Die zit sinds dat hij een half jaar oud is al op 1 middagslaap per dag. L en P liggen sinds een aantal weken samen op de kamer, maar L is wel de eerste die het opgeeft en gaat slapen. Ik hoorde om 21:20 uur Pepijn nog kraaien in bed...
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Wakker maken? Empty Re: Wakker maken?

Bericht  Fiwen di 11 sep 2012 - 9:24

J.uul krijgt om 23.00 uur nog een fles in bed terwijl ze slaapt. Kwestie van op haar rug draaien, tut eruit en fles erin... Ze tut hem in no-time leeg, tut er weer in en slaapt lekker verder (wordt eigenlijk niet eens wakker). Misschien voor jullie ook nog een optie? Vind het wel lang om nu niks meer te geven tot morgenvroeg. Denk dat je dan vannacht met een hyperactief kind zit dat wakker wordt van de honger/dorst en dat ook niet meer wil slapen. (Maar ik ben misschien daar een pessimist in door J.uul haar drink/slaap gedrag)
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wakker maken? Empty Re: Wakker maken?

Bericht  _Lana_ di 11 sep 2012 - 9:38

Watermeloen schreef:Hahaha Lana, nee je begrijpt het niet helemaal Wakker maken? 253468018
Hij heeft dus vandaag geen laatste fles gehad. Hij heeft om 15.00/16.00 wat sap gedronken, daarna warme hap en ene toetje en om 18u is hij naar bed gegaan.

Ja, hij slaapt heel weinig. Altijd al gedaan. Hij is wel moe soms, maar slapen ho maar.
Maar meestal blijft hij wel vrolijk. Zal hij wel van zijn zus hebben, in elk geval niet van mij of mijn man hahaha.

Haha, ja dat bedoel ik ook. Of nou ja, ik bedoelde dat ik dan de fles in het vervolg om 18.00 uur zou geven. Ik had wel begrepen dat hij nu geen fles had gehad ;-).
Je hebt hem nu wel wakker gemaakt, neem ik aan?

Gelukkig dat hij evengoed vrolijk is.
Misschien dat hij het in de toekomst wel weer eens gaat doen?
Het geeft jou wel vrijheid Wink . Behalve dat je natuurlijk geen momentje voor jezelf hebt.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wakker maken? Empty Re: Wakker maken?

Bericht  _Lana_ di 11 sep 2012 - 9:40

Ik ga nu pas nadenken Wakker maken? 1578173417, maar ik weet niet beter dan dat kindjes rond 18.00/19.00 uur de laatste fles krijgen?
Is dat niet goed dan?
Hier gaat het prima zo. Ik heb er eigenlijk nooit zo over nagedacht verder.
Waarom geef jij nog een avondfles Fiwen?
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wakker maken? Empty Re: Wakker maken?

Bericht  Twellie di 11 sep 2012 - 9:41

Ik zou denk ik even wakker maken, is anders toch wel lang zonder vocht. Mijn oudste slaapt 's nachts ruim vijftien uur aan één streep en die maak ik altijd wakker als ik naar bed ga om even wat water te geven.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wakker maken? Empty Re: Wakker maken?

Bericht  Gast di 11 sep 2012 - 9:47

Ik heb hem net toch nog even een fles gegeven.
Hij werd boos toen ik weer van zijn kamer afliep maar ik hoor hem op zijn hondje sabbelen door de babyfoon dus ik vermoed (nee, ik hoop) dat hij gewoon weer gaat slapen.
Het liefste tot morgenochtend een uurtje of 9 Wink

Lana, ik denk niet dat hij dat in de toekomst nog gaat doen.
Zeker niet als hij op zijn zus lijkt, H. sliep vanaf haar eerste verjaardag niet meer overdag.
Qua vrijheid is het zeker wel fijn. Maar ik weet ook dat hij wel in de buggy of in de auto slaapt. Of ik neem het campingbedje mee en dan slaapt hij ergens anders.

En de laatste fles om19u is prima hoor, dat heeft hij voorheen ook altijd gehad.
Maar nu zou ik die fles dan dus gaan vervroegen en dat is ook geen probleem, ik wilde alleen weten of ik hem beter wakker kon maken. Maar goed, ik roep altijd dat je je eigen gevoel moet volgen dus eigenlijk had ik de vraag helemaal niet hoeven te stellen, hahaha.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wakker maken? Empty Re: Wakker maken?

Bericht  Fiwen di 11 sep 2012 - 9:51

@lana, omdat ze anders midden in de nacht wakker wordt en heel moeilijk weer in slaap valt. Als we haar nog een avondfles geven trekt ze het meestal tot half 7/7 uur. Ze heeft ook tot ruim anderhalf nog een echte navhtvoeding gehad. Blijkbaar heeft ze het gewoon nodig. Ze krijgt ook nog een fles als ze naar bed gaat. En heel soms tussen de middag als ze van vermoeidheid niet wil eten maar wel honger heeft. Ik herken dat wel, ik kan ook echt geen hap web krijgen als ik heel moe ben.
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wakker maken? Empty Re: Wakker maken?

Bericht  Fiwen di 11 sep 2012 - 23:52

Hoe is de nacht gegaan Watermeloen?
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wakker maken? Empty Re: Wakker maken?

Bericht  MissD di 11 sep 2012 - 23:58

Darius schreef:Ik neem aan dat hij rond 18 uur nog een warme hap heeft gehad?

Ik zou hem over een uurtje ofzo nog een fles pap geven, in een donkere slaapkamer, en hem meteen weer in zijn bedje leggen zodat hij kan verder slapen. Wellicht dat hij dan morgenvroeg wat langer slaapt, en dat hij dan morgen met 1 slaapje toekan?

Dit doen wij ook met T. Zij heeft zowiezo al een paar maanden voldoende aan 1 slaapje per dag. Maakt nachten van tenminste 12uur.

MissD
Prater
Prater

Aantal berichten : 1192
Punten : 1212
Registratiedatum : 09-12-10
Woonplaats : Brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

Wakker maken? Empty Re: Wakker maken?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum