Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Pfff mijn koek is een beetje op...

+7
Teddyaapje
Luce
Sanne
Thunder
Elodie
Marin
Bolleke
11 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Pfff mijn koek is een beetje op... - Pagina 2 Empty Re: Pfff mijn koek is een beetje op...

Bericht  Pineco za 6 apr 2013 - 22:07

Ik vind het ook niet echt gemakkelijker worden naarmate ze ouder worden hoor. De praktische kant misschien, ze hebben niet meer overal hulp bij nodig en kunnen uitleggen wat ze willen. Maar ze vragen wel heel veel aandacht en kunnen veeleisend zijn en heel gevoelig reageren op veranderingen.

Allemaal wel te begrijpen hoor, maar als ouder niet altijd even gemakkelijk om mee om te gaan. Ik merk bijvoorbeeld dat de zorg voor de jongste me heel gemakkelijk af gaat, terwijl ik bij de oudste echt wel eens achter-het-behangplakmomentjes heb... Gelukkig mag ik over het algemeen niet klagen en heb ik volgens mij gemakkelijke kinderen, maar ik kan me goed voorstellen dat de situatie zoals Bolleke die beschrijft, heel zwaar is en dat ze graag wil weten of zijn gedrag een dieperliggende oorzaak heeft.
@Bolleke: hopelijk heb je door het stappen weer nieuwe energie kunnen opdoen, sterkte in ieder geval!
Pineco
Pineco
Prater
Prater

Aantal berichten : 1232
Punten : 1252
Registratiedatum : 25-03-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Pfff mijn koek is een beetje op... - Pagina 2 Empty Re: Pfff mijn koek is een beetje op...

Bericht  Bolleke zo 7 apr 2013 - 0:00

Thnx!! Nou moet ik zeggen dat ik over het algemeen ook niet mag klagen Dit is echt een periode, en hij heeft er wel meer van gehad, maar het is niet zo dat het altijd zo ongezellig is. Gelukkig niet zeg!
Dat van dat moeilijker worden vind ik ook echt! Ik vond het opvoeden tot nu echt niet lastig, ja af en toe liep ik ergens tegenaan. Maar dit zoals het nu is vind ik echt moeilijk, ik kan mij net als de meeste moeders niet alleen met hem bezig houden, ik heb een studie, werk er freelance bij en dan breekt dit me echt op. En dan vind ik het moeilijk dat er niet iemand is die even C. van mij overneemt. Maar ik kan er weer tegenaan na het stappen van gisteren.
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Pfff mijn koek is een beetje op... - Pagina 2 Empty Re: Pfff mijn koek is een beetje op...

Bericht  Thunder zo 7 apr 2013 - 8:54

Ik hoor het ook vaker in mijn omgeving, van vriendinnen, maar ook van moeders op school. Of het nu echt een fase is weet ik niet. Wellicht wel iets hormonaals? Ik weet het niet hoor, maar om het iets zorgwekkends te noemen...ik weet niet, het gaat mij wat ver. Dan zou er heel wat kinderen wat dwars zitten en dat lijkt me ook niet.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Pfff mijn koek is een beetje op... - Pagina 2 Empty Re: Pfff mijn koek is een beetje op...

Bericht  Bolleke zo 7 apr 2013 - 18:16

Rataplan, ja dat gaat mij ook wat ver. Zijn gedrag is niet leuk, maar niet extreem. Ik ben al blij dat er vanuit hier herkenning kwam, en die tips van Teddyaapje ga ik wel proberen, ik ben sowieso wel benieuwd wat hij dan gaat tekenen.
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Pfff mijn koek is een beetje op... - Pagina 2 Empty Re: Pfff mijn koek is een beetje op...

Bericht  Lolly's zo 7 apr 2013 - 23:59

Waarom zouden kinderen van die leeftijd geen fase meer mogen hebben? Klinkt net alsof dat iets 'slechts' is. Er veranderd ineens zo veel bijv. op school. Er wordt ineens erg veel verwacht van die kinderen en ze moeten ineens enorm gaan presteren. Ze hebben een boel andere kinderen om zich heen met allemaal hun eigen dingen, eigenaardigheden. Ze zitten nog tussen het gevoel van kind zijn maar ook al heel groot gevonden worden. Ze zijn heel erg hun 'plaats' aan het zoeken en reageren alles wat ze evt. dwars zitten af op degene waarbij ze weten dat ze het kunnen.
Daarnaast zal in het geval van Bolleke nog wel meespelen dat er bijv. geen papa in beeld is. Kinderen op school kunnen onderling enorm genadeloos zijn, daarom zou ik ook eens aan de juf vragen of zij wat aan hem merkt.
Verder is sport inderdaad een heel goed idee. Daar kunnen ze hun energie kwijt, ze hebben iets helemaal voor zichzelf alleen en kunnen stoom afblazen.

Lolly's
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 130
Punten : 136
Registratiedatum : 14-06-12
Woonplaats : Een mooi plekje in Nederland

Terug naar boven Ga naar beneden

Pfff mijn koek is een beetje op... - Pagina 2 Empty Re: Pfff mijn koek is een beetje op...

Bericht  Bolleke ma 8 apr 2013 - 2:26

Lolly's Bedankt, ik heb net even met de juf gepraat. Ze herkende het gedrag totaal niet. Op school gaat alles zijn gangetje en zijn er geen veranderingen in zijn gedrag. Hij heeft moeite met lezen en schrijven maar ze had niet het idee dat hij daar dusdanig mee zit. Ze zei wel dat het een goed teken is dat hij zicht thuis uitkuurt en niet op school, kinderen die thuis hun ei niet kwijt kunnen geven op school vaak wel veranderingen in gedrag. Het betekent dat hij thuis op zijn gemak is zei ze. Ze gaf als tip om een lijstje te maken met "regeltjes" en dan op een leuke manier met plaatjes erbij zodat ik hem kan wijzen erop. Dat heb ik gedaan samen met hem net. Hij was zelf heel hard mee aan het denken wat er op moest komen.
Ik ben het wel met je eens dat het een grote verandering is naar groep 3 gaan, en ze hangen tussen de grote en de kleine kinderen in op deze leeftijd. Sport ga ik achteraan, er zit hier een sportschool, kijken of die kickboksen voor kids aanbieden.
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Pfff mijn koek is een beetje op... - Pagina 2 Empty Re: Pfff mijn koek is een beetje op...

Bericht  Elodie ma 8 apr 2013 - 2:34

Klinkt logisch wat z'n juf zegt. Maar hopelijk kan hij op school wel zichzelf zijn..?
En moeite met schrijven en lezen..betekent dat dat ie wat achterloopt op de meeste andere kinderen? Want dat kan wel voor frustratie zorgen lijkt mij.

Ik ben wel benieuwd hoe het eruit ziet, wat jullie gemaakt hebben. Ben niet zo crea;) maar zoiets zou hier ook wel goed zijn denk ik.
Elodie
Elodie
Prater
Prater

Aantal berichten : 569
Punten : 586
Registratiedatum : 06-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Pfff mijn koek is een beetje op... - Pagina 2 Empty Re: Pfff mijn koek is een beetje op...

Bericht  Bolleke ma 8 apr 2013 - 2:44

Elodie schreef:Klinkt logisch wat z'n juf zegt. Maar hopelijk kan hij op school wel zichzelf zijn..?
En moeite met schrijven en lezen..betekent dat dat ie wat achterloopt op de meeste andere kinderen? Want dat kan wel voor frustratie zorgen lijkt mij.

Ik ben wel benieuwd hoe het eruit ziet, wat jullie gemaakt hebben. Ben niet zo crea;) maar zoiets zou hier ook wel goed zijn denk ik.
Ja op school gaat het qua karakter heel goed, ze kennen hem al vanaf groep 1, de juffen werken goed samen dus daar maak ik mij echt geen zorgen over. Ze zegt dat hij juist rustiger is dan in het begin. Hij loopt iets achter maar niet als enige, ze hebben een groepje van 4 kinderen waar hij ook in zit die wat meer hulp nodig hebben. Gewoon in de klas, dus geen sprake van uitzondering positie.
Ik heb eerst een kladje gemaakt met hem samen, staan maar 5 dingen op, dingetjes waar hij vaak boos over is en niet begijrpt waarom het niet kan. Daarna uitgetypt met plaatjes erbij.
Voorbeeld:
-Na het eten mag Chri.s.tian buiten spelen tot half 7, als het mooi weer is sunny
-1 uur computerspelletjes doen, maar niet iedere dag (plaatje computermuis met kat)
Etc. De plaatjes kun je gewoon googlen. Leuk lettertype erbij en klaar! Dit zijn de dingen waar hij nogal vaak over mokt en doordraaft, nu kan ik hem er op wijzen dat wij dat samen hebben aangesproken.
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Pfff mijn koek is een beetje op... - Pagina 2 Empty Re: Pfff mijn koek is een beetje op...

Bericht  Elodie ma 8 apr 2013 - 3:11

Ok! Hopelijk werkt het! Groep 3 kan volgens mij ook best heftig voor een kind zijn, de omschakeling. Fijn dat ze in groepjes werken.
Elodie
Elodie
Prater
Prater

Aantal berichten : 569
Punten : 586
Registratiedatum : 06-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Pfff mijn koek is een beetje op... - Pagina 2 Empty Re: Pfff mijn koek is een beetje op...

Bericht  Bolleke wo 17 apr 2013 - 21:01

Even een upje! Het gaat de laatste week ontzettend goed, C. is weer ontzettend lief en vrolijk, ik heb toch het idee dat het een soort van fase was. De regeltjes die we samen hebben gemaakt hangen op en ik heb hem er maar een keertje op hoeven wijzen.
Dus ik ben weer blij! Pfff mijn koek is een beetje op... - Pagina 2 281626781
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Pfff mijn koek is een beetje op... - Pagina 2 Empty Re: Pfff mijn koek is een beetje op...

Bericht  _Lana_ wo 17 apr 2013 - 21:16

Wat fijn om te horen Bolleke!!Very Happy
Weer wat gezelligheid in huis!
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Pfff mijn koek is een beetje op... - Pagina 2 Empty Re: Pfff mijn koek is een beetje op...

Bericht  Teddyaapje do 18 apr 2013 - 0:23

Super zeg!
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Pfff mijn koek is een beetje op... - Pagina 2 Empty Re: Pfff mijn koek is een beetje op...

Bericht  Sanne do 18 apr 2013 - 1:03

Wat fijn om te horen, Bolleke. Ik ben blij voor jullie.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Pfff mijn koek is een beetje op... - Pagina 2 Empty Re: Pfff mijn koek is een beetje op...

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum