Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Pfff mijn koek is een beetje op...

+7
Teddyaapje
Luce
Sanne
Thunder
Elodie
Marin
Bolleke
11 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Pfff mijn koek is een beetje op... Empty Pfff mijn koek is een beetje op...

Bericht  Bolleke vr 5 apr 2013 - 20:27

Even iets van mij afschrijven hoor..
Ik heb het nooit als zwaar ervaren al 6 jaar alles alleen te doen met C. Maar hij zit me nu toch in een fase (leeftijd) dat ik het even niet meer kan. Iedere dag is het drama, al 3 weken lang. Om alles wat hij niet mag. Hij is brutaal, schreeuw en luistert gewoon niet!! Woensdag lag hij om 18u in bed want ik was het zo zat. En vanmorgen was het weer raak, om 6u wakker maar mij niet laten slapen, zeuren, vragen stellen, aan de deken trekken, tegen mij aanstoten "per ongeluk" om mij wakker te maken. Er zitten ook leuke momenten bij hoor, maar over het algemeen is het een grote strijd.
Als ienand tips heeft, graag! Maar ik wilde het vooral even van mij afschrijven.
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Pfff mijn koek is een beetje op... Empty Re: Pfff mijn koek is een beetje op...

Bericht  Gast vr 5 apr 2013 - 20:32

Weet je waar zijn opstandige gedrag vandaan komt? Het klinkt alsof hij om aandacht 'schreeuwt', is er misschien een drukke periode gaande, zijn er veranderingen geweest o.i.d?

Hoe is het probleem met de ontlasting trouwens afgelopen, gaat dat alweer wat beter?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Pfff mijn koek is een beetje op... Empty Re: Pfff mijn koek is een beetje op...

Bericht  Bolleke vr 5 apr 2013 - 20:39

Hij heeft geen probleem met zijn ontlasting Laughing Volgens mij ben je in de war met iemand anders.

Ik heb werkelijk geen idee waar het vandaag komt. Alles gaat gewoon zoals het altijd gaat, ik heb geen extreem drukke periode gehad dus ik heb gewoon veel tijd voor hem gehad. Ik zorg dat ik iedere dag iets leuks met hem doe, gisteren hebben we bijvoorbeeld gevoetbald. Ik praat iedere dag de dag door, nu met dat dwarse gedrag vraag ik of er soms iets op school gebeurd is.. Maar er komt niets uit. Hij is nu weer heel lief maar dat komt omdat hij vandaag naar mijn ouders zou gaan slapen, omdat ik EINDELIJK weer eens op stap ga, en mijn vader voorstelde hem eerder te halen en dat vind C. niet leuk. Wist ik maar waar het vandaan kwam. En op deze momenten mis ik wel iemand die het even over kan nemen, of die mij andere inzichten geeft, want zo komen we in een spiraal. En mijn ouders wil ik ook iet iedere keer belasten, maar goed nu heb ik mijn vader dus verteld dat het zo niet lekker loopt en die haalt hem dan eerder op zodat ik tot rust kan komen even. Maar dit is niet hoe ik het wil Pfff mijn koek is een beetje op... 1371890812
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Pfff mijn koek is een beetje op... Empty Re: Pfff mijn koek is een beetje op...

Bericht  Marin vr 5 apr 2013 - 21:25

Voel je maar niet schuldig over die ene keer dat hij naar je ouders gaat hoor. Vanavond ga jij lekker op stap en daar ga je even van genieten! Dat moet je me beloven hoor!

Verder heb ik niet echt tips voor je, hopelijk is het gewoon een fase, of kan je er achter komen of er iets speelt.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Pfff mijn koek is een beetje op... Empty Re: Pfff mijn koek is een beetje op...

Bericht  Elodie vr 5 apr 2013 - 21:42

hug
Heb je al met z'n juf gesproken? En kan het er misschien mee te maken hebben dat ie een papa mist en dat juist niet tegen jou durft te zeggen?
Elodie
Elodie
Prater
Prater

Aantal berichten : 569
Punten : 586
Registratiedatum : 06-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Pfff mijn koek is een beetje op... Empty Re: Pfff mijn koek is een beetje op...

Bericht  Thunder vr 5 apr 2013 - 21:43

Ik durf het bijna niet te zeggen, maar ik gok maar zo dat het een fase is... laughcry

Nee, zonder gekheid! Het is hier niet anders hoor. T. kan op dit moment ook niet normaal communiceren. Hij schreeuwt alleen maar, snauwt, niks is goed. Wij zijn stom, school is stom, zijn broer is stom. Hij loopt continu te schelden, te klieren, uit te dagen en élke keer het laatste woord willen hebben. Praat me er niet van, het is hier precies zo!

Wij worden er soms helemaal gek van, van dat gezeik. Maar wij dan nog eens met z'n tweeën, jij doet het helemaal alleen! hug

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Pfff mijn koek is een beetje op... Empty Re: Pfff mijn koek is een beetje op...

Bericht  Sanne vr 5 apr 2013 - 22:19

Dat lijkt me inderdaad zwaar, Bolleke. Net als Rataplan denk ik dat het een fase is waar je doorheen moet. Het is voor jou lastig dat je die fases altijd in je uppie moet opvangen. Als je een partner had, kon hij er een keer 's ochtends uit en kon je even blijven liggen bijvoorbeeld. Maar, om het te relativeren, daar moet je dan ook net de goede partner voor treffen, want niet elke man doet dat Laughing

Ik hoop voor je dat het snel weer wat meer op rolletjes loopt. Ga lekker genieten vanavond en niet schuldig voelen. Als jij vanavond even ongedwongen lol kan maken, doe je ook weer nieuwe energie op en dan kun je de buien van je zoon misschien ook weer beter handelen. hug

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Pfff mijn koek is een beetje op... Empty Re: Pfff mijn koek is een beetje op...

Bericht  Bolleke vr 5 apr 2013 - 22:40

Awh wat een lieve reacties! Dankjewel dat doet me wel goed.
Elodie nee ik denk niet dat het dat is, we praten er best geregeld over en dan geeft hij wel aan dat hij het jammer vind, maar ik denk niet dat dat speelt. Met zijn juf praten dacht ik toenstraks aan, en ik denk dat als het zo blijft ik dat ook ga doen.
Rataplan, thank god gaat het bij jullie ook zo! Ja precies zoals jij beschrijft doet C. ook. En ook expres dingen vragen waarvan hij al weet dat het niet mag/kan.. En dan weer opnieuw beginnen met zeuren waarom het dan niet mag en blabla... Hij heeft nu bijvoorbeeld al voor de vierde keer gevraagd of hij op de computer mag (maar straf, dus nee). AAAAAAARH!
Sanne en Marin, thanks!! Nee ik voel me niet schuldig hoor vanavond, ik ga lekker helemaal los! Maar ik vind het zo naar dat hij eerder weg gaat omdat ik gewoon die rust nodig heb. Ik kan nu even heel weinig van hem hebben, en dat vind ik zo jammer! Het is dus niet altijd zo gezellig als op de foto's hier Marin Wink
Ik voel me trouwens wel beter als vanmorgen, hij gaat straks lekker weg, en dan heb ik een dagje me-time, maar nu gaan we naar het bos, ga ik hem uitlaten!
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Pfff mijn koek is een beetje op... Empty Re: Pfff mijn koek is een beetje op...

Bericht  Thunder vr 5 apr 2013 - 22:43

Hahaha, dat van die computer is heel herkenbaar! Meid, ga lekker los vanavond, ga ik ook doen Wink .

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Pfff mijn koek is een beetje op... Empty Re: Pfff mijn koek is een beetje op...

Bericht  Marin vr 5 apr 2013 - 22:48

Joh ik denk dat het heel normaal is dat je af en toe zelf ook even moet opladen en even me-time moet hebben. Geniet er van! Hopelijk heeft hij dan ook beetje stoom af kunnen blazen bij je ouders. Dat is voor hem toch ook weer even andere omgeving, dus net even weer wat anders dan normaal.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Pfff mijn koek is een beetje op... Empty Re: Pfff mijn koek is een beetje op...

Bericht  Gast vr 5 apr 2013 - 23:19

Ik denk eigenlijk ook dat het een fase is. Ik had laatst ook een topic geopend over het gedrag van R.
Wat jij schrijft vind ik echt heel herkenbaar. Het lijkt wel alsof ie in de pre-puberteit zit! Hij is altijd boos, iedereen doet van alles fout en nee, het ligt echt niet aan hem!

Zit C. Op een sport? Ik merk wel aan R. dat hij, sinds ie 2x per week sport, minder vervelend is. Hij kan z'n energie beter kwijt.


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Pfff mijn koek is een beetje op... Empty Re: Pfff mijn koek is een beetje op...

Bericht  Gast vr 5 apr 2013 - 23:19

Rataplan schreef:Hahaha, dat van die computer is heel herkenbaar! Meid, ga lekker los vanavond, ga ik ook doen Wink .

Kan ik niet met jullie mee???

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Pfff mijn koek is een beetje op... Empty Re: Pfff mijn koek is een beetje op...

Bericht  Thunder vr 5 apr 2013 - 23:21

You're welcome!

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Pfff mijn koek is een beetje op... Empty Re: Pfff mijn koek is een beetje op...

Bericht  Gast vr 5 apr 2013 - 23:22

Hmmm, is wel verleidelijk.....
Binnenkort anders een keertje?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Pfff mijn koek is een beetje op... Empty Re: Pfff mijn koek is een beetje op...

Bericht  Thunder vr 5 apr 2013 - 23:23

Lijkt me leuk! Volgens mij woon je ook niet eens zo heel ver weg?

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Pfff mijn koek is een beetje op... Empty Re: Pfff mijn koek is een beetje op...

Bericht  Gast vr 5 apr 2013 - 23:27

In A.mers.foort.
Jij toch vlakbij een andere stad met de A.?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Pfff mijn koek is een beetje op... Empty Re: Pfff mijn koek is een beetje op...

Bericht  Thunder vr 5 apr 2013 - 23:28

Ik woon vlakbij Z. Ik werk in A. Yes

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Pfff mijn koek is een beetje op... Empty Re: Pfff mijn koek is een beetje op...

Bericht  Gast vr 5 apr 2013 - 23:30

Oooh, nu wil ik gaan stappen!

Nog meer moeders???

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Pfff mijn koek is een beetje op... Empty Re: Pfff mijn koek is een beetje op...

Bericht  Bolleke vr 5 apr 2013 - 23:31

Pritt, ja dat weet ik nog dat jij dat topic opende. Hij zit niet meer op een sport nee, dat ga ik wel binnenkort doen. Zijn aan het orienteren. Maar zoals net ben ik in het bos geweest met de bal erbij en hebben we lekker gevoetbald. Dat doe ik ook wel vaak, voor ons allebei leuk en hij kan zijn energie kwijt.
Jammer dat jullie zo ver wonen anders ging ik met jullie mee op stap!
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Pfff mijn koek is een beetje op... Empty Re: Pfff mijn koek is een beetje op...

Bericht  Elodie za 6 apr 2013 - 11:27

Je komt over als een moeder die het allemaal heel bewust aanpakt en genoeg onderneemt enzo. Maar ik vind het ook echt een lastige leeftijd hoor.
Laatst zat ik in een kantine en vertelden andere moeders dat ze het nu met deze leeftijd veel makkelijker vinden worden. Nou, daar ben ik het echt niet mee eens. Heel veel dingen worden steeds leuker omdat ze meer begrijpen en je interessante gesprekjes kunt hebben, maar jeetje..ook zo'n sterke eigen wil!

Lijkt me goed ja als je even met z'n juf praat, zodat je weet hoe het op school gaat en of er daar misschien iets veranderd is.

En héél belangrijk dingen voor jezelf doen. Kun je er daarna weer fris tegenaan. Al zal dat morgen misschien even wat anders voelen als je goed opstap gaat Wink

Nu heb ik ook zin om opstap te gaan! Extra omdat er al wat wijntjes achter de kiezen zitten Wink
Elodie
Elodie
Prater
Prater

Aantal berichten : 569
Punten : 586
Registratiedatum : 06-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Pfff mijn koek is een beetje op... Empty Re: Pfff mijn koek is een beetje op...

Bericht  Luce za 6 apr 2013 - 11:59

Het klinkt niet als een fase vind ik. Sowieso, op 6 jarige leeftijd nog zo'n fase..? Het klinkt alsof hem wat flink dwars zit. Ik zou eens op onderzoek uit gaan. En ook goed kijken naar je eigen gedrag, kinderen spiegelen heel erg over het algemeen. Sterkte.

Edit: sowieso vind ik het ook nogal wat om het op deze leeftijd op een fase te gooien. Ik vind dat je je kind dan wel echt tekort doet. Kinderen reageren ergens op. Het kan ook jouw gedrag zijn wat onbewust veranderd is. Of iets wat gebeurt op school, waardoor hij onzeker wordt en hij weet allemaal niet hoe hij het moet uiten. Kijk eens naar zijn tekeningen bijv. Wat zie je daar?(Ik werk met kinderen en ik zie dat bepaald gedrag altijd ergens uit af te leiden is. Het is nooit maar een fase)
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Pfff mijn koek is een beetje op... Empty Re: Pfff mijn koek is een beetje op...

Bericht  Teddyaapje za 6 apr 2013 - 12:59

Ik zou proberen begrip voor hem te tonen als hij boos oid wordt als iets niet mag ipv je eraan te ergeren en misschien een boze reactie terug te geven of kortaf te zijn (weet niet of dat het geval is maar dat zou wel een heel logische reactie kunnen zijn op een moment dat t je eigenlijk teveel wordt). Het is toch ook gewoon niet leuk als iets niet mag? Ook zou ik van te voren duidelijk maken wat de consequenties van zijn gedrag betekenen ipv opeens te zeggen 'zo, je hebt nu dit gedaan, je mag niet meer op de computer'. Ook geen idee of je het zo doet, maar zo gebeurde het bij ons thuis vroeger vaak en dat gaf ons altijd een heel oneerlijk gevoel waardoor we dus ook kwaad en dwars werden.

Als je het idee hebt dat hem iets dwarszit (wat dan ook) dan kunnen jullie dat er misschien samen uitslaan op een kussen. Dat jij eerst begint en iets zegt van 'ik vind t niet leuk dat ik nog moet opruimen'. En dan mag hij iets zeggen wat hij niet leuk vindt/ boos over is. Dan jij weer, enz. Misschien komt hij op deze manier van zijn woede af en kom je er misschien ook achter wát eigenlijk t probleem is.

Wat Luce zegt over de tekeningen vind ik ook een goed idee, kinderen tekenen toch wat ze bezig houdt. Ik heb ook wel eens iets gezien bij een of ander programma of film (vraag me niet welke) dat iemand hun gezin moest tekenen, en aan de hand van de afstand van de gezinsleden met hun eigen poppetje duidelijk werd hoe ze zelf de relatie met de gezinsleden zagen. Zo kan mama bijv. direct naast hemzelf staan, en papa staat helemaal aan de rand van het blaadje. En kijk eens naar de gezichten van de poppetjes, kijken ze blij of juist boos enz. (bedenk me opeens dat t wel eens bij de film 'de gelukkige huisvrouw' geweest kan zijn).

Met de juf praten lijkt me ook een goed idee.

Bij mij heeft het lezen van het boek 'opgroeien in vertrouwen' en 'how2talk2kids' ervoor gezorgd dat ik dingen vanuit t kind ging zien en me beter kon inleven in hun gedachtegang wat ervoor zorgde dat ik meer geduld heb gekregen. Misschien ook een tip.

In elk geval heel veel succes en hopelijk wordt t snel weer gezellig thuis. Het lijkt me echt heel zwaar om in je eentje een kind op te voeden. Hopelijk heb je je flink kunnen uitleven vanavond!!
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Pfff mijn koek is een beetje op... Empty Re: Pfff mijn koek is een beetje op...

Bericht  Bolleke za 6 apr 2013 - 20:06

Goedemorgen allemaal! Ik ben goed op stap geweest, het was hardstikke leuk, en ik zit gewoon helemaal fris op de bank, heb nergens last van gelukkig!

Luce, ik hoor het toch heel veel van ouders met kinderen van deze leeftijd. En het op een fase gooien en het daarbij laten doe ik niet. Ik wil heel graag weten waarom hij zo doet en vooral dat het opgelost word. Hij is altijd wel pittig geweest qua zijn eigen wil, dus ik denk dat het ook een stukje karakter is. Over het spiegelen ben ik met je eens, ik heb de laatste week een stuk minder geduld met hem, ook omdat het dus al zo'n tijd speelt, maar ik weet dat dat niets op lost. Maar goed ik ben ook maar een mens.
Elodie, ik heb trouwens wel veel contact met de juf, omdat ik nog wel eens als hulpouder aanwezig ben en ze dan een gesprekje aanknoopt. Maar dat is qua gedrag altijd ontzettend positief. Alles wat hij thuis doet doet hij op school totaal niet!
Teddeyaapje, die tip over het tekenen ga ik eens met hem proberen. Ik spreek iedere dag de dag met hem door en dan vraag ik wat hij ht leukste vond en het stomste en zo krijg ik er ook wel dingen uit, maar het zijn nooit dingen die ik als aanleiding zie tot dit gedrag. En hij weet heel duidelijk de regels, en dat zijn er niet veel. Hij mag veel maar ik wil dat hij mij gewoon normaal te woord staat en zich ook aan de afspraken die we samen gemaakt hebben, houd.
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Pfff mijn koek is een beetje op... Empty Re: Pfff mijn koek is een beetje op...

Bericht  Sanne za 6 apr 2013 - 20:18

Fijn dat je zo'n leuke avond hebt gehad. Wie weet helpt het tekenen inderdaad, vind dat best een goed idee van Luce en Teddyaapje.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Pfff mijn koek is een beetje op... Empty Re: Pfff mijn koek is een beetje op...

Bericht  Sea of Trees za 6 apr 2013 - 21:31

Elodie schreef:Maar ik vind het ook echt een lastige leeftijd hoor.
Laatst zat ik in een kantine en vertelden andere moeders dat ze het nu met deze leeftijd veel makkelijker vinden worden. Nou, daar ben ik het echt niet mee eens. Heel veel dingen worden steeds leuker omdat ze meer begrijpen en je interessante gesprekjes kunt hebben, maar jeetje..ook zo'n sterke eigen wil!
Zo zie ik dat dus ook! Soms denk ik, was hij nog maar een baby....
Sea of Trees
Sea of Trees
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1988
Punten : 1977
Registratiedatum : 02-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Pfff mijn koek is een beetje op... Empty Re: Pfff mijn koek is een beetje op...

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum