Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zorgen maken om mijn zusje

+2
Ella
samantjuh89
6 plaatsers

Ga naar beneden

Zorgen maken om mijn zusje Empty Zorgen maken om mijn zusje

Bericht  samantjuh89 vr 5 apr 2013 - 20:26

Ik maak me ernstige zorgen om mijn zusje.
Zij heeft nu bijna een jaar een relatie met een jongen, schijnt overdag al te drinken met vrienden, blowt er regelmatig op los, en "gebruikt" mijn zusje in bijna alle dingen die je je maar kunt bedenken. Ook is ze sinds de relatie met die jongen heel erg veranderd, is al een jaar niet bij mij geweest, volgens mij omdat ze niet mag van hem?

Gister een gesprek gehad met mijn zusje, ze werkt nu 40 uur als teamleidster en werkt vaak tot 18:00u 's avonds. Ze is dan pas rond 19:00u thuis en kan dan nog om boodschappen en moet nog koken omdat vriendlief te (f*cking) lui is om wat te doen. Ook kan ze 's avonds nog dr huis gaan poetsen (ze hebben een hond en een kat). Wanneer mijn zusje er wat van zegt kan ze "opkankeren" (dat moet je zeker zeggen tegen iemand van wie zn moeder aan kanker overleden is). De ene keer is hij ook poeslief en zegt hij alleen maar sorry, sorry,sorry... Ik geloof hem niet. De L*L!!
Hij wil verder niet zoveel van mijn zusje weten lijkt wel, ze moet maar meedraven naar zijn familie, mijn opa was laatst overleden en hij liet mijn zusje gewoon stikken. Hij zegt ook nooit dat hij mijn zusje mooi vind. In plaats daarvan moet ze maar gaan sporten (is al door stress van 103 kg naar 64 kg afgevallen, ze heeft al een complex over zichzelf dat ze lelijk is,wat ze zeer zeker niet is!!), make up moet ze niet dragen want "dat maakt je toch niet mooier". En als je dit al niet bevalt, ga je toch terug naar je vader? Ik vind het zo'n eikel en zou hem graag een dreun op zn b*k verkopen..Daar los je niks mee op, maar het lucht wel op.

Het ergste is dat ze op haar tenen loopt en alles doet voor die knurft. Ze houdt van hem.. Hoe kun je van zo'n iemand houden?


Ze wil geen hulp, geen gesprekken met mensen die zeggen wat ze meot doen, maar dit kan niet langer zo.. Mijn vader weet slechts 5% van de totale 100% en mijn zusje wil niet dat hij het weet want die wordt echt boos en gaat die jongen een niet-zo-fijn-bezoekje brengen aan huis (ze wonen achter mijn vader). Mijn man was gister ook behoorlijk boos, die wilde al naar mn zusje gaan om dr op te halen.
Echt een lastige situatie, waarin ik niet weet in welk opzicht ik haar kan helpen. Ik heb vandaag (buiten haar weten om) informatie gevraagd over een particulier huis wat te huur staat, wat bovendien ook dicht bij haar werk is. De informatie stuur ik door.
Ze moet een mooi leven opbouwen. Ik heb niks aan een zusje die straks door haar aangekletste complex aan de anti-depressiva in een ggz-instelling zit.
Wie heeft tips hoe ik mijn zusje kan helpen?
samantjuh89
samantjuh89
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 86
Punten : 141
Registratiedatum : 02-01-11
Woonplaats : Zeeland

Terug naar boven Ga naar beneden

Zorgen maken om mijn zusje Empty Re: Zorgen maken om mijn zusje

Bericht  Gast vr 5 apr 2013 - 20:35

Hoe kun je van zo'n jongen houden, vraag je je af... Daar kan ik wel een heel boek over schrijven.

Verder ben ik het met je eens dat je zusje uit die situatie moet. Alleen werkt het niet om achter haar rug om te informeren voor een huisje. Ze moet er zelf achter staan, er zelf 100% van overtuigd zijn dat ze bij hem weg wil. Wil ze dat niet, dan heeft dat huisje ook weinig zin, want dan zit ze binnen de kortste keren gewoon weer terug.

De situatie waarin ze zit lijkt me echt verre van ideaal, voor jou als buitenstaander is het inderdaad heel logisch dat je zegt dat ze bij hem weg moet, en snel een beetje. Maar je zusje ziet het waarschijnlijk minder zwartwit dan jij, die ziet honderden grijstinten.

Blijf in gesprek gaan met haar, wijs haar op d'r opties, maar laat haar wel haar eigen stappen ondernemen, want dan zullen die stappen pas ook echt succesvol zijn. Je kunt haar desnoods ook wijzen op het steunpunt huiselijk geweld.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zorgen maken om mijn zusje Empty Re: Zorgen maken om mijn zusje

Bericht  Ella vr 5 apr 2013 - 20:36

Jeetje wat een verhaal zeg. Wat lief dat je je zusje wilt helpen. Hoe staat ze er zelf in? Heeft ze wel door dat deze situatie niet 'normaal' is?
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zorgen maken om mijn zusje Empty Re: Zorgen maken om mijn zusje

Bericht  Gast vr 5 apr 2013 - 20:37

Lastig...

Mijn zusje heeft in een soortgelijke situatie gezeten en dat is heel moeilijk om te zien. Je kunt haar allerlei handvatten geven, maar uiteindelijk is zij degene die hier uit moet stappen.

Laat haar weten dat je haar wilt helpen en dat er meer mensen zijn die dat willen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zorgen maken om mijn zusje Empty Re: Zorgen maken om mijn zusje

Bericht  samantjuh89 vr 5 apr 2013 - 20:44

Ze weet dat ze niet in een goede situatie zit.. maar hij kan volgens haar ook heel lief zijn.
Ik vind het echt lastig..
samantjuh89
samantjuh89
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 86
Punten : 141
Registratiedatum : 02-01-11
Woonplaats : Zeeland

Terug naar boven Ga naar beneden

Zorgen maken om mijn zusje Empty Re: Zorgen maken om mijn zusje

Bericht  Gast vr 5 apr 2013 - 20:50

Blijven praten, je hulp blijven aanbieden. Maar dat huisje zou ik zelf even laten voor wat het is, als ze echt weg wil dan kun je samen aanbieden ermee aan de slag te gaan. Maar haar geforceerd weghalen gaat niet werken. Want als hij dan alles op alles zet om haar terug te krijgen, dan staat zij zelf nog niet genoeg achter haar keuze om weg te blijven.

Uiteindelijk, als ze echt weg wil, dan heb je kans dat er bij haar een soort oerkracht ontstaat dat ze ineens alles op alles zet om in een gelukkigere situatie te komen. Maar op dat punt moet ze zelf komen, je kunt haar hooguit zachtjes die richting in duwen door veel te praten, en handvatten en hulp aan te bieden. Maar een heel huis regelen is denk ik een stap die niet gaat werken, hoe lief bedoeld ook.


Laatst aangepast door Lennox op vr 5 apr 2013 - 20:51; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zorgen maken om mijn zusje Empty Re: Zorgen maken om mijn zusje

Bericht  Jasmine vr 5 apr 2013 - 20:50

Zolang jouw zusje de momenten dat hij wel 'lief' kan zijn op vindt wegen tegen al het andere, kun je denk ik niet veel doen. Iemand die niet geholpen wil worden, of niet inziet dat er een probleem is, is lastig te helpen. Wat valt er immers te helpen.

Mijn ex was ook niet goed voor mij, maar als iemand mij dat zei, keek ik de andere kant op. Hij kon immers ook echt lief voor me zijn.

Ik denk dat je het beste een luisterend oor kunt blijven bieden, af en toe voorzichtig vragen of ze echt gelukkig met hem is, maar je verder beter wat afzijdig kunt houden. Hoe moeilijk het ook is. Als je je zusje tegen je in het harnas jaagt, komt ze straks als het écht nodig is, helemaal niet meer naar je toe en kun je niks meer.

Ik weet dat het moeilijk is, je hoeft ook echt niet alleen maar toe te kijken, maar ik zou mezelf zeker niet teveel opdringen.
Jasmine
Jasmine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3497
Punten : 3635
Registratiedatum : 30-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zorgen maken om mijn zusje Empty Re: Zorgen maken om mijn zusje

Bericht  Ilovethe90s vr 5 apr 2013 - 21:50

Wat verdrietig om te lezen. Ik hoop dat ze snel de kracht vind om een goede beslissing te nemen en zonder hem verder te gaan met haar leven.
Ilovethe90s
Ilovethe90s
Prater
Prater

Aantal berichten : 1252
Punten : 1357
Registratiedatum : 02-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Zorgen maken om mijn zusje Empty Re: Zorgen maken om mijn zusje

Bericht  tienie31 vr 5 apr 2013 - 23:42

weg


Laatst aangepast door tienie31 op ma 2 sep 2013 - 6:57; in totaal 1 keer bewerkt

tienie31
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 244
Punten : 252
Registratiedatum : 26-10-11
Woonplaats : waterpoortstad

Terug naar boven Ga naar beneden

Zorgen maken om mijn zusje Empty Re: Zorgen maken om mijn zusje

Bericht  tienie31 do 11 apr 2013 - 20:15

Raar dat mensen een topic openen, waar raad en advies word gegeven, om er vervolgens niet meer op te reageren. confused

tienie31
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 244
Punten : 252
Registratiedatum : 26-10-11
Woonplaats : waterpoortstad

Terug naar boven Ga naar beneden

Zorgen maken om mijn zusje Empty Re: Zorgen maken om mijn zusje

Bericht  Fortissimo vr 12 apr 2013 - 9:19

Weet jij veel wat er gebeurd is.. Ik heb altijd zo'n hekel aan zulke conclusies. Waarom? Zorgen maken om mijn zusje 878948377
Fortissimo
Fortissimo
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2466
Punten : 2458
Registratiedatum : 05-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Zorgen maken om mijn zusje Empty Re: Zorgen maken om mijn zusje

Bericht  Gast vr 12 apr 2013 - 9:23

Fortissimo schreef:Weet jij veel wat er gebeurd is.. Ik heb altijd zo'n hekel aan zulke conclusies. Waarom? Zorgen maken om mijn zusje 878948377
Eens. Natuurlijk ben ik ook nieuwsgierig, maar de meeste mensen hebben een leven naast het forum. Misschien had een reactie nog wel gekomen, maar eerlijk is eerlijk, na een reactie zoals die van tienie zou ik nog weinig zin hebben om te reageren.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zorgen maken om mijn zusje Empty Re: Zorgen maken om mijn zusje

Bericht  tienie31 vr 12 apr 2013 - 9:24

Omdat er meerdere topics zijn waar om advies oid word gevraagd, waar dan reacties op komen en dan verder geen reactie meer komt van de topic opener.

tienie31
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 244
Punten : 252
Registratiedatum : 26-10-11
Woonplaats : waterpoortstad

Terug naar boven Ga naar beneden

Zorgen maken om mijn zusje Empty Re: Zorgen maken om mijn zusje

Bericht  Fortissimo vr 12 apr 2013 - 9:26

Ja en? Is dat jouw probleem? Weet jij wat er aan de hand is?
Fortissimo
Fortissimo
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2466
Punten : 2458
Registratiedatum : 05-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Zorgen maken om mijn zusje Empty Re: Zorgen maken om mijn zusje

Bericht  tienie31 vr 12 apr 2013 - 9:30

Lekker ding, jij kan aanvallend reageren zeg. Bedoel het echt niet zo raar hoor, maar het is toch wel netjes dat mensen dan reageren.

tienie31
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 244
Punten : 252
Registratiedatum : 26-10-11
Woonplaats : waterpoortstad

Terug naar boven Ga naar beneden

Zorgen maken om mijn zusje Empty Re: Zorgen maken om mijn zusje

Bericht  Gast vr 12 apr 2013 - 9:31

De aanval kwam bij jou vandaan, Tienie. Er zijn duizenden redenen waarom TO misschien nog niet heeft kunnen reageren.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zorgen maken om mijn zusje Empty Re: Zorgen maken om mijn zusje

Bericht  Fortissimo vr 12 apr 2013 - 9:35

Misschien moet jij eerst je eigen reactie teruglezen. Dit forum is een bijzaak. Samantjuh is sowieso niet iemand die, volgens mij, onwijs veel op het forum zit. Waarom zou ze moeten reageren? Is ze iets aan jou verschuldigd?
Fortissimo
Fortissimo
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2466
Punten : 2458
Registratiedatum : 05-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Zorgen maken om mijn zusje Empty Re: Zorgen maken om mijn zusje

Bericht  tienie31 vr 12 apr 2013 - 9:36

Einde discussie weinig zin in.

tienie31
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 244
Punten : 252
Registratiedatum : 26-10-11
Woonplaats : waterpoortstad

Terug naar boven Ga naar beneden

Zorgen maken om mijn zusje Empty Re: Zorgen maken om mijn zusje

Bericht  Fortissimo vr 12 apr 2013 - 9:38

Hahaha. Ja juf. Zorgen maken om mijn zusje 394967
Fortissimo
Fortissimo
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2466
Punten : 2458
Registratiedatum : 05-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Zorgen maken om mijn zusje Empty Re: Zorgen maken om mijn zusje

Bericht  tienie31 vr 12 apr 2013 - 9:39

Wink

tienie31
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 244
Punten : 252
Registratiedatum : 26-10-11
Woonplaats : waterpoortstad

Terug naar boven Ga naar beneden

Zorgen maken om mijn zusje Empty Re: Zorgen maken om mijn zusje

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum