Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wanneer zorgen maken?

3 plaatsers

Ga naar beneden

Wanneer zorgen maken? Empty Wanneer zorgen maken?

Bericht  Gast za 11 jun 2011 - 21:53

Onze zoon drinkt al bijna 2 weken erg slecht. Normaal drinkt hij 3 flessen melk op een dan met totaal 520 ml erin + 150 ml aan diksap. Nu drink hij misschien net 400 ml melk en 20 ml diksap op een dag. Ook eet hij normaal goed maar nu sinds 2 dagen ook een stuk minder. Hij eet z'n fruit en zijn boterham niet helemaal op maar z'n groente + toetje daarintegen gelukkig wel. Ook is hij de laatste 2 dagen ontzettend hangerig en continue aan het jengelen en slaapt hij s'avonds slecht. Als ik naar hem kijk kan ik niks ontdekken (last van tandjes, buikpijn oid). Wanneer moet ik het cb of de huisarts inschakelen? Het lijkt namelijk echt dat hij steeds minder gaat eten en drinken naarmate we verder gaan in de week

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer zorgen maken? Empty Re: Wanneer zorgen maken?

Bericht  Gast za 11 jun 2011 - 22:03

Als hij al zo lang slecht eet en drinkt en ook al zo'n tijd hangerig is, dan zou ik na het weekend de huisarts wel bellen. Ik denk dat je dan wel langs moet komen en dan kunnen zijn oortjes e.d. even nagekeken worden. Heeft hij nog wel goede plasluiers en huilt hij nog wel met tranen? Zodra dat niet meer het geval is moet je direct de huisartsenpost bellen, dan is hij aan het uitdrogen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer zorgen maken? Empty Re: Wanneer zorgen maken?

Bericht  Gast za 11 jun 2011 - 22:12

Dromertje schreef:Als hij al zo lang slecht eet en drinkt en ook al zo'n tijd hangerig is, dan zou ik na het weekend de huisarts wel bellen. Ik denk dat je dan wel langs moet komen en dan kunnen zijn oortjes e.d. even nagekeken worden. Heeft hij nog wel goede plasluiers en huilt hij nog wel met tranen? Zodra dat niet meer het geval is moet je direct de huisartsenpost bellen, dan is hij aan het uitdrogen.

Sorry, maar ook al plast een kind nog goed en huilt het met tranen kan een kind nog steeds uitgedroogd zijn smile dus dat is erg achterhaald.

Maar ik zou me niet al te druk maken hoor Razz, hij drinkt en eet nog voldoende. Ik zou het voorlopig gewoon even aankijken (misschien een sprongetje, misschien niet lekker in z'n vel ofzo). Als je je zelf er niet prettig bij voelt zou ik gewoon even contact opnemen met de huisarts smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer zorgen maken? Empty Re: Wanneer zorgen maken?

Bericht  Gast za 11 jun 2011 - 22:23

Als jij je zorgen maakt zou ik gewoon even de huisarts bellen. Al is het maar voor je eigen gemoedsrust. Je kunt ook gewoon de assistente om raad vragen en als zij het niet weet overlegt ze wel met de huisarts of je langs moet komen of wat je moet doen/in de gaten houden.

Nu weet ik dat niet iedere huisarts zo makkelijk is, maar die van ons heeft liever dat je belt wanneer je je ook maar een beetje zorgen maakt, dan dat je een keer een week doorloopt met baby's/kleine kinderen. Ze kunnen wel degelijk ergens goed last van hebben terwijl je zelf niets vind. Hij bekijkt dan zelf of hij het nodig vind om langs te komen, zo niet dan belt hij zelf de volgende dag om te horen hoe het gaat totdat er verbetering is.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer zorgen maken? Empty Re: Wanneer zorgen maken?

Bericht  nisavi za 11 jun 2011 - 22:26

FoolishSam schreef:
Dromertje schreef:Als hij al zo lang slecht eet en drinkt en ook al zo'n tijd hangerig is, dan zou ik na het weekend de huisarts wel bellen. Ik denk dat je dan wel langs moet komen en dan kunnen zijn oortjes e.d. even nagekeken worden. Heeft hij nog wel goede plasluiers en huilt hij nog wel met tranen? Zodra dat niet meer het geval is moet je direct de huisartsenpost bellen, dan is hij aan het uitdrogen.

Sorry, maar ook al plast een kind nog goed en huilt het met tranen kan een kind nog steeds uitgedroogd zijn smile dus dat is erg achterhaald.
Maar ik zou me niet al te druk maken hoor Razz, hij drinkt en eet nog voldoende. Ik zou het voorlopig gewoon even aankijken (misschien een sprongetje, misschien niet lekker in z'n vel ofzo). Als je je zelf er niet prettig bij voelt zou ik gewoon even contact opnemen met de huisarts smile

Toch is dat wel een goed meetpunt. Toen mijn dochter in februari ziek werd en bijna niets meer dronk werd mij dit ook elke keer gevraagd. Daarbij was ze wel hangerig en uiteindelijk sliep ze alleen maar. Ze had nauwelijks plasluiers en huilde bijna zonder tranen. Ze is toen ook een week opgenomen in het ziekenhuis.

Ze heeft wel vaker slecht gedronken, net zoals razz nu beschrijft. En toen had ze nog wel plasluiers en huilde ze met tranen.

@to: ik vind het aantal ml dat je noemt niet schrikbarend weinig. Waarom geef je er niet ORS bij, dat ie extra vocht vast houdt? En als je alsnog twijfelt, gewoon de huisarts bellen. Daar zijn ze voor, bij baby's kun je niet voorzichtig genoeg zijn (vind ik).

nisavi
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 236
Punten : 243
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer zorgen maken? Empty Re: Wanneer zorgen maken?

Bericht  Gast zo 12 jun 2011 - 2:15

Hij plast wel goed maar of hij echt aan 4 volle luiers komt is verschillend, wel huilt hij met traantjes. Ik heb wel een klein beetje het idee dat het een sprongetje is want hij heeft binnen 2 weken tijd ook weer veel geleerd zoals zitten maar ik maak me gewoon zorgen omdat het iedere dag steeds minder word. 2 dagen geleden ging het fruit er goed in en nu wil hij na 3 happen zijn mondje niet meer open doen en duwt het weg. Als hij na het pinkster weekend nog zo slecht drink/eet/slaapt ga ik denk ik toch de huisarts bellen. Voor m'n gevoel is het toch niet oke

Die 400 ml melk is trouwens wel echt met moeite. Ik hem nu wel 6 keer een fles per dag zodat hij die melk toch binnen krijgt. Als ik dat niet doe drinkt hij iedere keer maar 50 ml ongeveer. Ik laat bijv. dan een keer zijn tussendoortje weg en geef hem weer een beetje melk. Vandaag heb ik ook geen boterham gegeven want hij had vanochtend maar 100 ml op.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer zorgen maken? Empty Re: Wanneer zorgen maken?

Bericht  Gast zo 12 jun 2011 - 5:27

Zo te lezen eet en drinkt hij gewoon alleen gaat het momenteel niet van harte. Wat ze al zeggen als je je echt oprecht zorgen maakt dan moet je altijd naar een huisarts gaan. Het is alleen niet zo dat dit erg weinig is wat hij binnen krijgt. Ik zou het even aankijken en als het nog minder wordt dan even laten nakijken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer zorgen maken? Empty Re: Wanneer zorgen maken?

Bericht  Gast zo 12 jun 2011 - 5:49

Als jij je zorgen maakt, moet je gewoon even bellen Razz.

Het klinkt mij als een sprongetje.
H. had dat ook rond de 11maanden.
Ze dronk minder (kwamen toen ook tandjes aan) en het slapen was een drama.
Overdag niet of nauwelijks en `s avonds veel huilen terwijl ze dat nooit had.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer zorgen maken? Empty Re: Wanneer zorgen maken?

Bericht  Triesje1983 zo 12 jun 2011 - 8:51

Zoals ik het lees krijgt hij genoeg binnen. Maar inderdaad als je het niet vertrouwd gewoon bellen.
Mijn zoontje dronk geen eens meer 125 ml en huilde niet meer met tranen en had vrijwel geen plasluiers meer. Hij is toen een nachtje opgenomen geweest en mocht gelukkig de volgende dag weer naar huis.
Ik snap geheel je gevoel dus. Very Happy.
Dus nogmaals... als je het echt niet vertrouwd...gewoon bellen...

Met je moedergevoel valt namelijk niet te spotten...
Triesje1983
Triesje1983
Prater
Prater

Aantal berichten : 760
Punten : 772
Registratiedatum : 15-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer zorgen maken? Empty Re: Wanneer zorgen maken?

Bericht  Mida4you zo 12 jun 2011 - 21:06

Ik zou je echt niet te druk maken Razz. Ons dochtertje heeft altijd al weinig gedronken. Zolang ze plasluiers, tranen etc. hebben dan is het allemaal goed. Sap drinkt ze ook niet veel omdat ze het gewoon niet wil. Het CB heeft ook tegen mij gezegd dat ze het verder allemaal goed doet. En het kan inderdaad een sprongetje zijn hoor. Z. heeft er net 1 achter de rug en huilde de hele dag door en wou helemaal niets.
Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
Woonplaats : Ergens in Drenthe

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer zorgen maken? Empty Re: Wanneer zorgen maken?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum