Stage in het buitenland
5 plaatsers
Pagina 1 van 1
Stage in het buitenland
Hoi,
In de periode van februari tot juli 2012 ga ik mijn afstudeer stage voor de opleiding MBO marketing en communicatie (tweetalig, Engels en Nederlands) lopen.
Afgelopen jaar ben ik voor 3 maanden stage in het buitenland geweest en dit is me best goed bevallen. Het kriebelt dus best wel om weer naar het buitenland te gaan.
Vandaag viel mijn oog op een bedrijf in Malta en ik heb ook gelijk een mailtje gestuurd met de vraag of ze ook stagiaires aannemen. Maar ik wil me ook wel verder oriënteren en ben een beetje aan het googelen naar stages in het buitenland.
Mijn vraag is of dat er hier meiden zijn met een buitenland ervaring (liefst wel stage) en me hier hun ervaring kunnen vertellen, hoe je aan de stage bent gekomen en of je me iets aanraadt. Ook ben ik benieuwd hoe je het met huisvesting en stagevergoeding had geregeld.
Groetjes Jolee
In de periode van februari tot juli 2012 ga ik mijn afstudeer stage voor de opleiding MBO marketing en communicatie (tweetalig, Engels en Nederlands) lopen.
Afgelopen jaar ben ik voor 3 maanden stage in het buitenland geweest en dit is me best goed bevallen. Het kriebelt dus best wel om weer naar het buitenland te gaan.
Vandaag viel mijn oog op een bedrijf in Malta en ik heb ook gelijk een mailtje gestuurd met de vraag of ze ook stagiaires aannemen. Maar ik wil me ook wel verder oriënteren en ben een beetje aan het googelen naar stages in het buitenland.
Mijn vraag is of dat er hier meiden zijn met een buitenland ervaring (liefst wel stage) en me hier hun ervaring kunnen vertellen, hoe je aan de stage bent gekomen en of je me iets aanraadt. Ook ben ik benieuwd hoe je het met huisvesting en stagevergoeding had geregeld.
Groetjes Jolee
Gast- Gast
Re: Stage in het buitenland
Ik heb stage gelopen in Noorwegen, bij een outdoorbedrijf en heb daar marktonderzoek/marketing/vertaal werkzaamheden gedaan. Bij mij had de opleiding wat contacten in landen zoals Duitsland,Engeland,Frankrijk en Spanje. Dan hoefde je alleen maar een soort van sollicitatiebrief te schrijven en was je al aangenomen. Maar je mocht ook zelf op zoek gaan naar een bedrijf, overal ter wereld, en ik besloot dat te doen omdat ik echt naar Noorwegen wilde.
Had ook een bepaalde regio waar ik het liefst heen wilde en heb alle geschikte bedrijven daar een brief geschreven. Van veel geen reactie terug ontvangen en van anderen dat ze helaas mij geen plek konden bieden.. maar op een dag kreeg ik opeens positieve reactie en na wat heen en weer mailen was ik 'aangenomen' Heb er een geweldige tijd gehad!
Wat betreft vergoeding. Het bedrijf heeft voor mij accommodatie betaald (had heel mooi appartementje) en bij een hotel wat er naast lag mocht ik 3x per dag eten in personeelskantine. Dus qua levensonderhoud kreeg ik bijna alles betaald en aangezien dat in Noorwegen duur is was ik hier al heel blij mee. Verder geen vergoeding gekregen maar dat hoefde voor mij ook niet. Ik deed het niet voor het geld, alleen de ervaring vond ik al geweldig!
Als je echt graag ergens heen wilt zou ik gewoon brief schrijven naar elk geschikt bedrijf en hoop dat je dan iets vind!
Had ook een bepaalde regio waar ik het liefst heen wilde en heb alle geschikte bedrijven daar een brief geschreven. Van veel geen reactie terug ontvangen en van anderen dat ze helaas mij geen plek konden bieden.. maar op een dag kreeg ik opeens positieve reactie en na wat heen en weer mailen was ik 'aangenomen' Heb er een geweldige tijd gehad!
Wat betreft vergoeding. Het bedrijf heeft voor mij accommodatie betaald (had heel mooi appartementje) en bij een hotel wat er naast lag mocht ik 3x per dag eten in personeelskantine. Dus qua levensonderhoud kreeg ik bijna alles betaald en aangezien dat in Noorwegen duur is was ik hier al heel blij mee. Verder geen vergoeding gekregen maar dat hoefde voor mij ook niet. Ik deed het niet voor het geld, alleen de ervaring vond ik al geweldig!
Als je echt graag ergens heen wilt zou ik gewoon brief schrijven naar elk geschikt bedrijf en hoop dat je dan iets vind!
Jente10- Fluisteraar
- Aantal berichten : 264
Punten : 270
Registratiedatum : 13-12-10
Ik lees mee!
Ik ga in november voor 5 maand naar Oostenrijk!
Ik ga in november voor 5 maand naar Oostenrijk!
Burn- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 12281
Punten : 12796
Registratiedatum : 07-02-11
Dank je wel voor je reactie, Jente. Dat had je dan wel goed geregeld met accomodatie en eten!
Leuk, Burn. Wat voor stage ga je doen en hoe ben je aan die stage gekomen?
Leuk, Burn. Wat voor stage ga je doen en hoe ben je aan die stage gekomen?
Gast- Gast
Ik ben 2x op stage geweest, eerst naar Zuid-Afrika(via een bureau geregeld, maar zou ik niet direct aanraden, is echt veel duurder, want huisvesting enzo is veel meer) en kreeg 100 euro per maand van het bedrijf. Afgelopen winter naar Costa Rica voor afstuderen en kreeg daar niks.
Ga er maar niet vanuit dat je wat krijgt, is niet gebruikelijk in het buitenland..
Ga er maar niet vanuit dat je wat krijgt, is niet gebruikelijk in het buitenland..
Gast- Gast
Ik ga stage lopen op een Landal park. Op de receptie en in de animatie..
Ik ben via het hoofdbureau van Landal aan deze stage gekomen..
Ik ben via het hoofdbureau van Landal aan deze stage gekomen..
Burn- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 12281
Punten : 12796
Registratiedatum : 07-02-11
Yasmin schreef:
Ik denk dat het net als in NL ook verschilt per bedrijf. Bij de buitenland stage die ik hiervoor heb gelopen, kreeg ik 500 euro vergoeding per maand. Accommodatie was ook geregeld en betaald door het bedrijf. Maar goed, heb daarvoor ook wel *** werk moeten doen en heel veel (dubbele dan in het contract stond aangegeven) uren gemaakt.
Leuk Burn! Ik ga eens op de site kijken. Wat voor studie doe je?
Gast- Gast
Ik heb stages gelopen in Oost Frankrijk en Denemarken
Stages werden betaald en onderdak was geregeld
Stages werden betaald en onderdak was geregeld
psv-forever- Fluisteraar
- Aantal berichten : 237
Punten : 244
Registratiedatum : 18-11-10
Ik heb je een PM gestuurd.
Polly- Kletskop
- Aantal berichten : 1550
Punten : 1599
Registratiedatum : 07-12-10
Ik heb drie maanden stage gelopen in Ierland en vijf maanden op Bonaire.
In Ierland werkte ik op een familiebedrijf en woonde dus ook bij die mensen in huis. Ik kreeg een kleine vergoeding om af en toe het dagje er op uit te gaan.
Op Bonaire was ik samen met een klasgenoot. We kregen een huis vanuit het stagebedrijf, en een auto. Stagevergoeding kreeg ik toen niet.
De stage in Ierland werd geregeld via school, deze hadden een buitenlands adressenbestand. De stage op Bonaire heb ik zelf geregeld. Zorg er wel voor dat je goede afspraken maakt, over het aantal uren en dagen dat je werkt. Je bent er om te werken, maar het is ook leuk als je tijd hebt om wat van het land te zien.
In Ierland werkte ik op een familiebedrijf en woonde dus ook bij die mensen in huis. Ik kreeg een kleine vergoeding om af en toe het dagje er op uit te gaan.
Op Bonaire was ik samen met een klasgenoot. We kregen een huis vanuit het stagebedrijf, en een auto. Stagevergoeding kreeg ik toen niet.
De stage in Ierland werd geregeld via school, deze hadden een buitenlands adressenbestand. De stage op Bonaire heb ik zelf geregeld. Zorg er wel voor dat je goede afspraken maakt, over het aantal uren en dagen dat je werkt. Je bent er om te werken, maar het is ook leuk als je tijd hebt om wat van het land te zien.
Mikki- Fluisteraar
- Aantal berichten : 263
Punten : 264
Registratiedatum : 20-11-10
Soortgelijke onderwerpen
» Stage in het buitenland
» Stage lopen met blessure
» Dilemma stage, binnenland of buitenland?
» Stage bedankje
» Help Lyke86 aan een Stage!
» Stage lopen met blessure
» Dilemma stage, binnenland of buitenland?
» Stage bedankje
» Help Lyke86 aan een Stage!
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: