Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Werken en wonen in het buitenland

5 plaatsers

Ga naar beneden

Werken en wonen in het buitenland Empty Werken en wonen in het buitenland

Bericht  Snoopy zo 22 jan 2012 - 2:04

Het speelt al heel lang in mijn hoofd dat ik in het buitenland wil wonen en werken. Waar maakt me in eerste instantie nog niet zoveel uit. Ja uiteindelijk het liefst Australië, maar dat gaat helaas niet zomaar ivm werkvergunning.

Zijn hier meiden die in het buitenland wonen en werken?
Hoe hebben jullie dit aangepakt?
Ik zie namelijk weleens vacatures, maar vaak is dat voor tijdelijk en dan twijfel ik. Maar ik moet eens de eerste stap zetten.
Ik twijfel vooral aan hoe ik dat hier zou doen. Ik heb in Nederland al mijn spullen. Ga ik die verkopen? Wat als ik ooit terug wil? Of ga ik ze opslaan, dat kost geld. Mijn ouders zitten ook niet op mijn zooi te wachten, die hebben ze lang genoeg in huis gehad (ben al eerder een jaar weggeweest, maar toen had ik minder spullen) en ze hebben nu minder ruimte.
En houd ik mijn woonruimte (huur) aan? Maar ja dat kost geld, verdien ik wel genoeg om hier en in het buitenland iets te betalen?. Als ik dan ooit terug ga ben ik weer tijden op woonruimte aan het wachten en zit ik weer bij mijn ouders. Ben inmiddels 27 dus daar zit ik ook niet op te wachten.

Ahhh! Vind het zo lastig. Hoe zouden jullie het doen?
Snoopy
Snoopy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1207
Punten : 1320
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Werken en wonen in het buitenland Empty Re: Werken en wonen in het buitenland

Bericht  TukTuk zo 22 jan 2012 - 2:09

Heb er zelf geen ervaring mee, maar is het niet mogelijk om je huis gemeubileerd te verhuren voor die tijd dat je weg bent? En dan alleen echt je persoonlijke spullen bij je ouders neer zetten of opslaan?
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Snoopy zo 22 jan 2012 - 3:10

Dan zou ik moeten onderverhuren en dat mag hier niet.
Snoopy
Snoopy
Prater
Prater

Bericht  Gast zo 22 jan 2012 - 3:29

Snoopy schreef:Dan zou ik moeten onderverhuren en dat mag hier niet.
Ze gaan daar wel soepeler in worden.

Ik wil volgend jaar graag een paar maanden naar Australië als ik mijn studie heb behaald. Dit wilde ik al na mijn eerste studie maar toen was ik getrouwd en dan is het toch lastiger. Ik hoop dat ik in tussentijd dus geen man tegenkom want dan laat ik het weer. Overigens geen spijt van dat ik niet ben gegaan.

Gast
Gast

Bericht  Polly zo 22 jan 2012 - 3:54

Je wil dus in principe voor altijd weg? Dan lijkt het me nutteloos om je huurwoning aan te houden. Als je ervan uit gaat dat het tijdelijk is en je wilt daarna niet bij je ouders intrekt kun je je woning aanhouden.
In welke sector welk je en welke talen spreek je? "Het buitenland" is een beetje te algemeen om advies over te geven.
Als je het liefst naar Australië wil dan zou ik als ik jou was beginnen met een working holiday visum voor een jaar. Op die manier kun je het land leren kennen, een baan zoeken en heb je wellicht het geluk dat je een bedrijf vindt dat voor jou garant wil staan en je op die manier kunt blijven. Op afstand zoeken naar een bedrijf dat jou wil aannemen is moeilijker.
Je spullen kun je opslaan in een box, dat zal iets van 40 euro per maand kosten. Een goede oplossing als je nog niet weet hoe het verder gaat lopen, en dan kun je altijd een keer je spullen naar Australië sturen mocht je er willen blijven.
Over welke andere landen denk je na? Wat zoek je precies?
Ik woon en werk de afgelopen jaren meer in het buitenland dan in Nederland, maar het is niet makkelijk. Er komt veel bij kijken en ik heb over de jaren heen veel informatie verzameld m.b.t. de mogelijkheden en moeilijkheden, misschien heb je er ook wat aan mocht je echt willen gaan.
Polly
Polly
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1550
Punten : 1599
Registratiedatum : 07-12-10

Bericht  Snoopy ma 23 jan 2012 - 0:39

Thanks voor je uitgebreide reactie.
Op zich wil ik wel voor altijd weg, maar aan de andere kant ook niet:S Ik weet gewoon niet zo goedl
Working Holiday Visum heb ik al gehad en ken de regelgeving in Australie. Sponsorship in mijn werkveld gaat helaas niet zomaar lukken, dus het is een droom op lange termijn. Als ik de jackpot win of een ozzie vind:D haha

40 euro voor opslag klinkt eigenlijk niet zo heel veel, dus dat is op zich een goede optie natuurlijk. Ik spreek alleen Engels en heb verder niet zo'n talenknobbel, dus dat beperkt het iets. Hoewel ik er over zit te denken om Engelse les of zo te gaan geven, dan zijn er meerdere opties in het buitenland (Dan zou ik eerst de TEFL opleiding doen).

Mijn werkveld is lastig uit te leggen, erg breed en wat ik nu hier doe kan niet zomaar in een ander land. Dat maakt het allemaal zo lastig.

Hoe doe jij het dan Polly? Heb je een 'basis' in Nederland?
Snoopy
Snoopy
Prater
Prater

Bericht  Polly ma 23 jan 2012 - 2:44

Dan ga je toch gewoon en zie je het vanzelf wel of je nog terugkomt... Misschien ben je drie maanden later terug, misschien ligt je geluk aan de andere kant van de wereld. Het is ook moeilijk.
Oké, Australië wordt het dus niet. Amerika is in principe hetzelfde, de enige mogelijkheid daar is eventueel een J1 visum (à 1000 dollar of zo, plus ook onderhevig aan uitgebreide regelgeving). Een leuke Australiër vinden moet toch niet zo'n probleem zijn :P Buiten Europa is het meestal lastig met visa. Een sponsorship is inderdaad super moeilijk, maar dromen moet kunnen! Very Happy

Een TEFL opleiding kun je volgens mij betaalbaar doen in Tsjechië als ik me niet vergis, het is op zich een goede optie om tijdelijk in het buitenland te zitten (daarmee kun je ook gemakkelijk naar Azië). Voor mij is het denk ik niets omdat ik geen geduld heb om iets uit te leggen. Maar het klinkt zeker als een goed idee, moet je doen!!

Polly
Polly
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1550
Punten : 1599
Registratiedatum : 07-12-10

Bericht  Marsy28 di 31 jan 2012 - 3:03

Weet je wat ik heb gedaan? Eerst tijdelijk 3 maanden gegaan en gekeken wat de mogelijkheden waren en gesolliciteerd. Ik kon hierdoor altijd terug. Uiteindelijk ben ik gebleven en had ik de mogelijkheid mijn spullen bij mijn moeder op zolder te zetten. Maar ook 40 euro voor een box vind ik wel te overzien. De huur heb ik opgezegd daarna. Ik ben er 6 jaar gebleven (Wenen). Toen weer terug gegaan. Maar ik weet dat ik hier niet blijf. Max 2 jaar ongeveer. En dan doe ik het op precies dezelfde manier.

Enig idee waar je heen wilt? Mijn vriendin heeft in Australie een jongen ontmoet en heeft nu een partnervisa aangevraagd. Woont er intussen al 2,5 jaar..
Marsy28
Marsy28
Prater
Prater

Aantal berichten : 1204
Punten : 1308
Registratiedatum : 11-12-10

Bericht  Vancity_girl do 2 feb 2012 - 3:35

Toen wij naar Canada verhuisde hebben we ons (koop)huis verhuurd aan familie. Dit was aan de ene kant fijn omdat er goed op onze spullen gepast werd maar een huis hebben terwijl je in een ander land woont is best lastig soms. Toen bijv vorige winter de cv-ketel het begaf was het best een geregel om die te laten vervangen, met tijdsverschil etc is het lastig.
Mochten we nog eens naar het buitenland verhuizen dan verkopen we eerst ons huis, zeker weten. Dat is dan wel even lastig bij eventuele terugkomst, maar een huis is particulier zo gevonden en een middagje Ikea en je kan weer wonen.

Ik zou dus gaan en je huis opzeggen.
Vancity_girl
Vancity_girl
Prater
Prater

Aantal berichten : 1142
Punten : 1171
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Snoopy do 2 feb 2012 - 22:14

Bedankt nog voor jullie reacties.

Ik blijf mij gewoon orienteren en kijk wel wat er op mijn pad komt. Ga nu eerst even lekker 3 weken op reis en heb hier op een leuke functie gereageerd, dus wie weet blijf ik toch eerst nog hier. En probeer ik tussendoor zo veel mogelijk te reizen!

TEFL ben ik zeker wel verder in aan het verdiepen. Is in veel landen te doen, maar ook online!
Snoopy
Snoopy
Prater
Prater

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud