is dit reeel om te vragen?
+12
Mamsie
Happinaz
SarahKey
Jasmine
Marin
Blond
Aziraphale
Charles
Rovine
SoGood
Elodie
mauwmauw
16 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
is dit reeel om te vragen?
sinds 2,5 maand zijn mijn ex en ik uit elkaar(de vader van V)Nu heeft hij mij van de week verteld dat hij sinds 2 weken een "nieuw" meisje in zijn leven,dit is zijn ex..aardig meisje ik ken haar weer van de middelbare school.Allemaal geen probleem,tenminste in zoverre dat ik het nog behoorlijk moeilijk heb met de breuk,maar mijn ex en ik gaan goed met elkaar en willen het beste voor V.Maar ik weet dat dit meisje ooit ook kinderen wilt,en daar hebben mijn ex en ik het ook over gehad toen hij mij het "heugelijke"nieuws kwam vertellen.Maar natuurlijk ook nog geen antwoord op kunnen geven,omdat het nog erg pril is.
Maar mijn vraag is dus is eigenlijk;Toen ik zwanger was van V hadden we ook een hele bijzondere meisjes naam, Kan ik van hem verlangen/vragen om terzijnde tijd deze naam niet te gebruiken.Wat vinden jullie?
Maar mijn vraag is dus is eigenlijk;Toen ik zwanger was van V hadden we ook een hele bijzondere meisjes naam, Kan ik van hem verlangen/vragen om terzijnde tijd deze naam niet te gebruiken.Wat vinden jullie?
mauwmauw- Kletskop
- Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10
Re: is dit reeel om te vragen?
Tja, je kan zoiets altijd vragen. Maar het lijkt me overdreven snel.
Elodie- Prater
- Aantal berichten : 569
Punten : 586
Registratiedatum : 06-01-13
He, hij heeft pas 2 weken met dat meisje?
Ehm.. Toen had ik nog niet eens sex met mijn vriend, laat staan dat ik over een vakantie samen zou nadenken, en al helemaal niet over een kind.
Nee, ik zou het dus niet vragen.
Ehm.. Toen had ik nog niet eens sex met mijn vriend, laat staan dat ik over een vakantie samen zou nadenken, en al helemaal niet over een kind.
Nee, ik zou het dus niet vragen.
SoGood- Ratel
- Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10
Elodie schreef:Tja, je kan zoiets altijd vragen. Maar het lijkt me overdreven snel.
in welke zin bedoel je snel?
mauwmauw- Kletskop
haha ja ik snap dat het voor jullie snel is,maar goed we hebben het hier al over eventuele kinderen gehad,natuurlijk kon hij dat niet garanderen wel of geen kind.
Maar goed zonder dit meisje dan,kan ik over het algemeen vragen om "onze"naam niet te gebruiken.
Maar goed zonder dit meisje dan,kan ik over het algemeen vragen om "onze"naam niet te gebruiken.
mauwmauw- Kletskop
Zoiets zou ik pas vragen als ze daadwerkelijk zwanger is.
Rovine- Ratel
- Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10
Nee, dat kun je mijns inziens niet vragen en ik vind het ook een beetje vroeg hiervoor.
Charles- Kletskop
- Aantal berichten : 2344
Punten : 2514
Registratiedatum : 07-12-12
Rovine schreef:Zoiets zou ik pas vragen als ze daadwerkelijk zwanger is.
Ja, ik ook. Als je het dan echt per se wilt vragen, ik zou dat persoonlijk niet doen. En los daarvan is zo'n naam erg smaakgevoelig. Wie weet vindt de moeder van zijn eventuele toekomstige dochter het helemaal geen mooie naam of vindt jouw vriend de naam helemaal niet zo bijzonder meer om het daadwerkelijk te gebruiken. Vaak zijn mannen hier toch heel anders in.
Laatst aangepast door Aziraphale op vr 5 apr 2013 - 3:07; in totaal 2 keer bewerkt
Aziraphale- Ratel
- Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10
Nee. Nou ja, je kunt het vragen, maar ik vind het vrij raar om bij zo'n prille relatie al te beginnen over een eventuele baby en dat hij dan die naam niet 'mag' gebruiken. Ik zou het niet doen.. Wat maakt het namelijk uit?
Gast- Gast
ik weet dat hij de naam nog steeds mooi vind,hij kwam ook met de naam en had die naam ook al een tijd in zijn hoofd(vertelde hij toen)Maar goed het is ook niet dat ik het morgen ga vragen,als ik het vraag.Alleen zal het me wel pijn doen denk ik als hij de naam gebruikt,omdat ik het echt zie als onze naam zeg maar.Misschien voor jullie wat vreemd.
mauwmauw- Kletskop
Artemis schreef:Nee. Nou ja, je kunt het vragen, maar ik vind het vrij raar om bij zo'n prille relatie al te beginnen over een eventuele baby en dat hij dan die naam niet 'mag' gebruiken. Ik zou het niet doen.. Wat maakt het namelijk uit?
o nee het is ook niet dat ik ga eisen dat hij die niet mag gebruiken,maar liever niet.maar ja als hij het wel doet,kan ik er weinig aan doen(ja de ambtenaar omkopen dat hij de naam niet accepteert )
mauwmauw- Kletskop
Wat is de reden dat je het wil vragen? Dat hij de naam niet gebruikt omdat het "jullie" naam was en je dit niet fijn vindt, of omdat je hem zelf wil kunnen geven aan een eventuele toekomstige dochter?
Blond- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10
Ik vroeg me hetzelfde af als Blond. Ik denk dat je misschien heel bang bent dat jij die naam dan ooit niet meer kunt gebruiken?
Maar ik denk dat het in dit stadium nog wel heel erg vroeg is om dit aan te geven. Op het moment dat zij zwanger is, zou het relevant kunnen worden en dan kan je het misschien eens vragen, zonder dat je er een 'big deal' van maakt. Gewoon aangeven bij hem. Tegen die tijd weet je ook meer of die relatie blijvend is. Voor het zelfde geld is die relatie over een maand weer uit, en kan je bij elke nieuwe vriendin je zorgen gaan maken over die naam en die vraag weer herhalen.
Maar ik denk dat het in dit stadium nog wel heel erg vroeg is om dit aan te geven. Op het moment dat zij zwanger is, zou het relevant kunnen worden en dan kan je het misschien eens vragen, zonder dat je er een 'big deal' van maakt. Gewoon aangeven bij hem. Tegen die tijd weet je ook meer of die relatie blijvend is. Voor het zelfde geld is die relatie over een maand weer uit, en kan je bij elke nieuwe vriendin je zorgen gaan maken over die naam en die vraag weer herhalen.
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Nee het is niet zo dat ik die naam zelf wil gaan gebruiken,Zoals ik al zei vind ik het echt ONZE naam,en ik vind dan als ik het aan hem vraag die naam niet te gebruiken,ik het zelf ook niet moet doen.De enige keer dat ik de naam zal gebruiken is,als wij een dochter krijgen,en die kans is 0,1%.
mauwmauw- Kletskop
Off-topic, maar begrijp ik nu dat je een nieuwe relatie hebt?
Jasmine- Ratel
- Aantal berichten : 3497
Punten : 3635
Registratiedatum : 30-05-11
Nee ik niet maar mijn ex wel, de vader van v.
mauwmauw- Kletskop
Ik zou het niet vragen/eisen. Ze hebben net een relatie en stel dat ze wel zwanger raakt moet zij die naam ook maar net toevallig mooi vinden.
Dat had ik uit je openingspost begrepen, maar omdat je het ook over 'wij' en 'kinderen' had, dacht ik even dat ik misschien wat gemist had.
Nu weer ontopic: ik denk dat je dat voorlopig nog even moet laten rusten. Misschien denk je er tegen de tijd dat het nodig is wel heel anders over en misschien komt die tijd niet eens. Ze zijn nog maar een paar weken weer samen, dus ik denk niet dat ze volgende week al met de pil zal stoppen.
Nu weer ontopic: ik denk dat je dat voorlopig nog even moet laten rusten. Misschien denk je er tegen de tijd dat het nodig is wel heel anders over en misschien komt die tijd niet eens. Ze zijn nog maar een paar weken weer samen, dus ik denk niet dat ze volgende week al met de pil zal stoppen.
Jasmine- Ratel
- Aantal berichten : 3497
Punten : 3635
Registratiedatum : 30-05-11
Zou jij die naam andersom wel gebruiken, als jij ooit weer zwanger mag raken bij een toekomstige partner? Als het antwoord daarop ja is, vind ik dat hij die keuzevrijheid ook mag hebben. Mijn ervaring is wel dat je smaak qua namen best wel eens kan wijzigen bij een nieuwe partner.
Gast- Gast
Je geeft zojuist ook aan dat hij ooit met die naam is gekomen daarmee zou je zelfs kunnen zeggen het is 'zijn' naam en hij mag er mee doen wat hij wilt. Al gaat dat natuurlijk ook erg ver, wilde het even in perspectief zetten.
Ik vind het ook veel te vroeg om over zoiets te beginnen. En met alle respect; ik snap denk ik echt wel dat je dat moeilijk zou vinden maar zoals ik het hier lees klink het ook als een loslaat proces van jullie relatie. Die naam is nog zo'n soort gedeeld 'dingetje' geheimpje en door dat te behouden hoef je hem nog niet helemaal los te laten. Ik denk dat je het even moet laten rusten. Als hij nu zo eerlijk is over zijn nieuwe relatie zal hij in de toekomst ook eerlijk zijn over een nieuwe zwangerschap en dan is het vroeg genoeg om deze kwestie aan hem voor te leggen!
Ik vind het ook veel te vroeg om over zoiets te beginnen. En met alle respect; ik snap denk ik echt wel dat je dat moeilijk zou vinden maar zoals ik het hier lees klink het ook als een loslaat proces van jullie relatie. Die naam is nog zo'n soort gedeeld 'dingetje' geheimpje en door dat te behouden hoef je hem nog niet helemaal los te laten. Ik denk dat je het even moet laten rusten. Als hij nu zo eerlijk is over zijn nieuwe relatie zal hij in de toekomst ook eerlijk zijn over een nieuwe zwangerschap en dan is het vroeg genoeg om deze kwestie aan hem voor te leggen!
Happinaz- Kletskop
- Aantal berichten : 1776
Punten : 1892
Daar had ik al ontkennend antwoord op gegeven. Ik zie de naam als de naam van ex en mij.dus ook ik zaldie naam niet ggebruiken. Tenzij ik ooit een dochter krijg met ex (je weet niet hoe alles kan lopen)Lennox schreef:Zou jij die naam andersom wel gebruiken, als jij ooit weer zwanger mag raken bij een toekomstige partner? Als het antwoord daarop ja is, vind ik dat hij die keuzevrijheid ook mag hebben. Mijn ervaring is wel dat je smaak qua namen best wel eens kan wijzigen bij een nieuwe partner.
mauwmauw- Kletskop
Vragen kan. Zie niet in waarom niet.
Mamsie- Ratel
- Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Het contact tussen ons loopt goed.dus daar ligt het niet aan. Is zelfs beter als toen we samenwoonde. Hij helpt mee in mijn nieuwe huis.Happinaz schreef:Je geeft zojuist ook aan dat hij ooit met die naam is gekomen daarmee zou je zelfs kunnen zeggen het is 'zijn' naam en hij mag er mee doen wat hij wilt. Al gaat dat natuurlijk ook erg ver, wilde het even in perspectief zetten.
Het is ook niet dat ik het ga eisen ofzo ik vroeg me alleen af of ik het kan vragen.
mauwmauw- Kletskop
Ik ben intussen wel heel erg benieuwd naar die bijzondere naam eigenlijk
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» kdv vragen, wie werkt daar en mag ik wat vragen stellen?
» Reëel zelfbeeld
» Hart volgen of reeel blijven
» reeel budget kleding/schoenen
» Kan ik dit nu vragen?
» Reëel zelfbeeld
» Hart volgen of reeel blijven
» reeel budget kleding/schoenen
» Kan ik dit nu vragen?
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: