Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

What to to bij een (heel!) vies & rommelig huis

+10
Marin
Poubelle
PapillonRose
Coco
rapa nui
Saga
Tazz
Rush
Slakje
Sea of Trees
14 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

What to to bij een (heel!) vies & rommelig huis - Pagina 2 Empty Re: What to to bij een (heel!) vies & rommelig huis

Bericht  Gast vr 5 apr 2013 - 9:49

Het is mijn grote zus, ze is 2 jaar ouder! En daarom kan ze het denk ik sowieso niet zo goed hebben als ik het überhaupt over opruimen oid heb, alsof ik haar de les wil lezen. Maar dat wil ik helemaal niet, ik wil haar alleen maar helpen....

En mijn ouders hebben gewoon een normaal huishouden, niet tip top, maar wel netjes. En mijn moeder vindt het moeilijk wat ze daarmee moet doen, want ze wil ook niet teveel moederen, mijn zus wordt 28 dit jaar, maar maakt zich wel zorgen.

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

What to to bij een (heel!) vies & rommelig huis - Pagina 2 Empty Re: What to to bij een (heel!) vies & rommelig huis

Bericht  Poubelle vr 5 apr 2013 - 9:59

Mijn zus en ik zijn ook allebei niet erg netjes, maar zoals in het Friends filmpje en zoals jij de situatie van jouw zus beschrijft is het echt niet.
Ik kan heel slecht dingen weggooien. Daarom liggen er ook overal dingen (een vriend kwam ooit eten en die zei 'Jij hebt zo'n leuk huis, overal staan van die prulletjes' laughcry ). Mijn moeder zei een paar maanden terug, houd die dag vrij in je agenda want dan kom ik je helpen. En daar was ik alleen maar erg blij mee.

Ik denk dat ik op een gegeven moment gewoon je zus even de deur uit zou werken en met een 'team' daar gaan opruimen.
Poubelle
Poubelle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3390
Punten : 3725
Registratiedatum : 27-04-12

Bericht  Gast vr 5 apr 2013 - 10:02

Ik vind het alleen moeilijk, want als we mijn zus & vriend wegsturen, hoe beslissen we dan wat we gaan bewaren, en wat niet? Ik denk sowieso dat het al enorm zou schelen als alles opgeruimd/gewassen/gedaan wordt en je dan iig kan lopen Laughing

Gast
Gast

Bericht  Marin vr 5 apr 2013 - 10:58

Pippa schreef:Ik vind het alleen moeilijk, want als we mijn zus & vriend wegsturen, hoe beslissen we dan wat we gaan bewaren, en wat niet? Ik denk sowieso dat het al enorm zou schelen als alles opgeruimd/gewassen/gedaan wordt en je dan iig kan lopen Laughing

Dingen weggooien kan je echt niet doen bij een ander. Dat kan je al niet doen als een ander er naast staat, want dan moet je bij alles vragen of iets bewaard mag blijven of niet, laat staan als diegene er niet is. Dat zou ik ook echt niet leuk vinden, zacht gezegd. Ik zou eerlijk gezegd echt pislink worden en dat ben ik niet snel.
Ook opruimen is zelfs al lastig bij een ander. Juist dan raak je alles kwijt, als een ander opruimt.

Maar de was en afwas kan je misschien wel aanbieden om te doen. Om iets van orde te scheppen. Een vriendin van me is wel eens de hele was komen opvouwen bij mij, omdat ik het gewoon niet 'kon' op dat moment. Vond ik heel lief van haar. Het is zoiets kleins voor de meeste mensen, maar voor een ander kan zoiets al heel groot zijn, zeker als je niet goed in je vel zit bijvoorbeeld.

Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Bericht  Gast vr 5 apr 2013 - 11:04

O maar ik ga niks weggooien zonder overleg uiteraard! smile maar al is het afwas bij elkaar, kleding bij elkaar, zodat het iig gescheiden chaos is Wink

Gast
Gast

Bericht  Marin vr 5 apr 2013 - 11:06

In je post hierboven had je het nog over wat bewaren en wat niet. Dus daar reageerde ik op. Dat lijkt me sowieso geen goed plan namelijk. Dat is persoonlijk.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast vr 5 apr 2013 - 11:16

Ja als ze erbij zijn! Dat hebben we bij de verhuizing gedaan, zij riep houden of weggooien! & bedoelde dus dat ik niet zou weten hoe je het moet doen als ze weg zijn, dan is het zooi verplaatsen & scheiden eigenlijk..

Gast
Gast

Bericht  Paper Crown vr 5 apr 2013 - 18:39

Je zus kan niet zo leven Pippa. Is ze wel schoon opzichzelf? Wat Marin zegt vind ik trouwens niet. Als de zooi zover reikt als de vensterbank dan zijn dat ECHT niet spullen die zij nodig hebben. Ik zou daarom écht eens je zus en vriend overvallen met een ploeg, hen het huis uitwerken en dan flink bezig gaan. Je zal heus wel zien wat troep is wat weg kan (folders, dozen, etensresten en lege verpakkingen) en wat kan en mag blijven. Mijn vermoedens is dat als het zo'n pleuriszooi is zij ook echt niet meer weten wat er wel en niet is. Sommige mensen zijn zo, maar op een gegeven moment zíen ze 't ook niet meer. Ze hoeven zich niet te schamen, ja één keer en daarna kunnen ze gewoon mensen ontvangen etc. Als de woningbouw hier lucht van krijgt en de bewoners hebben er last van want muizen en ander ongedierte vinden dit natuurlijk het paradijs, dan worden ze er echt uitgesodemietert.

Dus - regel zo'n enorme container bij van Gansewinkel (zo'n enorme blauwe) die zijn geloof ik €49,- eenmalig,€15,- borg en €49,- per leegbeurt die je op afroep laat doen, heb in pas voor mijn werk geregeld.
Koop cloor cloor cloor en al het andere en vraag zoveel mogelijk mensen die dichtbij haar staan zoals je moeder, andere zus etc.

Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Bericht  mzcharlotte vr 5 apr 2013 - 18:53

Hebben jullie weleens aangegeven dat jullie je zorgen maken om de gezondheid van haar en haar vriend? En wat zegt ze daar dan op? Je kunt van daaruit misschien verder komen in een discussie dan "alleen maar" hulp aan te bieden in het huishouden.
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Marin vr 5 apr 2013 - 20:09

Ik vind gewoon dat je niet voor een ander kunt bepalen wat weg kan en wat niet. Natuurlijk, foldertjes enzo zullen niet nodig zijn en het gros kan vast weggegooid maar dat is niet aan Pippa om te bepalen. Ik zou zelf echt gewoon niemand in m'n huis moeten die alles wel even op gaat ruimen. Dan ben ik ten eerste alles kwijt daarna, ten tweede moeten ze gewoon met hun fikken van m'n spullen afblijven. Zelfs al is het je zus.

Zo'n actie als hen lekker weg sturen en dan zelf gaan opruimen, zou ik echt niet doen, echt niet. Komt alleen maar narigheid van. In overleg er naast staan en helpen opruimen of je zorgen uitspreken, vind ik al weer wat anders.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Paper Crown vr 5 apr 2013 - 20:57

Marin schreef:Ik vind gewoon dat je niet voor een ander kunt bepalen wat weg kan en wat niet. Natuurlijk, foldertjes enzo zullen niet nodig zijn en het gros kan vast weggegooid maar dat is niet aan Pippa om te bepalen. Ik zou zelf echt gewoon niemand in m'n huis moeten die alles wel even op gaat ruimen. Dan ben ik ten eerste alles kwijt daarna, ten tweede moeten ze gewoon met hun fikken van m'n spullen afblijven. Zelfs al is het je zus.

Zo'n actie als hen lekker weg sturen en dan zelf gaan opruimen, zou ik echt niet doen, echt niet. Komt alleen maar narigheid van. In overleg er naast staan en helpen opruimen of je zorgen uitspreken, vind ik al weer wat anders.

Ik neem aan dat er bij jouw geen pad vrijgemaakt hoeft te worden als iemand langskomt, Marin? Met alle respect maar in mijn ogen is er echt verschil in troep tot de vensterbank en wat stofwolkjes en kleding die op een bed ligt. Ik vind jouw situatie niet ernstig hoor, sterker nog, ik denk dat veel mensen zo'n huishouden als jij hebben - m.i. is dat dus 'normaal' maar als je zusje niet eens even 'mag' plassen bij je.. Hoe erg is het dan? Waar moeten ze dan op wachten? Tot 't vuil tot 't plafond reikt misschien. And ps. I am pretty sure dat haar zusje en vriend ook niets meer kunnen vinden. Als je zo'n teringzooi hebt dan weet je 't echt niet, hoor
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Bericht  Marin vr 5 apr 2013 - 21:15

Ik heb het nu ook niet over mij, maar over hoe ik me zou voelen in het geval van Pippa's zus. Of mijn huis nou torenhoog onder 't vuil ligt of niet, het zijn mijn spullen (in dit geval dus van Pippa's zus). Ik zou me echt heel erg gekrenkt voelen als m'n familie me het huis uitwerkt en schoon gaat maken. Hoe goed bedoeld ook. Dat zijn mijn spullen, daar moeten ze afblijven. In overleg, kan het nog wel, als ze die hulp wil accepteren, maar niet zo'n interventie, echt no way jose.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  TukTuk vr 5 apr 2013 - 21:30

Ik ben het wel eens met Marin, ik denk dat het vertrouwen enorm geschaad wordt als je je zus d'r huis uitwerkt en alles maar gaat opruimen zonder enig overleg etc. Ik zou me iig ook erg gekrenkt voelen en ook heel erg verraden.
Wel zou ik het gesprek met haar aan gaan, en er echt op aandringen dat ze hulp accepteert. En gewoon eens vragen of ze zelf weet hoe het komt etc, want door het op te ruimen los je het probleem niet op, alleen de gevolgen tijdelijk.. En dan is het na 2 maanden weer net zo erg. Misschien kan je anders eens kijken of ze hulp kan krijgen via bepaalde instanties? En dan meer gericht op het structureel aanpakken van het probleem / de oorzaak en niet zo zeer om de rommel op te ruimen.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Marin vr 5 apr 2013 - 21:36

Maar uiteindelijk was dat volgens mij ook niet Pippa's plan, dus dat is mooi. Dat zou ik dus ook in elk geval niet doen. Wat je wel kunt doen? Toch voorzichtig peilen of ze er voor openstaat dat je helpt en het dan samen doen misschien?
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  SoGood vr 5 apr 2013 - 21:58

Lastige situatie. Mijn vriend en ik zijn ook erg van schoon en opgeruimd en ik kan me voorstellen dat niet iedereen dat fijn vindt. Maar als ik zou zien dat mijn zus er echt een puinhoop van maakt. zou ik toch ingrijpen of iig mijn hulp aanbieden. Er is gewoon verschil tussen heel erg rommelig of gewoon super vies. Als er voedsel tussen schone kleding ligt, het toilet nooit schoon gemaakt wordt en je sowieso al niet eens bij het toilet kan komen dan is dat gewoon echt ongezond! Laat staan wat voor ongedierte dat met zich mee kan brengen. Heb even gemist in wat voor huis ze wonen, maar als zij bijvoorbeeld in een flat wonen kan dat ook nog eens overlast voor omwonenden met zich mee brengen.

Ik zou dit toch eens voorzichtig aankaarten bij je zus en haar vriend, dit is onleefbaar. Nu schaamt ze zich misschien, maar straks is ze je waarschijnlijk heel dankbaar.
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  SoGood vr 5 apr 2013 - 22:02

Ik kan niet typen, ik heb een hangover. Sorry.
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: