Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Veel vruchtwater

5 plaatsers

Ga naar beneden

Veel vruchtwater Empty Veel vruchtwater

Bericht  Blue flower vr 21 dec 2012 - 11:17

Ik wordt van de ene kant naar de andere kant gegooid met emoties en onzekerheid.

Een aantal weken geleden opende ik nog een topic over dat ik extreem weinig vruchtwater zou hebben, nu was ik van de week in het ziekenhuis en zit ik al aan de bovengrens van wat normaal is.... pfff ik wordt er gek van..

Kindje liep 2 weken voor op groei, maar daar maak ik me geen zorgen over, nu wist ik ook niet dat teveel vruchtwater risico's meebracht tot PC dat in het andere topic zei...

Mijn vraag is wie had dit ook en heeft jullie kindje er wat aan over gehouden?

Verder staat de kz vast, nog niet qua datum maar wel dat het niet natuurlijk zal kunnen, ik krijg ook longrijpers.. Ook zoiets wat ik absoluut niet weet wat het allemaal inhoudt. Er is een hoop info op me afgekomen en heb het allemaal laten bezinken en nu heb ik allemaal vragen haha. Want wat zijn longrijpers nou eigenlijk? Zijn dit hormomen? Hoe lang van te voren krijg je dat? kan het kwaad in de toekomst (je hoort nu zoveel over groeihormonen en daardoor niet vruchtbaar etc.)

Een zwangerschap neemt toch weer allerlei zorgen met zich mee zeg...
Blue flower
Blue flower
Prater
Prater

Aantal berichten : 1164
Punten : 1354
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Veel vruchtwater Empty Re: Veel vruchtwater

Bericht  Paper Crown vr 21 dec 2012 - 11:24

Als jouw babies maagje en blaasje gevuld zijn, zou ik me niet druk maken.
Ik had ook veel vruchtwater, niet vanaf 't begin maar zo rond 34 weken. Alles tussen 8cm en 24cm is normaal (aan water) alles erboven is te veel. Soms komt 't voor dat moeders met kindjes met down syndroom teveel vruchtwater hebben maar dat komt omdat sommige downkindjes slapjes zijn en slecht van 't vruchtwater drinken maar nog vaker is er gewoon niets aan de hand. Hoeveel teveel heb je? Hebben ze je meer info gegeven?
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Veel vruchtwater Empty Re: Veel vruchtwater

Bericht  Pompoen vr 21 dec 2012 - 11:25

Een kindje wat voorloopt op de groei en veel vruchtwater kan ook wijzen op zwangerschapssuiker, is dat al getest? Ook vertelde de echoscopiste mij dat als je veel snoept je baby dat meekrijgt, daarvan harder groeit maar ook meer gaat plassen waardoor je meer vruchtwater krijgt. Maar in hoeverre dat waar is weet ik niet hoor, die dame had sowieso erg mooie verhalen, dat ik moest praten met mijn kind over wat er allemaal gebeurde en dat ik het moest vertellen dat het welkom is ondanks alles enzo...

Anyway, mijn kindje loopt ongeveer een week voor op de groei en ik zit ook ruim in het vruchtwater, ze hebben suiker getest afgelopen week (omdat er suiker in mijn urine zat) maar daar kwam niets uit. Ik heb over 4 weken weer een echo en dan kijken ze er opnieuw naar, is het dan weer zo dan word opnieuw mijn suiker getest.
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Veel vruchtwater Empty Re: Veel vruchtwater

Bericht  Blue flower vr 21 dec 2012 - 11:43

Paper Crown schreef:Als jouw babies maagje en blaasje gevuld zijn, zou ik me niet druk maken.
Ik had ook veel vruchtwater, niet vanaf 't begin maar zo rond 34 weken. Alles tussen 8cm en 24cm is normaal (aan water) alles erboven is te veel. Soms komt 't voor dat moeders met kindjes met down syndroom teveel vruchtwater hebben maar dat komt omdat sommige downkindjes slapjes zijn en slecht van 't vruchtwater drinken maar nog vaker is er gewoon niets aan de hand. Hoeveel teveel heb je? Hebben ze je meer info gegeven?

Ja bij mijn zoontje had ik ook veel vruchtwater maar ook pas vanaf 34 weken. Nou ze zei dat ik aan de bovengrens van normaal zit meer niet eigenlijk, ze zei dat het wel extra in de gaten gehouden moest worden. Baby had ieder geval wel een bol buikje dus denk dat hij het wel goed heeft. Maar toch...

Pompoen schreef:Een kindje wat voorloopt op de groei en veel vruchtwater kan ook wijzen op zwangerschapssuiker, is dat al getest? Ook vertelde de echoscopiste mij dat als je veel snoept je baby dat meekrijgt, daarvan harder groeit maar ook meer gaat plassen waardoor je meer vruchtwater krijgt. Maar in hoeverre dat waar is weet ik niet hoor, die dame had sowieso erg mooie verhalen, dat ik moest praten met mijn kind over wat er allemaal gebeurde en dat ik het moest vertellen dat het welkom is ondanks alles enzo...

Anyway, mijn kindje loopt ongeveer een week voor op de groei en ik zit ook ruim in het vruchtwater, ze hebben suiker getest afgelopen week (omdat er suiker in mijn urine zat) maar daar kwam niets uit. Ik heb over 4 weken weer een echo en dan kijken ze er opnieuw naar, is het dan weer zo dan word opnieuw mijn suiker getest.

Ik heb diabetes dus daar hoef ik niet op getest worden Wink maar dan nog, er zijn deze zwangerschap zoveel dingen weer anders dan bij mijn zoontje... Mijn zoontje liep al vanaf week 20, 2 weken voor op groei en dit kindje bijvoorbeeld helemaal niet.
Blue flower
Blue flower
Prater
Prater

Aantal berichten : 1164
Punten : 1354
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Veel vruchtwater Empty Re: Veel vruchtwater

Bericht  Ella vr 21 dec 2012 - 21:33

Ik had bij 30 weken teveel vruchtwater en de baby liep toen ook voor op groei. Bij 34 weken was er van beide geen sprake meer.
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Veel vruchtwater Empty Re: Veel vruchtwater

Bericht  Gast vr 21 dec 2012 - 21:46

Ik heb ook longrijping gehad bij 25+6, zodat mijn kindjes meer kans hadden op overleven aangezien ze dachten dat ik zou bevallen. Door de kinderarts is toen verteld dat het de groei even kan stagneren, maar daar hebben ze geen last van gehad.
Longrijping werkt alleen op de longen, zijn vlg mij geen 'gewone' groeihormonen.

Ik had ook veel vruchtwater bij de ene, de ander had juist weinig en groeide ook minder snel, de "bovenste" was een echte diabetes baby qua groei en vruchtwater.
De vliezen van hem braken de perswee voor dat hij kwam, dat hebben ze geweten, assistent gyn stond te soppen in haar schoenen.

Ze hebben er trouwens niks aan overgehouden, zijn 2 gezonde jongens.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Veel vruchtwater Empty Re: Veel vruchtwater

Bericht  Wennes vr 21 dec 2012 - 22:11

Ik heb beide zwangerschappen longrijpingsspuiten gehad ivm dreigende vroeggeboorte. Bij B met 26 weken, bij D met 24 weken. Er was zelfs sprake dat ik bij D nog een keer die spuiten zou krijgen want dat zou mogen als je ze de eerste keer voor de 26 weken hebt gehad. Maar er zijn twijfel dat dit misschien wel kwaad kan voor de kleine als hij Wat ouder is, dus besloten dat we het maar 1x wilde.

Bij D had ik ook veel vruchtwater en hij liep met 20 weken al 2 weken voor op groei. Gecontroleerd op suiker, maar dat had ik niet. Vele vruchtwater is gebleven tot de bevalling. Tijdens een perswee kwam er een vloedgolf en de hele verloskamer was een zwembad geworden smile
Wennes
Wennes
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2097
Punten : 2455
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Veel vruchtwater Empty Re: Veel vruchtwater

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum