Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Trouwen: Binnenlocaties voor de foto's

+16
Printje
Ilovethe90s
missy.
Zonnetje
Ibbeltje
Suusie
Aziraphale
Tabbert
Sam
eigenwijs
Niekske
Fortissimo
Paper Crown
Rush
Marin
Capt'n Zero
20 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Trouwen: Binnenlocaties voor de foto's Empty Trouwen: Binnenlocaties voor de foto's

Bericht  Capt'n Zero di 2 apr 2013 - 22:16



Ik heb een vraag aan alle dames die gaan trouwen / getrouwd zijn (weet niet zeker of er al een topic van was) ;

Hebben jullie ook een binnen locatie geregeld voor jullie trouwfoto's en zo ja, waar gaan jullie dit doen?

Als bruidsfotograaf krijg je vaak de vraag of je nog locaties weet, maar de bruidsparen komen hier meestal pas op het laatste moment mee (logisch ook want je hoopt gewoon op mooi weer) en ik ben nu bezig met een lijst met locaties te maken om zo de bruidsparen zo goed mogelijk te kunnen helpen met het vinden van een (nood)locatie.
In veel provincies zijn natuurlijk botanische tuinen, vlindertuinen en andere kassen te vinden, maar bijvoorbeeld ook gemalen, molens, musea...

Hebben jullie nog tips voor mij? (en natuurlijk de andere bruidsfotografen en bruiden van dit forum)



Alvast bedankt !



Capt'n Zero
Capt'n Zero
Prater
Prater

Aantal berichten : 501
Punten : 495
Registratiedatum : 03-03-13
Woonplaats : Noord Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Trouwen: Binnenlocaties voor de foto's Empty Re: Trouwen: Binnenlocaties voor de foto's

Bericht  Marin di 2 apr 2013 - 22:24

Ha wat goed! Dat vind ik ook altijd lastig. In de regio gaat het nog wel, maar zeker in de regio van bruidsparen, tja.. Ik ken het daar überhaupt niet. Slim om een lijstje voor jezelf te maken.

Even vraagje: Zoek je echt gratis binnenlocaties? Soms moet je ook entreegeld betalen natuurlijk. Is voor de meeste bruidsparen geen probleem, maar wel handig om van te voren te weten, en dat moet ook geregeld worden. Net als dat soms ruimschoots van te voren toestemming geregeld moet worden.

Even nadenken hoor..

Wat ik heel leuk vond was de Euromast. Niet echt 'binnen-binnen' als je snapt wat ik bedoel, maar wel echt toffe foto locatie. Moest je van te voren ook even contact opnemen voor toestemming.

Cruqius natuurlijk, volgens mij kan je daar met toestemming foto's maken zonder het als hele locatie te boeken.

In Amsterdam heb ik eens een hele leuke shoot gehad in de foyer van een theater, was ook van te voren geregeld.

Zeg, mag je eigenlijk bij Sugar City naar binnen? Lijkt mij vette fotolocatie. Wel donker.

Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Trouwen: Binnenlocaties voor de foto's Empty Re: Trouwen: Binnenlocaties voor de foto's

Bericht  Rush di 2 apr 2013 - 22:31

Mijn neef en zijn vrouw hebben foto`s laten maken in een parkeergarage. Deze parkeergarage was net nieuw gebouwd en enkele dagen voor hun bruiloft geopend. Het resultaat is echt heel gaaf.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Trouwen: Binnenlocaties voor de foto's Empty Re: Trouwen: Binnenlocaties voor de foto's

Bericht  Capt'n Zero di 2 apr 2013 - 22:33

Sugar City is nog een grijs vlak. Je kunt het namelijk al huren als trouwlocatie, maar voor een fotoshoot moet je volgens mij een heleboel betalen.
Het wordt wel al gebruikt voor fotoshoots namelijk.


Entreegeld is vaak inderdaad ook nog iets, meestal hebben ze voor het bruidspaar wel speciale tarieven (officieel moet je ook betalen om op Elswout te komen, maar heb dat ook nog nooit iemand zien doen)


En ik ga de Euromast er bij zetten, goede tip!


Edit : @ Rush, dat is voor in een stad wel een goed alternatief! Ik ken wel een aantal garages die heel grappig/speciaal zijn, goede tip dus, thanx!
Capt'n Zero
Capt'n Zero
Prater
Prater

Aantal berichten : 501
Punten : 495
Registratiedatum : 03-03-13
Woonplaats : Noord Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Trouwen: Binnenlocaties voor de foto's Empty Re: Trouwen: Binnenlocaties voor de foto's

Bericht  Marin di 2 apr 2013 - 22:49

Hmm raar dat het allemaal nog niet echt duidelijk is met S.C. Ik vind het wel echt een te gekke locatie.

Misschien ook eens naar musea kijken? De hal en trap van het Groninger Museum zijn bijv. al zo bijzonder:

Trouwen: Binnenlocaties voor de foto's Images?q=tbn:ANd9GcQsJO02X55dRGdswGZKuain25XC7-9FMtsVSKJMGBeyNYDN0GI_Hw

Ik twijfel er niet over dat daar vaak verzoeken voor fotoshoots komen.

En zo kan ik wel meer musea bedenken waar het vast gaaf is om foto's te maken. Maar ongetwijfeld moet je daar dan ook entree betalen en misschien nog wel een foto-fee.

Ik wil hier dolgraag foto's maken als ik zelf ga trouwen, maar ik weet helemaal niet of het mag :P

Trouwen: Binnenlocaties voor de foto's Intothebigworld

(Bibliotheek van 't Teylers Museum in Haarlem).


Laatst heb ik ook een shoot gehad in een restaurant. Was ook gewoon heel erg leuk. Lekkere lichte tafelkleden en mooie aankleding. Bij het raam viel het licht heel mooi. Prima 'simpele' binnenlocatie.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Trouwen: Binnenlocaties voor de foto's Empty Re: Trouwen: Binnenlocaties voor de foto's

Bericht  Capt'n Zero di 2 apr 2013 - 22:55



Teylers Museum is open voor bruidsparen, dat weet ik 80% zeker.
Maar pin me er niet op vast dat die bieb ook kan... ik heb het ooit gevraagd toen ik er was en ze zeiden toen dat het kon, maar of dit nog zo is... (is al weer een poos geleden)


Ik ga sowieso eens achter S.C aan. Ik heb toen ik nog freelancer was ooit een kaartje gekregen van iemand die de sleutel misschien kon regelen. Even spitten of ik dat nog heb...
Capt'n Zero
Capt'n Zero
Prater
Prater

Aantal berichten : 501
Punten : 495
Registratiedatum : 03-03-13
Woonplaats : Noord Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Trouwen: Binnenlocaties voor de foto's Empty Re: Trouwen: Binnenlocaties voor de foto's

Bericht  Marin di 2 apr 2013 - 22:59

Ja S.C. lijkt me wel ideaal voor mensen bij jullie in de buurt als back up.

En je maakt me al zo blij met je 80%.

Mocht ik nog nieuwe binnenlocaties vinden, hoor je 't uiteraard van me. Ben benieuwd of iemand anders nog goede tips heeft!
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Trouwen: Binnenlocaties voor de foto's Empty Re: Trouwen: Binnenlocaties voor de foto's

Bericht  Paper Crown di 2 apr 2013 - 23:14

Paleis op de Dam.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Trouwen: Binnenlocaties voor de foto's Empty Re: Trouwen: Binnenlocaties voor de foto's

Bericht  Gast wo 3 apr 2013 - 1:55

Iets minder geijkt maar het Loyd hotel in Amsterdam heeft super toffe kamers, bijvoorbeeld één met schommel!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Trouwen: Binnenlocaties voor de foto's Empty Re: Trouwen: Binnenlocaties voor de foto's

Bericht  Fortissimo wo 3 apr 2013 - 2:02

Een fotograaf die ik zelf helemaal geweldig vindt, heeft foto's gemaakt in het Fries Museum
Trouwen: Binnenlocaties voor de foto's Bruidsfotografie-friesland-27

Trouwen: Binnenlocaties voor de foto's Bruidsfotografie-friesland-0001+%252819%2529
Het was toen nog niet opgeleverd, dus geen idee hoe het er nu uit ziet. Foto is zelf niet echt mijn smaak, maar het idee wel grappig.


Ik snuuster nog even verder op zijn blog! Haha.
Fortissimo
Fortissimo
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2466
Punten : 2458
Registratiedatum : 05-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Trouwen: Binnenlocaties voor de foto's Empty Re: Trouwen: Binnenlocaties voor de foto's

Bericht  Gast wo 3 apr 2013 - 2:03

Ik vind die foto rechtsboven echt heel tof Fortissimo!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Trouwen: Binnenlocaties voor de foto's Empty Re: Trouwen: Binnenlocaties voor de foto's

Bericht  Capt'n Zero wo 3 apr 2013 - 2:58


Dat is wel erg mooi, zo'n hele lichte ruimte! Maar dat vind je helaas niet overal inderdaad. Is ook erg smaak gebonden, ik hou er wel van (al ligt het niet echt in de lijn van mijn werk)
Capt'n Zero
Capt'n Zero
Prater
Prater

Aantal berichten : 501
Punten : 495
Registratiedatum : 03-03-13
Woonplaats : Noord Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Trouwen: Binnenlocaties voor de foto's Empty Re: Trouwen: Binnenlocaties voor de foto's

Bericht  Gast wo 3 apr 2013 - 3:15

Hahaha jouw onderschrift Capt'n Zero!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Trouwen: Binnenlocaties voor de foto's Empty Re: Trouwen: Binnenlocaties voor de foto's

Bericht  Marin wo 3 apr 2013 - 4:00

Misschien is de http://www.lichtfabriek.nl/ ook wat?
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Trouwen: Binnenlocaties voor de foto's Empty Re: Trouwen: Binnenlocaties voor de foto's

Bericht  Gast wo 3 apr 2013 - 4:12

De lichtfabriek is zonder aankleding bijna urbex hahaha! Maar wel een toffe locatie. Ik heb er slechte herinneringen aan maar je kunt er wel vette foto's maken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Trouwen: Binnenlocaties voor de foto's Empty Re: Trouwen: Binnenlocaties voor de foto's

Bericht  Marin wo 3 apr 2013 - 4:13

Hahaha, leuk he. Ik vind het wel een hele leuke locatie (maar wel lastig fotograferen met dat licht), ben zelf nooit zo'n fan van al dat gekleurde licht op zich. Jammer dat jij geen leuke ervaring hebt daar Sad
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Trouwen: Binnenlocaties voor de foto's Empty Re: Trouwen: Binnenlocaties voor de foto's

Bericht  Capt'n Zero wo 3 apr 2013 - 5:00



Oh ja, dat doet bij mij ook weer hele oude herinneringen opwaaien. Lichtfabriek... in het niemandsland. Ik had daar wel eens schoolfeesten, maar kan me daar echt zeer weinig van herinneren. Heeft geen indruk gemaakt blijkbaar...

Maar ik zoek wel in die richting ook natuurlijk. Ik zou zelf altijd nog graag de Ruïne van Brederode willen fotograferen / gebruiken, maar als het echt heel hard plenst dan is dat ook te open ben ik bang.
Capt'n Zero
Capt'n Zero
Prater
Prater

Aantal berichten : 501
Punten : 495
Registratiedatum : 03-03-13
Woonplaats : Noord Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Trouwen: Binnenlocaties voor de foto's Empty Re: Trouwen: Binnenlocaties voor de foto's

Bericht  Niekske wo 3 apr 2013 - 8:10

In Eindhoven is een industriegebied waar nog veel oude fabrieken van Philips staan, die dienen nu als kantoren, appartementen, restaurants, skate-baan, café... er zijn echt hele gave gebouwen bij. Ik heb twee vriendinnen die daar hun trouwfoto's hebben gemaakt, zijn echt super gaaf!
Niekske
Niekske
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2053
Punten : 2605
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Trouwen: Binnenlocaties voor de foto's Empty Re: Trouwen: Binnenlocaties voor de foto's

Bericht  eigenwijs wo 3 apr 2013 - 8:34

Rush schreef:Mijn neef en zijn vrouw hebben foto`s laten maken in een parkeergarage. Deze parkeergarage was net nieuw gebouwd en enkele dagen voor hun bruiloft geopend. Het resultaat is echt heel gaaf.

begint die vrouw dr naam toevallig met een j en eindigd op e? smile
eigenwijs
eigenwijs
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 405
Punten : 420
Registratiedatum : 20-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Trouwen: Binnenlocaties voor de foto's Empty Re: Trouwen: Binnenlocaties voor de foto's

Bericht  Sam wo 3 apr 2013 - 8:54

Niekske schreef:In Eindhoven is een industriegebied waar nog veel oude fabrieken van Philips staan, die dienen nu als kantoren, appartementen, restaurants, skate-baan, café... er zijn echt hele gave gebouwen bij. Ik heb twee vriendinnen die daar hun trouwfoto's hebben gemaakt, zijn echt super gaaf!

Leuk idee!
Sam
Sam
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2486
Punten : 2565
Registratiedatum : 12-08-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Trouwen: Binnenlocaties voor de foto's Empty Re: Trouwen: Binnenlocaties voor de foto's

Bericht  Sam wo 3 apr 2013 - 8:55

Hier is ook een hele gave woonwinkel waar je binnen foto's kunt maken.
Sam
Sam
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2486
Punten : 2565
Registratiedatum : 12-08-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Trouwen: Binnenlocaties voor de foto's Empty Re: Trouwen: Binnenlocaties voor de foto's

Bericht  Rush wo 3 apr 2013 - 8:55

eigenwijs schreef:
Rush schreef:Mijn neef en zijn vrouw hebben foto`s laten maken in een parkeergarage. Deze parkeergarage was net nieuw gebouwd en enkele dagen voor hun bruiloft geopend. Het resultaat is echt heel gaaf.

begint die vrouw dr naam toevallig met een j en eindigd op e? Trouwen: Binnenlocaties voor de foto's 561177
Nee helaas, haha!
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Trouwen: Binnenlocaties voor de foto's Empty Re: Trouwen: Binnenlocaties voor de foto's

Bericht  Tabbert wo 3 apr 2013 - 20:44

http://www.google.nl/imgres?hl=nl&sa=X&biw=1080&bih=664&tbm=isch&tbnid=_22sTplWLZ7m6M:&imgrefurl=http://www.trouwshop.com/_forum/printer_friendly_posts.asp%3FTID%3D31546&docid=KfkSWRgq7DnOsM&itg=1&imgurl=http://www.trouwshop.com/images/upload/20070811_233637_Afbeelding_251a.jpg&w=336&h=448&ei=ii5dUfefAtHI0AWJ1YEo&zoom=1&ved=1t:3588,r:12,s:0,i:118&iact=rc&dur=2060&page=1&tbnh=194&tbnw=136&start=0&ndsp=14&tx=82&ty=60


Ik zou zo'n foto wel willen in de lift Very Happy
Tabbert
Tabbert
Prater
Prater

Aantal berichten : 979
Punten : 996
Registratiedatum : 10-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Trouwen: Binnenlocaties voor de foto's Empty Re: Trouwen: Binnenlocaties voor de foto's

Bericht  Aziraphale wo 3 apr 2013 - 21:55

Mijn buren hebben vroeger hele gave trouwfotos gemaakt op station Rotterdam Blaak; bij die gekleurde pilaren.
Aziraphale
Aziraphale
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Trouwen: Binnenlocaties voor de foto's Empty Re: Trouwen: Binnenlocaties voor de foto's

Bericht  Suusie do 4 apr 2013 - 7:16

Harrison schreef:De lichtfabriek is zonder aankleding bijna urbex hahaha! Maar wel een toffe locatie. Ik heb er slechte herinneringen aan maar je kunt er wel vette foto's maken.
Hoezo slechte herinneringen?
Suusie
Suusie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 192
Punten : 202
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Amsterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Trouwen: Binnenlocaties voor de foto's Empty Re: Trouwen: Binnenlocaties voor de foto's

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum