Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

PCOS

+23
Aagje!
SoGood
Tiara
Happydobby
Stokstaartje
Luce
mzcharlotte
Amber-
Taeda
Pruim
Fearie
*Lookie*
Twellie
Earane
Marin
Joli86
Annie24
Muppetje
myloon
mouette
Snoes
Thunder
Samantha
27 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

PCOS Empty PCOS

Bericht  mouette di 22 jan 2013 - 5:58

Zijn er hier meiden met PCOS?

Wij zijn sinds ruim een jaar bezig voor een kindje, tot op heden zonder resultaat. Recent heb ik de stap naar de huisarts gezet, en waar ik zelf al bang voor was lijkt nu door de bloeduitslagen bevestigd te worden: ik heb waarschijnlijk PCOS.

Gezien het feit dat mijn cyclus sinds het stoppen van de pil altijd langer dan 40 dagen is geweest had ik zelf al wel sterk het vermoeden, maar het komt toch wel hard aan dat we zonder hulp waarschijnlijk geen kinderen gaan krijgen.

Vrijdag kan ik de verwijsbrief voor de fertiliteitspoli ophalen. Heeft iemand ervaring met het vervolgtraject en wil iemand daar wat over vertellen? Of misschien iemand met een opbeurend verhaal? Ik merk dat ik er echt door van slag ben... :nopompom:
mouette
mouette
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 311
Punten : 315
Registratiedatum : 31-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

PCOS Empty Re: PCOS

Bericht  Samantha di 22 jan 2013 - 6:10

Er zijn zat meiden met PCOS op dit forum. In het 2012 topic zitten er een aantal en in het niet zo vlot zwanger worden topic ook. Ik heb zelf ook PCOS. Ik snap dat je het nu allemaal niet zo rooskleurig inziet. Het is ook even schrikken. De meeste meiden met PCOS worden zwanger met behulp van clomid. Andere moeten verder de mmm in. Ik zit inmiddels aan de hormoon spuiten en met behulp van die spuiten heb ik nu eisprongen. Ik ben namelijk resistent voor clomid. De hormoonspuiten slaan goed aan en nu heb ik echt een kans.
Houd de moed er dus in, je zit niet meteen aan ivf/icsi vast, of bent meteen uitbehandeld.
Samantha
Samantha
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 194
Punten : 208
Registratiedatum : 09-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

PCOS Empty Re: PCOS

Bericht  myloon di 22 jan 2013 - 6:19

Ik heb ook Pcos en zit momenteel midden in de medische molen.
Voordat je helemaal in de medische molen komt zullen ze ook jouw vriend/ man testen waarschijnlijk.
Aan de hand daarvan en jouw pco zullen ze een behandeling voor je bedanken.

Zo ging het bij mij.
Na een intake gesprek en het onderzoek van de zwemmers van mijn man heb ik 5 rondes gehad met clomid dit is een hormon in tablet vorm die je 5 dagen slikt.
Ze kunnen dit in verschillende hoeveelheden geven. Hiervan heb ik 1 keer een eisprong gehad zonder resultaat.

Daarna ben ik overgegaan op puregon, dit is een medicijn die je zelf spuit in been of buik.
Nadat je een menstruatie hebt gehad, wat kan worden ontrekt via primolut of een ander medicijn begin je op cyclusdag 3 met spuiten. De eerste ronde ben ik begonnen met 50 eenheden, langzaam werd deze in de cyclus verhoogt tot er een ei groei te zien was. Dit was bij mij met 100 eenheden.
Daarna heb ik pregnyl gezet en is mijn ei gesprongen. De eerste ronde was ik direct zwanger maar helaas een miskraam.

Nu ben ik met de tweede ronde bezig. Begonnen deze ronde met 75 eenheden. Vorige week had ik goede groei, na een paar dagen 100 eenheden gespoten te hebben, maar helaas nadat mijn moeder is overleden bleek dat alles was stil blijven staan. Maandag was er van groei niets meer te zien. Waarschijnlijk door de stress en spanning.
Nu spuit ik nog steeds 100 eenheden en dan zullen we het donderdag wel weer zien wat het nu doet.

Ik hoop dat ik je een beetje heb kunnen helpen met mijn verhaal.
Als er vragen zijn stel ze gerust!
Maak je nog maar niet te veel zorgen, ze kunnen zoveel doen voor je, de weg is nog erg lang en hoogst waarschijnlijk positief aan het einde.

Ik heb er zelf in ieder geval veel vertrouwen in! Zeker nu ik een keer zwanger ben geweest.
myloon
myloon
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 311
Punten : 319
Registratiedatum : 13-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

PCOS Empty Re: PCOS

Bericht  Thunder di 22 jan 2013 - 6:22

Ik heb ook pcos.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

PCOS Empty Re: PCOS

Bericht  Snoes di 22 jan 2013 - 6:24

Ik heb ook PCO, ben ook het hele medische traject ingegaan en uiteindelijk zwanger geworden.

Het eerste wat ze zullen doen is (vermoedelijk) een zaadonderzoek bij je man om te kijken of bij hem alles wel in orde is. Bij ons in het ziekenhuis begonnen ze daarna met Clomid. Bij mij werkt Clomid niet, ik heb 50 mg, 100 mg en 150 mg gehad, maar geen van allen gaven een eisprong bij mij. Uiteindelijk ben ik vorig jaar 24 januari geopereerd (ovariële drilling) en op 11 april had ik een positieve zwangerschapstest.

1 december is ons zoontje geboren, dus hier zeker een succesverhaal. De ziekenhuisbezoeken waren niet altijd even leuk, maar ik wist waar ik het voor deed en dat was voor mij het belangrijkste.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

PCOS Empty Re: PCOS

Bericht  mouette di 22 jan 2013 - 6:24

Samantha, bedankt voor je uitgebreide reactie! Als ik lees over hormoonspuiten klinkt dat nog zo als een ver-van-mijn-bed show, maar ik denk (hoop?) dat je daar ook wel in mee groeit? Ik zal zo ook eens kijken in het moeilijk zwanger worden topic, een beetje lotgenotencontact is wel fijn denk ik!
Voor jou iig heel veel sterkte met de behandelingen en dat het maar mag leiden tot een goed resultaat!
mouette
mouette
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 311
Punten : 315
Registratiedatum : 31-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

PCOS Empty Re: PCOS

Bericht  mouette di 22 jan 2013 - 6:33

Myloon, heel erg bedankt voor je uitgebreide reactie. Jullie hebben er al een heel traject op zitten zeg, goed om te lezen dat je wel veel vertrouwen hebt in de goede afloop! Dat geeft mij ook weer een beetje moed smile Ik hoop voor je dat het snel weer raak is.
Mag ik vragen hoe lang jullie nu bezig zijn sinds je bij de gyn terecht bent gekomen?

En Snoes, dat is met recht een successtory! Very Happy
mouette
mouette
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 311
Punten : 315
Registratiedatum : 31-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

PCOS Empty Re: PCOS

Bericht  mouette di 22 jan 2013 - 6:35

Oh ik typ trouwens op m'n smartphone dus als ik een beetje kort door de bocht lijk ligt het daar aan Wink
mouette
mouette
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 311
Punten : 315
Registratiedatum : 31-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

PCOS Empty Re: PCOS

Bericht  myloon di 22 jan 2013 - 6:40

mouette schreef:Myloon, heel erg bedankt voor je uitgebreide reactie. Jullie hebben er al een heel traject op zitten zeg, goed om te lezen dat je wel veel vertrouwen hebt in de goede afloop! Dat geeft mij ook weer een beetje moed smile Ik hoop voor je dat het snel weer raak is.
Mag ik vragen hoe lang jullie nu bezig zijn sinds je bij de gyn terecht bent gekomen?

En Snoes, dat is met recht een successtory! Very Happy

Niets te danken hoor, als we elkaar zo kunnen helpen!
Vanaf Februari vorig jaar zitten we in de medische molen zoals ik het zelf altijd noem.
In die tijd dus 5 rondes clomid en nu 2 rondes puregon gehad.

Hier zit een korte stop van vakantie tussen en een langere stop (1,5 maand) na mijn miskraam.
myloon
myloon
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 311
Punten : 319
Registratiedatum : 13-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

PCOS Empty Re: PCOS

Bericht  mouette di 22 jan 2013 - 6:53

@ myloon, dus nu zijn jullie bijna een jaar verder. Pff merk dat ik dat toch wel heel heftig vind als ik dat zo hoor. Maar zelf lijk je er wel rustig onder en vol vertrouwen. Ik hoop dat jullie geduld snel beloond wordt!
mouette
mouette
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 311
Punten : 315
Registratiedatum : 31-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

PCOS Empty Re: PCOS

Bericht  Samantha di 22 jan 2013 - 7:14

mouette schreef:Samantha, bedankt voor je uitgebreide reactie! Als ik lees over hormoonspuiten klinkt dat nog zo als een ver-van-mijn-bed show, maar ik denk (hoop?) dat je daar ook wel in mee groeit? Ik zal zo ook eens kijken in het moeilijk zwanger worden topic, een beetje lotgenotencontact is wel fijn denk ik!
Voor jou iig heel veel sterkte met de behandelingen en dat het maar mag leiden tot een goed resultaat!

Ik zelf groei er gewoon in mee inderdaad. Met mijn werk hoef ik ook geen afspraken te maken wat betreft ziekenhuis bezoeken. Weinig mensen weten er dus vanaf en niemand heeft er last van. Uiteindelijk zal het bij mij wel goed komen, ik blijf positief! Ga het een en het ander rustig googlelen en lees een beetje over de horrorverhalen heen. Succes!
Samantha
Samantha
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 194
Punten : 208
Registratiedatum : 09-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

PCOS Empty Re: PCOS

Bericht  Muppetje di 22 jan 2013 - 7:24

Hier ook iemand met PCO.

Na alle onderzoeken begonnen met Clomid 50 mg. Dit deed niets, ronde erna met 100mg was ik meteen zwanger. Dit werd helaas een miskraam. De ronde erna weer gelijk zwanger. Het resultaat was een prachtige zoon die nu heerlijk ligt te drinken en bijna klaar is om zijn bedje in ge gaan I love you

Muppetje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

PCOS Empty Re: PCOS

Bericht  Thunder di 22 jan 2013 - 7:33

Bij mij duurde het 14 maanden.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

PCOS Empty Re: PCOS

Bericht  Annie24 di 22 jan 2013 - 7:38

Hier ook PCOS. Mijn 1e cyclus was 114 dagen, mijn 2e cyclus was de 70 dagen voorbij en toen kwam ik bij de gynaecoloog. Op 31-12-2009 had ik mijn eerste afspraak. We kregen wat vragen van de gynaecoloog, ik een inwendig onderzoek + bloedonderzoek en mijn vriend moest zijn zaad inleveren. Op 30-1-2010 hadden we de terugkomafspraak om alle uitslagen en vervolgstappen te bespreken. Het zaad van mijn vriend was goed, maar ik bleek PCOS te hebben. Dat was bij de 1e afspraak ook al uit het inwendig onderzoek gekomen, maar het bloedonderzoek bevestigde dat. Alsof het zo had moeten zijn was ik op 29-1-2010 ongesteld geworden na 115 dagen, dus ik kon direct met clomid 50mg beginnen.
Op dag 10,12,14,16,18,20,22 moest ik voor een echo komen de 1e ronde. Ik bleek pas een eisprong te hebben rond dag 21, vandaar zolang Wink
Mijn lf bleek erg kort te zijn, waardoor ik alsnog op een cyclus van 29 uitkwam. Helaas werd ik ongesteld.

Ronde 2 met clomid hetzelfde verhaal, alleen begon ik op dag 14 met echo's ivm mijn laten eisprong. Helaas niet zwanger.
Ronde 3 hebben we niet goed benut omdat ik niet goed in mijn vel zat.
Ronde 4 zijn we er weer voor gegaan en ik was zwanger.

Uiteindelijk dus gewoon heel snel en gelukkig door alleen clomid gebruik en geen verdere stappen.
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

PCOS Empty Re: PCOS

Bericht  Joli86 di 22 jan 2013 - 7:40

Ook ik heb PCO, en zit nu net in de eerste ronde van de medische molen met 50mg clomid.
Joli86
Joli86
Prater
Prater

Aantal berichten : 1384
Punten : 1463
Registratiedatum : 06-12-10
Woonplaats : N Brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

PCOS Empty Re: PCOS

Bericht  Marin di 22 jan 2013 - 8:06

Ik heb het niet (niet dat ik weet althans), maar wil je gewoon even een knuffel geven. hug
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

PCOS Empty Re: PCOS

Bericht  Earane di 22 jan 2013 - 8:07

Ik heb ook PCOS. Dat vermoeden had ik al voordat ik zwanger wilde worden omdat ik maar een paar keer per jaar ongesteld werd. Toen we bezig waren, werd mijn cyclus steeds langer. Na 9 maanden al contact opgenomen met de huisarts en gelijk doorverwezen naar de gynaecoloog. Ik zat toen op dag 130... Ik ben dmv Clomid 100 mg en een pregnylspuit om de eisprong op te wekken zwanger geraakt. Eigenlijk vrij snel ook. Er zijn genoeg meiden met PCO die zwanger raken met Clomid, al snap ik wel dat je bent geschrokken.
Earane
Earane
Prater
Prater

Aantal berichten : 780
Punten : 813
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

PCOS Empty Re: PCOS

Bericht  Twellie di 22 jan 2013 - 11:32

Ik heb het ook maar ben meerdere malen op de normale manier zwanger geworden.

Mijn cyclus wordt vrij regelmatig als ik zo min mogelijk koolhydraten eet.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

PCOS Empty Re: PCOS

Bericht  mouette di 22 jan 2013 - 11:41

Hoi meiden,

Bedankt voor alle lieve reacties, dat doet me goed! Het nieuws is hier een beetje geland en ik heb gelijk maar online een afspraak gemaakt bij de fertiliteitspoli, dan kan ik daar ook niet langer tegenop zien Wink. Verder heb ik net even goed uitgehuild bij mijn vriend, dus dat heeft ook wel erg opgelucht!

Fijn om jullie verhalen te lezen, dat geeft me wel een beetje houvast hoe zo'n traject kan gaan, hoewel ik natuurlijk begrijp dat geen mens hetzelfde is en je het eigenlijk gewoon moet ervaren om te weten hoe het bij jou gaat. Fijn ook om te lezen dat sommige meiden m.b.v. clomid eigenlijk behoorlijk snel zwanger zijn geraakt en dat ook als dat niet blijkt te werken er nog genoeg opties zijn!

Ik heb soms de neiging om heel ver vooruit te willen denken waarbij dan allerlei (ramp)scenario's door mijn hoofd spoken, maar ben nu weer een stukje rustiger en we zullen het toch gewoon stap voor stap moeten bekijken en een beetje op ons af moeten laten komen.


Ik heb nog wel een vraagje voor de ervaringsdeskundigen: hebben jullie mensen in vertrouwen genomen? Tot nu toe heb ik niemand verteld dat ik probeer zwanger te worden, maar ik heb het gevoel dat het misschien toch wel handig is om nu we dit traject in gaan hier met een paar mensen over te kunnen praten..
mouette
mouette
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 311
Punten : 315
Registratiedatum : 31-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

PCOS Empty Re: PCOS

Bericht  myloon wo 23 jan 2013 - 0:00

Ik ben een open boek, bij mij weten veel mensen het.
Aan de ene kant soms moeilijk.. aan de andere kant heel fijn om er met mensen over te kunnen praten!

Nu zit ik namelijk even in een moeilijke periode, ook nog midden in de ronde. Mijn eerste gevoel was om deze ronde af te breken en even rust zeg maar, maar met veel mensen waarmee ik gepraat heb adviseerde toch om door te gaan.
De keus was bij mij en mijn man, we hebben besloten om toch door te gaan.

Dit was ook wat mijn moeder het liefste had gewild!
myloon
myloon
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 311
Punten : 319
Registratiedatum : 13-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

PCOS Empty Re: PCOS

Bericht  Annie24 wo 23 jan 2013 - 0:27

Ik heb het aan mijn directe leidinggevende en mijn directe collega's (8stuks) verteld vanaf het moment dat ik met de clomid begon en dus voor echo's naar het ziekenhuis moest. Ik werk fulltime, dus kon het niet buiten werktijd plannen en vond het wel zo fijn als iedereen wist waar ik heen ging.
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

PCOS Empty Re: PCOS

Bericht  myloon wo 23 jan 2013 - 0:47

Snoes schreef:Ik heb ook PCO, ben ook het hele medische traject ingegaan en uiteindelijk zwanger geworden.

Het eerste wat ze zullen doen is (vermoedelijk) een zaadonderzoek bij je man om te kijken of bij hem alles wel in orde is. Bij ons in het ziekenhuis begonnen ze daarna met Clomid. Bij mij werkt Clomid niet, ik heb 50 mg, 100 mg en 150 mg gehad, maar geen van allen gaven een eisprong bij mij. Uiteindelijk ben ik vorig jaar 24 januari geopereerd (ovariële drilling) en op 11 april had ik een positieve zwangerschapstest.

1 december is ons zoontje geboren, dus hier zeker een succesverhaal. De ziekenhuisbezoeken waren niet altijd even leuk, maar ik wist waar ik het voor deed en dat was voor mij het belangrijkste.

Die operatie die jij noemt staat ook wel bekend als Leo toch?
Bij mij waren er 2 optie's na de clomid of de operatie of beginnen met spuiten van puregon.
Mijn gynaecoloog adviseerde mij te beginnen met spuiten omdat ik licht overgewicht had. Voor de operatie zou ik eerst 10% moeten afvallen om eventuele complicaties te voorkomen.

Nu ben ik inmiddels meer dan die 10 % kwijt, maar de eerste ronde puregon was positief geëindigd, nouja de miskraam dus niet. Maar het heeft zich wel uitgewezen dat dit werkt.
Wel heb ik na deze ronde mocht dit niet lukken weer een gesprek over de operatie.

Het is wel fijn om te lezen dat de operatie voor jou zo positief is afgelopen!
myloon
myloon
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 311
Punten : 319
Registratiedatum : 13-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

PCOS Empty Re: PCOS

Bericht  *Lookie* wo 23 jan 2013 - 1:06

Ik heb ook PCO. Na alle onderzoeken kreeg ik ook Clomid. Eerste ronde 50 sloeg niet aan, toen een ronde 100: sloeg wel aan maar niet zwanger. Derde ronde (weer 100) was ik zwanger. Dus uiteindelijk best snel. In het jaar dat we gewoon 'probeerden' ben ik maar 1 keer ongesteld geweest, pas 8 maanden na het stoppen met de pil.

Succes en sterkte met jouw behandelingen straks. Het is heel spannend en altijd weer afwachten hoe eea aanslaat..
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

PCOS Empty Re: PCOS

Bericht  mouette wo 23 jan 2013 - 10:14

Dank jullie wel voor de reacties weer! Hier ga ik het ook met een aantal mensen delen heb ik besloten. In ieder geval ook met mijn moeder, met haar bespreek ik normaal gesproken eigenlijk alles en het voelt niet echt goed om hier niet over te kunnen praten.

Lookie, fijn dat het bij jullie toch betrekkelijk snel raak was! Ik heb het afgelopen jaar wel iets vaker een 'menstruatie' gehad, met cycli variërend van 40 tot 90 dagen. Maar de kans is klein dat ik daar ooit wen eisprong bij heb gehad, aldus de huisarts.

Ben inmiddels ook wel 'blij' met mijn doorverwijzing, nu gaat er in elk geval wat in gang gezet worden en komt een zwangerschap daarmee toch een stapje dichterbij!
mouette
mouette
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 311
Punten : 315
Registratiedatum : 31-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

PCOS Empty Re: PCOS

Bericht  mouette wo 23 jan 2013 - 10:16

@ myloon: ook in dit topic nogmaals gecondoleerd met het verlies van je moeder.. Wat vreselijk om haar te moeten missen. hug
mouette
mouette
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 311
Punten : 315
Registratiedatum : 31-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

PCOS Empty Re: PCOS

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum