Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

pcos

+9
Puzzle
Muppetje
Marin
moepie
Snoes
Annie24
Filoria
PapillonRose
mangomeisje
13 plaatsers

Ga naar beneden

pcos Empty pcos

Bericht  mangomeisje zo 13 mei 2012 - 6:47

Hoi!

Ik lees hier heel vaak mee, maar plaats bijna nooit iets, maar nu wil ik dan toch iets kwijt Very Happy

Ik weet sinds 3 weken dat ik pcos heb, en ik moet ook gaan afvallen, voordat we verder kunnen met behandelingen, om zwanger te worden. Nu zoek ik meer meiden die met t zelfde zitten, misschien kunnen we elkaar helpen en steunen met afvallen, en tijdens de behandelingen!

Ik kon verder hier op t forum niks vinden over pcos, dus misschien dat er al een topic over is...

Wie herkent dit en wil hier aan meedoen?!

mangomeisje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 13
Punten : 26
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

pcos Empty Re: pcos

Bericht  Gast zo 13 mei 2012 - 6:54

er is een topic voor meiden bij wie het zwanger worden moeilijk gaat, daar zitten ook meiden met pcos, misschien is het wat voor je om daar mee te schrijven?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

pcos Empty Re: pcos

Bericht  PapillonRose zo 13 mei 2012 - 6:56

Ik heb het ook, maar zit verder niet in dezelfde situatie. Zo heeft het bij mij niets te maken met overgewicht (heb een normaal gewicht / bmi) en ben ik op het moment niet bezig met zwanger worden. Toch wil ik je wel even succes wensen!
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

pcos Empty Re: pcos

Bericht  Filoria zo 13 mei 2012 - 6:58

In de jaren dat ik hier meeschrijf heb ik aardig wat meiden met PCOS toch zwanger zien worden! Volgens mij zijn er heel wat die allang niet meer in dat topic zitten, maar in de mamatopics.

Dat moet hoop geven Very Happy

Maar veel sterkte hiermee meid. Ik hoop dat het allemaal mee gaat vallen voor je.
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

pcos Empty Re: pcos

Bericht  mangomeisje zo 13 mei 2012 - 7:03

oke, staat dus wel iets over in een ander topic, zijn alleen al zoveel pagina's, ppff..haha...

thanx voor de lieve reacties!

mangomeisje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 13
Punten : 26
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

pcos Empty Re: pcos

Bericht  Annie24 zo 13 mei 2012 - 8:06

Filoria schreef:In de jaren dat ik hier meeschrijf heb ik aardig wat meiden met PCOS toch zwanger zien worden! Volgens mij zijn er heel wat die allang niet meer in dat topic zitten, maar in de mamatopics.

Dat moet hoop geven Very Happy

Maar veel sterkte hiermee meid. Ik hoop dat het allemaal mee gaat vallen voor je.

+1

Hier een mama met pcos. Had geen overgewicht, maar wel pcos. Inmiddels met hulp van Clomid mama van een heerlijk ventje I love you
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

pcos Empty Re: pcos

Bericht  Snoes zo 13 mei 2012 - 9:20

En hier een zwangere met PCO.

Ik had geen overgewicht, een normaal BMI zelfs. Hormoonbehandelingen gehad die niet hielpen, daarna geopereerd geweest, weer hormonen en daarna ben ik zwanger geworden!

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

pcos Empty Re: pcos

Bericht  moepie zo 13 mei 2012 - 19:15

Hier ook een mama met pcos. Inmiddels hebben we een dochter en ben ik zwanger van de tweede.
Bij de eerste met met de tweede ronde clomid zwanger. Bij deze duurde het helaas wat langer en had ik ook een kijkoperatie nodig. De ronde daarna was ik wel gelijk zwanger.

heel veel succes!!
moepie
moepie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1536
Punten : 1569
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

pcos Empty Re: pcos

Bericht  Marin ma 14 mei 2012 - 3:52

Mag ik aan jullie vragen hoe jullie er achter zijn gekomen dat je PCOS hebt, welke symptomen je had? Wilde je op dat moment al zwanger worden en duurde dat lang, waardoor je onderzoeken in bent gegaan? Of waren er eerder al aanwijzingen dat je het had en wist je het al voordat je zwanger wilde raken?
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

pcos Empty Re: pcos

Bericht  Muppetje ma 14 mei 2012 - 4:23

Hier ook een zwangere met PCOS, bij mij hielpen de hormonen wel.

Marin, bij mij kwamen ze erachter omdat ik niet meer ongesteld werd. 150 dagen heeft die cyclus geduurd, uiteindelijk is mijn menstruatie opgewekt. Als ze dat niet hadden gedaan had het waarschijnlijk nog véél langer geduurd

Muppetje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

pcos Empty Re: pcos

Bericht  Puzzle ma 14 mei 2012 - 4:45

En nog een....
Ook geen overgewicht, maar met behulp van clomid de 2e ronde zwanger geraakt!

Succes!

@Marin, Ook bij mij kwamen ze er achter bij verder onderzoek door gyn. Werd na het stoppen met de pil ook (bijna) niet ongesteld.
Puzzle
Puzzle
Prater
Prater

Aantal berichten : 524
Punten : 526
Registratiedatum : 18-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

pcos Empty Re: pcos

Bericht  Marin ma 14 mei 2012 - 4:49

Dank jullie voor je antwoorden. M'n zus heeft vandaag uitslag gekregen dat ze PCOS heeft en is daar helemaal verdrietig van. Ik vertelde haar al van de vele positieve verhalen hier met clomid, dus dat is fijn. Maar we zijn allebei DES-kleindochters (waar de effecten nog niet erg bekend van zijn), en omdat ik ook dezelfde symptomen heb, ga ik me binnenkort ook laten onderzoeken bij de gynaecoloog. Als je het dan al van te voren weet, kan je waarschijnlijk direct aan de Clomid zodra je ooit zwanger wilt worden, en hoef je gelukkig niet eerst die onzekere periode van niet-lukken door. Maar eng is het wel, ik ben heel erg bang dat ik het dus ook heb. Het hoeft niet persé genetisch te zijn, maar omdat we allebei DES kleindochters zijn, bestaat de kans dus wel.
(niet quoten)
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

pcos Empty Re: pcos

Bericht  Muppetje ma 14 mei 2012 - 5:11

Vervelend zeg Marin

Ook hier trouwens geen overgewicht, hoeft dus niet veel te zeggen.

Muppetje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

pcos Empty Re: pcos

Bericht  Thunder ma 14 mei 2012 - 5:53

Hier ook een PCOS-mama. De eerste kwam spontaan, de tweede dmv Clomid. Ik kwam er tijdens het zwanger willen worden van de tweede achter dat ik PCOS heb.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

pcos Empty Re: pcos

Bericht  loesje ma 14 mei 2012 - 6:13

@Marin
heb jij zelf nog kenmerken van dat je oma dat medicijn geslikt heeft?
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

pcos Empty Re: pcos

Bericht  Marin ma 14 mei 2012 - 6:29

loesje schreef:@Marin
heb jij zelf nog kenmerken van dat je oma dat medicijn geslikt heeft?

Kenmerken is misschien een raar woord, maar voor zover ik weet, kan het de reden zijn dat ikzelf een dismatuurtje ben geweest. M'n moeder kan zelf ook geen weeen opwekken doordat ze DES dochter is, en het kan dus goed zijn dat daarom de zwangerschap van mij niet goed verliep.
Hoe het met de DES kleindochters zit is niet zo goed bekend, omdat die generatie (wij dus) nu pas kinderen beginnen te krijgen. Vooralsnog lijkt het allemaal mee te vallen volgens onderzoeken, maar oplettendheid is wel goed, dus nu m'n zus dit blijkt te hebben, wil ik me zeker ook laten testen hierop.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

pcos Empty Re: pcos

Bericht  loesje ma 14 mei 2012 - 6:56

hoe kun je hierop dan laten testen want het medicijn zit toch al lang meer niet in jouw bloed of klinkt ik nu heel dom?
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

pcos Empty Re: pcos

Bericht  Marin ma 14 mei 2012 - 7:20

Het heeft ook niet met dat medicijn zelf te maken, maar met de gevolgen daarvan. Oma had dat gebruikt, moeder ondervindt er de lasten van, en kleindochter eventueel ook, maar in veel mindere mate tot niet. Zo zit het zeg maar.
(Maar wil het topic van mangomeisje maar niet al te veel off topic laten gaan, anders is 't ook zo lullig)
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

pcos Empty Re: pcos

Bericht  Snoes ma 14 mei 2012 - 7:25

Marin schreef:Mag ik aan jullie vragen hoe jullie er achter zijn gekomen dat je PCOS hebt, welke symptomen je had? Wilde je op dat moment al zwanger worden en duurde dat lang, waardoor je onderzoeken in bent gegaan? Of waren er eerder al aanwijzingen dat je het had en wist je het al voordat je zwanger wilde raken?
Marin, vervelend dat het bij je zusje vastgesteld is. Wij zijn er achter gekomen dat ik PCO heb toen we al bezig waren voor kinderen en ik maar niet ongesteld werd. Ik had verder geen aanwijzingen of klachten/symptomen die op PCO duiden, dus dat kwam als een totale verrassing.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

pcos Empty Re: pcos

Bericht  Twellie ma 14 mei 2012 - 22:19

Marin schreef:Dank jullie voor je antwoorden. M'n zus heeft vandaag uitslag gekregen dat ze PCOS heeft en is daar helemaal verdrietig van. Ik vertelde haar al van de vele positieve verhalen hier met clomid, dus dat is fijn. Maar we zijn allebei DES-kleindochters (waar de effecten nog niet erg bekend van zijn), en omdat ik ook dezelfde symptomen heb, ga ik me binnenkort ook laten onderzoeken bij de gynaecoloog. Als je het dan al van te voren weet, kan je waarschijnlijk direct aan de Clomid zodra je ooit zwanger wilt worden, en hoef je gelukkig niet eerst die onzekere periode van niet-lukken door. Maar eng is het wel, ik ben heel erg bang dat ik het dus ook heb. Het hoeft niet persé genetisch te zijn, maar omdat we allebei DES kleindochters zijn, bestaat de kans dus wel.
(niet quoten)

Nog even een off-topic vraag: is er een bewezen verband tussen DES-gebruik van (groot)moeder en PCOS? Heb er nog nooit van gehoord namelijk (en als dat zo is vind ik het wel interessant om daar wat over te gaan lezen).

Wat voor een symptomen heb je? PCOS komt inderdaad wel in families voor.

Het is de meest voorkomende en makkelijkst op te lossen oorzaak van verminderde vruchtbaarheid. Het zwanger worden duurt vaak wat langer, maar uiteindelijk worden (bijna) evenveel vrouwen met PCOS zwanger als vrouwen met een normale vruchtbaarheid. Leuk is anders, maar maak je niet druk, zou je het blijken te hebben.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

pcos Empty Re: pcos

Bericht  myloon di 15 mei 2012 - 0:20

Ik heb ook pcos en weet dit nu ruim een jaar, in mijn geval voordat we er echt voor gingen.
Ik werd op latere leeftijd pas voor het eerst ongesteld (15) en wanneer ik de pil niet slikte niet of heel onregelmatig.
Nu heb ik 2 rondes clomid gehad dat niet werkte helaas. na mijn vakantie gaan we weer verder en krijg ik nu 150mg. clomid.
myloon
myloon
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 311
Punten : 319
Registratiedatum : 13-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

pcos Empty Re: pcos

Bericht  Marin di 15 mei 2012 - 1:28

Tuinstoel schreef:

Nog even een off-topic vraag: is er een bewezen verband tussen DES-gebruik van (groot)moeder en PCOS? Heb er nog nooit van gehoord namelijk (en als dat zo is vind ik het wel interessant om daar wat over te gaan lezen).

Nee, in principe is daar niks over bekend vooralsnog. Maar omdat deze generatie nu pas kinderen gaat krijgen, zijn ze er wel alert op. De gynaecoloog van m'n zusje vond het in elk geval een 'interessante' bijkomstigheid en leek het verstandig als ik me ook laat onderzoeken, dus dat doe ik dan maar. Dan weet ik het maar alvast, en anders ga ik me straks jaren zorgen maken om niks.

Wat voor een symptomen heb je? PCOS komt inderdaad wel in families voor.
Onregelmatige menstruatie zonder de pil, beharing op plekken die veel voorkomen en wel wat overgewicht, al zat dat niet zo alarmerend zijn


Het is de meest voorkomende en makkelijkst op te lossen oorzaak van verminderde vruchtbaarheid. Het zwanger worden duurt vaak wat langer, maar uiteindelijk worden (bijna) evenveel vrouwen met PCOS zwanger als vrouwen met een normale vruchtbaarheid. Leuk is anders, maar maak je niet druk, zou je het blijken te hebben.
Ja precies, dat is wat ik ook nu tegen m'n zusje heb verteld. Zij is er wel echt heel verdrietig van, omdat het dan gewoon meer moeite gaat kosten om zwanger te worden, maar ik vertelde al van de vele succesverhalen hier, en hopelijk stelt haar dat op termijn wel beetje gerust. En zeker omdat ze het al van te voren weet..Op het moment dat ze dan wel echt zwanger wil worden, dan bespaart ze die periode van onzekerheid waarin ze maar niet zwanger wordt maar nog niet de medische molen in gaat. Maar snap ook wel goed dat ze verdrietig is. Ik zou het zelf ook heel erg vinden en ben er wel bang voor. Ik moet nog even maandje wachten, want dan ben ik verhuist, en kan ik gewoon naar 't ziekenhuis daar (daar ga ik ook spiraaltje laten zetten tegen die tijd, dat doe ik dan liever allemaal direct bij 1 gynaecoloog).



Wil verder iedereen trouwens heel veel sterkte wensen die nu nog er mee bezig is smile
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

pcos Empty Re: pcos

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum