Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Doen jullie vrijwilligerswerk?

+17
Sunshine
Ragazza
Fayebella
Evalynn
Marie
sarah
Pineco
Slakje
Elliot
Atelier Madame
Jeanette
Zininzon
Bacio
Siamsa
PrimaBella
Ibbeltje
stella.nova
21 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Doen jullie vrijwilligerswerk? Empty Doen jullie vrijwilligerswerk?

Bericht  stella.nova di 2 apr 2013 - 7:02

Ik wil graag vrijwilligerswerk gaan doen. Ik zou graag wat willen doen voor mijn medemens.
Nu heb ik zitten denken, maar zoveel dingen lijken me leuk. Bij de voedselbank helpen/met gehandicapten werken of misschien asielzoekers helpen?
Mijn voorkeur gaat nu uit naar asielzoekers helpen, lijkt me geweldig om iemand te kunnen helpen om een leven in Nederland op te bouwen.

Ik zou graag jullie ervaringen willen horen. Wat doen jullie? Hoe is het? En hoeveel uur per week zijn jullie ermee bezig? Etc ik wil alles horen Very Happy
stella.nova
stella.nova
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 60
Punten : 82
Registratiedatum : 30-03-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Doen jullie vrijwilligerswerk? Empty Re: Doen jullie vrijwilligerswerk?

Bericht  stella.nova di 2 apr 2013 - 7:13

Jammer dat dit topic overgezet is aangezien hier weinig gepost wordt.
Ik had het op algemeen gezet omdat ik vind dat het een algemeen topic is, het heeft meer met de maatschappij te maken dan echt met werk.
stella.nova
stella.nova
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 60
Punten : 82
Registratiedatum : 30-03-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Doen jullie vrijwilligerswerk? Empty Re: Doen jullie vrijwilligerswerk?

Bericht  Gast di 2 apr 2013 - 7:14

Als je post via laatste berichten kom je bij alle pijlers hoor, dus die worden dan ook gewoon gelezen!

Ik zou graag bij de voedselbank willen helpen, maar red het nu net met mijn eigen werk, dus dat is geen optie.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Doen jullie vrijwilligerswerk? Empty Re: Doen jullie vrijwilligerswerk?

Bericht  Ibbeltje di 2 apr 2013 - 7:16

Ik ben coordinator van de N.ierstichting hier in de buurt. Ik zorg dat de collectantes elk jaar lopen en hun spullen krijgen en ik breng het geld weg onder andere.
Ibbeltje
Ibbeltje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Doen jullie vrijwilligerswerk? Empty Re: Doen jullie vrijwilligerswerk?

Bericht  PrimaBella di 2 apr 2013 - 7:24

Ik ben vrijwilliger bij Stichting Heppie. Ik help daar bij het begeleiden van vakantiekampen en weekenden voor kinderen en jongeren met bijvoorbeeld adhd, autisme, die in woongroepen wonen of in armoede leven.
Hier ben ik dus niet iedere week mee bezig maar de kampen zijn wel erg gaaf (en vermoeiend!) om mee te maken en te zien hoe de kinderen op bloeien Very Happy
PrimaBella
PrimaBella
Prater
Prater

Aantal berichten : 636
Punten : 676
Registratiedatum : 03-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Doen jullie vrijwilligerswerk? Empty Re: Doen jullie vrijwilligerswerk?

Bericht  Siamsa di 2 apr 2013 - 7:51

Ik heb een halfjaar vrijwilligerswerk gedaan. Ik werd gekoppeld aan een jongetje van 12 met autisme en bracht elke zondagmiddag 3 uurtjes met hem door. Hij vond het helemaal geweldig als ik kwam en zijn ouders hadden ook eventjes hun handen vrij. De bedoeling was dat het voor een jaar zou zijn, maar helaas moest hij na een halfjaar worden opgenomen, het ging thuis echt niet meer. Omdat het vrij pittig was met studie en werk erbij, besloot ik mijzelf niet weer een jaar aan een kindje te laten koppelen. Ik hoop in de toekomst ooit weer iets te kunnen betekenen voor een kindje met autisme en het gezin dat bij het kindje hoort, maar voorlopig zit het er echt niet in helaas. Ik zou zo graag heel veel geld willen winnen zodat ik niet voor mijn geld hoef te werken en die tijd kan besteden aan vrijwilligerswerk.
Siamsa
Siamsa
Prater
Prater

Aantal berichten : 748
Punten : 781
Registratiedatum : 11-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Doen jullie vrijwilligerswerk? Empty Re: Doen jullie vrijwilligerswerk?

Bericht  Gast di 2 apr 2013 - 7:54

Ik zou vrijwilligerswerk bij het dierenasiel hier gaan doen, maar daar heb ik van af gezien omdat er ook eenq oppasbaantje op m'n pad kwam, en ik daar ook al een vrije dag aan kwijt ben. Verder ga ik dit voorjaar collecteren voor het Longfonds.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Doen jullie vrijwilligerswerk? Empty Re: Doen jullie vrijwilligerswerk?

Bericht  Bacio di 2 apr 2013 - 7:57

Ik organiseer 4x per jaar bejaardenbingo bij het bejaardenhuis op de hoek. Is altijd super leuk!

Bacio
Prater
Prater

Aantal berichten : 991
Punten : 1150
Registratiedatum : 27-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Doen jullie vrijwilligerswerk? Empty Re: Doen jullie vrijwilligerswerk?

Bericht  Zininzon di 2 apr 2013 - 10:35

Ik zit al 8 jaar in het bestuur bij de scouting. Daarvoor 2 jaar leiding gegeven bij de scouting.
Zininzon
Zininzon
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Doen jullie vrijwilligerswerk? Empty Re: Doen jullie vrijwilligerswerk?

Bericht  Gast di 2 apr 2013 - 10:56

Ik ben vrijwilliger op een groep met kinderen die een handicap en gedragsproblemen hebben.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Doen jullie vrijwilligerswerk? Empty Re: Doen jullie vrijwilligerswerk?

Bericht  Gast di 2 apr 2013 - 11:21

Ik doe vrijwilligerswerk voor een studentenorganisatie die werkt voor integratie van uitwisselingsstudenten en het verbeteren van mobiliteit in Europa. Lokaal betekent dat vooral studenten helpen die hier op uitwisseling komen (praktische hulp, maar ook feestjes en andere activiteiten organiseren), maar ik werk ook op internationaal niveau door het beĂŻnvloeden van universiteiten, overheden en de EU/EC (niet alleen natuurlijk, we zijn met heeeel veeeel vrijwilligers).

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Doen jullie vrijwilligerswerk? Empty Re: Doen jullie vrijwilligerswerk?

Bericht  Jeanette di 2 apr 2013 - 22:01

Nee, helaas niet. Werk fulltime in de gehandicaptenzorg, maar als ik meer tij had gehad, had ik het zeker gedaan.
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Doen jullie vrijwilligerswerk? Empty Re: Doen jullie vrijwilligerswerk?

Bericht  Atelier Madame di 2 apr 2013 - 22:06

Af en toe spring ik bij bij mijn muziekvereniging. En ik doe veel voor mijn oma, dus in die zin heb ik mijn eigen maatjesproject. Maar ik zou bijv best voor een andere oudere eens in de week willen helpen met boodschappen doen en een kopje thee drinken. Of bijv administratie doen.
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Doen jullie vrijwilligerswerk? Empty Re: Doen jullie vrijwilligerswerk?

Bericht  Elliot di 2 apr 2013 - 22:42

Ik zit in het bestuur en in de jubileumcommissie van het orkest waar ik in speel, en ik organiseer jaarlijks hier in het dorp de Avondvierdaagse.
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Doen jullie vrijwilligerswerk? Empty Re: Doen jullie vrijwilligerswerk?

Bericht  Slakje di 2 apr 2013 - 23:33

Ik heb 2 weken een kamp voor mensen met een beperking meegedaan. Ik was monitor en moest dus leuke activiteiten doen en verzinnen voor mensen met voornamelijk een verstandelijke beperkingen, maar zij hadden vaak ook een lichamelijke beperking. HĂ©Ă©l erg leuk, maar wel vermoeiend. Ik ga zeker terug mee als de kindjes wat ouder zijn en ze mee kunnen.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Doen jullie vrijwilligerswerk? Empty Re: Doen jullie vrijwilligerswerk?

Bericht  Pineco di 2 apr 2013 - 23:47

Ik ben secretaris van het jongerenkoor waar ik bij zit en help ook vaker mee bij activiteiten voor onderhoud van het verenigingsgebouw waar we in repeteren. Maar ondanks dat er veel tijd in gaat zitten, zie ik dat toch meer als een hobby dan als vrijwilligerswerk... Bij vrijwilligerswerk denk ik eerder aan het helpen van de hulpbehoevende medemens.
Pineco
Pineco
Prater
Prater

Aantal berichten : 1232
Punten : 1252
Registratiedatum : 25-03-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Doen jullie vrijwilligerswerk? Empty Re: Doen jullie vrijwilligerswerk?

Bericht  Elliot wo 3 apr 2013 - 0:09

Pineco schreef:Bij vrijwilligerswerk denk ik eerder aan het helpen van de hulpbehoevende medemens.

Ik snap op zich je gedachtegang wel, maar vrijwilligerswerk is in principe gewoon werk waar je niet voor betaald krijgt, met een maatschappelijk waardevol doel. Dat kan dus ook iets zijn waarbij je niet direct andere mensen helpt, maar bijvoorbeeld op het gebied van cultuur of sport.
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Doen jullie vrijwilligerswerk? Empty Re: Doen jullie vrijwilligerswerk?

Bericht  sarah wo 3 apr 2013 - 0:20

Ik ben al ruim 13 jaar leiding bij scouting en ben daarnaast nog vrijwilliger bij het theater. Hier werk ik inde garderobe en achter de kassa.
sarah
sarah
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 42
Punten : 60
Registratiedatum : 05-02-11
Woonplaats : Noord-Limburg

Terug naar boven Ga naar beneden

Doen jullie vrijwilligerswerk? Empty Re: Doen jullie vrijwilligerswerk?

Bericht  Marie wo 3 apr 2013 - 0:21

Ik organiseer samen met nog 45 anderen ieder jaar een week in de zomervakantie voor basisschoolkinderen.
Wij maken dan voor maandag t/m vrijdag een programma waar we de kinderen de hele dag vermaken.
Voorheen was ik vrijwilliger bij het Rode kruis als EHBO'er, maar dat koste me teveel tijd... (en was ontzettend saai: pleisters plakken bij een judowedstrijd! :P)
Marie
Marie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 441
Punten : 519
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Doen jullie vrijwilligerswerk? Empty Re: Doen jullie vrijwilligerswerk?

Bericht  Evalynn wo 3 apr 2013 - 1:20

Ik organiseer met een groep van ongeveer 30 vrijwilligers de kinderspeelweek hier in de buurt. Mijn stadje heeft ongeveer 300 kinderen per dagdeel. De omliggende dorpen (5) hebben samen nog 200 kinderen. We doen dit een week lang. Gaat een heel kaar voorbereiding aan vooraf. Namelijk voor het thema te verzinnen, de musical, de spellen op het thema te schrijven etc. Ook hebben we een speeldag met kerst en koninginnedag. Oh en de dagen dat er activiteiten zijn in de stad doen we ook vaak iets. Promotie is ook een groot gedeelte en feesten onderling natuuuuurlijk ook.
Evalynn
Evalynn
Prater
Prater

Aantal berichten : 807
Punten : 864
Registratiedatum : 18-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Doen jullie vrijwilligerswerk? Empty Re: Doen jullie vrijwilligerswerk?

Bericht  Fayebella wo 3 apr 2013 - 1:26

Ik doe vanalles bij de sportclub waar ik bij ben. Ik organiseer de feestjes, het jeugdkamp, ik coach een jeugdteam en ik zit in het bestuur. Vroeger ben ik nog vrijwilliger geweest bij scouting, rode kruis en de jeugdsoos. Maar op een gegeven moment werd dit echt te veel. Dus nu nog alleen bij mijn sportclub.
Fayebella
Fayebella
Prater
Prater

Aantal berichten : 863
Punten : 902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Doen jullie vrijwilligerswerk? Empty Re: Doen jullie vrijwilligerswerk?

Bericht  Ragazza wo 3 apr 2013 - 2:06

Ik heb vrijwilligerswerk gedaan, begeleider bij een ontmoetingsavond tussen allochtonen en autochtonen. Maar op een gegeven moment waren er veel meer autochtonen dan allochtonen. Bovendien verliepen de avonden altijd zeer chaotisch, en ik voelde me niet meer op mijn plaats, dus heb ik me weer afgemeld.

Toevallig heb ik me net weer aangemeld voor een vrijwilligersvacature. Bij ons in de buurt wordt een 'papierwinkel' georganiseerd voor mensen die de weg naar instanties niet weten te vinden of niet weten hoe ze dingen moeten regelen. Die kunnen dan bij de Papierwinkel komen en de vrijwilligers helpen de mensen hun weg te vinden naar instanties. Dat leek me wel heel leuk, dus ik ben benieuwd of ik daar ook terecht kan. Het moet maar net kunnen in combinatie met mijn werk. Ze zouden nog contact opnemen, dus ik ben zeer benieuwd.
Ragazza
Ragazza
Prater
Prater

Aantal berichten : 505
Punten : 491
Registratiedatum : 07-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Doen jullie vrijwilligerswerk? Empty Re: Doen jullie vrijwilligerswerk?

Bericht  Sunshine wo 3 apr 2013 - 7:55

Jaa ik doe vrijwilligerswerk in een huis voor kinderen met een chronische, ongeneselijke ziekte

https://www.youtube.com/watch?v=kpIXd15uW-Y

Dit doe ik een aantal weekenden per jaar + meestal een weekje in de zomervakantie

Sunshine
Sunshine
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 190
Punten : 247
Registratiedatum : 26-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Doen jullie vrijwilligerswerk? Empty Re: Doen jullie vrijwilligerswerk?

Bericht  Liadan wo 3 apr 2013 - 8:38

Ik doe nu geen vrijwilligerswerk maar heb een aantal jaar geleden wel vrijwilligerswerk gedaan op een asielzoekerscentrum. Ik had daar mijn jaarstage gedaan en ben toen verder gegaan als vrijwilliger. Dit heb ik gedaan totdat het azc ging sluiten. Ik deed er kinder en tieneractiviteiten.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Doen jullie vrijwilligerswerk? Empty Re: Doen jullie vrijwilligerswerk?

Bericht  Pseudoniem do 4 apr 2013 - 8:08

ik doe vrijwilligerswerk op festivals ed. maar ook in de buurt ben ik actief met bijvoorbeeld 'Opzoomeren'.
Pseudoniem
Pseudoniem
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 128
Punten : 138
Registratiedatum : 05-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Doen jullie vrijwilligerswerk? Empty Re: Doen jullie vrijwilligerswerk?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum