Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Lasagne met courgette i.p.v. lasagnebladen?!

+4
Ibbeltje
SoGood
Reva
Bliss
8 plaatsers

Ga naar beneden

Lasagne met courgette i.p.v. lasagnebladen?! Empty Lasagne met courgette i.p.v. lasagnebladen?!

Bericht  Bliss di 2 apr 2013 - 6:34

Kan dat? Heb er wel eens van gehoord dacht ik. Heb je dan helemaal geen lasagnebladen nodig?

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Lasagne met courgette i.p.v. lasagnebladen?! Empty Re: Lasagne met courgette i.p.v. lasagnebladen?!

Bericht  Reva di 2 apr 2013 - 6:38

Nope! Gewoon dunne plakken maken in de lengte, ik doe het met de kaasschaaf. Wel vind ik het lekker om ze even een paar seconden in een grillpan of koekenpan te gooien, dan wordt de lasagne ook minder soppig laughcry

Tis zo lekker!

Reva
Prater
Prater

Aantal berichten : 618
Punten : 610
Registratiedatum : 19-03-13

Lasagne met courgette i.p.v. lasagnebladen?! Empty Re: Lasagne met courgette i.p.v. lasagnebladen?!

Bericht  SoGood di 2 apr 2013 - 6:40

Kan ook met aubergine. Is inderdaad lekkerder als je eerst de bedoel even onder de grill doet. Best lekker, wel ietsje saaier dan met echte pasta vind ik. Maar wel erg low carb.
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  Ibbeltje di 2 apr 2013 - 6:43

Jaa lekker!!! Even grillen in grillpan had ik gedaan.
Ibbeltje
Ibbeltje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11

Bericht  Bliss di 2 apr 2013 - 6:44

Oh top! Morgen komt mn zusje eten, dan ga ik dit even uitproberen denk ik. Idd veel minder calorieën natuurlijk, dus dat is fijn smile De rest werkt gewoon hetzelfde dus? En heb ik dan twee courgettes nodig ofzo? Heb die dingen nog nooit gekocht volgens mij Lasagne met courgette i.p.v. lasagnebladen?! 394967

Ik heb geen grillpan (wat is het überhaupt?), dus gewoon in de koekenpan dan maar!

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Ibbeltje di 2 apr 2013 - 6:48

Zoeen:

Lasagne met courgette i.p.v. lasagnebladen?! PNW-028_1_Fissler-grillpan
Ibbeltje
Ibbeltje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11

Bericht  SoGood di 2 apr 2013 - 6:51

Lasagne met courgette i.p.v. lasagnebladen?! L

Ik heb deze. Lasagne met courgette i.p.v. lasagnebladen?! 561177
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Bericht  Bliss di 2 apr 2013 - 6:51

Ooh ok, die heb ik dus niet. smile Hoeveel courgettes heb ik nodig, mensen?!

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast di 2 apr 2013 - 6:53

Ik gebruik al 1 courgette met normale lasagne, dus ik denk dat ik er 3 zou kopen.

Gast
Gast

Bericht  Bliss di 2 apr 2013 - 6:56

Pippa schreef:Ik gebruik al 1 courgette met normale lasagne, dus ik denk dat ik er 3 zou kopen.

Ja verder gaat er qua groente een zak Italiaanse roerbakgroente in hoor, dus de courgettes heb ik alleen nodig als 'bladen'.

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Marin di 2 apr 2013 - 6:59

Ik denk dat ik voor de zekerheid 3 courgettes zou halen. Met de kaasschaaf ga je niet super flinterdunne plakken snijden waarschijnlijk, dus dan kan je maar beter te veel hebben. Bedenk ook dat de eerste en laatste plakken die je schaaft veel smaller zullen zijn, dus dan heb je ook extra nodig.

Ik heb nog nooit lasagne met courgette gemaakt, maar wel een keer tagliatelle van courgette gemaakt (dus gewoon gesneden in van die repen, was echt net tagliatelle) en dat was heel lekker!
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Bericht  SoGood di 2 apr 2013 - 7:00

Ligt er een beetje aan! Als je een redelijk grote schaal maakt met 2 laagjes heb je er zeker wel 2 nodig denk ik. Ligt ook weer aan de dikte van de laagjes natuurlijk. Ik zou er 3 kopen.
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Bericht  Gast di 2 apr 2013 - 7:01

Bliss schreef:
Pippa schreef:Ik gebruik al 1 courgette met normale lasagne, dus ik denk dat ik er 3 zou kopen.

Ja verder gaat er qua groente een zak Italiaanse roerbakgroente in hoor, dus de courgettes heb ik alleen nodig als 'bladen'.

Ja, dat weet ik smile Maar doordat de courgette rond is zijn de eerste en laatste plakken een beetje sneu natuurlijk Wink En je kunt ze dan goed naast elkaar leggen!

Gast
Gast

Bericht  Bliss di 2 apr 2013 - 7:08

Ok, 3 it is! Jullie horen nog wel of het gelukt is (aangezien ik een schurfthekel heb aan koken; dit is al heel culinair voor mij whaha).

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  SoGood di 2 apr 2013 - 7:12

Nee joh, leuk en gezellig met je zusje! Succes!
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Bericht  Bliss di 2 apr 2013 - 7:17

Ja mn zusje vindt koken wel leuk en kan het ook wel goed, dus ik wilde toch ff met iets anders op de proppen komen dan een standaard Wereldgerecht ofzo Wink Maar de lasagnesaus maak ik gewoon uit een zakje hoor! (met groente toegevoegd dan)

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  SoGood di 2 apr 2013 - 7:21

Als je echt gezond en makkelijk wil doen raad ik je de bio tomatenblokjes aan die je zelf op smaakt brengt met (verse) basilicum, knoflook enz. Wink

http://www.lekkerensimpel.com/2013/03/02/aardbei-en-framboos-tiramisu/ Idee als toetje? Wink
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Bericht  Bliss di 2 apr 2013 - 7:28

Ik eet eigenlijk nooit toetjes (vind ze wel heerlijk hoor), maar als we er toch zin in hebben, maak ik gewoon ff twee smoothies denk ik! Het moet niet te gek worden natuurlijk Wink

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Bliss di 2 apr 2013 - 7:29

Vrijdag komt er trouwens een vriendin eten, die ook nogal van het koken is Lasagne met courgette i.p.v. lasagnebladen?! 394967 Wat moet ik daar nog weer voor verzinnen? Vind ovenschotels altijd wel handig als er iemand komt eten, wie heeft er een tip voor een SIMPEL ovengerecht?

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  eigenwijs di 2 apr 2013 - 10:12

Bliss schreef:Vrijdag komt er trouwens een vriendin eten, die ook nogal van het koken is Lasagne met courgette i.p.v. lasagnebladen?! 394967 Wat moet ik daar nog weer voor verzinnen? Vind ovenschotels altijd wel handig als er iemand komt eten, wie heeft er een tip voor een SIMPEL ovengerecht?

je kan ook courgettesoep maken
heb een heel simpel lekker recept!
eigenwijs
eigenwijs
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 405
Punten : 420
Registratiedatum : 20-05-11

Bericht  Blond di 2 apr 2013 - 21:44

Bliss schreef:Vrijdag komt er trouwens een vriendin eten, die ook nogal van het koken is Lasagne met courgette i.p.v. lasagnebladen?! 394967 Wat moet ik daar nog weer voor verzinnen? Vind ovenschotels altijd wel handig als er iemand komt eten, wie heeft er een tip voor een SIMPEL ovengerecht?

Dit is geen ovengerecht, maar niet moeilijk en heel lekker:
http://www.jamiemagazine.nl/nl/artikel/29525/pasta-pesto-knoflook-rozemarijnkip.html
(Voor het gemak gewoon kant en klare pesto nemen in plaats van zelf maken).

En dit is een makkelijke ovenschotel (en laag in calorieën)
http://www.lidl.nl/cps/rde/xchg/lidl_nl/hs.xsl/35842.htm
(Ik zou wel verse spinazie gebruiken en meer dan staat aangegeven)
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422

Bericht  Lady4 wo 3 apr 2013 - 7:13

Ik heb vandaag voor het eerst een lasagne zonder pakje gemaakt en dat was heerlijk en volgens mij ook nog verantwoord. Mocht je het willen proberen, hier het recept:

Uitje en knoflook fruiten,
Gehakt erbij,
Italiaanse wokgroenten,
2 pakjes Tomato Frito,
Scheutje rode wijn en kookroom en wat Italiaanse kruiden.
Eventueel kaas erover.

Voor vrijdag is een Indiase curry met rijst, salade en naanbrood misschien een idee? Erg lekker en zo simpel. Gewoon een boemboe voor curry kopen en afhankelijk van wat er op de verpakking staat is dit of met oa kokosmelk of met (mijn voorkeur) tomatenblokjes uit blik.
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Bliss wo 3 apr 2013 - 8:59

Nou, mn zusje had gisteren al lasagne gehad en wilde nu wat anders, dus toen hebben we bami gegeten Very Happy Simpel, maar lekker! De geplande lasagne schuif ik nu maar door naar vrijdag smile Thanks voor het meedenken, ik ga een andere keer wel weer eens wat uitproberen!

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Bliss di 9 apr 2013 - 6:38

Even vergeten te vermelden nog, maar heb het dus vrijdag gemaakt en het was lekker! Eerst was het wel erg dun, maar toen het even op tafel stond, stolde het wel iets gelukkig. Vulde wel een stuk minder dan met lasagnebladen, dus we hebben met zn tweeën de hele ovenschaal leeg gegeten smile Heb nog één courgette over, die gooi ik van de week wel ergens doorheen.

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: