Courgette
+15
Zonnetje
Aziraphale
Novalee
Destino
Snoes
Mizz_S
Paper Crown
SoGood
Laurientje
Verde
Kreeftje
Coco
Nyx
Maple
Elliot
19 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Courgette
Wat is jouw lievelingsrecept met courgette?
Mijn moeder heeft heel veel (enorme) courgettes in de groentetuin en daar heb ik er ook wat van gekregen. Normaal doe ik courgette door curry's of pastasaus, maar deze zijn zo mega dat wij er met z'n tweeën minimaal drie dagen van kunnen eten op die manier. Heeft iemand nog andere lekkere ideeën met courgette?
Mijn moeder heeft heel veel (enorme) courgettes in de groentetuin en daar heb ik er ook wat van gekregen. Normaal doe ik courgette door curry's of pastasaus, maar deze zijn zo mega dat wij er met z'n tweeën minimaal drie dagen van kunnen eten op die manier. Heeft iemand nog andere lekkere ideeën met courgette?
Elliot- Ratel
- Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12
Re: Courgette
Vullen?
Maple- Prater
- Aantal berichten : 975
Punten : 987
Registratiedatum : 22-07-13
Ik eet Courgette altijd heel saai met een roomsausje. Maar wat eet ik niet met een roomsausje?
Ik zie altijd de meest geweldige recepten voorbij komen en ik maak alles af met een roomsausje. Een echte kooknitwit.
Ik zie altijd de meest geweldige recepten voorbij komen en ik maak alles af met een roomsausje. Een echte kooknitwit.
Nyx- Kletskop
- Aantal berichten : 2438
Punten : 2572
Registratiedatum : 24-01-13
Ik ga van de week het recept uit de deenfolder van deze week maken. Courgette gevuld met macaroni.
Verder eten wij ze voornamelijk heel klein gesneden of gepureerd door de pastasaus omdat ik de enige ben die t lust.
En zelf gril ik ze nog weleens en dan met peper en zout.
Verder eten wij ze voornamelijk heel klein gesneden of gepureerd door de pastasaus omdat ik de enige ben die t lust.
En zelf gril ik ze nog weleens en dan met peper en zout.
Coco- Ratel
- Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11
Lange repen van snijden met de kaasschaaf of dunschiller, en dan in de grillpan. Peper en zout erop, en dan lauwwarm verwerken in een salade. Lekker met geitenkaas, tomaat, pijnboompitten, of mozzarella.
Kreeftje- Prater
- Aantal berichten : 574
Punten : 596
Registratiedatum : 13-12-10
Dunne plakjes van snijden of schaven en dan in grillen of in de oven met een plak kaas erop.
Verde- Fluisteraar
- Aantal berichten : 381
Punten : 391
Registratiedatum : 02-02-11
Ik ken het, wij komen ook om in de courgettes momenteel!
Maak er eens een lekkere maaltijd soep van, is ook heerlijk!
Maak er eens een lekkere maaltijd soep van, is ook heerlijk!
Laurientje- Prater
- Aantal berichten : 870
Punten : 926
Registratiedatum : 20-03-13
Soep!! Ik ben echt gek op courgettesoep. Ik maak het soms wel 2 keer per week.
SoGood- Ratel
- Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10
Wat ook heel lekker is, in plakjes snijden en dan frituren in zonnebloemolie, uit laten lekken en dan een sausje maken van yoghurt, wat zout en knoflook (geperst) goed roeren en dan erover heen! Heel lekker met stokbrood!
Paper Crown- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11
Ik zie lekkere dingen voorbij komen, bedankt! Ga het allemaal uitproberen, ik heb toch genoeg courgettes
Elliot- Ratel
- Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12
Je kan ook dolma's maken ervan. En je kan het op brood gegrild met brie eten, met een beetje peper en zout, je kan er moussaka van maken en ipv aardappel een laag courgette doen!Elliot schreef:Ik zie lekkere dingen voorbij komen, bedankt! Ga het allemaal uitproberen, ik heb toch genoeg courgettes
Paper Crown- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11
Ik maak vaak gevulde courgette, dit recept: http://www.ah.nl/allerhande/recepten/595708/gevulde-courgettes-met-tonijn?id=595708
Verder gegrild in de oven (in plakjes gesneden) met wat geraspte kaas erop. Of uit de grilpan met lekkere kruiden.
Je kunt ook lasagne maken en dan ipv lasagnebladen plakken courgette.
Verder gegrild in de oven (in plakjes gesneden) met wat geraspte kaas erop. Of uit de grilpan met lekkere kruiden.
Je kunt ook lasagne maken en dan ipv lasagnebladen plakken courgette.
Mizz_S- Kletskop
- Aantal berichten : 2711
Punten : 2822
Registratiedatum : 21-11-10
Courgettesoep is inderdaad erg lekker!
Snoes- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10
Courgettesoep!! Lekker!
En gevulde courgettes met gehakt en allerlei soorten groente, heerlijk!
En gevulde courgettes met gehakt en allerlei soorten groente, heerlijk!
Destino- Prater
- Aantal berichten : 575
Punten : 585
Registratiedatum : 04-07-13
Je kunt ze ook gebruiken als lasagnebladen in een groentelasagna, ook erg lekker!
Novalee- Kletskop
- Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10
Rauwe courgette is ook echt heel lekker! Beetje nootachtig van smaak.
Wij hebben net spagetthislierten gemaakt van rauwe courgette, eerst maak ik plakken met de kaasschaaf en die snijd ik dan dunner. Daardoor wat geitenkaas, geroosterde walnoten, tomaatjes, komkommer en stukjes appel. Qua dressing een scheutje olijfolie en wat zeezout. Echt heel lekker!
Wij hebben net spagetthislierten gemaakt van rauwe courgette, eerst maak ik plakken met de kaasschaaf en die snijd ik dan dunner. Daardoor wat geitenkaas, geroosterde walnoten, tomaatjes, komkommer en stukjes appel. Qua dressing een scheutje olijfolie en wat zeezout. Echt heel lekker!
Aziraphale- Ratel
- Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10
Het is ook lekker om blokjes courgette door een maaltijdsalade te doen, bijvoorbeeld met fusili, groene pesto, cashewnoten en gekruide kipstukjes.
Of gevulde courgettes met gekruid gehakt, ui, knoflook, tomaat, een scheutje rode wijn, tijm, peterselie en oregano en daaroverheen geraspte kaas.
Of gevulde courgettes met gekruid gehakt, ui, knoflook, tomaat, een scheutje rode wijn, tijm, peterselie en oregano en daaroverheen geraspte kaas.
Zonnetje- Kletskop
- Aantal berichten : 2589
Punten : 2726
Ik kom ook om in de courgettes en heb er al heel veel uitgedeeld.
Wat ik de laatste tijd heb gemaakt:
- hartige taart
- courgettesoep
- gevulde courgette
- courgette op de pizza
- door wokgerechten heen
- in de lasange
Wat ik de laatste tijd heb gemaakt:
- hartige taart
- courgettesoep
- gevulde courgette
- courgette op de pizza
- door wokgerechten heen
- in de lasange
Door dit topic kreeg ik zin in courgettes, dus heb er 7 voor 2 euro gehaald bij de groenteboer!
Snoes- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Wow! Ik wil ook courgette. Zo maar eens even loeren wie zijn overschot kwijt wil.Snoes schreef:Door dit topic kreeg ik zin in courgettes, dus heb er 7 voor 2 euro gehaald bij de groenteboer!
Nyx- Kletskop
- Aantal berichten : 2438
Punten : 2572
Registratiedatum : 24-01-13
Ik vind courgette mosterdsoep erg lekker!
En ipv lasagnebladen, gegrilde courgette er tussen doen (zeker in combi met aubergine, echt lekker is dat).
Verder gooi ik courgette meestal door de pastasaus of een door een mengsel met gebakken aardappels.
Uitgebakken en dan op de pizza is ook lekker.
En ipv lasagnebladen, gegrilde courgette er tussen doen (zeker in combi met aubergine, echt lekker is dat).
Verder gooi ik courgette meestal door de pastasaus of een door een mengsel met gebakken aardappels.
Uitgebakken en dan op de pizza is ook lekker.
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Wij eten echt nooit courgette, ik koop het nu alleen voor N ( die moet alles nog eten wat wij niet lekker vinden hahah)
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
@ Nyx, wij hebben een overschot :') Eigen planten en ze groeien als een gek.. Momenteel heb ik er 1 van bijna 2 kilo en 5 wat kleinere..
Haha als je in de buurt woont (vlakbij Utrecht?) dan mag je er gerust 1 komen halen .
Haha als je in de buurt woont (vlakbij Utrecht?) dan mag je er gerust 1 komen halen .
Destino- Prater
Ik had vorig jaar van een collega zo'n mega courgette uit eigen tuin gekregen maar ik vond er veel minder smaak aan zitten dan bij een gewone kleine courgette. Kan dat kloppen?
Ik heb toen uiteindelijk er maar spaghetti van gemaakt, dat vond ik totaal geen succes omdat ik's ochtends wakker werd van de honger, het verteerd veel sneller dan echte koolhydraten. Mijn man vind het niet lekker dus ik koop niet vaak courgette, maar ik vind ze lekker met wat zeezout en olie gegrild in een salade met gegrilde groenten bijvoorbeeld, en gewoon door pastasauzen e.d.
Ik heb toen uiteindelijk er maar spaghetti van gemaakt, dat vond ik totaal geen succes omdat ik's ochtends wakker werd van de honger, het verteerd veel sneller dan echte koolhydraten. Mijn man vind het niet lekker dus ik koop niet vaak courgette, maar ik vind ze lekker met wat zeezout en olie gegrild in een salade met gegrilde groenten bijvoorbeeld, en gewoon door pastasauzen e.d.
minoessepoes- Ratel
- Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Minoessepoes, ik heb dat eigenlijk niet zo ervaren. Er zitten wel grotere pitten in het vruchtvlees, maar die zijn wel zacht..
Eigenlijk vind ik alles uit eigen tuin sowieso lekkerder smaken dan uit de winkel..
Eigenlijk vind ik alles uit eigen tuin sowieso lekkerder smaken dan uit de winkel..
Destino- Prater
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Recepten met courgette
» Wat eten bij gevulde courgette?
» Lasagne met courgette i.p.v. lasagnebladen?!
» Lekker recept met courgette, champignons, rijst
» Wat eten bij gevulde courgette?
» Lasagne met courgette i.p.v. lasagnebladen?!
» Lekker recept met courgette, champignons, rijst
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: