elektriciteit etc: enkel of dubbeltarief
4 plaatsers
Pagina 1 van 1
elektriciteit etc: enkel of dubbeltarief
hebben jullie met de elektra het enkeltarief (alle tijden even duur) of het dubbel/piek-daltarief ('savonds en in weekenden goedkoper)?
wij zelf hebben nog enkel, en mn vriend zit te denken om over te stappen naar het piek-daltarief. allen zat ik te denken, aangezien ik onregelmatige diensten heb draai ik mn wassen vaak 'sochtends of overdag. om dat na 21 uur nog te doen, dan kan ik pas om 0 uur naar bed (doe veel ook nog in de droger) en in het weekend werk ik wel eens of zijn we ook wel eens weg.
dus wat hebben jullie en waarom?
wij zelf hebben nog enkel, en mn vriend zit te denken om over te stappen naar het piek-daltarief. allen zat ik te denken, aangezien ik onregelmatige diensten heb draai ik mn wassen vaak 'sochtends of overdag. om dat na 21 uur nog te doen, dan kan ik pas om 0 uur naar bed (doe veel ook nog in de droger) en in het weekend werk ik wel eens of zijn we ook wel eens weg.
dus wat hebben jullie en waarom?
sanne-84- Ratel
- Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Registratiedatum : 18-11-10
Re: elektriciteit etc: enkel of dubbeltarief
Voor het omzetten van de meter betaal je vaak ook een bedrag van ca. 110 euro. Dus die kosten moet je er ook weer uit zien te krijgen. Ik heb een dubbeltarief omdat dit zo was ingesteld/aangevraagd door het bouwbedrijf waar ik mijn woning van heb gekocht. En is voor mij ook wel voordelig omdat ik meer dan de helft gebruik in de daltarieven. Ik was altijd in het weekend, zet de vaatwasser s'avonds na 11 uur aan. Gebruik de oven e.d. ook vooral in het weekend. Volgens mij is het verschil in tarieven tegenwoordig niet zo groot meer dan als het wel is is geweest. Dus kan me voorstellen dat het voor veel mensen niet zo practisch meer is om voor dubbeltarief te kiezen. Als je veel moet wassen, veel computers, ed overdag aan hebt dan zal een enkel tarief denk ik voordeliger zijn.
rapa nui- Kletskop
- Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10
Wij hebben dubbeltarief en dat vind ik prima! Ik was meestal in het weekend of 's avonds. Wij werken gewoon beiden dagdiensten, dus dan is het voor ons voordeliger om dubbeltarief te nemen. Ik wacht op vrijdagavond altijd tot 22u voordat ik mijn wasmachine opzet en dan hang ik het gewoon zaterdagochtend op.
Snoes- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Wij hebben ook een dubbele meter, maar het maakt in verhouding niet heel erg veel uit wanneer je de meter gebruikt. het scheelt nog minder dan een cent volgens mij. Wij hebben bewust niet gekozen voor een echte dubbele meter waarbij het tarief behoorlijk scheelt. Ik ben veel overdag thuis, ik heb dan geen zin om over dingen na te denken, dat werkt voor mij niet praktisch.
Overigens vind ik het niet fris om de was behoorlijk wat uur schoon in de machine te laten zitten, je ruikt het toch is mijn idee.
Overigens vind ik het niet fris om de was behoorlijk wat uur schoon in de machine te laten zitten, je ruikt het toch is mijn idee.
Winegum- Prater
- Aantal berichten : 1283
Punten : 1456
Registratiedatum : 06-12-10
Daar heb ik gelukkig geen last van. Mijn was ruikt nog altijd heerlijk fris de volgende ochtend.Winegum schreef:Wij hebben ook een dubbele meter, maar het maakt in verhouding niet heel erg veel uit wanneer je de meter gebruikt. het scheelt nog minder dan een cent volgens mij. Wij hebben bewust niet gekozen voor een echte dubbele meter waarbij het tarief behoorlijk scheelt. Ik ben veel overdag thuis, ik heb dan geen zin om over dingen na te denken, dat werkt voor mij niet praktisch.
Snoes- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Soortgelijke onderwerpen
» Op de hometrainer voor elektriciteit?
» Verzwikte enkel
» Geen enkel teken van leven, woningbouw bellen?
» GLOEIDENE! 't mag ook geen enkel jaar goed gaan he?
» peuter enkel verstuikt? Wat doen?
» Verzwikte enkel
» Geen enkel teken van leven, woningbouw bellen?
» GLOEIDENE! 't mag ook geen enkel jaar goed gaan he?
» peuter enkel verstuikt? Wat doen?
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: