Op de hometrainer voor elektriciteit?
+5
Bisq
Rush
Tullow
Carra
SuperGrover
9 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Op de hometrainer voor elektriciteit?
De wereldwijde vraag naar energie stijgt jaarlijks flink. Dit deels omdat het feit dat de wereldpopulatie toeneemt, maar ook door de (nog steeds) toenemende vraag naar energie per persoon. Een gemiddeld huishouden gebruikt ongeveer 1500 m3 aan gas en 3300 kWh aan elektriciteit, maar natuurlijk gebruik je buiten je eigen huis ook energie. Denk bijvoorbeeld de benzine/diesel voor je vervoermiddel.
Op dit moment hebben we nog genoeg energiebronnen (aardgas, aardolie etc.) om in onze behoeften te voorzien, maar er zal een punt komen dat dit moet veranderen. Daarom zullen we vervangers moeten vinden, zoals windenergie, zonne-energie, water-energie. Wat is volgens jullie de optimale oplossing?
- Nederland vol met windmolens;
- Elke dak vol met zonnepanelen;
- Een nucleaire reactor;
- ....?
Zijn er op dit moment ook forummers die op een bepaalde manier met energie/milieu omgaan? Dit kan bijvoorbeeld al zijn door afval te scheiden (plastic, papier, glas), of speciale maatregelen energie te besparen? Of hebben jullie zonnepanelen op het dak of fietsen jullie voor je eigen energie ? Of hebben jullie plannen om energie te gaan besparen, maar deze nog niet genomen?
Kortom doen jullie momenteel iets met energie besparen of willen jullie nog ondernemen?
En hoe denken jullie dat Nederland er in de toekomst (qua energiewinning/besparing) uit zal zien?
Op dit moment hebben we nog genoeg energiebronnen (aardgas, aardolie etc.) om in onze behoeften te voorzien, maar er zal een punt komen dat dit moet veranderen. Daarom zullen we vervangers moeten vinden, zoals windenergie, zonne-energie, water-energie. Wat is volgens jullie de optimale oplossing?
- Nederland vol met windmolens;
- Elke dak vol met zonnepanelen;
- Een nucleaire reactor;
- ....?
Zijn er op dit moment ook forummers die op een bepaalde manier met energie/milieu omgaan? Dit kan bijvoorbeeld al zijn door afval te scheiden (plastic, papier, glas), of speciale maatregelen energie te besparen? Of hebben jullie zonnepanelen op het dak of fietsen jullie voor je eigen energie ? Of hebben jullie plannen om energie te gaan besparen, maar deze nog niet genomen?
Kortom doen jullie momenteel iets met energie besparen of willen jullie nog ondernemen?
En hoe denken jullie dat Nederland er in de toekomst (qua energiewinning/besparing) uit zal zien?
GreenGrass- Kletskop
- Aantal berichten : 1786
Punten : 1891
Registratiedatum : 18-08-11
Re: Op de hometrainer voor elektriciteit?
Wij hebben nog geen eens dubbel glas, hahaha. Maar voor een vrijstaande woning verbruiken we nog steeds gas onder de norm, dus daar ben ik wel blij mee.
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Oh god, ik ben een drama hierin.
Ik scheid nauwelijks afval, ik rij overal met de auto naartoe, we hebben twee auto's ook nog.
Wel allemaal dingen die ik graag anders zou zien, maar dat duurt nog een paar jaar. Afval scheiden is hier nogal een gedoe.
Ik probeer wel te letten op electriciteit en waterverbruik, dus geen stekkers in het stopcontact als het niet nodig is, apparaten uit als het niet nodig is, verwarming niet teveel aan als ik er niet ben, enzovoorts.
Ik scheid nauwelijks afval, ik rij overal met de auto naartoe, we hebben twee auto's ook nog.
Wel allemaal dingen die ik graag anders zou zien, maar dat duurt nog een paar jaar. Afval scheiden is hier nogal een gedoe.
Ik probeer wel te letten op electriciteit en waterverbruik, dus geen stekkers in het stopcontact als het niet nodig is, apparaten uit als het niet nodig is, verwarming niet teveel aan als ik er niet ben, enzovoorts.
Gast- Gast
Rush schreef:Wij hebben nog geen eens dubbel glas, hahaha. Maar voor een vrijstaande woning verbruiken we nog steeds gas onder de norm, dus daar ben ik wel blij mee.
Maar hebben jullie wel plannen tot verandering?
Ben je bereid op de fiets te gaan zitten om je eigen elektriciteit te gaan opwekken?
GreenGrass- Kletskop
Ik ben een slechte burger wat betreft het millieu.
Afval scheiden doe ik niet.. (ik heb zelfs geen papierbakje ).. Terwijl je gratis zakken kunt halen om plasic in te verzamelen. (maar ik heb maar een klein balkonnentje en dan staat die helemaal vol met vuilniszakken.. Het oog wilt ook wat )
Ik heb geen auto.. maar alleen omdat ik het niet kan betalen. Anders was ik gewoon lekker overal met de auto heen gegaan.
Daarnaast douche ik lekker warm en in de winter soms 2x per dag.
Van mij mag Nederland trouwens vol worden gebouwd met windmolens. Ik wil toch wonen/werken in de stad en die windmolens staan meestal toch in niemandsland of flevoland..
Ik ben een egoist.. sorry daarvoor
Afval scheiden doe ik niet.. (ik heb zelfs geen papierbakje ).. Terwijl je gratis zakken kunt halen om plasic in te verzamelen. (maar ik heb maar een klein balkonnentje en dan staat die helemaal vol met vuilniszakken.. Het oog wilt ook wat )
Ik heb geen auto.. maar alleen omdat ik het niet kan betalen. Anders was ik gewoon lekker overal met de auto heen gegaan.
Daarnaast douche ik lekker warm en in de winter soms 2x per dag.
Van mij mag Nederland trouwens vol worden gebouwd met windmolens. Ik wil toch wonen/werken in de stad en die windmolens staan meestal toch in niemandsland of flevoland..
Ik ben een egoist.. sorry daarvoor
Gast- Gast
Ik scheid mijn afval in papier, glas, metaal, gft en rest. Alleen plastic doe ik nog niet. Verder doe ik de lichten uit als ik ergens niet ben. Aan de andere kant neem ik wel vaak de auto als het ook met de fiets zou kunnen en staat de verwarming ook gewoon 's nachts aan (woon in een appartement).
Ik zou best een elektrische auto willen, maar dat is nog iets te duur, want er zijn niet zoveel tweedehands te vinden nog. Ik denk wel dat dit de toekomst wordt. Daarnaast geloof ik in waterenergie. En gaat nu zoveel waterenergie verloren omdat ze nog niet genoeg capaciteit hebben om al het water in stroom om te zetten, dat ik denk dat daar nog veel potentie in zit.
Ik zou best een elektrische auto willen, maar dat is nog iets te duur, want er zijn niet zoveel tweedehands te vinden nog. Ik denk wel dat dit de toekomst wordt. Daarnaast geloof ik in waterenergie. En gaat nu zoveel waterenergie verloren omdat ze nog niet genoeg capaciteit hebben om al het water in stroom om te zetten, dat ik denk dat daar nog veel potentie in zit.
Gast- Gast
GreenGrass schreef:
Ben je bereid op de fiets te gaan zitten om je eigen elektriciteit te gaan opwekken?
Voor de lol wel.. Op een beurs ofzo, waar ze het uittesten.
Misschien ook omdat mijn eigen lichaam er beter van word (Zet ik mijzelf weer voor het millieu).. Maar als ik de energie net zo makkelijk uit een stopcontact of gaspit kan krijgen zonder er moeite voor te hoeven doen.. Dat liever.
Gast- Gast
Ik ben echt een hele slechte burger. Ik doe niet echt aan afval scheiden. Ja het glas gooi ik in de glasbak, that's it. Maar in my defense ik woon in A.dam en daar wordt het je niet makkelijk gemaakt. Bij mijn ouders doe ik het wel keurig want die hebben echt voor alles een aparte kliko.
We hebben enkel glas, we douchen veel en we hebben een bepaalde lamp in huis die bijna altijd aan staat, anders is het eng en donker in de woonkamer haha (die is heel groot en donker). Ik doe wel echt alles op de fiets, dus wat dat betreft valt het weer mee.
We hebben enkel glas, we douchen veel en we hebben een bepaalde lamp in huis die bijna altijd aan staat, anders is het eng en donker in de woonkamer haha (die is heel groot en donker). Ik doe wel echt alles op de fiets, dus wat dat betreft valt het weer mee.
Gast- Gast
Zouden jullie wel gaan afval scheiden als het beloont zou worden?
Of zouden jullie minder elektriciteit/water/gas gebruiken als dit veel duurder zou worden?
Of zouden jullie minder elektriciteit/water/gas gebruiken als dit veel duurder zou worden?
GreenGrass- Kletskop
Wij scheiden wel afval (plastic, glas en papier apart), en ongewenst spaar ik het milieu door de verwarming niet te hoog te stoken (omdat de woningcorporatie de temperatuur bepaalt, mijn kachel gaat overdag gewoon niet aan). Ik ga ook nauwelijks met de auto, omdat ik die niet heb Al met al ben ik best milieuvriendelijk, maar niet bewust vanwege het milieu.
SuperGrover- Ratel
- Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10
GreenGrass schreef:Zouden jullie wel gaan afval scheiden als het beloont zou worden?
Het is niet omdat ik er niet voor beloond word dat ik het niet doe, ik ben gewoon lui.
En ik woon nu heel goedkoop en ook nog eens inclusief, dus wie weet als ik opeens veel meer moet betalen dat ik het wel zou doen.
Gast- Gast
Zodra het dubbelglas in de aanbieding komt.GreenGrass schreef:Rush schreef:Wij hebben nog geen eens dubbel glas, hahaha. Maar voor een vrijstaande woning verbruiken we nog steeds gas onder de norm, dus daar ben ik wel blij mee.
Maar hebben jullie wel plannen tot verandering?
Afval scheiden doe ik trouwens ook niet. Op het industrieterrein mag je alles in 1 container gooien en die containers worden in dezelfde rit geleegd als de onze. En dan zal ik netjes gaan scheiden zeker, dacht het niet.
Wij hebben trouwens ook 2 auto`s en die worden heeeeeeeeeeeeeeeeel veel gebruikt. Mijn fiets is comateus.
Rush- Lady Post-a-lot
Jente schreef:Ik zou best een elektrische auto willen, maar dat is nog iets te duur, want er zijn niet zoveel tweedehands te vinden nog. Ik denk wel dat dit de toekomst wordt. Daarnaast geloof ik in waterenergie. En gaat nu zoveel waterenergie verloren omdat ze nog niet genoeg capaciteit hebben om al het water in stroom om te zetten, dat ik denk dat daar nog veel potentie in zit.
Elektrische auto's zijn erg in opkomst, mogelijk hebben we over een paar jaar behoorlijk wat elektrische auto's rijden. Nadeel is alleen dat je ze NIET hoort rijden...
Wat voor vorm van water energie, je bedoelt warmte terugwinnen uit water? Of gebruik maken van de getijden van de zee? Er zijn behoorlijk wat technologieën om energie uit water te halen.
GreenGrass- Kletskop
Ik doe hier ook heel weinig voor..
Mijn appartement heeft enkel glas en ik scheid geen afval. Ik heb een auto waarmee ik dagelijks zo'n 60 km naar en van mijn werk rij en ik zet de lampen aan wanneer ik het te donker vind.
Ik ben eerlijk gezegd ook niet van plan iets te veranderen. Ik heb geen kaarsen in huis en geen mogelijkheid om gft afval te scheiden. De verwarming heb ik zelden aan omdat de buren kennelijk genoeg stoken om het bij mij ook warm te houden.
Ik zou plastic meer kunnen scheiden, dat wel.
Mijn appartement heeft enkel glas en ik scheid geen afval. Ik heb een auto waarmee ik dagelijks zo'n 60 km naar en van mijn werk rij en ik zet de lampen aan wanneer ik het te donker vind.
Ik ben eerlijk gezegd ook niet van plan iets te veranderen. Ik heb geen kaarsen in huis en geen mogelijkheid om gft afval te scheiden. De verwarming heb ik zelden aan omdat de buren kennelijk genoeg stoken om het bij mij ook warm te houden.
Ik zou plastic meer kunnen scheiden, dat wel.
Carra- Kletskop
- Aantal berichten : 1894
Punten : 2018
Registratiedatum : 03-12-10
GreenGrass schreef:Zouden jullie wel gaan afval scheiden als het beloont zou worden?
Als het makkelijker gemaakt zou worden wel. Ik moet een halve kilometer naar het afvalverzamelpunt rijden om mijn afval te kunnen scheiden in plastic, papier, glas en dergelijke. Dat is best lastig als je op een flat woont. Dan moet ik eerst alles ergens in mijn flat verzamelen, dan alles meeslepen en het dán nog inleveren. Het kost me al geld dat ik het niet doe, want scheiden is gratis en alles wat in de vuilniszak ingaat, daar betaal ik voor. We zijn veel goedkoper uit als ik het scheid. Maar daar heb ik gewoon geen zin in eigenlijk.
En nee, ik zou niet minder gaan gebruiken, ik let al aardig op, wat ik nu doe ga ik niet minder doen.
Gast- Gast
Ik woon in Noorwegen en hier rijden al behoorlijk wat elektrische auto's. Het is hier ook goed geregeld met stopcontacten op veel plaatsen en gratis parkeren en gratis met de boot voor elektrische auto's. Dat stimuleert wel!GreenGrass schreef:Elektrische auto's zijn erg in opkomst, mogelijk hebben we over een paar jaar behoorlijk wat elektrische auto's rijden. Nadeel is alleen dat je ze NIET hoort rijden...
Wat voor vorm van water energie, je bedoelt warmte terugwinnen uit water? Of gebruik maken van de getijden van de zee? Er zijn behoorlijk wat technologieën om energie uit water te halen.
Ik bedoel met waterenergie het opvangen van smeltwater en watervallen. Ik was deze zomer op een gletsjer en daarvan vangen ze maar een klein deel van het smeltwater op, omdat ze de capaciteit nog niet hebben om alles op te vangen. Dat is dus heel erg zonde, want die sneeuw smelt toch wel.
Gast- Gast
Qua douchen niet. Ik hou gewoon van douchen, het is een moment van ontspanning en ik kan mijn lichaamstempratuur weer op peil laten komen. (Ik heb het altijd koud.. Ohja de verwarming staat ook redelijk hoog).
Afval scheiden.. tja ik vind het gewoon zo'n rot werk.. De prullenbak naast de computer daar verdwijnt van alles in (papier, kauwgum, plastic) en dan moet ik dat gaan zitten uitzoeken of 3 verschillende prullenbakken in mijn huiskamer zetten. Het is gewoon niet handig.
Als de prijs echt heel veel zou stijgen zou ik wel meer opletten, maar meer omdat ik het anders niet meer zou kunnen betalen.
Gast- Gast
Ik heb de verwarming nog niet aan gehad, brave burger
Gast- Gast
Toevallig heb ik laatst een enquete ingevuld over het milieu, en daardoor ben ik er wel achter gekomen dat ik eigenlijk ook helemaal niets doe qua milieuvriendelijkheid.
In ons nieuwe huis hebben we dan wel dubbel glas en we zijn nu bezig om boven alles te isoleren, maar dat is meer met het oog op onze eigen portemonnee, dan op het milieu.
In ons oude huis stond ook de hele dag (oktober-maart) een lamp aan in de woonkamer, omdat het daar heel donker was. Nu krijgen we wel een woonkamer met veel lichtinval, dus daar hoeven we waarschijnlijk niet de hele dag een lamp aan te laten.
En nee, als het niet moet, zou ik niet op een crosstrainer gaan zitten om mijn eigen energie op te wekken, daar ben ik te lui voor.
In ons nieuwe huis hebben we dan wel dubbel glas en we zijn nu bezig om boven alles te isoleren, maar dat is meer met het oog op onze eigen portemonnee, dan op het milieu.
In ons oude huis stond ook de hele dag (oktober-maart) een lamp aan in de woonkamer, omdat het daar heel donker was. Nu krijgen we wel een woonkamer met veel lichtinval, dus daar hoeven we waarschijnlijk niet de hele dag een lamp aan te laten.
En nee, als het niet moet, zou ik niet op een crosstrainer gaan zitten om mijn eigen energie op te wekken, daar ben ik te lui voor.
Tullow- Kletskop
- Aantal berichten : 2518
Punten : 2617
Registratiedatum : 23-12-10
Ondanks ons enkel glas verbruiken wij niet heel veel gas. Ik let er wel op qua stoken en zet de verwarming nooit hoger dan nodig. Een uur voor dat we naar bed gaan zet ik de kachel ook weer op de nacht temperatuur. Ik vind het gewoon zonde geld. Dus ja, als het nog duurder wordt zou ik wel proberen te besparen.
Rush- Lady Post-a-lot
Reva schreef:Ik heb de verwarming nog niet aan gehad, brave burger
Ja! Een modelburger joh
Hier is het als ik hem niet aanzet +/- 17 graden.. Mij echt te koud.
Gast- Gast
Als ik geld zou krijgen voor het scheiden van mijn afval zou ik echt fanatiek worden Ik vind het echt helemaal geen moeite om te doen en heb inderdaad 4 vuilnisbakken staan, maar daar ben ik inmiddels wel aan gewend en ze staan niet echt in de weg ofzo.
Gast- Gast
Breng je je dag door in een eskimo pak of is je woning zo goed geïsoleerd?Reva schreef:Ik heb de verwarming nog niet aan gehad, brave burger
Rush- Lady Post-a-lot
Voordat ik ziek werd scheidde ik mijn afval keurig. Dit is enorm verwaterd sinds mijn ziek zijn en merk dat ik het lastig vind om de draad weer op te pakken.
Ik ben enorm bewust opgegroeid. Mijn ouders hebben een biologisch bedrijf en in de zomer draait hun energiemeter zelfs achteruit door de hoeveelheid zonnepanelen die ze hebben. Voel me regelmatig schuldig dat gemak nu even gaat voor mijn principes. Ga het toch maar weer proberen op te pakken.
Ik ben enorm bewust opgegroeid. Mijn ouders hebben een biologisch bedrijf en in de zomer draait hun energiemeter zelfs achteruit door de hoeveelheid zonnepanelen die ze hebben. Voel me regelmatig schuldig dat gemak nu even gaat voor mijn principes. Ga het toch maar weer proberen op te pakken.
Bisq- Prater
- Aantal berichten : 839
Punten : 915
Registratiedatum : 17-09-12
Rush schreef:Breng je je dag door in een eskimo pak of is je woning zo goed geïsoleerd?Reva schreef:Ik heb de verwarming nog niet aan gehad, brave burger
Of woon je boven een bloedbank (wonen mijn opa en oma namelijk, die verstoken bijna niets en het is er nooit uit te houden binnen )
GreenGrass- Kletskop
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» elektriciteit etc: enkel of dubbeltarief
» Wat voor huis hebben jullie voor wat voor prijs?
» Vraagje voor zero (of anderen) over accu voor foto camera.
» Ben jij zo voor de kerstperiode ook guller voor goede doelen
» Vriend gevoelens voor crush 'van voor mijn tijd'
» Wat voor huis hebben jullie voor wat voor prijs?
» Vraagje voor zero (of anderen) over accu voor foto camera.
» Ben jij zo voor de kerstperiode ook guller voor goede doelen
» Vriend gevoelens voor crush 'van voor mijn tijd'
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: