Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Bakken in een combimagnetron

+11
Derpy
Esperanza
Fayebella
Bazinga
minoessepoes
Fortissimo
Minx
Rush
CCC
Rebecca
PapillonRose
15 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Bakken in een combimagnetron Empty Bakken in een combimagnetron

Bericht  PapillonRose zo 31 maa 2013 - 10:13

Iemand nog bruikbare tips over het bakken van dingen als cake, boterkoek, etc. in een combimagnetron? Ik heb helaas geen plek voor een normale oven, maar heb wel een combimagnetron. Helaas mislukt vrijwel alles :nopompom:

Ik hou me netjes aan wat er op een pakje mix staat, en zorg dat ik de juiste temperatuur voor het soort oven dat ik heb gebruik. Toch krijg ik bijvoorbeeld boterkoek die ver voor dat hij klaar hoort te zijn vanboven al bijna zwart is en van onderen nog zacht. Net cakejes geprobeerd te bakken, ruim 10 minuten voordat ze klaar moesten zijn rook ik een brandlucht.. Dik verbrand dus!

Ik krijg er steeds minder lol in om zo nog wat te bakken. Gelukkig heb ik wel een broodbakmachine waar ik brood in bak, en waar ik ook cake in kan bakken. Maar dingen als koekjes, kleine cakejes, boterkoek, brownies en weet ik wat nog meer kunnen daar natuurlijk niet in.

Zou ik iets totaal verkeerd aanpakken of is het gewoon niet handig bakken in een combimagnetron? Tips zijn welkom :cheering:
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Bakken in een combimagnetron Empty Re: Bakken in een combimagnetron

Bericht  Rebecca zo 31 maa 2013 - 10:21

Misschien de temperatuur lager doen en dan langer laten bakken?
Rebecca
Rebecca
Prater
Prater

Aantal berichten : 1272
Punten : 1340
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Scherpenzeel GLD

http://www.cakesbyrebecca.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

Bakken in een combimagnetron Empty Re: Bakken in een combimagnetron

Bericht  CCC zo 31 maa 2013 - 10:27

Het zijn allemaal richtlijnen op pakjes, je moet je oven echt leren kennen wat dat betreft en gewoon controleren tijdens het bakken als dit kan. Zo heb k dat met onze nieuwe combi ook gedaan. Heb je 'm al lang?

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bakken in een combimagnetron Empty Re: Bakken in een combimagnetron

Bericht  Gast zo 31 maa 2013 - 10:30

Rebecca schreef:Misschien de temperatuur lager doen en dan langer laten bakken?

Dat zou ik ook aanraden inderdaad. Vriendin van mij bakt echt alles (cakepops/cupcakes/koekjes/etc.) in haar combi magnetron en dat komt er allemaal perfect uit!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bakken in een combimagnetron Empty Re: Bakken in een combimagnetron

Bericht  PapillonRose zo 31 maa 2013 - 10:35

Ik zal de volgende keer eens kijken of dat helpt! Heb het eens met boterkoek geprobeerd en dat ging toen nog steeds niet echt lekker. Maar ik vind het ook lastig in te schatten hoeveel lager de temperatuur dan moet Embarassed

Ik heb de magnetron trouwens al ruim twee jaar. Alleen pas sinds kort dat ik hem ook gebruik om in te bakken. Dat wordt dan toch een kwestie van dingen gaan veranderen en uitproberen tot ik de oplossing heb. Zit steeds met m'n neus op dat ding en nog gaat het mis! Toch wil ik wel vriendjes worden met het ding, want een gewone oven heb ik helaas geen plek voor.

Had laatst heel enthousiast bedacht dat ik ook wel eens wilde kijken of ik een taart kan bakken en daarna een poging doen tot simpel decoreren, daar wachten we nog maar even mee laughcry
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Bakken in een combimagnetron Empty Re: Bakken in een combimagnetron

Bericht  CCC zo 31 maa 2013 - 10:36

Ik vond het trouwens lastig een goede combi te kopen afgelopen jaar, had al eerder een miskoop gedaan waar absoluut niet in te bakken viel. Heb via Lejow haar vriend wat info gekregen en wat tips, uiteindelijk uitdezelfde serie een iets luxere gekocht en ben er echt superblij mee. Soms is het nog wel even uitzoeken, zo had ik laatst opeen een zwarte biscuitrand en een zwarte merenque.

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bakken in een combimagnetron Empty Re: Bakken in een combimagnetron

Bericht  CCC zo 31 maa 2013 - 10:37

PapillonRose schreef:Ik zal de volgende keer eens kijken of dat helpt! Heb het eens met boterkoek geprobeerd en dat ging toen nog steeds niet echt lekker. Maar ik vind het ook lastig in te schatten hoeveel lager de temperatuur dan moet Embarassed

Ik heb de magnetron trouwens al ruim twee jaar. Alleen pas sinds kort dat ik hem ook gebruik om in te bakken. Dat wordt dan toch een kwestie van dingen gaan veranderen en uitproberen tot ik de oplossing heb. Zit steeds met m'n neus op dat ding en nog gaat het mis! Toch wil ik wel vriendjes worden met het ding, want een gewone oven heb ik helaas geen plek voor.

Had laatst heel enthousiast bedacht dat ik ook wel eens wilde kijken of ik een taart kan bakken en daarna een poging doen tot simpel decoreren, daar wachten we nog maar even mee Bakken in een combimagnetron 394967
Inprincipe kun je op een lagere temp. bakken, alleen duurt het dan langer. En hoeveel langer is dus gewoon elke keer uitproberen. Zoals vandaag heb ik cupcakes gemaakt en staat op de verpakking 18 min, maar ik bak ze 33 min. en dan zijn ze perfect.

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bakken in een combimagnetron Empty Re: Bakken in een combimagnetron

Bericht  PapillonRose zo 31 maa 2013 - 10:41

chococupcake schreef:
PapillonRose schreef:Ik zal de volgende keer eens kijken of dat helpt! Heb het eens met boterkoek geprobeerd en dat ging toen nog steeds niet echt lekker. Maar ik vind het ook lastig in te schatten hoeveel lager de temperatuur dan moet Embarassed

Ik heb de magnetron trouwens al ruim twee jaar. Alleen pas sinds kort dat ik hem ook gebruik om in te bakken. Dat wordt dan toch een kwestie van dingen gaan veranderen en uitproberen tot ik de oplossing heb. Zit steeds met m'n neus op dat ding en nog gaat het mis! Toch wil ik wel vriendjes worden met het ding, want een gewone oven heb ik helaas geen plek voor.

Had laatst heel enthousiast bedacht dat ik ook wel eens wilde kijken of ik een taart kan bakken en daarna een poging doen tot simpel decoreren, daar wachten we nog maar even mee Bakken in een combimagnetron 394967
Inprincipe kun je op een lagere temp. bakken, alleen duurt het dan langer. En hoeveel langer is dus gewoon elke keer uitproberen. Zoals vandaag heb ik cupcakes gemaakt en staat op de verpakking 18 min, maar ik bak ze 33 min. en dan zijn ze perfect.
Dan ga ik dat eens proberen! De cupcakes van vanavond moesten volgens de verpakking 25 minuten op 160 graden en na krap 15 minuten al volledig verbrand.. Stinken dat het hier in huis doet laughcry

Ik denk dat ik van de week weer dezelfde mix ga halen, temperatuur lager en dan kijken hoe lang het duurt voordat ze goed lijken. En dan ga ik er met een stoel bij zitten, ik moet en zal iets eetbaars bakken :P
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Bakken in een combimagnetron Empty Re: Bakken in een combimagnetron

Bericht  Rush zo 31 maa 2013 - 10:44

Heb je m niet per ongeluk op grill stand staan ipv hetelucht?
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Bakken in een combimagnetron Empty Re: Bakken in een combimagnetron

Bericht  Rebecca zo 31 maa 2013 - 10:47

Rush schreef:Heb je m niet per ongeluk op grill stand staan ipv hetelucht?

O ja, dat zou ook kunnen, maar het lijkt me niet dat dat steeds per ongeluk gebeurt? Ik heb dat op mijn werk per ongeluk een keer gedaan, toen vloog ineens het bakpapier in de fik laughcry .
Rebecca
Rebecca
Prater
Prater

Aantal berichten : 1272
Punten : 1340
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Scherpenzeel GLD

http://www.cakesbyrebecca.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

Bakken in een combimagnetron Empty Re: Bakken in een combimagnetron

Bericht  PapillonRose zo 31 maa 2013 - 10:50

Nee, hij stond niet op de grillstand Wink Had inderdaad best gekund zo'n foutje, maar sinds er elke keer wel wat verkeerd gaat let ik er goed op dat hij helemaal goed staat ingesteld. Niet dat het gewenste resultaat daarmee is bereikt laughcry
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Bakken in een combimagnetron Empty Re: Bakken in een combimagnetron

Bericht  Rush zo 31 maa 2013 - 10:51

Rebecca schreef:
Rush schreef:Heb je m niet per ongeluk op grill stand staan ipv hetelucht?

O ja, dat zou ook kunnen, maar het lijkt me niet dat dat steeds per ongeluk gebeurt? Ik heb dat op mijn werk per ongeluk een keer gedaan, toen vloog ineens het bakpapier in de fik laughcry .
Nou onze combi heeft tekentjes voor de standen en ik moet goed opletten welke waar bij hoort. Misschien denkt ze hetelucht te kiezen, maar heeft ze al die tijd al de verkeerde? Zou kunnen.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Bakken in een combimagnetron Empty Re: Bakken in een combimagnetron

Bericht  Rush zo 31 maa 2013 - 10:52

Ah nee dus. Dan weet ik het niet.

Ik volg altijd de pakjes en dat gaat perfect. Sorry!
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Bakken in een combimagnetron Empty Re: Bakken in een combimagnetron

Bericht  Minx zo 31 maa 2013 - 10:53

Ik haal er minimaal 20 graden van af en voor een cake is dat eigenlijk nog te weinig.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bakken in een combimagnetron Empty Re: Bakken in een combimagnetron

Bericht  PapillonRose zo 31 maa 2013 - 10:55

Voel me wel heel dom trouwens, dat ik niet met dat ding om kan gaan blijkbaar. Waarom werken de instellingen die bij de mix staan ook niet gewoon? Zou een hoop gedoe schelen voor een slechte hobbykok zoals ik Laughing

Oja, mijn magnetron heeft boven de toetsen gewoon woorden staan, dus ik weet zeker dat ik de goede stand heb gebruikt. Wel jammer eigenlijk, want als dat het was geweest had ik het nu makkelijker kunnen oplossen.

Dat is vast eentje die ik ga onthouden Minx, minimaal 20 graden eraf te halen een volgende keer en dan goed blijven kijken wat er dan gebeurt.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Bakken in een combimagnetron Empty Re: Bakken in een combimagnetron

Bericht  CCC zo 31 maa 2013 - 11:21

Ik vraag me af wat voor Combi je hebt. Dit klinkt nl een beetje als mijn miskoop toen, deze combi had alleen een grillstand en dat werd ook de oven genoemd Bakken in een combimagnetron 878948377 Niet om je te demotiveren ofzo, maar omdat Rush ook al vroeg is het niet je grillstand. Probeer inderdaad de temperatuur lager in te stellen, en dan erbij blijven en kijken wat het doet.
Er was iets wat hielp tegen brand lucht, spiritus in glaasjes neerzetten geloof ik? Misschien helpt dat je lucht uit je huis te krijgen Bakken in een combimagnetron 561177

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bakken in een combimagnetron Empty Re: Bakken in een combimagnetron

Bericht  Minx zo 31 maa 2013 - 11:33

Ik was ook de enige die een quiche kon maken in de combi magnetron van mijn ex wat een drama ding was dat zeg. Van zijn oven deed alleen de grill het nog. Het is dus echt een kwestie van proberen.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bakken in een combimagnetron Empty Re: Bakken in een combimagnetron

Bericht  Gast zo 31 maa 2013 - 19:17

Wat is een goede combi magnatron de mijne is stuk, dus wil een nieuwe kopen.
Welke hebben jullie?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bakken in een combimagnetron Empty Re: Bakken in een combimagnetron

Bericht  PapillonRose zo 31 maa 2013 - 21:53

Ik heb een combimagnetron van Everglades, bij Kijkshop gekocht destijds. Heb nog even gekeken, maar heb een aantal verschillende standen. Gewoon magnetron, grill, convection, combi+ en nog eentje. Convection is de oven en die gebruik ik ook altijd.

Ik ga het nog even testen van de week of ik met wat aanpassingen wel iets kan bakken. En anders is mijn vriend voortaan de pineut, hij heeft een gewone oven, dan ga ik die wel onveilig maken Wink
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Bakken in een combimagnetron Empty Re: Bakken in een combimagnetron

Bericht  Fortissimo zo 31 maa 2013 - 21:57

Ik heb ook een combimagnetron waarin ik moet bakken. Ik zet altijd de temperatuur lager dan op de verpakking staat en doe wel de tijd die aangegeven staat. Dan kan ik hem altijd nog langer laten bakken indien nodig. Ik ga dan ook regelmatig kijken!
Fortissimo
Fortissimo
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2466
Punten : 2458
Registratiedatum : 05-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Bakken in een combimagnetron Empty Re: Bakken in een combimagnetron

Bericht  minoessepoes zo 31 maa 2013 - 22:08

Ik hield het altijd in de gaten tot het een mooi kleurtje had en dekte ovenschalen af met een deksel en baksels met aluminiumfolie. Daardoor wordt het niet zwart. De tijd hield ik me ook nooit aan, ik deed erbij altijd wel 1/3de bovenop om dingen ook onderop warm en gaar te krijgen!
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bakken in een combimagnetron Empty Re: Bakken in een combimagnetron

Bericht  Bazinga zo 31 maa 2013 - 22:09

Wat je ook kunt doen, om je combigeval beter 'te leren kennen', is een rek met boterhammen afbakken. Dan zie je precies waar-ie warmer is en of-ie op grillen of bakken staat enz.
Bazinga
Bazinga
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Bakken in een combimagnetron Empty Re: Bakken in een combimagnetron

Bericht  Fayebella ma 1 apr 2013 - 7:47

Ik heb laatst ook een nieuwe gekocht en dan vooral ook de recensies gelezen die erbij stonden. Daar kun je veel informatie uithalen. Ik heb trouwens een prima donna (merk van Sligro).
Mijn combi doet het trouwens prima. Ik kan gewoon de temperatuur van het pak/recept aanhouden, ik moet hem alleen soms een paar minuten minder doen. Ook bij afbakbroodjes, staat er 200 graden 8-10 minuten. Dan moet ik de 8 minuten aanhouden, 200 graden is prima.
Fayebella
Fayebella
Prater
Prater

Aantal berichten : 863
Punten : 902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bakken in een combimagnetron Empty Re: Bakken in een combimagnetron

Bericht  Esperanza di 2 apr 2013 - 1:32

Ik heb ook een combi oven en eigenlijk nergens last van. Soms moet een taart of cake er wat langer in, maar dat dingen al ver voor de aangegeven tijd verbranden heb ik niet.
Ik heb een Sharp.
Esperanza
Esperanza
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2286
Punten : 2362
Registratiedatum : 31-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Bakken in een combimagnetron Empty Re: Bakken in een combimagnetron

Bericht  Derpy di 2 apr 2013 - 1:44

Ik heb ook een combimagnetron en bak er alles in. Wel heb ik een oventhermometer, want hij is meestal 10 graden kouder dan dat hij aangeeft. Ik zet 'm dus standaard 10 graden hoger om de juiste temperatuur te krijgen. Misschien kun je eens testen met zo'n thermometer hoe heet hij wordt? Daarnaast moet je 'm leren kennen (klinkt debiel) om te weten hoe je 'm moet gebruiken. Dan kom je er vanzelf achter of er dingen minder lang of langer moeten en waar je op moet letten.
Derpy
Derpy
Prater
Prater

Aantal berichten : 573
Punten : 600
Registratiedatum : 16-09-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Bakken in een combimagnetron Empty Re: Bakken in een combimagnetron

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum