Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Combimagnetron

+2
Rush
Rovine
6 plaatsers

Ga naar beneden

Combimagnetron Empty Combimagnetron

Bericht  Rovine di 22 mei 2012 - 20:38

Nu ik ga verhuizen moet ik de oven ook achterlaten en zoek ik een nieuwe tweedehandsige. Nu had ik het idee op zoek te gaan naar een combimagnetron. Ik heb er alleen nog nooit eentje gehad en vroeg me nu af of die dingen eigenlijk geschikt zijn voor het "echte" ovenwerk. Dingen als ovenschotels en taarten. Heeft iemand een idee waar ik naar zou moeten zoeken? Ik gebruik mijn oven behoorlijk intensief, vrijwel dagelijks.
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Combimagnetron Empty Re: Combimagnetron

Bericht  Rush di 22 mei 2012 - 20:38

Ik doe alles in de combimagnetron, van ovenschotels, tot lasagna, taarten, cakes.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Combimagnetron Empty Re: Combimagnetron

Bericht  Rovine di 22 mei 2012 - 20:42

Zit er ook verschil in combimagnetrons of magnetronovens? Ik ben nl bang dat ik er eentje koop die goed is voor een bruin korstje op de pizza, of kunnen ze allemaal taartjes bakken?
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Combimagnetron Empty Re: Combimagnetron

Bericht  Rush di 22 mei 2012 - 20:45

Dan moet je even kijken naar de functies. Heteluchtoven is de oven functie op een combimagnetron.

Ik weet niet of er een verschil is tussen een combimagnetron en een magnetronoven. Van die laatste heb ik nog nooit gehoord.

Ik denk dat een combimagnetron meer functies heeft dan een magnetronoven, maar dat is zomaar een wilde gok hoor Combimagnetron 1578173417
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Combimagnetron Empty Re: Combimagnetron

Bericht  Rovine di 22 mei 2012 - 21:21

Het leek mij juist andersom, dat die magnetronoven meer oven-opties had. Ik doe al jaren zonder magnetron, dus de ovenfunctie is belangrijker voor mij. Maar ik zou dus op hetelucht moeten letten? Grill is niet goed dan?
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Combimagnetron Empty Re: Combimagnetron

Bericht  Rush di 22 mei 2012 - 21:22

Grill is een grillfunctie, geen echte oven functie.

Grill is vooral geschikt voor pizza`s enzo.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Combimagnetron Empty Re: Combimagnetron

Bericht  Rush di 22 mei 2012 - 21:23

Hoeveel oven opties wil je hebben dan? Een oven is toch een oven? Rolling Eyes
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Combimagnetron Empty Re: Combimagnetron

Bericht  Rovine di 22 mei 2012 - 21:57

Ik bedoelde dat bij een magnetronoven wellicht de oven de overhand heeft. Momenteel heb ik ook een oven met 20 standen, afgezien van temperatuur. Maar ik heb dus echt geen idee, nog nooit zoiets gekocht en er weinig verstand van.
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Combimagnetron Empty Re: Combimagnetron

Bericht  Rush di 22 mei 2012 - 21:59

Wat doen die standen allemaal dan? Wat veel, haha!
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Combimagnetron Empty Re: Combimagnetron

Bericht  Femmem di 22 mei 2012 - 23:46

Er zijn volgens mij 2 soorten,
- een magnetron die ook een oven-functie heeft
- een oven die ook een magnetron-functie heeft

Wij hadden nummer 1, daar krijg je nog net een pizza mee gaar. Maar quiche, taarten of lasagne werkte echt niet.
Wat ik een keer heb gelezen, is dat een combimagnetron met een verstelbaar rooster (en dus niet zo'n ronddraaiplateau) beter is. Die hebben ook vaak boven- en onderwarmte, waardoor je baksels ook aan de onderkant gaar worden.

Mijn ouders hebben een goede inbouw combimagnetron, maar die kostte wel zo'n €800. Mijn combi-magnetronnetje was ongeveer €100, maar dus echt geen aanrader.
Femmem
Femmem
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 236
Punten : 241
Registratiedatum : 24-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Combimagnetron Empty Re: Combimagnetron

Bericht  Rush di 22 mei 2012 - 23:50

Hmmm. Wij hebben 1 van Whirpool met zowel een draaiplateau als roosters en een bakplaat die je erin kan schuiven, zoals bij een 'echte' oven zeg maar. Hier kan je gewoon alles mee, maar hij was dan ook bijna €300!
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Combimagnetron Empty Re: Combimagnetron

Bericht  Gast di 22 mei 2012 - 23:50

Femmem schreef:Er zijn volgens mij 2 soorten,
- een magnetron die ook een oven-functie heeft
- een oven die ook een magnetron-functie heeft

Wij hadden nummer 1, daar krijg je nog net een pizza mee gaar. Maar quiche, taarten of lasagne werkte echt niet.
Wat ik een keer heb gelezen, is dat een combimagnetron met een verstelbaar rooster (en dus niet zo'n ronddraaiplateau) beter is. Die hebben ook vaak boven- en onderwarmte, waardoor je baksels ook aan de onderkant gaar worden.

Mijn ouders hebben een goede inbouw combimagnetron, maar die kostte wel zo'n €800. Mijn combi-magnetronnetje was ongeveer €100, maar dus echt geen aanrader.
Voor mij gaat dat in ieder geval wel op. Wij hadden eerst een combimagnetron met draaiplateau en die vond ik qua ovenfunctie niet denderend. Een taart bakken hoefden we niet te proberen. We hebben er nu een met een verstelbaar rooster en daar lukt alles mee qua taarten etc.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Combimagnetron Empty Re: Combimagnetron

Bericht  Minx wo 23 mei 2012 - 0:19

Het verschilt heel erg per ding,

In de combi van mijn vriend kan ik een quiche maken, een taart durf ik echt niet aan. Die van mijn ouders een duurdere inbouw kan ik dan weer alles mee.

@ rush met de grill wil je echt geen pizza maken hoor. Bij de grill staat alleen de bovenwarmte aan en niet zoals bij de oven stand de boven en onder warmte
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Combimagnetron Empty Re: Combimagnetron

Bericht  Esperanza wo 23 mei 2012 - 3:08

Omdat ik geen ruimte had voor een 'echt' fornuis, ben ik ook voor een combioven gegaan, maar ik wilde wel een goede. In het studentenhuis waar ik voorheen woonde moest je pizza echt een uur in de oven en dan nog was de kaas niet gesmolten! Ovenschotels hoefde je al helemaal niet aan te beginnen.

Ik heb nu een combioven van Sharp en die is erg goed. Er zit een oven, grill en magnetron functie op. Taarten en cakejes gaan goed, pizza's en ovenschotels ook! Ik ben er echt heel erg tevreden over. In het begin was het wel even uitvogelen wat ik het beste kon aanhouden en hoe ik het advies op verpakkingen moest interpreteren, maar dat heb je snel genoeg door.
Esperanza
Esperanza
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2286
Punten : 2362
Registratiedatum : 31-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Combimagnetron Empty Re: Combimagnetron

Bericht  Rush wo 23 mei 2012 - 3:10

Fairytale schreef:
@ rush met de grill wil je echt geen pizza maken hoor. Bij de grill staat alleen de bovenwarmte aan en niet zoals bij de oven stand de boven en onder warmte
Ik heb geen idee verder. Het staat in m`n boekje voor tips en trucs die bij de combi magnetron zat en m`n pizza`s worden er enorm lekker in.

Wel gewoon pizza uit de winkel hoor. Geen eigen gemaakte, daar doe ik niet aan Combimagnetron 1578173417
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Combimagnetron Empty Re: Combimagnetron

Bericht  Gast wo 23 mei 2012 - 3:49

Ohh je moet als je voor een combi gaat wel echt een goede kopen! Zo'n dingetje waar je alleen maar een rond rekje in kan zetten is vaak niet echt lekker om dingen mee te bakken. Ik heb een combi oven waar je dus ook echt een hetelucht stand op hebt, daar kun je wel gewoon mee bakken! Die van mij was ook 300 nog wat geloof ik. Maar heb hem al 5 jaar en ben er echt nog steeds super blij mee!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Combimagnetron Empty Re: Combimagnetron

Bericht  Antibes wo 23 mei 2012 - 10:53

Esperanza schreef:

Ik heb nu een combioven van Sharp en die is erg goed. Er zit een oven, grill en magnetron functie op. Taarten en cakejes gaan goed, pizza's en ovenschotels ook! Ik ben er echt heel erg tevreden over. In het begin was het wel even uitvogelen wat ik het beste kon aanhouden en hoe ik het advies op verpakkingen moest interpreteren, maar dat heb je snel genoeg door.

+1

Het "uitvogelen" was hier niet eens noemenswaardig.. Ding werkt ook al vijf jaar fantastisch!
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Combimagnetron Empty Re: Combimagnetron

Bericht  Rovine do 24 mei 2012 - 7:26

Aha, dus ik moet letten op Sharp of een verstelbaar rooster! Zulke dingetjes kan ik wat mee. Prijs is voor mij minder relevant denk ik omdat ik tweedehands ga zoeken. En dan kan ik best geluk hebben of veel geld betalen voor een onding. Maar nu ik weet waar ik op kan letten is het al handiger, aangezien ze van 10-1000 euro te koop zijn en duur niet altijd beter hoeft te zijn.
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Combimagnetron Empty Re: Combimagnetron

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum