Voorkeurs houding
+2
M-G
Sanne
6 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: Voorkeurs houding
Wat fijn dat het zo geholpen heeft! Ik zie er ook echt naar uit dat ze met onze meid aan de slag gaan. Soms is ze net een plank zo gestrekt houdt ze zich.M-G schreef:Jetje schreef:m-g wat deed de manueel therapeut bij jullie? Ik ben er een keer geweest, omdat zij de fysio verving bij mijn zoontje, maar zij begon hem te kraken in zijn nekwervel. Ik heb toen gezegd dat ze daar direct mee moest stoppen. Want kraken bij die kleintjes vind ik zo'n eng idee...
Bij ons heeft de manieel therapeut eerst precies uitgelegd wat hij ging doen en mij ook laten voelen hoeveel druk hij uit zou oefenen. Dat was echt maar een minimale drukuitoefening. Kraken is hier niet gebeurd, dan moeten ze de lichaams delen heel snel bewegen, geloof ik (zoiets vertelde hij). Hij heeft dus op zijn nekwervel op zijn rugwervel op bepaalde plekken een hele lichte druk uitgeoefend. Verder heeft hij nog wat oefeningen gedaan door zijn benen heen en weer te bewegen, allemaal langzaame bewegingen en zittend hem naar links en rechts bewogen. Gewoon kleine simpele oefeningetjes die hier enorm hebben geholpen.
Als ik alleen vergoeding krijg met een verwijsbrief dan bel ik de dokter nog even dat hij een verwijsbrief moet maken.
Gast- Gast
Roos schreef:Flower_L schreef:AngelNyn schreef:Flower_L schreef:verwijzing is weer verplicht idd voor vergoeding.
Volgens mij is dat afhankelijk van je verzekering.
ow dat zou kunnen idd. hier zei de cb arts dat het moest...fysio wist dan weer nergens vanaf....
Ik heb hem vandaag van de cb arts gekregen ivm de vergoeding. Afspraak heb ik nog niet gemaakt.
ik zag het hoofdje van jouw j op fb daarnet, is het plat aan 1 kant of helemaal afgeplat?
zo van de voorkant ziet het er namelijk hetzelfde uit als onze j...en hier is het hele achterhoofd plat.
Flower_L- Ratel
- Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11
Bij mij hadden beide kinderen ook een voorkeurshouding, vooral de oudste. Hij kreeg ook een erge afplatting, je kon het ook heel goed zien. Fysio ingeschakeld en tegelijkertijd naar een osteopaat geweest en na 1 behandeling bij de osteopaat was het gewoon weg. De fysio stond er versteld van want zijn voorkeurshouding was heel hardnekkig en de verwachting was dat hij flink wat behandelingen nodig zou hebben.
Mijn dochtertje ontwikkelde ook een lichte voorkeurshouding en ik ben met haar meteen naar een osteopaat geweest, ook hier was 1 behandeling voldoende.
Mijn dochtertje ontwikkelde ook een lichte voorkeurshouding en ik ben met haar meteen naar een osteopaat geweest, ook hier was 1 behandeling voldoende.
Knillis- Fluisteraar
- Aantal berichten : 434
Punten : 470
Registratiedatum : 03-02-11
Pluto, hoe was het vandaag bij de osteopaat?
M-G- Prater
- Aantal berichten : 1319
Punten : 1318
Registratiedatum : 05-12-10
Flower_L schreef:Roos schreef:Flower_L schreef:AngelNyn schreef:Flower_L schreef:verwijzing is weer verplicht idd voor vergoeding.
Volgens mij is dat afhankelijk van je verzekering.
ow dat zou kunnen idd. hier zei de cb arts dat het moest...fysio wist dan weer nergens vanaf....
Ik heb hem vandaag van de cb arts gekregen ivm de vergoeding. Afspraak heb ik nog niet gemaakt.
ik zag het hoofdje van jouw j op fb daarnet, is het plat aan 1 kant of helemaal afgeplat?
zo van de voorkant ziet het er namelijk hetzelfde uit als onze j...en hier is het hele achterhoofd plat.
J. heeft door de bevalling een hematoom op zijn hoofdje gekregen. Dit moet met een paar weken cq. maanden weg zijn. Zijn voorkeur is wel om aan die kant te liggen en heeft dan ook aan die zijde een tot nu toe lichte afplatting.
Krijgt jou J. fysio?
Roos- Prater
- Aantal berichten : 860
Punten : 931
Registratiedatum : 18-11-10
Het ging wel goed. Hij voelde heel erg veel spanning in haar rug/nek. Hij zei ook dat het niet dochter zelf is die bewust maar 1 kant op wil kijken/draaien. Maar dat het dwangmatig zo gaat doordat er iets in haar nekje anders is(dat was niet omdat ze misvormd is ofzo maar omdat het door de bevalling waarschijnlijk zo is gekomen). Hij had haar hoofd een poosje vast, en op een bepaald punt begon ze ineens keihard te huilen. Het was niet helemaal gelukt dus dinsdag ga ik er weer heen. Ze draaide nooit haar hoofdje zelf naar ons toe als we boven de wandelwagen stonden te kijken en iets zeiden, en gisteren ineens wel. Ik heb wel het idee dat ze haar hoofdje nu makkelijker draait en minder hard naar achteren doet. Ik ben dus erg blij en ben benieuwd of ze na de bahandelingen ook minder als een banaantje ligt met haar rug.M-G schreef:Pluto, hoe was het vandaag bij de osteopaat?
Ik vind het trouwens heel bijzonder. Want het lijkt alsof hij niks doet.
Gast- Gast
Pluto schreef:Het ging wel goed. Hij voelde heel erg veel spanning in haar rug/nek. Hij zei ook dat het niet dochter zelf is die bewust maar 1 kant op wil kijken/draaien. Maar dat het dwangmatig zo gaat doordat er iets in haar nekje anders is(dat was niet omdat ze misvormd is ofzo maar omdat het door de bevalling waarschijnlijk zo is gekomen). Hij had haar hoofd een poosje vast, en op een bepaald punt begon ze ineens keihard te huilen. Het was niet helemaal gelukt dus dinsdag ga ik er weer heen. Ze draaide nooit haar hoofdje zelf naar ons toe als we boven de wandelwagen stonden te kijken en iets zeiden, en gisteren ineens wel. Ik heb wel het idee dat ze haar hoofdje nu makkelijker draait en minder hard naar achteren doet. Ik ben dus erg blij en ben benieuwd of ze na de bahandelingen ook minder als een banaantje ligt met haar rug.M-G schreef:Pluto, hoe was het vandaag bij de osteopaat?
Ik vind het trouwens heel bijzonder. Want het lijkt alsof hij niks doet.
Fijn dat het toch enig resultaat heeft opgeleverd en hopelijk wordt het na de volgende behandeling nog beter. Ja ze schijnen toch iets met drukpunten en bewegingen te doen maar goed als het helpt dan is dat alleen maar mooi!
M-G- Prater
- Aantal berichten : 1319
Punten : 1318
Registratiedatum : 05-12-10
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Houding oud t.o.v. jong
» Wat is jou houding tov kindjes die bij je spelen?
» houding baby op schoot
» Wat is jou houding tov kindjes die bij je spelen?
» houding baby op schoot
Pagina 2 van 2
Permissies van dit forum: