Geocachen met kinderen..
5 plaatsers
Pagina 1 van 1
Geocachen met kinderen..
Wie doet dat nog meer? En hoe betrekken jullie de kids erbij?
We hebben sinds een paar maanden er dus een verslavende nieuwe hobby bij, geocachen.
Voor degene die het niet kennen; een soort schatzoeken voor volwassenen.
Je hebt een gps nodig en daarop voer je een coördinaat in (noord- en oostcoordinaat) op die plaats waar je uitkomt ligt een soort schat (een logboek waarin je je naam moet zetten en wat kleine prulletjes) Je kunt ook een multicache doen, dan loop je van coördinaat naar coördinaat en voer je verschillende opdrachten uit, op het einde vind je dus een schat.
http://www.geocaching.com/
We hebben sinds een paar maanden er dus een verslavende nieuwe hobby bij, geocachen.
Voor degene die het niet kennen; een soort schatzoeken voor volwassenen.
Je hebt een gps nodig en daarop voer je een coördinaat in (noord- en oostcoordinaat) op die plaats waar je uitkomt ligt een soort schat (een logboek waarin je je naam moet zetten en wat kleine prulletjes) Je kunt ook een multicache doen, dan loop je van coördinaat naar coördinaat en voer je verschillende opdrachten uit, op het einde vind je dus een schat.
http://www.geocaching.com/
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10
Re: Geocachen met kinderen..
Wij doen het ook af en toe. We proberen sowieso caches uit te zoeken die goed te lopen zijn voor een 3-jarige. En af en toe doen we er een speciaal voor kinderen.
Gast- Gast
Wij nemen nog wel altijd de wagen mee omdat we anders wel heel erg lang onderweg zijn hahaha. Vandaag hebben we weer een multi gelopen en dan is het voor R ongeveer 50/50 met lopen/zitten in de wagen. Hij gaat ook heel schattig meezoeken naar de schat en als we hem dan vinden roept hij joepie mama!
Printje- Lady Post-a-lot
Dan ben ikzelf het grootste kind geloof ik hahaha! Heb het ooit eens met vrienden gedaan, erg leuk! Lijkt me ook leuk voor kinderen. Spannend om een "schat" te zoeken.
L!ND@- Kletskop
- Aantal berichten : 2391
Punten : 2535
Het is ook onwijs leuk Linda. Ik vind het vooral zo apart dat echt overal van die schatten te vinden zijn, op de vreemdste plekken en gewoon echt overal, in de stad etc. En dat 'gewone' mensen dat dus niet weten.
Zo hebben we een travel bug gevonden die uit Amerika komt en al 10!! jaar rondreist.
Zo hebben we een travel bug gevonden die uit Amerika komt en al 10!! jaar rondreist.
Printje- Lady Post-a-lot
Dit lijkt me dus ook zooo leuk! Maar ik heb totaal geen tijd over... Als ik dat wel weer heb, ga ik er ook aan beginnen.
Twellie- Ratel
- Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12
De lange multies laten wij nog even liggen, als S. wat ouder is dan kunnen we die wel gaan doen maar voor nu is een rondje van max 3 km voor hem lang genoeg. ( wij nemen geen buggy mee haha)
Verder zijn wel meer van de vraagtekens en de groene
We betrekken S. meestal wel maar hij heeft meestal op dat moment geen geduld om te zoeken, de omgeving is interessanter vaak.
Verder zijn wel meer van de vraagtekens en de groene
We betrekken S. meestal wel maar hij heeft meestal op dat moment geen geduld om te zoeken, de omgeving is interessanter vaak.
Gast- Gast
Wij hebben vandaag onze eerste gedaan! Was erg leuk maar J. wilde op een gegeven moment niet meer verder lopen en ging steeds op de grond zitten om naar de mieren te kijken
Nou moet ik wel zeggen dat we er een gekozen hadden vlak bij mijn ouders (dat bos ken ik heel goed) en ik er van overtuigd was dat het een hele korte route was. Dat was ook, als je tenminste de juiste coördinaten invoert hahaha. We hebben ruim een uur gelopen voordat we het gevonden hadden en toen bleek het nog geen 500 meter van onze auto te zijn.
We vonden het wel erg leuk en we gaan het zeker vaker doen maar dan gaat wel de draagzak mee!
Nou moet ik wel zeggen dat we er een gekozen hadden vlak bij mijn ouders (dat bos ken ik heel goed) en ik er van overtuigd was dat het een hele korte route was. Dat was ook, als je tenminste de juiste coördinaten invoert hahaha. We hebben ruim een uur gelopen voordat we het gevonden hadden en toen bleek het nog geen 500 meter van onze auto te zijn.
We vonden het wel erg leuk en we gaan het zeker vaker doen maar dan gaat wel de draagzak mee!
Fiwen- Kletskop
- Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Super leuk! Kende het niet en heb eens wat zitten lezen, wil dit zeker een keer gaan doen.
En even een vraagje- wat gebruiken jullie als gps? Hebben jullie speciaal los apparaatje, of gebruiken jullie je telefoon. In dat geval- wat voor app gebruiken jullie?
Andere tips voor een beginner?
En even een vraagje- wat gebruiken jullie als gps? Hebben jullie speciaal los apparaatje, of gebruiken jullie je telefoon. In dat geval- wat voor app gebruiken jullie?
Andere tips voor een beginner?
snoezel- Prater
- Aantal berichten : 831
Punten : 885
Registratiedatum : 01-12-10
Wij hebben een speciaal gps apparaat. We hebben wel een app erbij op onze telefoon.
Printje- Lady Post-a-lot
Even een upje, nu het weer lekker droog weer is gaan we weer lekker vaak cachen.
Ook vandaag hebben we nog fijn wat pick-ups gedaan, een multi durfde ik nu niet aan.
Iemand misschien een leuke tip voor een cache met kinderen? Wij vinden vooral multi's in het bos erg leuk.
We zitten trouwens nu ' pas' op 71 maar ons streven is om dit jaar zeker over de 150 te gaan.
Ook vandaag hebben we nog fijn wat pick-ups gedaan, een multi durfde ik nu niet aan.
Iemand misschien een leuke tip voor een cache met kinderen? Wij vinden vooral multi's in het bos erg leuk.
We zitten trouwens nu ' pas' op 71 maar ons streven is om dit jaar zeker over de 150 te gaan.
Printje- Lady Post-a-lot
Soortgelijke onderwerpen
» kinderen en een hond?
» Geocachen
» Pinda's en kinderen
» Drukke kinderen.
» DVD-spel Kinderen voor Kinderen
» Geocachen
» Pinda's en kinderen